Застосування методу навчальних та дослідницьких проєктів в початковій школі
ВИКОНАЛА
ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХКЛАСІВ
Гирич Наталія Валеріївна
2020-2021 н.р.
Застосування методу навчальних чи дослідницьких проєктів в початковій школі
Я працюю за Науково-педагогічним проєктом « Інтелект України». Програма розробляться з урахуванням міжпредметних зв’язків. Протягом чотирьох років навчання учні брали участь в різноманітних практичних і досдідницьких завданнях. На уроках читання в учнів формуються комунікативні компетентності ( слухання, монологічне та діалогічне мовлення), пропонується проєктна діяльність. Учні мого класу розробляли творчі роботи по прочитаним легендам, складали власні казки, вірші, розробляли макети до прочитаних книжок.
Також після ознайомлення із творчістю Т. Г. Шевченка, ми провели урок « З Україною в серці», де діти власноруч виготовляли оберіг – віночок.
На уроках математики особлива увага приділяється формуванню математичної компетентності. Це розв’язання логічних задач, робота з геометричним матеріалом. Розроблені окремі уроки «Сходинками до математичного олімпу. Розв’язування завдань підвищеної складності.» Під час вивчення геометричних фігур, у першому класі, учні провели майстер клас по виготовленню намиста із бубликів ( вивчали круг, коло).
Також учні брали участь у навчальних проєктах і ділових іграх.
1. « Гра – мандрівка» (за темою « Сотня», діти розробляли настільну гру, самостійно розташовуючи на ігровому полі ряд чисел у межах 100).
2. Проєкт « Таблиця –помічниця», присвячена вивченню табличного множення і ділення. Учні власноруч створювали свої таблиці і самостійно вписували потрібні числа.
3. Інформаційний проєкт « Математика в казках». Діти шукали казки, в яких освітлювались математичні терміни ( числа, фігури). На уроці обговорювали і зачитували знайдені казки. Деякі учні склали власні роботи.
4. Ділова гра « У магазині іграшок». Учні уявляли себе покупцями, вчилися правильно витрачати кошти, рахувати решту.
Навчальний посібник для уроків « Еврика», розроблений так, що учні на кожному заняття розв’язують різнорівневі задачі, використовуючи методи організованого перебору та схематичні малюнки. В основі прийомів таких задач лежить завдання сформулювати суперечність: ЯКЩО…ТО…АЛЕ… Завдання другого рівня «Розв’язуємо разом», формують в учнів початкові уявлення роботи за алгоритмом, застосовуючи метод міркувань.
Вправи і задачі третього рівня спираються на алгоритм розв’язування винахідницьких задач, які стимулюють дітей до творчого пошуку. Так до вивчення теми « Переливання. Задачі на переливання», діти знайомилися наочно із задачами Пуассона, переливаючи рідини, а також дітям були продемонстровані досліди із рідинами, що допомогло наочно краще зрозуміти рідини і іх властивості.
Основною метою дисципліни « Навчаємося разом» є формування в учнів основної компетентності « Умій учитися». Зберігає в учнів позитивне ставлення до школи, стійкої мотивації до навчання.
Уроки « Навчаємося разом» спонукають дітей докладати вольових зусиль для досягнення пізнавальної діяльності. Учні створюють «Форми дедлайну», розподіляють свої справи на групи, використовуючи таблиці, графіки :
Курс « Я у світі» формує компетентності у галузі природничих наук, техніки й технологій, дослідницької діяльності, сприяє потребі до пізнання світу. Під час роботи на уроках у дітей відбувається потрійне сприйняття матеріалу: бачу, чую, роблю, створюю). Так діти беруть участь у проєктах:
1. «Рельєф», створюють за допомогою паперових рушників і склянки води умовні складки на поверхні Землі.
2. Проєкт « Форми Земної поверхні», пап’є-маше.
3. Тваринний світ Євразії, створення леп буків.
4. Проєкт « Грунт. Властивості грунту». Діти висаджували насіння гороху і квасолі, слідкували за ростом рослин.
5. Проєкт « Родовідне дерево».
6. Проєкт « Допомагай тваринам».
При вивчені теми « Збільшувані прилади» учні ознайомилися із мікроскопом, самостійно роблячи висновки, як працює даний пристрій.