13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

«Інноваційні технології на уроках музичного мистецтва для формування емоційно-чуттєвої сфери учнів»

Про матеріал

Зміст

  1. Методичні прийоми, інтерактивні вправи, ігри на уроці музичного мистецтв
  2. Закріплення нотної грамоти
  3. Музичні руханки
  4. Вокально-хорова робота
  5. На закріплення вивченої пісні
  6. Слухання музики
  7. Кросворди та музичні ребуси
  8. Закріплення вивченого матеріалу
  9. Домашні завдання
  10. Рефлексія
Перегляд файлу

(1 слайд)

Майстер - клас «Інноваційні технології на уроках музичного мистецтва для формування емоційно-чуттєвої сфери учнів»

 вчителя музичного мистецтва Каховського НВК/гімназія Тринкаль І.М.

 «Музичне виховання – це не виховання          музиканта, а перш за все виховання людини»

В.О.Сухомлинський

 

 -Сучасні уроки музичного мистецтва- це не ті уроки співів, які колись були в радянській школі, не уроки відпочинку чи необов'язкого виконаня завдань, а уроки цілісного розвитку дитини - інтелектуального, духовного, емоційного. Уроки насиченої і цікавої роботи, уроки мотивуючі до заглиблення у мистецтво, уроки індивідуального розвитку кожного його учасника.

  Сучасний  урок  вже  не  можна  уявити  собі  без  новітніх  технологій.  Зовсім  звичними  на  уроках  стали  прийоми  інтерактивного навчання,  оскільки  вони  передбачають  створення  такого  навчального  середовища,  в  якому  теоретичні  та  практичні  знання  засвоюються  одночасно. 

  (слайд 2)                                                                                

     Для ефективного застосування інтерактивних мето­дів, вчи­тель має ретельно планувати свою роботу:

-використовувати методи, адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними мето­дами;

-дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні під­готовчі завдання;

-дібрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ” до засвоєння теми;

-упродовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно;

-враховувати темп роботи кожного учня і його зді­бності;

-на одному занятті використовувати один—два (мак­симум) інтерактивних методи;

-провести неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі ак­туалізуючи раніше вивчений матеріал.

 

Методичні прийоми, інтерактивні вправи, ігри на уроці музичного мистецтва

Смайлики.

Покажіть,будь ласка, з яким настроєм ми починаємо нашу роботу(вибір смайлика)

Або

Світлофор настрою

У кожного учня — сигнальна картка (з одного боку зелена, зі звороту — червона). Учитель пропонує дітям за допомогою цього «світлофора» визначити, з яким настроєм вони завітали на урок. 

Учитель висловлює побажання, щоб гарний настрій не залишив учнів до кінця уроку. Якщо ж настрій кепський, пропонує працювати на уроці так, щоб він поліпшився.

Обєднаємося в 2 групи (вибір картки із знаком  альтерації:

 1-група-дієзи, 2-бемолі).

-В деяких видах роботи попрацюємо замість дітей, будемо збирати нотки.

-Спочатку поговоримо про застосування інтерактивних методів на уроках у початковій ланці.

Закріплення нотної грамоти.

1. Гра «Веселий звукоряд»

Мета:розвивати комунікативні навички, формувати швидкість реакції.

(2 команди.картки з назвами нот. Під музику діти веселяться, стрибають,із закінченням збираються в команди по порядку:до,ре,мі…(Можно грати замість фізк.хвилинки)

-Сучасні діти дуже полюбляють мультфільми і тому я застосовую їх в роботі. Це дає хороші результати під час  розучування пісень та слухання музики.

2. Мультфільм «Їдуть ноти»

https://www.youtube.com/watch?v=VXhS7TIj7mQ&t=88s

(проспівуємо кожну нотку)

3. Гра «Знайди ноту» (відео-гра)

4. Гра «Придумай слово» (з нотою)

-до-шка, мо-ре, по-мі-до-р, ля-лька,фа-ри, зем-ля…

5. Знайомство з піснею «Ходить гарбуз по городу»

https://www.youtube.com/watch?v=04JmbzIvQws&index=36&list=LLnU-Cg7LfdGS2OYZqQqU6Tg&t=61s

6. Гра «Веселі ритми» або «Телевізор»

Мета: розвивати метро-ритмічний слух,увагу.

Учні, дивлячись на ритмічний рисунок (картки), відтворюють його спочатку оплесками,а потім за допомогою музичних інструментів.

7. Гра «Розкидані вітром» (4 клас)

На столах у учнів в хаотичному порядку лежать картки з музичними інструментами (назвами).За сигналом диригентської палички учні складають їх до відповідних груп.

Яка команда зібрала перша-та перемогла.

8. Музичні руханки

(початкові класи)

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU&index=45&list=LLnU-Cg7LfdGS2OYZqQqU6Tg

https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg

Вокально-хорова робота.

9. Розспівка (відео)

10. Перед розучуванням та виконанням пісень застосовую різноманітні поспівки та вправи. Наприклад, скоромовки,які застосовую для розвитку співацької артикуляції.

(слайд 3)

Давайте спробуємо.

Для першої групи скоромовка- «Бабин біб розцвів у дощ-буде бабі біб у борщ»,

для другої-«Жовтий жук купив жилет,джемпер,джинсі та жакет».

Проговорюємо спочатку повільно,а потім прискорюємось.

11. Вправа «Логічний ланцюжок» (слайд 4)

Як називається пісня? («Гицрю,Гц юри,од биторо»)

Погляньте, на цей малюнок. На ньому записана назва української народної пісні. Але всі букви в назві переплуталися. Побудувати логічний ланцюжок зі слів.

12. Вправа «Так чи ні»

Пісня «Грицю,Грицю, до роботи»

Завдання: Пригадаємо,яка це пісня? Я буду читати вислів і питати-так чи ні.Якщо вірний-відповідайте –так,та піднімаємо скрипковий ключ, а якщо хибний-ні, та піднімаємо басовий ключ.

Питання для першої групи:

-Грицю,Грицю,до роботи-українська народна пісня.Так чи ні?(так)

Слухає друга група:

-Ця пісня написана в мажорі. (так)

-Вона виконується в повільному темпі. (ні, вона виконується у швидкому темпі)

-Це спокійна, наспівна пісня. (ні)

-Музична особливість цієї пісні-маршовість.Так чи ні? (ні,танцювальність)

-Це двочастинний музичний твір.Так чи ні? (ні, цей твір складається з однієї частини)

На закріплення вивченої пісні.

13. «Продовж пісню»

Учитель виконує вступ до пісні, що діти вчили раніше. Учні повинні згадати її та продовжити (співати). Якщо вони не можуть пригадати, то вчитель їм допомагає.

Пісня «Од Києва до Лубен» (6 клас), «Ой на горі та женці жнуть» (5 клас), «Не щебечи,соловейку», «Києве мій»…

14. Гра «Інтерв’ю» використовую під час розучування пісні.

 Учні беруть уявний мікрофон, та передаючи його по класу дають відповіді, відповідати може лише той у кого мікрофон. Гра надає можливість кожному висловитися лаконічно  й швидко,по черзі відповідаючи на запитання або обстоюючи свою думку  чи позицію.

-    Які почуття у вас викликала ця пісня?

-    Якими засобами музичної виразності вона передається?

-    Який темп, ритм, динаміка, лад, тембр?

-    Який образ відчувається у цій пісні? Чому?

Слухання музики

15. Музична вікторина

6 клас тема:«Співає хор»

Відео. Аналіз (вид-склад, манера, статус, кількість)

16. Гра «Музичний магазин»

Давайте уявимо, що ми в музичному магазині, де  знання — це «товар», а вчитель — «покупець». За кожну правильну відповідь  отримуєте фішку («гроші»). Чим більше їх зберете, тим вищою буде оцінка. 

або

17. Аукціон композиторів

Учитель загадує загадки про композиторів, а учні.щоб  «викупити» портрет композитора, мають робити «ставки»-називати відомості з життя, твори, характеризувати творчість, засоби виразності тощо.

Загадки:


-Написав альбом він дітям,

Дуже музику любив.

Опери,балет «Лускунчик»

Всьому світу він відкрив!(П.Чайковський)

 

 -Він в Німеччині родився,

в місті Бонні проживав

І сонат велику кількість

всьому світу дарував!(Л.Бетховен)

 

 

 

-Він придумав трьох китів,

Дітям музику відкрив.

Пригадайте його, друзі!

Знають всі його в крузі!(Д.Кабалевський)

 

-Полонези та мазурки

Композитор цей писав.

Народився він у Польші,

Серце їй своє віддав!(Ф.Шопен)

 

Вальсів він король завзятий!

На балах чекали всі,-

Коли твір його казковий

Пролунає як у сні!(Й.Штраус)

 

-Генієм він був з дитинства

І на клавесині грав.

Реквієм-свій твір останній

Він нажаль не дописав.(В.А.Моцарт)

 

-Він-норвезький композитор,

«Похід гномів» написав,

І «Пер Гюнт»-сюїту гарну

Людству він подарував!(Е.Гріг)

 

-Співвітчизник наш відомий

«Горбоконик» написав.

І його балет чудовий

Казку всім подарував!(Р.Щедрін)


 

18. Кросворди та музичні ребуси  

7 клас . Тема:Стилі та напрями.(слайд 5)

     29

     1

   18

   22

   19

   18

 

 

 

 

 

 

Закріплення вивченого матеріалу.

19. Метод «Мікрофон»

Тема: «Грають віртуози» 6 клас. Треба передавати мікрофон по черзі,називаючи нові головні слова теми. Паганіні-віртуоз-композитор-скрипаль-скрипка-Страдіварі-Гварнері-Каприс №24-Ванесса Мей… 

20. Метод «Незакінчене речення»

 5 клас тема: «Історія музичного мистецтва», «Чи є сюжет в музиці »

-Музику.яку створює композитор називають…(професійною)

-Музика,призначена для виконання на музичних інструментах,-це…(інструментальна музика)

-Інструментальна музика,створена за певним сюжетом,що відображається у певній програмі або назві твору,має назву…(програмна)

-Інструментальну музику,яку виконує один інструмент,називають…(сольною)

-Ансамбль із чотирьох музикантів-це…(квартет)

21. А тепер незакінчені речення спробуємо скласти одна команда іншій,наприклад,по темі: види української народної пісні.

-Пісня для заколисування дитини…(колискова)

-Жартівливі пісні у формі куплетів,що виконуються на одну мелодію…(частівки)

-Старовинний жанр пісень,що виконуються під час народних календарних свят…(календарно-обрядові)

-Урочиста,велична пісня,один з найдавніших вокальних жанрів…(гімн)

 22. Гра «Плутанка» (картки)(6клас)

(слайд 6)

(знайти назви жанрів камерно-інструментальної музики-прелюдія,етюд,скерцо,варіації,ноктюрн,рапсодія)

Картки

23. 7 клас. Тема:Аранжування поліф.творів.

Й.С.Бах «Токата і фуга ре мінор» у різних виконаннях

https://www.youtube.com/watch?v=Nnuq9PXbywA

https://www.youtube.com/watch?v=XKRj-T4l-e8

https://www.youtube.com/watch?v=eDFFUIGoBUc&list=PL5kxA71_AqJevgTYlEmUgC8zqRquaXi-9

https://www.youtube.com/watch?v=Hg8Fa_EUQqY

питання:

-Розкажіть свої враження від прослуханого твору в сучасному аранжуванні;

-Яким став твір Баха,кращим чи гіршим?

-Чи можна назвати класичну музику сучасною?

-Охарактеризуйте темброву палітру та засоби музичної виразності твору;

-Які музичні інструменти виконували цей твір?

-Чи вдалося,на твою думку,скрипачці передати характер авторської композиції?

24. Гра «Критики»

Двом-трьом учням роздаються картки з назвою елементів співу,за я ким потрібно стежити,а потім в кінці уроку «покритикувати».Наприклад, це може бути: співацька постава,дихання,вступ,унісон,дикція.

Домашні завдання

Використання інформаційних технологій дозволяє залучити учнів до такої діяльності: створення творчих робіт, пошукової роботи під час вив­чення творчості композиторів, народної творчості, української музичної куль­тури,   оформлення результатів своїх досліджень у вигляді методу  інтерактивної  художньо-педагогічної технології - методу проектів (інформаційний, дослідницький, творчий, ігровий або рольовий).

25. 7 клас.Тема: Сучасна музика.Стилі та напрями.

Програму презентацій можна використовувати на різних етапах уроку, тому що вона дає змогу поєднувати аудіо- та відеоматеріали в єдине ціле, сприяючи активізації творчої уяви учнів, розвиваючи внутрішню музичну пам’ять, зацікавленість музикою, а також даючи змогу вчителеві унаочнити урок. Найзручнішою для проведення уроків із мультимедійним підтриманням вважаю програму Microsoft Power Point.

 Презентація Костенко Дарини на тему «Історія рок-музики».

26. 5 клас. Тема: Пісня живе серед нас.

(відео чи аудіо-запис виконання улюбленой укр.нар.пісні у сім’ї)

Відео Вероніки, Германа, Насті.

27. 5 клас.Тема: Звязок музики з іншими видами мистецтва»

(малюнки,вірші,поробки,відео,виконання танців.тощо)

28. 5 клас. Інсценізація пісні «Їхав козак за Дунай»

Відео

29. 6 клас.Тема:Камерно-вокальна музика.

Зробити(за бажанням) «Мій співаник» на різні теми.

Демонстрація

Музично-літературні творчі завдання: 

дібрати або скласти вірш до музики;

скласти літературний твір, близький за характером до музики;

скласти літературний портрет до музичного твору.

Музично-творчі завдання 

Якби ти був композитором, якою була б твоя музика? Які почуття ти передав би в ній?

Добери музику, що відповідала б характеру мами, тата, доброї та злої людини і т. ін.

Добери музику, що має звучати у найщасливіший день.

Склади мелодію до улюбленого вірша або тексту.  

Рефлексія

30. Прийом «Валіза-корзина» (підсумки)

Якщо вам сподобався майстер-клас, підніміть картку, на якій зображено ВАЛІЗА; якщо ні- картку,на якій зображена КОРЗИНА для сміття.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Багато цікавого. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савчук Оксана Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 травня 2018
Переглядів
9307
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку