Хід роботи. Оберіть питання вправи, яке буде доцільним для обговорення з різних точок зору. Підготуйте картки для жеребкування із зазначеними ролями. Запишіть питання на дошці, поясніть ролі та етапи роботи. Нагадайте про правила роботи групі, часові обмеження та повагу до чужих ідей. Перебіг гри: першим висловлюється мрійник, записує свої думки, другим - реаліст, він корегує думки мрійника, записує, третім - критик, оцінює думки колег та вдосконалює їх. Презентація результатів.
Його суть полягає в тому, що діти практикують самостійне дослідження запропонованої теми, вчаться знаходити цікавинки для себе і перетворюють результати своїх пошуків на своєрідний мистецький об`єкт: журнал, карту, інструкції, щоденник дослідника чи комікс. У кожного учня своє дослідження та свій артбук.
У самовираженні діти отримують свободу, але є кілька обов`язкових умов. ОБОВ`ЯЗКОВІ УМОВИ:1. РОБОТА МАЄ БУТИ РЕЗУЛЬТАТОМ ДОСЛІДЖЕННЯ ОБРАНОЇ ТЕМИ.2. РЕЗУЛЬТАТ РОБОТИ МАЄ БУТИ ЗРОЗУМІЛИМ ДЛЯ ВСІХ – ОДНОКЛАСНИКИ ПЕРЕГЛЯНУВШИ АРТБУК МАЮТЬ ЗРОЗУМІТИ ЙОГО СУТЬ І ЧОМУСЬ НАВЧИТИСЯ.3. ДОТРИМАННЯ ВСТАНОВЛЕНИХ ЧАСОВИХ РАМОК – УЧИТЕЛЬ МАЄ БУТИ В КУРСІ НАПРЯМКУ РОБОТИ УЧНЯ, КОЛИ ДО ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАЛИШАЄТЬСЯ ПОЛОВИНА ЗАДАНОГО ЧАСУ.4. ЗАДОВОЛЕННЯ ВІД РОБОТИ - ТРОХИ ГУМОРУ НЕ ЗАВАДИТЬ!
У процесі виконання діти вчаться досліджувати тему з різних боків, шукати застосування предмета чи явища, створювати естетичний продукт власних пошуків - АРТБУК. Технологія виконання базована на принципах підходу STEAM, який вимагає комплексного розуміння проблеми, творчого та критичного мислення, інженерних рішень. Інструмент артбук однієї теми підходить для різних вікових груп.
КРОК 2. ВИБІР ФОРМАТУ – для створення артбуку можна взяти тонкий альбом на кілька сшитих аркушів, складену гармошкою стрічку ватмана висотою 15-20 см, створити «цікаву карусель», постер та інше. Далі, скеровуємо пошук: діти мають знайти всю можливу інформацію з теми, обрати найцікавіші факти, роздрукувати зображення, підготувати вирізки, і, головне – окреслити основну ідею артбуку: дитина має сама обрати фокус свого дослідження.
КРОК 4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ І ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ – усім оплески, винагороди та якісний зворотній зв`язок. Вчителю необхідно відмітити ті позитивні і цікаві якості проектів, які справді здивували і вразили, неуважність до деталей і надто загальні коментарі легко зводять запал дітей нанівець.