Інноваційні форми в роботі з педагогічними кадрами як ефективний засіб розвитку творчого потенціалу вчителя
Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін.
Головне завдання, яке повинна ставить перед собою адміністрація закладу загальної середньої освіти – розгледіти, а іноді відчути, здатність до творчості, вчасно дати поштовх, який викликає бажання ступити вперед.
Школі потрібен учитель, котрий працює у форматі творчих шукань, що елементи, педагог, самомотивований не на репродукцію, а на експеримент, дослідження, новаторство.
Учені формулюють такі найважливіші риси педагогічної креативності (здатності до творчості):
Серед важливих пріоритетних якостей творчої особистості вчителя учені виокремлюють наступні:
Відомі вчені В. А. Кан-Калитка, М. Д. Нікандров виділяють основні умови перетворення діяльності вчителя у творчу:
Для стимулювання творчої активність педагогів, адміністрація повинна враховувати :
Внутрішньошкільна система підготовки вчителів до інноваційної діяльності складається з таких компонентів.
1.Пізнавальний компонент
|
−навчання вчителів, спрямоване на оволодіння новими теоретичними, психолого-педагогічними та методико-технологічними знаннями, способами їх використання в практичній діяльності. Цей компонент дає можливість відбирати та правильно використовувати нові знання, одержані в процесі дослідження проблеми. |
2)Конструктивний компонент |
− вк відбір теоретико-методологічного, наукового та практичного матеріалу для включення його в процес підготовки вчителів до інноваційної діяльності, що забезпечить процес модифікації, удосконалення дій, уміння організувати навчання на основі діагностичного підходу, використання нових технологій та їх елементів. |
3)Проектувальний компонент |
планування як ближньої, так і віддаленої мети та результатів упровадження інновації у школі, а також визначених форм та методів діяльності керівників системи підготовки вчителів до такої роботи з оволодіння ними необхідними теоретичними знання та практичними вміннями, які забезпечують їх готовність до інноваційної діяльності. |
4)Комунікативний |
встановлення педагогічно доцільних контактів між учасниками навчально-виховного та управлінського процесів. |
Внутрішньошкільна система підготовки вчителів до інноваційної діяльності реалізується через:
Колективний рівень роботи - це проведення науково-практичних конференцій, лекцій, психолого-педагогічних семінарів, практикумів, проблемних творчих семінарів, педагогічних рад, консиліумів та ін.
Груповий рівень роботи з педагогами включає проведення навчальних тренінгів, організація роботи проблемних творчих груп, динамічних пошукових груп, роботу методичних обʼєднань , керівників гуртків, школи молодого вчителя, школи педагогічної майстерності, школи передового педагогічного досвіду, проведення семінарів.
Індивідуальний рівень: самоосвіта, самовиховання, наставництво, школа передового педагогічного досвіду, робота над індивідуальною науково-методичною темою/проблемою, творча лабораторія вчителя та ін.
Отже, формування в учителів готовності до інноваційної діяльності ми бачимо у глибокому вивченні теоретичних питань удосконалення навчально-виховного процесу, позитивних сторін педагогічних теорій, ідей та технологій, які вже досліджувалися і упроваджувалися в педагогічну практику та практичне їх застосування.
1