"Інноваційні педагогічні технології" Презентація

Про матеріал
Презентація дає змогу розширити знання про поняття інноваційних педагогічних технологій у закладах освіти та методів і форм інтерактивного навчання. Матеріал дає визначення поняття "інновація", „інноваційні педагогічні технології". Розкриває основні методологічні вимоги, яким повинна відповідати педагогічна технологія. Аналізуює основні групи інноваційних педагогічних технологій, які підвищують якість підготовки спеціалістів на рівні міжнародних стандартів.Допоможе розібратись "Дистанційне навчання - утопія чи реальність?"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інноваційні педагогічні технології в освітіПлан Поняття про інноваційні педагогічні технології Інтерактивні технології у викладанні психології

Номер слайду 2

1. Поняття про інноваційні педагогічні технологіїТехнологія навчання – це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) у межах певного предмета, теми, питання. Завдання максимальне спрощення організації освітнього процесу, його ефективність через творчі функції викладача

Номер слайду 3

Тлумачення поняття “технологія”як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіяк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчанняяк сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія

Номер слайду 4

Технології навчання в закладах України{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Педагогіка співробітництва - Лисенкова С. М., Шаталов В. Ф., Амонашвілі Ш. О. Гуманно-особистісний підхід до дитини Система Є. М. Ільїнавикладання літератури, як предмета, що формує Людину Технології на основі особистісної орієнтації

Номер слайду 5

Технології навчання в закладах України{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Ігрові технології рольові, імітаційні, сюжетні, ділові, драматизація Проблемне навчання Пошуку і вирішення питань, що вимагають актуалізації знань, уміння бачити за окремими фактами явище, закон Комунікативне навчання іншомовній культурі Навчання за допомогою спілкування, засвоєння іншомовної культуриІнтенсифікація навчання (В. Ф. Шаталов) На основі схем і знакових моделей навчального матеріалу. Технології на основі активізації та інтенсифікації діяльності

Номер слайду 6

Технології навчання в закладах України. Технологія розвиваючого навчання {05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Л. В. Занков Всебічний гармонійний розвиток особистості. Мотивація навчальної діяльності - пізнавальний інтерес Д. Б. Ельконіна-В. В. Давидова дітям з дошкільного віку доступні численні загальні теоретичні поняття

Номер слайду 7

Технології в психологіїЕфективного спілкування. МаніпуляціїРаціональної поведінки в конфліктіРеабілітація дітей з тимчасово окупованих територій

Номер слайду 8

Інноваційні технологіїПедагогічна інновація - процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які до цього розв'язувались по-іншому Дистанційне навчанняІндивідуалізоване навчання Кооперативне (колективне) навчання Розвиток критичного мислення

Номер слайду 9

Дистанційна освіта в Україні: утопія чи реальність?можливість навчатися і здобувати знання віддалено від закладу освіти у будь-який зручний для студента час. Мета – надати якісні освітні послуги, застосовуючи сучасні технологіїОсобливостіУсі - «студенти»Нове середовище - енергозатратність, відсутність візуального контакту, «включеність» аудиторіїНавчання та оцінювання – зворотній зв'язок, система оцінювання

Номер слайду 10

Дистанційне навчання: вагомі можливостіІндивідуалізація навчання. Комплексне ознайомлення з предметом. Засвоєння продовжене у часіГнучкість (місце, час)Налагодження та стимулювання зворотного зв'язку

Номер слайду 11

Ризики дистанційного навчання. Відсутність досконалих курсів«живого» контактутехнічного забезпеченнязнань, навичок використання засобів. Прояви академічної недоброчесності

Номер слайду 12

Критичне мислення (КМ)— це мислення вищого порядку, що спирається на інформацію, усвідомлене сприйняття власної інтелектуальної діяльності та діяльності інших. ХАРАКТЕРИСТИКИ КМсамостійність та індивідуальністьінформація є відправним, а не кінцевим пунктом критичного мисленняпочинається з постановки та усвідомлення проблемипрагне до переконливої аргументації

Номер слайду 13

Методична модель пізнавального процесу в контексті технології критичного мислення. Виклик – демонстрування первинних знань, особистісного досвіду. Осмислення - безпосередня робота з інформацією. Роздуми - рефлексія. Етапи. Сприйняття інформації з різних джерел. Аналіз різних точок зору, вибір власної точки зору. Зіставлення з іншими точками зору. Добір аргументів на підтримку обраної позиціїПрийняття рішення на основі доказів

Номер слайду 14

{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Назвахарактеристики. Традиційна модель навчанняІнноваційна модель навчання. Цільова установка обсяг інформації, передбаченого стандартомнавчити вчитися Роль студента пасивнаактивна. Роль викладача провідна – джерело знань консультативна – менеджер, режисер Форми подачі знань У «готовому вигляді», за зразком, з перевагою вербальних методів і текстових форм активні – ігрові, проблемні, організація сам. роботи Використання знань підготовка до контрольних процедур акцент на прикладному використанні Домінуюча форма навчання. Фронтальні, індивідуальнігрупові

Номер слайду 15

Едгар Дейл (1900-1985) – дослідник у галузі аудіо-візуальних матеріалів у навчанні

Номер слайду 16

2. Інтерактивні технології у викладанні психологіїІнтерактивне навчання - співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання в співпраці), де викладач і студент є рівноправними суб’єктами навчання Роль. Викладач – менеджер, режисер. Студент – суб’єкт - інформація не мета, а засіб для засвоєння дій і операцій

Номер слайду 17

Те, що я чую, я забуваю Те, що я бачу, я пам’ятаю Те, що я роблю, я розумію Конфуцій. Те, що я чую, я забуваю Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром

Номер слайду 18

Форми і методи інтерактивного навчання (за О. Пометун){05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Групова (фронтальна) *Мікрофон *Незакінчені речення *Мозковий штурм *Навчаючи – учусь *Ажурна пилка *Аналіз ситуації *Обговорення проблеми в колі *Дерево рішень. Колективна (кооперативна)  *Робота в парах *Перехресні групи *Карусель *Спільний проект *Коло ідей *Асоціативний кущ *Акваріум. Ситуативне моделювання *Громадські слухання*Рольова, ділова гра *Тренінг. Опрацювання дискусійних питань *Метод ПРЕС *Займи позицію *Зміни позицію *Ток – шоу *Дискусія *Дебати   

Номер слайду 19

ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯОдночасна взаємодія - працюють в один і той же час. Одночасна участь - однаковий час кожному. Позитивна взаємодія - обов’язкова умова успішної роботи кожногоІндивідуальна відповідальність – участь кожного на спільний успіх

Номер слайду 20

Сенкан (сінквейн)— це вірш з п’яти рядків. СЛОВО, ЩО ПОЗНАЧАЄ ТЕМУ –ІМЕННИКОПИС ТЕМИ – ДВА ПРИКМЕТНИКАНАЗИВАЄ ДІЮ, ПОВ’ЯЗАНУ З ТЕМОЮ - ТРИ ДІЄСЛОВАФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ - СТАВЛЕННЯ ДО ТЕМИ, ПОЧУТТЯ ОДНЕ СЛОВА — «СИНОНІМ» ДО ПЕРШОГО СЛОВА - СУТНІСТЬ ТЕМИ, ПІДСУМОК1. Життя2. Різнобарвне і багатоголосе3. Кличе, вчить, надихає4. Радісна  мить перебування на Землі5.  Любов 1. Викладання2. Складне, відповідальне3. Зацікавлювати, формувати, розуміти4. Сіяти розумне, добре, вічне5. Захоплення

Номер слайду 21

Метод ПРЕС (PRES – Position, Reason, Example, Solution)- вміння відстоювати свою позицію. Позиція “Я вважаю, що …”Обґрунтування “Так є, тому що…”Приклад “Наприклад…”Висновки “Отже (тому), я вважаю…” – заклик зайняти Вашу позицію

Номер слайду 22

Запитання для обговорення. Чи може інтерактивне навчання бути основною технологією? За яких умов?Чи можуть студенти зосередитися на змісті матеріалу, адже інтеракція потребує виконання багатьох дій та операцій?Чи можна забезпечити засвоєння всього змісту, адже використання інтерактивних методів потребує набагато більше часу?Чи можна за допомогою інтерактивних методів викладати сухий нецікавий матеріал?Чи завжди робота в групах ефективна? Як створювати групи для взаємодії?Чи завжди студенти задоволені інтерактивним навчанням?Які вимоги до викладача щодо використання інтерактивних методів?

Номер слайду 23

Література (додаткова)1. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. Пеметун. – К., 2007. – 141 с. -Режим доступу: http://nvk-licey.at.ua/_ld/0/2_BTn.pdf2. Інтерактивні технології навчання: теорія та методика: посібник / кол.авторів: Пометун О.І., Побірченко Н. С. та ін. – К., 2008. – 93.с. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/377/1/interakt_tehn_teor_met.pdf3. Педан-Слєпухіна О. Методична скарбничка // Спільна історія. Діалог культур. – Львів: ЗУКЦ, 2013. – 256 с. – Режим доступу:http://www.novadoba.org.ua/sites/default/files/files/common_history_book/methodical.pdf

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
23 серпня 2023
Переглядів
887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку