Тлумачення поняття “технологія”як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіяк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчанняяк сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія
Технології навчання в закладах України{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Педагогіка співробітництва - Лисенкова С. М., Шаталов В. Ф., Амонашвілі Ш. О. Гуманно-особистісний підхід до дитини Система Є. М. Ільїнавикладання літератури, як предмета, що формує Людину Технології на основі особистісної орієнтації
Технології навчання в закладах України{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Ігрові технології рольові, імітаційні, сюжетні, ділові, драматизація Проблемне навчання Пошуку і вирішення питань, що вимагають актуалізації знань, уміння бачити за окремими фактами явище, закон Комунікативне навчання іншомовній культурі Навчання за допомогою спілкування, засвоєння іншомовної культуриІнтенсифікація навчання (В. Ф. Шаталов) На основі схем і знакових моделей навчального матеріалу. Технології на основі активізації та інтенсифікації діяльності
Технології навчання в закладах України. Технологія розвиваючого навчання {05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Л. В. Занков Всебічний гармонійний розвиток особистості. Мотивація навчальної діяльності - пізнавальний інтерес Д. Б. Ельконіна-В. В. Давидова дітям з дошкільного віку доступні численні загальні теоретичні поняття
Інноваційні технологіїПедагогічна інновація - процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які до цього розв'язувались по-іншому Дистанційне навчанняІндивідуалізоване навчання Кооперативне (колективне) навчання Розвиток критичного мислення
Дистанційна освіта в Україні: утопія чи реальність?можливість навчатися і здобувати знання віддалено від закладу освіти у будь-який зручний для студента час. Мета – надати якісні освітні послуги, застосовуючи сучасні технологіїОсобливостіУсі - «студенти»Нове середовище - енергозатратність, відсутність візуального контакту, «включеність» аудиторіїНавчання та оцінювання – зворотній зв'язок, система оцінювання
Критичне мислення (КМ)— це мислення вищого порядку, що спирається на інформацію, усвідомлене сприйняття власної інтелектуальної діяльності та діяльності інших. ХАРАКТЕРИСТИКИ КМсамостійність та індивідуальністьінформація є відправним, а не кінцевим пунктом критичного мисленняпочинається з постановки та усвідомлення проблемипрагне до переконливої аргументації
Методична модель пізнавального процесу в контексті технології критичного мислення. Виклик – демонстрування первинних знань, особистісного досвіду. Осмислення - безпосередня робота з інформацією. Роздуми - рефлексія. Етапи. Сприйняття інформації з різних джерел. Аналіз різних точок зору, вибір власної точки зору. Зіставлення з іншими точками зору. Добір аргументів на підтримку обраної позиціїПрийняття рішення на основі доказів
{05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Назвахарактеристики. Традиційна модель навчанняІнноваційна модель навчання. Цільова установка обсяг інформації, передбаченого стандартомнавчити вчитися Роль студента пасивнаактивна. Роль викладача провідна – джерело знань консультативна – менеджер, режисер Форми подачі знань У «готовому вигляді», за зразком, з перевагою вербальних методів і текстових форм активні – ігрові, проблемні, організація сам. роботи Використання знань підготовка до контрольних процедур акцент на прикладному використанні Домінуюча форма навчання. Фронтальні, індивідуальнігрупові
2. Інтерактивні технології у викладанні психологіїІнтерактивне навчання - співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання в співпраці), де викладач і студент є рівноправними суб’єктами навчання Роль. Викладач – менеджер, режисер. Студент – суб’єкт - інформація не мета, а засіб для засвоєння дій і операцій
Те, що я чую, я забуваю Те, що я бачу, я пам’ятаю Те, що я роблю, я розумію Конфуцій. Те, що я чую, я забуваю Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром
Форми і методи інтерактивного навчання (за О. Пометун){05 D0 DEAA-F10 D-47 F6-A113-39946 B12 CE30}Групова (фронтальна) *Мікрофон *Незакінчені речення *Мозковий штурм *Навчаючи – учусь *Ажурна пилка *Аналіз ситуації *Обговорення проблеми в колі *Дерево рішень. Колективна (кооперативна) *Робота в парах *Перехресні групи *Карусель *Спільний проект *Коло ідей *Асоціативний кущ *Акваріум. Ситуативне моделювання *Громадські слухання*Рольова, ділова гра *Тренінг. Опрацювання дискусійних питань *Метод ПРЕС *Займи позицію *Зміни позицію *Ток – шоу *Дискусія *Дебати
Сенкан (сінквейн)— це вірш з п’яти рядків. СЛОВО, ЩО ПОЗНАЧАЄ ТЕМУ –ІМЕННИКОПИС ТЕМИ – ДВА ПРИКМЕТНИКАНАЗИВАЄ ДІЮ, ПОВ’ЯЗАНУ З ТЕМОЮ - ТРИ ДІЄСЛОВАФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ - СТАВЛЕННЯ ДО ТЕМИ, ПОЧУТТЯ ОДНЕ СЛОВА — «СИНОНІМ» ДО ПЕРШОГО СЛОВА - СУТНІСТЬ ТЕМИ, ПІДСУМОК1. Життя2. Різнобарвне і багатоголосе3. Кличе, вчить, надихає4. Радісна мить перебування на Землі5. Любов 1. Викладання2. Складне, відповідальне3. Зацікавлювати, формувати, розуміти4. Сіяти розумне, добре, вічне5. Захоплення
Запитання для обговорення. Чи може інтерактивне навчання бути основною технологією? За яких умов?Чи можуть студенти зосередитися на змісті матеріалу, адже інтеракція потребує виконання багатьох дій та операцій?Чи можна забезпечити засвоєння всього змісту, адже використання інтерактивних методів потребує набагато більше часу?Чи можна за допомогою інтерактивних методів викладати сухий нецікавий матеріал?Чи завжди робота в групах ефективна? Як створювати групи для взаємодії?Чи завжди студенти задоволені інтерактивним навчанням?Які вимоги до викладача щодо використання інтерактивних методів?
Література (додаткова)1. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. Пеметун. – К., 2007. – 141 с. -Режим доступу: http://nvk-licey.at.ua/_ld/0/2_BTn.pdf2. Інтерактивні технології навчання: теорія та методика: посібник / кол.авторів: Пометун О.І., Побірченко Н. С. та ін. – К., 2008. – 93.с. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/377/1/interakt_tehn_teor_met.pdf3. Педан-Слєпухіна О. Методична скарбничка // Спільна історія. Діалог культур. – Львів: ЗУКЦ, 2013. – 256 с. – Режим доступу:http://www.novadoba.org.ua/sites/default/files/files/common_history_book/methodical.pdf