Інклюзія – це процес. Постійний пошук ефективніших шляхів задоволення індивідуальних потреб усіх дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.
Підтримка – це всі дії, спрямовані на посилення спроможності закладу реагувати на різноманітність потреб дітей. *Підтримка - це найважливіша частина педагогічного процесу! *Підтримка окремих дітей *Розробка навчальних планів з урахуванням потреб всіх дітей, розуміння того, що у них можуть бути різні початкові знання, досвід і спосіб життя *Запрошення додаткових спеціалістів
інклюзивна модель освіти передбачає адаптацію навчальної програми та плану, фізичного середовища, методів і форм навчання, залучення батьків використання існуючих в громаді ресурсів, співпрацю з фахівцями для надання спеціальних послуг створення позитивного клімату в освітньому середовищі.
Команда – це група людей, у яких є спільна мета, які співпрацюють, щоб досягти більшого, ніж кожен із них може досягти самотужки. *** Співпраця вихователів, відповідних фахівців, батьків. Важливі помічники та партнери спеціалісти з проблем розвитку дітей Має бути створена своєрідна мережа підтримки.
Характерні риси командної роботи з дитиною, яка має особливі потреби Рішення стосовно методів роботи з дитиною приймаються колективно; члени команди несуть колективну відповідальність за результати. Батьки є рівноправними членами команди. Всі члени команди мають рівний статус і вважаються однаково важливими. Знання та вміння представників різних дисциплін інтегруються під час розробки та реалізації навчального плану роботи з дитиною
формальний документ, який містить детальну інформацію про дитину і умови, в яких вона має навчатися. Розробляється командою педагогів і фахівців та об’єднує їхні зусилля з метою розробки комплексної програми роботи з дитиною і, водночас, визначає, які саме послуги надаватиме кожний фахівець. Батьки є активними учасниками розробки індивідуального навчального плану, оскільки вони знають своїх дітей краще за інших.
Співпраця з батьками Сучасна освітня філософія – «батька - перші і головні вчителі» Дуже важливо враховувати інтереси, пріоритети й турботи сімей. Батьки дітей з порушеннями психофізичного розвитку мають працювати в тісному контакті з учителями та іншими фахівцями під час розробки та реалізації навчальних планів
Розуміння й урахування потреб дітей під час розробки навчальних та інших програм. Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків. Розуміння унікальності кожної сім’ї, повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками. Допомога, яка надається родинам, має бути комплексною, скоординованою, гнучкою і відповідали потребам кожної родини.