1
Управління освіти Чугуївської міської ради Харківської області
Чугуївський навчально-виховний комплекс №6
Імені тричі Героя Радянського Союзу І.М. Кожедуба
Чугуївської міської ради Харківської області
Інноваційні технології на уроках англійської мови
Чугуїв
2021
ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………………………………….3
Розділ 1 Сучасні технології навчання іноземної мови у початковій школі
1.1 Сутність поняття технологія навчання…......................................................7
1.2 Вікові особливості…………………………………………..………….........9
1.3 Проектні технології ………………………………….…………………….13
Розділ 2 Практичне використання технологій на уроках іноземної мови
Висновки………………………………………………………………....28
Список використаних джерел…………………………………….…...31
Додатки………………………………………………………………….. 33
Вступ
Сучасний етап міжнародних зв’язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають радикальних змін у галузі навчання іноземних мов, статус яких у нашій країні постійно зростає.
Іноземна мова є важливим засобом міжкультурного спілкування, вона сприяє вербальному порозумінню громадян різних країн, забезпечує такий рівень їхнього культурного розвитку, який дозволяє вільно орієнтуватись і комфортно почуватись у країні, мова якої вивчається. У зв’язку з цим стає актуальною позиція, за якої здатність зрозуміти представника іншої культури залежить не тільки від правильного використання мовних одиниць, але й від особливих умінь розуміти норми його культури, у тому числі мовленнєвої поведінки у різноманітних ситуаціях спілкування. Це зобов’язує розглядати іноземну мову не лише як засіб міжкультурного спілкування, але і як своєрідний інструмент пізнання іншої культури та пропаганди власної, що сприяє духовному взаємозбагаченню, підвищує роль гуманітарної освіти.
Концепція навчання англійської мови передбачає опору на фундаментальність сучасних дидактичної, психологічної та методичної наук, враховує те, що різні точки зору функціонують на основі взаємодоповнюваності та набувають максимальної ефективності за певних умов організації навчального процесу. Важливим успіхом вивчення англійської мови є розуміння того, що мова найкраще засвоюється тоді, коли учням пропонується індивідуальна методична увага й участь, які ґрунтуються на аналізі особистісних навчальних потреб і відповідальності, забезпечення навчального процесу видами та типами діяльності, що сприяють використанню мови.
Основною метою навчання англійської мови є формування в учнів комунікативної компетенції, що означає оволодіння мовою як засобом міжкультурного спілкування, розвиток умінь використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу, а також використання інтерактивних методів, як приклад сучасного методу навчання.
Інтерактивність від латинської inter - між, і actio - дія - це одна з характеристик діалогових форм процесу пізнання. В наш час інтерактивність набуває все більш вагомого значення. Інтерактивне навчання змінює звичні форми навчання на діалогові, основані на взаємодії та взаєморозумінні. Використання прийомів інтерактивного навчання в практиці та досвіді роботи з різними по рівню розвитку учнями переконують в тому, що ці форми при їх систематичному застосуванні дійсно дозволяють кожному учню відчувати себе в "контексті" спільної роботи, формують комунікативну готовність до спілкування в малій групі на уроках з англійської мови (на всіх предметах гуманітарного циклу), сприяють розвитку особистісної рефлексії, діють на становлення активної позиції у навчальній діяльності. Проблеми та навчальні задачі в інтерактивних формах роботи найчастіше учні вирішують не самостійно, а в процесі спільного обговорення в малих групах. Тому можна сказати не тільки про індивідуальний вплив інтерактивних форм навчання на учня, але й про їх вплив на всю групу. Таким чином у групі учнів виникає розвиток навичок спілкування та взаємодії, формування цілісно-орієнтовної єдності, гнучкої системи соціальних ролей в залежності від ситуації, прийняття норм та правил суспільної діяльності.
Таким чином нові методи навчання, що з’явилися як соціально-зумовлений наслідок науково-технічного вибуху, не могли не увібрати і не відобразити в собі сучасного рівня знань. Міжнародні обставини сучасного періоду зумовили нові потреби до характеру володіння іншомовного мовлення і тим самим детермінували деякі принципи та параметри нових методів навчання іноземної мови, а саме застосування інтерактивних методів навчання.
Актуальність даного дослідження визначає поступову зміну традиційних методів навчання на інтерактивні.
Предметом дослідження є використання інтерактивних методів на уроках з англійської мови.
Об’єктом дослідження є інтерактивні методи навчання на сучасному етапі вивчення англійської мови.
Мета роботи полягає в дослідженні сучасних методів викладання англійської мови.
Згідно з метою поставлені такі завдання:
Практична цінність дослідження полягає в подальшому застосуванні інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови. Практична цінність включає в себе можливість використання інтерактивних методів навчання на цих уроках.
Наукова новизна дослідження полягає в розробці спеціальних інтерактивних вправ з використанням мультимедійних технології та комп’ютерних програм для навчання англійської мови на середньому етапі загальноосвітньої школи.
Методика раннього навчання іноземної мови визначає широке коло проблем, які безпосередньо повязані з викладанням цієї навчальної дисципліни у початковій школі. Вона займається дослідженням найефективніших шляхів їх вирішення, використовуючи з метою отримання достовірних наукових даних широкий спектр дослідних методів: основних та допоміжних.
Традиційно до основних методів дослідження в методиці відносять: 1) критичний аналіз спеціальних літературних джерел; 2) вивчення та узагальнення позитивного педагогічного досвіду; 3) наукове спостереження.
Допоміжні методи дослідження охоплюють: 1) анкетування; 2) тестування; 3) бесіду; 4) метод моделювання.
На сучасному етапі розвитку шкільної освіти однією з найбільш актуальних проблем, що вимагають нових шляхів вирішення, є необхідність якісного поліпшення знання англійської мови. Успішне оволодіння іноземною мовою сьогодні - це необхідна передумова для отримання цікавої роботи в країні і за кордоном, зміцнення дружби з представниками різних країн, для продовження навчання в міжнародних вищих навчальних закладах та професійного росту в обраній галузі спеціалізації. Однак, на жаль, більшість шкільних програм, за винятком таких для спеціалізованих лінгвістичних шкіл, передбачають 1-2 уроки англійської мови на тиждень. Цього далеко не достатньо для забезпечення належного рівня знання мови при використанні традиційних методів і форм роботи на уроці. Необхідно розробляти та використовувати нові підходи і технології, націлені на підвищення мотивації навчальної діяльності школярів, а відповідно і рівня володіння мовою. І активні методи навчання відповідають цим вимогам, так як суть їх полягає в тому, щоб зацікавити учнів, зробити його активним учасником освітнього процесу.
Як відомо, згідно сучасних методичних уявлень, практична мета навчання іноземної мови полягає у формуванні іншомовних комунікативних компетенцій.
Практична мета складається з таких аспектів:
·когнітивний (повязаний з засвоєнням певних знань)
·прагматичний (формування навичок і вмінь)
·педагогічний (повязаний із формуванням тих якостей, потрібних людині для вторинної соціалізації, введення в новий світ, які потрібні для спілкування з носіями мови)
До цих якостей відносяться: емпатія, доброзичливість, ввічливість, демократичний стиль спілкування тощо.
З урахуванням цих вимог підсилюються великі можливості сучасних технологій.
Розділ 1
Сучасні технології навчання іноземної мови у початковій школі
1.1 Сутність поняття технології навчання
Термін технологія навчання (або педагогічна технологія) використовують для позначення сукупності прийомів роботі вчителя (способів його наукової організації праці), за допомогою яких забезпечується досягнення поставлених на уроці цілей навчання з найбільшою ефективністю за мінімально можливий для їх досягнення період часу.
Найважливішими характеристиками технологій навчання вважають наступні:
а) результативність (високий рівень досягнення поставленої навчальної мети кожним учнем);
б) економічність (за одиницю часу засвоюється великий обсяг навчального матеріалу при найменшій витраті зусиль на оволодіння матеріалом);
в) ергономічність (навчання відбувається в обстановці співпраці, позитивного емоційного мікроклімату, за відсутністю перевантаження і перевтоми);
г) висока вмотивованість у вивченні предмета, що сприяє підвищенню інтересу до уроків і дозволяє вдосконалювати найкращі особистісні риси учня, розкрити його резервні можливості.
З урахуванням цих характеристик до сучасних технологій навчання іноземної мови у спеціальній літературі зазвичай відносять: центроване на особистості учня навчання, навчання у співпраці, дистанційне навчання, проектні технології (метод проектів), застосування Мовного портфеля та інтенсивних методів навчання, застосування технічних засобів (в першу чергу комп'ютерних та аудіовізуальних технологій), а також інформаційні технології.
При цьому слід зазначити, що технології навчання іноземної мови повинні бути націлені на розвиток позитивної мотивації учня; на формування учня як суб'єкта навчальної діяльності і нової культури; на розвиток креативності; отримання реальних мовленнєвих продуктів, зростання у духовній сфері, самореалізацію і соціалізацію учнів, запобігання перевантаження.
Застосування цих технологій сприяє створенню умов, які допомагають учню вчитися самостійно. Адже, як зазначав свого часу М. Уест, іноземної мови не можна навчити, її можна навчитись (A foreign language is a subject which cannot be taught. It is a subject which must be learnt). А вивчення мови передбачає не стільки активну роботу із вчителем, скільки інтенсивну самостійну роботу. Її сумлінне виконання надає учневі можливість відкрити себе іншим, а інших - для себе. Воно надає учню можливість відчути себе значущим і рівноправним. Everyone is equal when in class - одна із провідних ідей гуманістичної методології.
Застосування сучасних технологій має на меті стимулювати активну інтелектуальну діяльність учня і забезпечити його засобами успішної реалізації цієї діяльності.
Для запровадження цих технологій навчання на практиці склалась певна джерельна база, методологічне підґрунтя якої становлять праці видатних психологів, лінгвістів і дидактів світу (Л.С. Виготський, Е. Берн, Р. Бернс, Д.К.Джонс, К. Джонсон, Дж. Дюї, В. Кілпатрік, Р. Ладо, та ін.). При цьому зазначимо, що зміст сучасних праць з методики, які формують таку базу, зорієнтований переважно на умови викладання іноземної мови в основній і старшій школі. Проте питання застосування сучасних технологій навчання іноземної мови в початковій школі ще не стало предметом широкого обговорення в науковій літературі. І цей методичний фактор уповільнює процеси інновації мовної освіти і відповідно дається взнаки на результативності оволодіння молодшими школярами новою для них мовою.
Отже, аналіз стану обраної теми засвідчує її актуальність і зумовлює мету цієї роботи - уточнити й обґрунтувати на матеріалі англійської мови особливості застосування сучасних технологій навчання у початковій ланці шкільного курсу з іноземної мови і визначити їх вплив на підвищення якості організації навчально виховного процесу з цього предмета і на формування учнів як активних субєктів процесу навчання.
1.2 Вікові особливості
Для того, щоб застосовувати будь-який метод важливо знати психологічну характеристику кожного віку, що б правильно і ефективно вибрати той чи інший метод.
Одним з учених, що займаються психологічною характеристикою молодшого школяра була Негневіцька Є.І. Вона вважала що, для того щоб успішно вирішувати поставлені завдання, вчителю, перш за все, необхідно знати психологічні особливості школяра.
Цей вік особливо сприятливий для початку вивчення іноземної мови: діти молодшого шкільного віку відрізняються особливою чуйністю до мовних явищ, у них з'являється інтерес до осмислення свого мовного досвіду, «секретів» мови. Вони легко і міцно запам'ятовують невеликий по обсязі мовний матеріал і добре його відтворюють. З віком ці сприятливі фактори втрачають свою силу.
Молодший шкільний вік починається в сім років, коли дитина приступає до навчання в школі, і триває до десяти років. Провідною діяльністю даного періоду стає навчальна діяльність. Молодший школяр приступає до засвоєння людського досвіду, представленого у формі наукових знань. Також молодший шкільний період характеризується подальшим вдосконаленням вищої нервової діяльності, кістково-м'язового апарату, розвитком психічних функцій. Молодший шкільний період займає особливе місце в психології ще й тому, що цей "період навчання в школі є якісно новим етапом психологічного розвитку людини. Адже в цей час психічний розвиток здійснюється головним чином у процесі навчальної діяльності і, отже, визначається ступенем залученості в нього самого школяра ". Незважаючи на підготовку до школи, здійснювану в дитячому садку і батьками, адаптація до школи вимагає чималих зусиль від дитини. Відбувається різка зміна режиму всього дня. Навчальна діяльність, ставши ведучою, ставить свій ряд вимог до молодшого школяреві. Ритму шкільного життя сприяє розвитку необхідних для успішного навчання навичок і вмінь. Школяр тепер сам повинен розподіляти свій час, спілкується з великою кількістю дітей. Дитина менше рухається, але зате йому доводиться виносити навантаження, пов'язані з розумовою діяльністю. До того ж у школяра як і раніше залишається потреба в ігровій діяльності.
Також важливо відзначити, що на етапі молодшого шкільного віку дитина переживає так званий криза семи років. У дитини змінюються сприйняття свого місця в системі відносин. "Змінюється соціальна ситуація розвитку, і дитина опиняється на межі нового вікового періоду". Дитина усвідомлює своє місце у світі суспільних відносин і набуває нову соціальну позицію школяра, яка безпосередньо пов'язана з навчальною діяльністю. Цей процес докорінно змінює його самосвідомість, що приводить до переоцінки цінностей. Навчання набуває величезне значення для школяра, тому, наприклад, ланцюг невдач дитини в цій провідною на даному етапі діяльності може призвести до формування стійких комплексів або навіть синдрому хронічної неуспішності.
Важливим елементом навчальної діяльності є гра, в процесі якої дитина вчиться взаємодіяти з однолітками, освоює соціальні ролі, вимоги та правила, прийняті в людському суспільстві. Гра, яка приймає соціальне забарвлення, розвиває почуття суперництва і співробітництва. Протягом гри молодші школярі засвоюють такі поняття як рівність, підпорядкування, справедливість, несправедливість. Зазвичай молодші школярі віддають перевагу компанію своїх однолітків однієї з ними статі. Триває засвоєння норм поведінки, властивих їх підлозі і схвалюваних суспільством. До того ж молодші школярі не можуть довго сидіти на одному місці. Вони потребують русі. Урок повинен містити не тільки пояснення нового матеріалу, його закріплення і повторення старого. Але також повинно відводитися час різним руховим дії, іграм, рухомий діяльності.
Завдяки навчальної діяльності рамки сприйняття дитиною навколишнього світу розширюються. Неусвідомлені і вигадані страхи минулих років змінюються більш усвідомленими (уроки, природні явища, уколи).
До найважливіших особистісним характеристикам молодшого школяра відносяться: довірливе підпорядкування авторитету, підвищена сприйнятливість, уважність, наївно-ігрове ставлення до багато чого з того, з чим він стикається". У поведінці учня початкових класів видно послух, конформізм і наслідування.
Навчальна діяльність збуджується різними мотивами. У дитини з'являється прагнення до саморозвитку і пізнавальна потреба. "Це інтерес до змістовної сторони навчальної діяльності, до того, що вивчається, і інтерес до процесу діяльності - як, якими способами досягаються результати, вирішуються навчальні завдання". Але не тільки результат навчальної діяльності, оцінка мотивують маленького школяра, а також і сам процес навчальної діяльності: розвиток і вдосконалення себе самого як особистості, своїх талантів, здібностей. "Школяр, стаючи суб'єктом пізнавальної діяльності в загальній системі навчально-виховних впливів, в цей же час набуває особистісні властивості і особистісне ставлення до того, що він робить, і процесу навчання в цілому".
У молодшому шкільному віці складаються найбільш сприятливі можливості для формування моральних і соціальних якостей, позитивних рис особистості. Піддатливість і відома сугестивність школярів, їх довірливість, схильність до наслідування, величезний авторитет, яким користується вчитель, створюють сприятливі передумови для формування високоморальної особистості.
Переважний тип мислення - наочно-образне, а процес цілісного сприйняття ще недостатньо сформований, увага носить часто мимовільний характер. Першокласники звертають увагу на те, що яскравіше виділяється: величину, форму, колір або забарвлення.
При навчанні в початкових класах повинні враховуватися психічні особливості учнів. Для більш продуктивного навчання на уроці треба враховувати специфіку пам'яті дітей, яке, в основному, має наочно-образний характер. У початкових класи, коли запам'ятовування, в основному, носить механічний характер, заснований на силі враження або на багаторазовому повторенні акту сприйняття, діти повинні освоювати різні способи запам'ятовування. Але раз учні тільки вчаться різним способам запам'ятовування, вчитель має знати про особливості пам'яті молодших школярів, щоб краще будувати процес уроку.
Подальший розвиток отримує і інтелектуальна рефлексія. І хоча дитина ще недостатньо усвідомлює власні розумові операції і мало здатний до внутрішнього спостереження, він "під тиском спору і заперечень дитина починає намагатися виправдати свою думку в очах інших і починає спостерігати власне мислення, тобто шукати і розрізняти за допомогою інтроспекції мотиви, які його ведуть, і напрямок, яким він буде ". Таким чином, молодший школяр тільки починає опановувати рефлексією, тобто здатністю розглядати і оцінювати власні дії, умінням аналізувати зміст і процес своєї розумової діяльності. В учнів на даному періоді з'являється особистісна рефлексія. Тобто вони починають оцінювати свої вчинки і своє поводження. Цим та іншим психічним і фізичним особливостям молодших школярів приділяється досить багато уваги в сучасній психології.
Однак одним з основних факторів, який має значення не тільки для хорошого навчання у молодших класах та подальшої середній школі, але і для майбутнього життя, ставати таке новоутворення як довільна увага. На основі експериментальної роботи з'ясовано, що у школярів молодшого шкільного віку довільна увага займає особливе місце. Виявлена завдяки аналізу і проведеному дослідженню досить тісний кореляційний зв'язок між успішністю і рівнем розвитку довільної уваги. Однак розвинене довільне увагу не може гарантувати школяреві, що він досягне успіху в своїй провідній діяльності - навчанні. Як показують результати, серед слабо встигаючих учнів зустрічаються і досить уважні хлопці. Отже, і інші фактори впливають на успішність навчання.
Так як навчання в школі досить складний на увазі своєї новизни вид діяльності для дитини, необхідно враховувати особливості навчальної і трудової діяльності в цей час, а також з'явилися новоутворення.
1.3 Проектні технології
Метод проектів виник у 1920 році у США. Інша його назва - метод проблем. Основоположниками методу були американський філософ і педагог Дж. Дюї та його учень В. Кілпатрік. Провідною рисою методу проектів вони визначили навчання на активній основі з урахуванням інтересів учнів.
У чому ж полягає сутність проектної методики?
Почнемо з того, що проект - це робота школяра, яка самостійно ним планується, та реалізується і при виконанні якої іншомовне мовленнєве спілкування вплітається в контекст іншої цікавої для учня діяльності: ігрової, художньої, дослідницької, театралізованої тощо.
Проектна робота–одна з найбільш цікавих методик, які може використовувати вчитель. Вона дозволяє:
- ефективно реалізувати комунікативний підхід у навчальному процесі з іноземної мови, а саме: вивчення мови через особисту діяльність учня, оволодіння мовою у процесі спілкування;
- забезпечити активну практику для кожного учня групи з метою формування в учнів необхідних вмінь і навичок мовленнєвої діяльності, а також лінгвістичну компетенцію на рівні , визначеному програмою;
- знайомити учнів із краєзнавчою тематикою і шукати способи їх включення в активний діалог культур, щоб вони сприймали мову як засіб між культурної взаємодії.
Навчальний проект — це спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби і методи діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату,потрібного для розв’язання вагомої проблеми. У процесі проектної діяльності учні набувають такі вміння:
- планувати свою роботу, попередньо передбачаючи можливі результати;
- використовувати різноманітні джерела інформації;
- самостійно збирати матеріал;
- аналізувати і зіставляти факти, аргументувати свою думку;
- приймати рішення;
- установлювати соціальні контакти(розподіляти обов’язки, взаємодіяти один з одним);
- створювати ”кінцевий продукт” – матеріальні носії проектної діяльності;
- представляти створене перед аудиторією, оцінювати себе та інших.
Проектна технологія - такого різновиду творча робота молодших учнів, коли вони під керівництвом учителя або самостійно вчаться створювати зміст своєї іншомовної навчальної діяльності в ході підготовки і захисту обраного проекту. При цьому примітною ознакою проекту є те, що його кінцевий продукт має, як правило, матеріальне втілення, як от: колаж, альбом, комікс, анкета, інсценівка тощо. Розрізняють міні-проекти, розраховані на один урок або його частину, і довгострокові проекти для домашнього виконання з його наступним захистом на уроці. Проекти можуть бути індивідуальними і груповими.
Хочу надати приклади орієнтовної тематики завдань проектів у початковій школі:
Індивідуальні проекти: My Pet, My Family Tree, My Photo Album, My Day, My Room/Flat/House, My Personal File, My Letter to an English Pen friend,School Newspaper.
Групові проекти: We Make a Comic Strip about Our Pets, At the Pet/Toy/Flower/Food Shop, We Make a Collage about Weather, The ABC Party, Merry Christmas, This is Our Class, Our Last Week end, Our Favourites, Lets Make Lunch Together, What We Can Do in English.
художні (The Best New Year Postcard, We Make a Comic Strip about Our Pets, Your Family Washing Line, We Make a Collage about Weather etc);
рольово-ігрові (Interview Your Classmate, At the Pet/Toy/Flower/Food Shop, Lets Make Lunch Together etc);
Дослідні з використанням елементів дослідження, наприклад, анкетування у межах проектного завдання, що пропонується.
Зазначена вище типологія проектів у початковій школі є дещо умовною. Адже проектне завдання для молодших учнів будь якого типу має потенційні можливості для його трансформації у проектне завдання іншого типу за умови підсилення його художнього, театрально естетичного дослідного або іншого практичного навантаження. Показовими у цьому плані є проектні завдання інформаційного типу.
Виконання завдань проектів художнього типу, за даними наших спостережень, стимулює прояв самобутності дитини, прагнення до колективної співпраці та рівноправного партнерства. Воно підвищує самооцінку молодших учнів, які поступово усвідомлюють свою значущість як активних і рівноправних учасників процесу учіння. У дітей вдосконалюється умілість рук. І це впливає на збагачення робочого інструментарію учіння, внаслідок чого у дітей формується переконання суспільної вартості учнівської праці. У них виховуються художні смаки і працьовитість, стимулюються позитивні емоції, завдяки чому навчальна праця набуває духовного сенсу. Учні починають сприймати її не лише як усвідомлену необхідність, але й як джерело естетичного задоволення.
Розділ 2
Практичне використання технологій на уроках іноземної мови
2.1 Використання інтерактивних методів на уроках англійської мови.
Як організувати навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати іноземну мову як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань? Практика показала, що цьому значною мірою сприяє атмосфера колективного спілкування, організована на основі комунікативних ситуацій. Тобто мова йде про використання інтерактивних технологій на уроках англійської мови, які є досить частими та звичними,такі методи як робота в групах чи парах, рольові ігри чи мозковий штурм є невід"ємною частиною уроку, де існує постійна, активна взаємодія вчитель -учень, учень - учень, учень – вчитель.
Розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання дітей. Інновації в педагогіці пов’язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією (лат. integratio - відновлення, обєднання в ціле окремих елементів) знань і форм соціального буття. Нині створюється нова педагогіка,характерною ознакою якої є інноваційність - здатність до оновлення,відкритість новому. На сьогоднішній день,основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги ‑ учень з його обдарованістю,здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору. Відомо, що інноваційний процес - це комплексна діяльність по створенню, освоєнню, використанню та розповсюдженню нововведень.
Для того, щоб викликати а учнів інтерес до вивчення іноземної мови, ми, вчителі англійської мови повинні шукати нові, цікаві і результативні форми та методи навчання. Під час навчання потрібно використовувати такі методи, при яких:
-в учнів виникає бажання до творчої,результативної роботи;
-учні стають активними, розкутими,намагаються досягти успіху, не порушуючи при цьому поведінку у класі. Відомо,що одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Інтерактивне навчання –це навчання,основане на педагогічному мовленні,в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня,при цьому вони рівноправні,рівнозначні суб’єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим,однієї думки над іншою. В таких умовах учні швидше привчаються бути демократичними,сміливо спілкуватися з іншими людьми,критично мислити,приймати обґрунтовані самостійні рішення. Мета інтерактивного навчання-створення комфортних умов навчання,при яких учень відчуває свою успішність,свою інтелектуальну досконалість. Потрібно пам’ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому,що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємонавчанні :вчитель-учень, учень -учень. На мою думку, мета сучасної школи полягає в тому,щоб виховувати дитину,яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.
На допомогу вчителеві можуть прийти уроки-казки, уроки-подорожі, уроки-ділові ігри та використовуватися елементи гри в ході уроку,диференційне навчання,інтегровані заняття,уроки-проекти з комп’ютерною підтримкою. На своїх уроках я використовую роботу в парах,групову роботу. У другому класі провела урок казку,на якому до дітей завітала Мері Попінс із завданням та подарунками для дітей. Діти були задоволені,зацікавлені та приймали активну участь в ході уроку. У сьомому класі провела урок-подорож до Лондону з комп’ютерною підтримкою. На цьому уроці була використана рольова гра(діти були пасажирами літака,був пілот літака та стюардеса,а в Лондоні був екскурсовод).Під час вивчення теми “ Професії ” використовую рольові ігри(діти обирають собі професію і розповідають про себе).Їм дуже подобається уявити себе дорослими і трішки помріяти про майбутнє. На своїх уроках мені вдається зацікавити учнів за допомогою використання комп’ютеру. Проведення уроків з використання комп’ютеру переконує у тому,що він має надзвичайно широкі можливості для вдосконалення навчального процесу. Учень “подумки” виконує низку розумових операцій з образами відображеного наочного матеріалу. До того ж використання комп’ютеру у початковій школі –надзвичайно цікаве. .Я намагаюсь цю зацікавленість не втратити, зробити урок більш змістовними,щоб діти чекали їх з нетерпінням. У дітей молодшого шкільного віку дуже рідко з’являється страх до комп’ютера,вони з радістю спілкуються з ним. Наприклад при закріпленні теми “Одяг” в третьому класі я використовувала презентації на комп’ютері. Дітям було цікаво і легко працювати. Під час таких уроків всі учні приймають участь,не соромляться помилитись,навпаки я помічаю велику активність у спілкуванні англійською під час уроку. Дуже вдало використовувати на уроках ігрові форми навчання,особливо в початковій школі. Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи,вони не помічають як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі вчаться будувати і конструювати,причому кожен учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим,створює в дітей бадьорий настрій,полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. При вивченні теми «Знайомство» я використовую гру «Мікрофон» (кожен учень бере мікрофон і розповідає про себе).При закріпленні лексичного матеріалу часто використовую м’яч(вчитель кидає м’яч учню і говорить слово,учень повертає його і перекладає слово). Або гра «Почуй зайве слово і плесни в долоні». На сучасному етапі розвитку педагогічної галузі набуває популярності метод проектів. Метод проектів-це педагогічна технологія, яка містить сукупність дослідницьких,пошукових,проблемних методів, творчих за своєю суттю. Це спільна,навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, яка має мету, узгоджені методи,засоби діяльності,спрямована на досягнення результату,з розв’язання певної проблеми. Проекти бувають дослідницькі,творчі,ігрові, інформаційні. На своїх уроках у початковій школі я використовую творчі та ігрові проекти: ”Одягни ляльку” - учні переодягають ляльку і говорять про її одяг. ”Генеологічне дерево”, ”Вітальні листівки”, ”Моя родина”, ”Мій улюбленець”. Я помітила,що діти активніше виконують домашнє завдання,коли воно має творчий характер. Такі завдання дають змогу слабким учням покращити свої оцінки. З певністю я можу стверджувати те,що як саме з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини,такий і буде його кінцевий результат. Зі свого досвіду я можу стверджувати ,що процес навчання-це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі. Вчитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках,коли зрозуміє,що дітям подобається все нове та цікаве. Ми, вчителі, повинні пам’ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання.
Отже, у своїй роботі впроваджую інноваційні технології, поєдную групові та індивідуальні форми роботи.
Застосовую елементи інтерактивних, комп’ютерних технологій та формування творчої особистості.
Працюю над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів початкових класів.
На своїх уроках віддаю перевагу таким інтерактивним прийомам та методам:
акваріум;
асоціативний кущ;
ажурна пилка;
мікрофон;
листування;
метод проектів;
мозкова атака;
рольова гра;
абетковий суп;
робота в парах;
робота в групах;
атака на вчителя
2.2 Метод гри у розвитку усного мовлення на уроках іноземної мови в початковій школі. Види ігор.
Про навчальні можливості використання ігрового методу відомо давно. Гра розвиває розумову і вольову активність. Будучи складним, але одночасно захоплюючим заняттям, вона вимагає величезної концентрації уваги, тренує пам'ять, розвиває мову. Ігрові вправи захоплюють навіть самих пасивних і слабо підготовлених учнів, що позитивно позначається на їх успішність.
Говорячи про інноваційні технології на уроках англійської мови, хочу підкреслити, що використання рольових ігор є досить цікавим і ефективним. Ці реальні чи уявні ситуації ефективно поєднують у собі елементи як ігрової, так і навчальної діяльності. На прикладі вивчення тієї ж теми "Шекспір", учням було дано завдання розповісти про рідні шекспірівські місця, тобто уявити себе гідом і провести екскурсію. Готуючись до цього виду діяльності, діти повинні підготувати додаткову інформацію з даного питання. Використовую інтерактивний метод " Навчаючи - вчусь ". Ввійшовши у роль екскурсовода та туристів, учням було цікаво розігрувати наближені до життя ситуації. Враховувалось все: зовнішній вигляд, наочність, темп мови, рухи та жести, активність учасників.
Підсумовуючи вище викладене, хочу додати, що робота в такому напрямку є досить ефективна у навчанні дітей іноземної мови різних вікових груп. Звичайно, припускаю, що не все мені вдається у повній мірі, інколи не можу реалізувати практично своїх задумок. Але думаю, що шукаючи нових технологій навчання і виховання, працюючи творчо, знаходячись в постійному пошуку нових форм та методів проведення уроків, можна досягти значних успіхів на педагогічній ниві, стати дійсно хорошим вчителем, мудрим, знаючим, відданим своїй роботі і дітям.
Гру, як метод навчання, передачі досвіду старших поколінь молодшим люди використовували з давнини. У сучасній школі, що робить ставку на активізацію та інтенсифікацію навчального процесу, ігрова діяльність використовується в наступних випадках:
В якості самостійного методу для освоєння певної теми; Як елемент (іноді досить істотний) якогось іншого методу; В якості цілого уроку або його частини (введення, пояснення, закріплення, контролю або вправи); При організації позакласного заходу.
При використанні ігрового методу завдання вчителя полягає, насамперед, у тому, щоб організовувати пізнавальну діяльність учнів, в процесі якої розвивалися б їх здібності, особливо творчі.
Гра завжди передбачає певне напруження емоційних і розумових сил, а також уміння прийняття рішення (як поступити, що сказати, як виграти?). Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність граючих. Позитивним є той факт, що при цьому учень ще й говорить іноземною мовою.
Гра, будучи розвагою, відпочинком, здатна перерости в навчання, у творчість, у модель типу людських відносин проявляються в праці.
На думку Конишевої А.В., використання ігрових форм навчання робить навчально-виховний процес більш змістовним і більш якісним, так як:
Гра втягує в активну пізнавальну діяльність кожного учня зокрема і всіх разом і, тим самим, є ефективним засобом управління навчальним процесом;
Навчання в грі здійснюється за допомогою власної діяльності учнів, що носить характер особливого виду практики, в процесі якої засвоюється 90% інформації;
Гра - вільна діяльність, що дає можливість вибору, самовираження, самовизначення і саморозвитку для її учасників;
Гра має певний результат і стимулює учня до досягнення мети (перемоги) і усвідомлення шляху досягнення мети;
У грі команди чи окремі учні споконвічно рівні (немає поганих або гарних учнів: є тільки грають); результат залежить від самого гравця, рівня його підготовленості, здібностей, витримки, умінь, характеру;
Знеособлений процес навчання у грі здобуває особистісне значення;
Змагальність - невід'ємна частина гри - притягальна для учнів; задоволення, отримане від гри, створює комфортний стан на уроках іноземної мови та посилює бажання вивчати предмет;
У грі завжди є якесь таїнство - не отримана відповідь, що активізує розумову діяльність учня, штовхає на пошук відповіді;
Гра займає особливе місце в системі активного навчання: вона синтетична, так як є одночасно і методом, і формою організації навчання, синтезуючи в собі практично всі методи активного навчання.
Все це дозволяє визначити гру як вищий тип педагогічної діяльності.
Всі вище перелічені функції гри допомагають не тільки в навчанні іноземної мови, але так, же розвивають особистісні якості школяра.
Ігрові методики для роботи на етапі введення нової лексики іноземної мови:
Гра-кросворд по темі «Гроші».
Опис: гра у вигляді поля з сітки 14 на 14 клітин, у кожній з яких написана буква алфавіту. Серед букв зашифровані слова по даній темі. Перед початком гри учні разом з учителем читають і перекладають слова з активного словника. Завдання учнів - самостійно відшукати серед букв дані слова, спираючись на список в низу сторінки ( Додаток 1).
Мета: ознайомлення учнів з лексикою по темі «Гроші», запам'ятовування графічного образу слова.
Учні грають індивідуально або в парах (в даному випадку в гру привноситься азарт).
Гра «Змагання».
Опис: гра складається з двох етапів. Учні грають у парах. На першому етапі учні пишуть максимальну кількість слів по темі. На другому етапі складають діалоги з даними словами.
Мета: використання нової лексики в діалоговій мови.
Рольова гра «У супермаркеті».
Опис: вчитель заготовлює «товар для продажу» у вигляді карток з написами. Завдання учнів - розіграти діалоги від імені покупця і продавця, використовуючи лексику на картках (Додаток 3).
Мета: розвиток лексичних мовних навичок в діалоговому спілкуванні.
Форми і прийоми ігрових методів були представлені в даній главі таким чином, щоб зобразити їх різноманіття. Ігрові методи підбираю відповідно до етапів вивчення лексики іноземної мови, на кожному з яких можна застосовувати певні ігрові методики.
Виходячи з усього згаданого вище, слід зазначити важливість використання інтерактивної моделі навчально-виховного процесу, яка передбачає використання інтерактивних технологій для різних форм організації навчання.
Сучасні системи освіти характеризуються орієнтацією на входження у світовий освітній простір. Цей процес супроводжується суттєвими змінами в педагогічній теорії і практиці начально-виховного процесу. Одним із найважливіших компонентів викладання англійської мови стає особисто-орієнтовна взаємодія учителя і учня. Перспективним шляхом модернізації загальної середньої освіти є впровадження інноваційних рефлексивно-предметних ігрових технологій.
Інтерактивне навчання - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Інтерактивна взаємодія виключає як домінування одного учасника навчального процесу над іншим, так і однієї думки над іншою. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення. Процес навчання не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активної участі в цьому процесі. Пояснення і демонстрація, самі по собі ніколи не дадуть справжніх стійких результатів. Цього можна досягти тільки за допомогою активного (інтерактивного) навчання.
Інтерактивна взаємодія потребує певної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготування. Використання інтерактивного навчання не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню і доброзичливості, надає можливості дійсно реалізувати особистісно-орієнтовне навчання.
Будь-яка інтерактивна технологія повинна відповідати основним критеріям технологічності; системності (наявності логіки процесу, взаємозв’язку частин, цілісність), керованості (планування процесу навчання), ефективності (технологія повинна вибиратися відповідно до результатів і оптимальних затрат, гарантувати досягнення певного стандарту навчання), відповідальності (можливості застосування в інших однотипних навчальних закладах іншими суб’єктами).
Якщо спробувати дати визначення поняттю інтерактивна технологія навчання, то це така організація навчального процесу, за якої не можлива неучасть школяра у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників в процесі навчального пізнання; або кожен учень має конкретне завдання за яке він повинен публічно прозвітуватись, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою та перед усім класом завдання. Інтерактивні технології навчання включають в себе чітко спланований очікуваний результат навчання, окремі інтерактивні методи і прийоми, що стимулюють процес пізнання, та розумові й навчальні умови й процедури, за допомогою яких можна досягти запланованих результатів.
На відміну від традиційних методик, інтерактивні навчальні технології не вибираються для виконання певних навчальних завдань, а самою своєю структурою визначають кінцевий результат.
Метою роботи було дослідити використання сучасних інтерактивних методів викладання на середньому етапі навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Отже, останнім часом у сфері навчання англійської мови відбулися значні зміни, зумовлені появою нових, інтерактивних методів навчання.
Інтерактивна форма роботи має значні переваги над фронтальною та індивідуальною формами: у групах учні залучаються до колективної творчої діяльності, осмисленого спілкування і взаємодії, розподілу праці між членами групи; здійснюється взаємонавчання та взаємоконтроль.
Таким чином, школи нового типу є осередком для розкриття творчих можливостей учнів, задоволення їх особистих та суспільних інтересів. Втілення цієї мети можливе, якщо оволодіти методикою, що стимулює конструктивно критичне мислення активними методами та технологіями навчання. Інтерактивні методи захоплюють учнів, пробуджують у них інтерес та мотивацію, навчають самостійного мислення та дій. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів залежить від умінь, стилю роботи конкретного вчителя.
Список використаних джерел
1. Борисова Н. В. Навчально-методичний комплекс з іноземної мови 1917- 1920 рр.//Теоретичні питання освіти та виховання: Збірник наукових праць. Вип. 17. - К.: Видавничий центр КНЛУ, 2001. - С. 25-29.
2. Борецька Г. Е. Сучасні технології формування англомовної компетенції в говорінні в учнів основної і старшої школи. - С. 23.
3. Бочарова Л. П. Игры на уроках английского языка на начальной и средней ступени обучения // Иностранные языки в школе. № 3 - 1996 - 27 с.
4. Виготський Л. С. Уява і творчість у дошкільному віці / Л.М. Виготський - СПб.: Союз, 1997. - 400 с.
Айрис пресс, 2004 . - С. 147.
5. Гамезо М. В., Орлова Л. М., В.С.Герасімова, Молодший школяр: Психодіагностика та корекція розвитку / М.В. Гамезо, В.С.Герасімова, Л.М. Орлова. - М.: МГОПУ. - 1995. - С. 5-55.
6. Давидов В. В. Психічний розвиток у молодшому шкільному віці / / Вікова і педагогічна психологія. - М.: Просвещение. - 1973. - С. 34-50.
7. Дубровіна І. В. Про індивідуальні особливості школярів. - М.: Наука. - 1975. - С. 12-89.
8. Ефременко А. Ф. Применение информационных технологий на уроках иностранного языка // Иностр.языки в школе.-2007.-№8.-С.18-21.
9. Заїка Є. В. Ігри для розвитку внутрішнього плану дій школярів / / Питання психології. - 1994. - N 5.
10. Ільченко О. В. Ігри, імпровізації і міні-спектаклі на уроках англійської мови. М.: «Центр сучасних гуманітарних досліджень», 2003
11. Колеснікова І. Є. Ігри на уроці англійської мови. 5 кл.: Посібник для вчителя - Мінськ: Нар. освіта, 1990 - 112 с.
12. Коломінова О. О. Методика формування соціокультурної компетенції учнів молодшого шкільного віку в процесі навчання усного англомовного спілкування: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. 13.00.02. - Теорія і методика навчання: германські мови. - К. , 1999. - 17 с.
13. Конишева А. В. Англійська мова. Сучасні методи навчання. 2007. - 352 с.
14. Матвеева Н. В. Применение компьютерных технологий при обучении иностранному языку / Н.В. Матвеева // Информатика и образование. - 2006. - №6. - С.35-38.
15. Мінкін Е. М. Від гри до знань. - М., 1983. - 234 с.
16. Ніколаєва С. Ю. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах. Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002. - 328 с.
17. План дій щодо поліпшення якості вивчення іноземних мов у дошкільних навчальних закладах та у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів на 2009 2012 роки// Іноземні мови в навчальних закладах. - 2009. - No2. - С.10 12.
18. Полат Е. С. Метод проектів на уроках іноземної мови / / Іноземні мови в школі. - 2001. - № 2, 3.
19. Полат Е. С. Нові педагогічні та інформаційні технології в системі освіти. - М., 2000.
20. Сидоренко О. І. Сучасні освітні технології у вищій школі: Матеріали міжнар. наук.-метод. конф. (К., 1-2 листопада 2007р.): Тези доповідей: У 2 ч. -Ч.2 / Відп. ред. А.А. Мазаракі. -К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2007. - 259с.
21. Стронін М. Ф. Навчальні ігри на уроках англійської мови. М., 1994. – 231 с.
22. Роман С. В. Методика навчання англійської мови у початковій школі. Навчальний посібник. - К.: Ленвіт, 2009. – 216 с
Додатки
Додаток 1
Word-search grid
ЗНАЙДІТЬ СЕРЕД ЛІТЕР СЛОВА ПО ТЕМІ «ГРОШІ»
CURRENCYRBQUASAXSDNUFNIAUBCFSILVERHNCNIOCEHOFUNDSEHKPTOEGCHANGEPURSEURCHEQUEYMSKRWNIERAMDINTERESTANSDOUPZATARHFNUEVASSKXOMUOFOTHAMDNEYNFSPOIRESNPRICEYAPLLOSUPLSPENDEILLFOWEALTHAURNEIPTNEMETATSTGWM
НАПИШІТЬ ПЕРЕКЛАД поруч зі словом___________________mark____________________save_____________________________currency_________________pay__________________________notes____________________change__________________________coin____________________fortune_________________________treasure_________________well-off _______________________funds___________________wealth_________________________statement________________price________________________interest__________________purse______________________account________________bank_____________________________millionaire______________penny_________
Додаток 2
Клас ділиться на дві групи за певною ознакою. Скажіть про переваги своєї групи.
LEFT - RIGHT HANDEDBROTHERS - SISTERSRIDE A BICYCLE - CAN RIDE A HORSESWIM - CAN DANCE
Додаток 3
«Товар для продажу» у вигляді етикетки з інформацією про виріб:
ITEM - T-SHIRT- LIGHT BLUE- 36- PURE COTTON- CHINA - 46 $
Перед початком гри учні повторюють лексику по темі «Одяг».
Учні розповідають діалоги за ролями.
Ролі:/ CUSTOMER / CLIENT - SELLER / SHOP-ASSISTANT / SALESMAN
Розробки уроків
Урок 1
Тема уроку: Помешкання (підсумковий урок за темою «Englishman’s home»4 клас, до підручника О.Д. Карп’юк)
Мета уроку:
-навчальна:
-вчити здійснювати усне спілкування з теми «Помешкання»
-формувати мовні навички і мовленнєві вміння;
-вчити працювати в команді
-тренувати учнів правильно вживати лексичний матеріал;
-практикувати учнів у вживанні граматичних структур There is/there are
-вчити працювати в команді
освітяі:
-підвищувати загальну культуру спілкування
-розширювати філологічний кругозір
розвиваюча:
-розвивати логічне мислення, здатність до здогадки
-розвивати вміння переносу знань і навичок у нову ситуацію нa основі -здійснення проблемно-пошукової діяльності
-розвивати фонетичний та інтонаційний слух
виховна:
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, підручник, робочий зошит, flashcards, mind- map, сюжетні малюнки
Хід уроку
І. Початок уроку
1.1 Оргмомент.
T: Good morning dear children.
Cl: Good morning dear teacher
T: How are you?
CL: We are fine.
T: Sit down, please.
1.2 Мотивація. Очікувані результати
T: English people say “There is no place like home”. Dear friends, I believe that today we’ll have a pleasant lesson because we are going to speak about our homes and flats.
1.3Уведення в іншомовну атмосферу
Гра “Crosses and Nouts”
CHAIR |
HALL |
WARDROBE |
KEY |
MIRROR |
CARPET |
HOUSE |
KITCHEN |
BED |
1. A place where we can live
2. A thing on which to sit at the table
3. A thing on which to sleep
4. A thing that we can see our faces in
5. A thing we can lock the door with
6. A thing where we keep our clothes
7. A room where we can cook
8. A thing which is usually on the floor
9.A room where we take off our coats and hats in
ІІ Основна частина
1.Робота з лексикою уроку
1) Finish the sentences:
2) Put in words instead of the pictures
Ex. 2 p. 28 WB (письмово)
2.2 Перевірка домашнього завдання
Читання та обговорення тексту „English Homes”,с.48.
T:Now,let’s speak about English homes:
2.3 Фізкультхвилинка.
-Hands up
-Hands down
-Hands on your hips.
-Sit down.
-Stand up
-Jump.Run.Swim.Fly.Smile.
-Sit down.
(Cartoon)
2.4 Гра «Дизайнери»
Діти розділяються на три команди (5-6 чол.) Кожній команді дається конверт із набором меблів (ілюстрації), клей, аркуш паперу А3. Завдання меблювати 1група кухню, 2-спальню, 3-жилу кімнату. На виконання 5-7хв. Коли час вичерпано кожен з групи каже 1-2 речення, описуючі кімнату, яку вони «меблювали»
2.4 Гра «Бабуся загубилася» (на відпрацювання загальних запитань із структурою There is/ There are )
На екрані дві майже однакові кімнати. Треба задавати питання, щоб з’ясувати, яка з них належить бабусі (роль бабусі може виконувати вчитель або один із учнів).
P1: Is there any armchairs in your room?
P2: Is there any books in your room?
P3: Is there a table in the middle of the room?
P4: ………….
2.5 Захист проектів “My house”
Living-room Bedroom Kitchen
2.6 Relaxation
Let’s sing a song “Father Finger”
2.7 Гра «Дешифрувальник»
Розшифруй згідно з кодом й отримаєш три англійські прислів’я
1 East or West – home is best
2 There is no place like home
3An Englishman’s house is his castle
ІІІ. Заключна частина уроку
3.1 Домашнє завдання
Проілюструйте одне з наведених прислів’їв
3.2 Підведення підсумків уроку
Thank you. Now, let’s round up. We all like our homes. But we must be economical and save gas, electricity and water.
Some words of advice.
(З опорою на наочність),с.45.
-Switch off the light!
-Close the window!
-Turn off the radio!
-Turn off the water!
-Close the fridge!
-Turn off the gas!
2.Оцінювання учнів за роботу на уроці.
Thank you very much for the lesson I have had today with you. You
have been working very hard. Your marks are…The lesson is over.
Good bye.
Додаток
Шифр для гри
A - ∑
B - Ω
C -?
D -
E -
F -
G -
H –
I -
J -
K -
L -
M -
N -
O -
P -
Q -
R -
S -
T -
U -
V -
W -
X -
Y-
Z -
Урок2
4 клас
Tема уроку: Christmas is coming!!!
Мета уроку: Ввести та активізувати лексичні одиниці до теми уроку.
Повторити рахунок від 1 до 100.
Повторити назви кімнат, які вивчалися у 3 та 4 класах,
Навчати дітей виконувати команди, дані англійською мовою.
Розвивати пам'ять, увагу, мислення та мовлення учнів.
Виховувати інтерес до вивчення традицій інших народів.
Хід уроку
I Організаційна частина уроку
Учитель пояснює учням, що цей урок не зовсім звичайний і він буде спрямований як на те, щоб перевірити знання учнів з вивченого матеріалу, так і на ознайомлення учнів з новим матеріалом, що збагатить їхні знання про традиції англомовних людей, зокрема про святкування Різдва.
Клас ділиться на 3 команди для участі в різдвяних конкурсах:
“Snowflakes”, “Snowmen”, “Snowballs”.
Для підведення результатів конкурсів працює лічильна комісія – учень або учениця старших класів, який(а)володіє добре англійською мовою. Їхнє завдання – оголошувати команду-переможця після кожного конкурсу та висвітлювати ці результати на класній дошці, вивішуючи символ кожної команди - чи сніжинку, чи сніжку, чи сніговичка. Чиїх емблем буде найбільше по закінченню гри, та команда і буде переможцем змагання.
II Основна частина уроку
Вчитель розповідає про різницю між святкуванням Різдва в Україні та Англії та знайомить учнів зі словами до теми “Christmas”.
Після розповіді вчителя починаються конкурси.
Конкурс 1
Перед різдвяними святами слід зробити прибирання всіх кімнат та добре їх прикрасити . Для цього слід добре знати розміщення всіх кімнат будинку. Отже, на отриманих малюнках діти повинні наклеїти відповідні назви кімнат.
Конкурс 2
Після прибирання кімнат слід розподілити наступні доручення членам сім’ї з підготовки до Різдва. Для цього слід правильно поставити слова у реченнях на отриманих картках.
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
Конкурс 3.
Діти отримують завдання - сходити до магазину та купити необхідні продукти на солодкий стіл. Та їхній список продуктів до магазину слід відредагувати, додаючи слова
a, an, some.
Shopping list
(fill in a, an, some)
____ orange
____ sugar
____ banana
____ cream
____ apple
____ cake
____ juice
Фізхвилинка .
Діти вже трішечки стомилися,і їм слід трішки відпочити. Для цього вони виконують пісеньку “Hockey-pockey”.
Right hand! Left hand!
You put your right hand in; You put your left hand in,
You put your right hand out; You put your left hand out,
You put your right hand in You put your left hand in
And you shake it all about! And you shake it all about!
You do the hockey-pockey You do the hockey-pockey
Конкурс 4
Дітям слід подумати, чи все необхідне вони приготували до Різдва, їм необхідно передивитися ще раз картку зі словами, пов’язаними з цим святом та розгадати кросворд, вписуючи різдвяні слова у відповідні клітинки та відгадати головне слово.
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
||||||
|
||||||||
|
p |
|
||||||
c |
h |
r |
i |
s |
t |
m |
a |
s |
a |
|
e |
|
n |
|
i |
|
t |
k |
s |
o |
s |
o |
||||
e |
e |
w |
t |
c |
||||
|
n |
m |
l |
k |
||||
t |
a |
e |
i |
|||||
|
n |
t |
n |
|||||
|
o |
g |
||||||
e |
||||||||
Конкурс 5
Санта Клаус так стомився, у нього скільки роботи, діти повинні допомогти йому зібрати мішок з подарунками. Вчитель читає, скільки яких подарунків замовили діти, а вони дописують їх кількість.
Help Father Christmas to pack his bag! (матеріал для вчителя)
15 Teddy Bears
28 dolls
45 balls
3 computers
13 mobile phones
52 snowmen
100 bars of chocolate
61 toy cars
33books
74 stickers
Help Father Christmas to pack his bag!(матеріал для дітей)
____ Teddy Bears
____ dolls
____ balls
____ computers
_____ mobile phones
_____ snowmen
_____bars of chocolate
_____ toy cars
_____ books
_____ stickers
Конкурс 6
Діти слухають інструкції вчителя та наклеюють різдвяні прикраси у відповідні місця на макеті ялинки.
Виготовити вітальні листівочки до Різдва
Нарешті всі конкурси закінчуються, помічник вчителя оголошує команду-переможця, а вчитель нагороджує всіх учасників солодкими подарунками. І на завершення уроку діти водять хоровод ”We wish you a merry Christmas…”
WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year.
Let’s all do a little clapping.
Let’s all do a little clapping.
Let’s all do a little clapping.
And spread Christmas cheers.
(stomping, jumping, dancing, flying)
Урок 3 (5 клас)
Тема: По Британії та Україні. Велика Британія.
Мета: Ознайомити з новими Л.О. теми. Практикувати учнів у використанні теперішнього доконаного часу. Повторити ступені порівняння прикметників. Удосконалювати вміння аудіювання. Продовжувати формувати комунікативні навички учнів. Розвивати ерудицію учнів. Виховувати інтерес до культури та традицій Великої Британії.
Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для самостійної роботи, мапа Великої Британії, м’яч.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку
T. Today we continue our topic: “Around Great Britain and Ukraine”. Today we’ll learn more about Great Britain. We’ll recollect some grammar material degrees of comparison of adjectives.
3. Перевірка д. з. (зібрати зошити наприкінці заняття).
4. Уведення в іншомовну атмосферу.
Match the words with the transcription.
Учні виходять до дошки та поєднують слова з транскрипціями.
1. [,greit ‘britn] Edinburgh
2. [edinbǝrǝ] Wales
3. [‘aiǝlǝnd] Great Britain
4. [‘kiƞdem] kingdom
5. [‘ailǝnd] Ireland
6. [weilz] island
ІІ. Основна частина заняття.
1). Подання лексичного матеріалу.
T.: Now, please, open your books on p. 122 and look at the pictures of ex. 1. Here you can see the names of four countries (and their capitals) united into one. Listen and repeat.
Учні повторюють за вчителем назви країн та їх столиці:
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland/ London
England/ London Wales/ Cardiff
Scotland/ Edinburgh Northern Ireland/ Belfast
2). Закріплення Л.О. в мовленні.
1). Stick the papers with the names of the capitals into proper countries.
Учні виходять до дошки та приклеюють папірці з назвами столиць на відповідні місця на мапі Британії, озвучуючи столицю та країну до якої вона належить. (Cardiff is the capital of Wales and so on.)
London |
Cardiff |
Edinburgh |
Belfast |
2). Look at the pictures and say as in the example.
Впр. 2 (ст..123). Учні озвучують речення за зразком у підручнику.
3. Читання.
1). Етап підготовки до читання.
Repeat the given words after me and make up some word combinations.
Учні повторюють слова за вчителем та будують з ними словосполучення.
is situated – розташований (is situated on the island)
island – острів (an island country)
capital – столиця (capital city)
official – офіційний (official language)
united – об’єднаний ( The United Kingdom)
2). Етап читання.
Listen and read.
Учні по черзі читають текст впр. 3 (с. 123).
3). Етап перевірки розуміння змісту тексту.
1). Work in pairs. Take turns to ask and answer the questions.
Впр. 4 с. 124. Учні працюють в парах. Задають один одному питання та дають на них відповіді.
2). Read and complete the sentences.
Впр. 5 с. 124. Учні читають речення та заповнюють в них пропуски.
3). Complete the text.
Р.З. впр 4 с. 70. Учні читають текст та заповнюють пропуски в реченнях.
4. Повторення граматичного матеріалу. Ступені порівняння прикметників.
1). Повторення правил утворення ступенів порівняння прикметників.
Let’s recollect the degrees of comparison of adjectives.
Учні розповідають про ступені порівняння прикметників за допомогою схеми.
основна форма |
вищий ступінь |
найвищий ступінь |
|
-er |
the -est |
old |
older |
the oldest |
|
more |
the most |
beautiful |
more beautiful |
the most beautiful |
2). Закріплення повтореного матеріалу.
Put the adjectives in brackets into the comparative form
Впр. 8 (с.125). Учні заповнюють пропуски в реченнях вищим ступенем прикметників, поданих у дужках.
3). Перевірка рівня знань повтореного матеріалу. Самостійна робота на картках.
Fill in the table.
Учні заповнюють пропуски в таблиці прикметниками вищого та найвищого ступенів. По черзі учні зачитують слова.
The positive degree |
The comparative degree |
The superlative degree |
short |
shorter |
the shortest |
long |
|
|
cold |
|
|
nice |
|
|
early |
earlier |
the earliest |
funny |
|
|
big |
bigger |
the biggest |
hot |
|
|
interesting |
more interesting |
the most interesting |
famous |
|
|
expensive |
|
|
5. Говоріння.
1). Ознайомлення з новими Л. О.
Listen and repeat.
Впр. 7 (с.125). Учні повторюють за вчителем.
2). Гра «No Words».
Use only gestures to say about all the expressions.
Клас поділяється на дві команди. Один учень показує жестами вираз, інша команда має відгадати. Наступним виходить до дошки той, хто відгадав попередній вираз.
3). Повторення граматичного матеріалу: теперішній доконаний час.
Children, let’s recollect the Present Perfect Tense. Comment on the table.
Учні коментують таблицю: пояснюють вживання та утворення теперішнього доконаного часу.
The Present Perfect Tense (Теперішній доконаний час) Ми вживаємо the Present Perfect Tense, коли говоримо про події, що відбулися нещодавно, або час у минулому, коли вони відбулися, не був зазначений I, you, we, they + V3 (-ed) You have already played golf. he, she, it +V3 (-ed) He has done his homework recently. He has drunk tea. We have played football together. Слова - маркери на позначення the Present Perfect Tense: just, already, ever, never, recently, yet, since, for, so far. Заперечні речення have/ has +not+ V3 I have not read this book yet She has not watered the flowers He has not been to Great Britain We have not seen this film yet Питальні речення Have/Has...? Have you ever been to Cardiff? Has she already written this letter? Has this film started? Have they been to Kyiv since 2010?
|
4). Закріплення нових Л.О. та граматики.
Read and act out situation.
Your English-speaking friend has travelled around the UK. Look at the pictures on page 125. Talk about the things that he/she has done. Start like this:
Кілька учнів будують розповідь про друга, використовуючи нові Л.О. та теперішній доконаний час.
My friend’s name is … He/ she has travelled around the UK recently. She’s/ He’s been to … He’s/ She’s …
ІІІ. Заключна частина заняття.
1. Підведення підсумків.
Now look at the board and solve the crossword. At the end you’ll find out the name of one of the greatest National parks in Britain.
1). Розташований. 2). Королівство. 3). Столиця Англії. 4). Одна з частин Великої Британії. 5). Столиця Уельсу. 6). Одна з частин Великої Британії. 7). Столиця Шотландії. 8). Острів. 9). Столиця.
S |
i |
t |
u |
a |
t |
e |
d |
|||||
k |
i |
n |
g |
d |
o |
m |
||||||
L |
o |
n |
d |
o |
n |
|||||||
W |
a |
l |
e |
s |
||||||||
C |
a |
r |
d |
i |
f |
f |
||||||
S |
c |
o |
t |
l |
a r |
n |
d |
|||||
E |
d |
i |
n |
b |
u |
g |
h |
|||||
i |
s |
l |
a |
n |
d |
|||||||
c |
a |
p |
i |
t |
a |
l |
||||||
2. Домашнє завдання:
Впр. 6 (с.124). (Співставити слова, утворити з ними речення).
Р.З. впр. 3 (с.69-70). (Заповнити пропуски в реченнях словами never, always, already, just, yet, ever).
Урок4
(5 клас)
Them: The role of computer in our life
Objectives:
Type of lesson: lesson of communication of new knowledge
Equipment: a multimedia projector, a computer, a screen, books, an audio player, handouts.
Lesson plan
I. The beginning of the lesson
1. Greeting
T: Good morning, friends!
School is waiting
Can’t be late
Hurry! Hurry!
Half past eight
Out the door
And down the street
Then softly and quietly
Take your seat!
2. Warming up activities
T: I hope you are fine today and ready for English lesson. Are you ready, kids?
Ps: Yes, we are
English is easy
Come on and join in
English is easy
Let’s begin.
3. Checking-up of homework. Work in pairs.
T: Let’s begin our lesson with saying something good to each other. Turn to your partner, give your invitation card, which you made at home and wish something good to your friend. I’ll start: Olga, I wish you to get a good mark today and go to a balloon party.
P1: I wish you good luck
P2: I wish you to have a nice day
P1: I wish you to be happy
P2: I wish you to be a good pupil today
P1: I wish you to be in a good mood
P2: I wish you to be in a good mood too.
P1: I wish you to be positive
P2: I wish you to be the best pupil in our class
P1: I wish you to learn something new
P2: I wish you to know something interesting
P1: I wish you to be active
P2: I wish you to have fun
II. The main body of the lesson
1. Introduction the topic of the lesson
T: Look at the picture, please!
Read a sentence and try to guess the topic of our lesson.
P: The topic of our lesson is the role of computer in our life.
2. The objectives of the lesson
T: You are right. Today we are going to speak about the role of computer in our life and its impact to children.
At the end of the lesson everyone will be able to say:
T: As you see, we have a lot of work to do.
3. Listening
Pre - listening task.
“Free Microphone”
T: Guys, imagine, today you are famous pupils and you are interviewed for the newspaper “English Bridge”. Answer for the questions.
T: So, read your interview next Wednesday!
While listening task
T: Now you are going to listen to the dialogue, listen very attentively and say if computers are always useful.
Post – listening activity
1. T: Answer the questions
2. Group Role – play
T: Do your parents worry about you?
Let’s check it in our dialogue. Imagine that we are big and happy family but we have one problem – computer. Let’s help each other to solve this problem. Who would like to role-play the situation?
Pupils role-play the following conversation:
Pupils A, B, C spend much time on a computer. Explain to your mum your reasons for using one.
Pupil D. You are pupils’ mum. You do not want him / her to use a computer, because you think that children waste a lot of time with it.
Dialogue
P - D: My dear, I am worried about you. Every day you spend much time on a computer.
P – A: but mum? I have got friends all over the world and communicate with them easily in English. Now I am very good at English.
P –B: Internet is very important. I can find interesting information for my lessons.
P – D: But what about computer games?
P – C: Computer games are great! I can fly to the moon, know about stars. Now I am fond of the world of the space.
P – D: But it is very bad for your eyes and back.
P – A: We promise, we try to work on a computer when we really need it!
Relaxation
T: I believe you but I think it’s time to have a rest.
You can sing and do physical exercises with your new friends.
If you’re happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you’re happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you’re happy and you know it, then you really want to show it
If you’re happy and you know it, clap your hands. (clap clap)
If you’re happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you’re happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you’re happy and you know it, then you really want to show it
If you’re happy and you know it, stomp your feet. (stomp stomp)
If you’re happy and you know it, say « Hooray!
If you’re happy and you know it, say « Hooray!
If you’re happy and you know it, then you really want to show it
If you’re happy and you know it, say «Hooray!
T: Do you like this song?
Ps: Yes, we do because we are really happy!
4. Vocabulary practice
T:1. Look at my card, listen to me and repeat.
Experience [ik’spɪərɪəns]
USEFUL [’ju:sfəl]
TO SHARE [ʃeər]
T: Join the words with their meaning
Experience |
To have something with others |
USEFUL |
Knowledge that you get by doing something |
TO SHARE |
Synonym of helpful |
2. T: Put together letters to make up words. Think about the way you do it.
5. Reading
Pre – reading task
Answer the questions
T: Have you got e-mail friends?
Do you often write to him/her?
While-reading task
T: I have a surprise! Your friends Alec Fitzer sent e-mail for you. You can read it in your books on the page 78. Let’s do it one by one and say what way e-mailing helped Alec.
Hello, Nick!
I’d like to share my experience of having an e-mail friend. I was bad at English and I wasn’t very good at Computer Studies. My English teacher gave me a good piece of advice to use the Internet and make an e-mail friend. I found the ‘E-mail Friends’ Club’ website and chose the name of my future friend. It was Helen from Switzerland. We started sending e-mails to each other. We’re good friends now. My English is much better. I’m very good at using the computer now, too. Here are some useful tips on how to write e-mail letters.
Yours,
Alec Fitzer
Post – reading activity
T: Say if the sentences true or false
Writing
T: And what about you? Can you write e-mail letters with a secret? You have e-mail letters on your desks. Read and complete the sentences with the secret words from the box.
Complete the sentences with the words from the box.
Share popular experience useful crazy |
Hi there!
My name is Ann. I am from England. I am 10. I’d like to ___ my ___ of playing tennis. It is ___ in our country. I visit my Tennis Club four times a week. It is very ___ for my health. My friends say I am __ about this game. Are you interested in tennis?
Hope to hear from you,
Ann Smith.
T: Are you ready? Give me your letters and I send them to your e-mail friend.
III. The final part of the lesson
1. Summarizing
T: So, we have spoken much both for and against computers. Life will show where you are right and what we still don’t believe. In every case, now more and more computers are coming to everyday life. Particularly to the school.
The words by the inventor of this device Bill Gates are really coming true, that “computers are really going to change a lot of things in the world – the way we work, the way we play and even the way we are educated”
Now I am sure at the end of the lesson you can say:
2. Homework
T:
Name: Bob
Age: 11
Country: Canada
Birthday: February
Free-time: watching TV
Hobby: collecting comics
Family: Small, one sister
Start with: Hello. My name is Bob.
3. The ending of the lesson
T: You were active today and have good marks.
Do you like our lesson today?
How is your mood?
Ps: We are in a good mood
We are in a good mood
Yes, that’s true.
We are in a good mood
And what are you?
T: I’m in a good mood too.
Thank you. See you tomorrow.
Позакласний захід №1
" РУКАВИЧКА"
Назва заходу: «The mitten»
Клас: 3 клас
Форма: театральна вистава
Мета: виховувати та підтримувати у школярів мотивацію до оволодіння іноземною мовою, розвинути в учнів навички слухання та говоріння, розвинути в учнів інтерес до творчості .
Наочність: костюми, декорації, музичний супровід.
Контингент учасників: учні 2-4 класів
Тривалість: 30 хв.
Місце проведення: актовий зал
Хід заходу
1. Етап підготовки
2. Сценарій проведення заходу:
Teacher: Good morning, dear teachers, pupils and guests! You are welcome to see the fairy tale presented by the pupils of the third form. Let’s see what happened with them…
The ant: Hello, everybody! I am a very nice ant. I live in this forest. Now I’ll tell you a fine fairy-tale. Listen, please.
The grandfather went to the forest and lost his mitten. The mouse saw it and said.
The mouse: Here I’ll live!
The ant: And soon the frog jumps and asks.
The frog: Who lives in this mitten?
The mouse: I do. I am a Mouse, and who are you?
The frog: I am a Frog. May I live with you?
The mouse: Yes, you may! Come in, please!
The ant: And soon the hare runs and asks.
The hare: Who lives in this mitten?
The mouse: We live here! I am a Mouse.
The frog: I am a Frog. And who are you?
The hare: I am a Hare. May I live with you?
The mouse: Yes, you may. Let’s live together.
The ant: And soon the fox runs to the mitten and asks.
The fox: Who, who lives in this mitten?
The mouse: I am a Mouse.
The frog: I am a Frog.
The hare: I am a Hare. And who are you?
The fox: I am a Fox. May I live with you?
The hare: Yes, you may. Come in, please.
The ant: They started to live together. And soon the wolf goes and says.
The wolf: Who, who lives in this mitten?
The mouse: I am a Mouse.
The frog: I am a Frog.
The hare: I am a Hare.
The fox: I am a Fox. And who are you?
The wolf: I am a Wolf. May I live with you?
The fox: Yes, you may. Climb into our mitten!
The ant: Then the wild pig runs and asks.
The wild pig: Who, who lives in this mitten?
The mouse: I am a Mouse.
The frog: I am a Frog.
The hare: I am a Hare.
The fox: I am a Fox.
The wolf: I am a Wolf. And who are you?
The wild pig: I am a Wild Pig. May I live with you?
All together: Okey. Let’s go!
The ant: And soon a bear goes very slowly, sees the mitten and says.
The bear: Who, who lives in this mitten?
The mouse: I am a Mouse.
The frog: I am a Frog.
The hare: I am a Hare.
The fox: I am a Fox.
The wolf: I am a Wolf.
The wild pig: I am a Wild Pig. And who are you?
The bear: And I am a Bear. May I live with you?
The fox: We don’t have any place in the mitten! But okey, let’s live together.
The ant: Suddenly, the grandfather began to look for his mitten and the dog ran, saw it and said “Bark-Bark!” and all the animals were afraid of him and ran away. The grandfather took the mitten and went home, and all the animals stayed to live in the forest.
Teacher: Thank you, the ant, for such a nice tale. Thanks to all our guests and actors, for a nice mood that you give it to us today! Good bye!
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД №2
«WHAT? WHERE? WHEN?»
ДЛЯ УЧНІВ 2 КЛАСУ
Мета: перевірити та показати компетентності учнів у читанні, перекладанні, розумінні запитань, та вмінні давати відповіді на них; розвивати пам’ять, мислення, увагу, уміння реагувати в проблемній ситуації; виховувати інтерес, почуття відповідальності та бажання спілкуватися англійською мовою.
Обладнання: конверти із запитаннями, плакати, емблеми, годинник, дзиґа.
Хід проведення заходу.
У класній кімнаті дві команди – «Wunderkids» та «Champions» - розташовуються за своїми ігровими столами. У кожній команді по вісім гравців. Кожна команда має капітана та відповідну емблему.
Teacher: Good afternoon dear friends! Glad to see you! You are welcome to our competition between «Wunderkinds» and «Champions». (Добрий день, дорогі друзі! Раді вас бачити. Запрошуємо на конкурс-змагання між командами «Wunderkinds» and «Champions».)
Dear captains! Introduce your teams and the members of your team. (Капітани! Відрекомендуйте нам членів ваших команд.) P1 I am Max Yerinenko and this is my team.
The team: Wunderkinds. (хором)
P1 Now I want to introduce you the members of my team. The first player is… (Зараз я хочу представити гравців своєї команди. Перший гравець, це… (далі називає всіх членів команди.))
P2 I am Illia Stetsurenko. Let me tell you the member of my team. The first player is…
Teacher: Thank you! Take your seats please. (Дякую. Займіть свої місця, будь ласка.) Let me introduce our judges. Here they are…(Дозвольте мені представити наших суддів. Ось вони…)
Teacher: And now it is high time to begin our competition. First of all we want to know if you can answer the questions.
Dear players! Are you ready to start? Ok! (А зараз розпочинати час наше змагання. Передовсім ми хочемо дізнатися, чи вмієте ви відповідати на запитання. Гравці ви готові розпочинати гру?Гаразд.
Look at the symbol of our game? What is it, children?
Children: Owl.
(Подивіться на символ нашої гри, Що це, діти? – Сова.)
Учитель запускає дзиґу, стрілка зупиняється на секторі №12. Учитель бере конверт, повідомляє хто грає і з якого міста(села) прийшло це завдання, а потім читає вголос запитання. Подається сигнал дітям надається хвилина на підготовку відповіді. Через хвилину учасник від команди дає відповідь. Якщо відповідь правильна – команда отримує бал, а якщо ні то інша команда дає відповідь.
Questions:
3. Складіть та запишіть якомога більше слів на букву “P”.
4. Які форми привітання ви знаєте англійською мовою?(Hello!Hi!)
5. Перекладіть якнайбільше слів на українську мову.
a fox, an apple, a ball, a rabbit, a hen, a girl, a desk, a lamp, milk, green, yellow, blue, ten, six, a dress, a pen, a family, a brother, a sister, a door, a cat, a floor, a flat, a doctor, a pencil, children, a car, a scarf, a bench.
An apple, a bird, winter, fish, a sock, a mother, a father, a cat, black, big, little, bad, a bus, a plum, a town, three, seven, a scarf, a letter, she, a drum, a flat, a desk, a cap, a cup, a kitchen, a box, I, they.
6. Розшифруйте речення.
Ihaveabigfish. Itisabadpencil-box. Thischerryisred. Wehaveabigbox.
Theyhaveadog.
7. Заспівайте англійську пісню.
8. Доберіть до малюнків слова. Rabbit, frog, squirrel, cock, puppy, kitten.
9. Складіть якомога більше речень англійською мовою.
There is a kitten in the yard.
There are seven pencils in the pencil box.
There is a duck on the pond.
There are nuts on the desk.
10. Заповни кросворд та намалюй відповідь.
Teacher: What account do we have now? Congratulation. We have the score ,
but I think that friendship has won. Do you agree with me? Each team had wonderful answers and played very well. I would like to thank our teams, and give this present for you.
Dear judges I would like to thank you for your work too.
Our game “What? Where? When?” is over.
(Який рахунок зараз? Вітаємо у нас рахунок , але я вважаю, що перемогла дружба. Ви згодні зі мною? Кожна команда давала чудові відповіді і грала чудово. Я хочу подякувати вам і вручити ці подарунки. Дорогі судді! Я хочу також подякувати вам за вашу роботу. На цьому наша гра завершена.)
Додаток.
BILL FROM MANCHESTER
DONA FROM EDINBURG
VICKY FROM SCOTLAND
Заспівайте англійську пісню!
SAM FROM CARDIFF
DAN FROM BELFAST
Які форми привітання ви знаєте англійською мовою?
HARRY FROM ENGLAND
Скільки букв в англійському алфавіті? Назвіть їх?
JUSTIN FROM LIVERPOOL
Як називається 15 літера англійського алфавіту?
STEPHANIE FROM
NORTHERN IRELAND
5. Перекладіть якнайбільше слів на українську мову.
a fox, an apple, a ball, a rabbit, a hen, a girl, a desk, a lamp, milk, green, yellow, blue, ten, six, a dress, a pen, a family, a brother, a sister, a door, a cat, a floor, a flat, a doctor, a pencil, children, a car, a scarf, a bench.
5. Перекладіть якнайбільше слів на українську мову.
An apple, a bird, winter, fish, a sock, a mother, a father, a cat, black, big, little, bad, a bus, a plum, a town, three, seven, a scarf, a letter, she, a drum, a flat, a desk, a cap, a cup, a kitchen, a box, I, they.
6. Розшифруйте речення.
Ihaveabigfish.
Itisabadpencil-box.
Thischerryisred.
Wehaveabigbox.
Theyhaveadog.
rabbit |
rabbit |
frog |
frog |
squirrel |
cock |
squirrel |
puppy |
kitten |
|
|
|
There is a kitten in the yard.
There are seven pencils in the pencil box.
There is a duck on the pond.
There are nuts on the desk.
1