Підготували:
Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка123 Урок читання розпочинати з перевірки щоденного домашнього завдання: прочитати скоромовкою 300 слів за хвилину (з постукуванням ручкою)Вправи для розвиток пальців рук, що супроводжуються промовлянням скоромовок. Застосування таблиць Шульте для розвитку в дітей поля читання і виконуються за 25 -12 секунд. Цифри пишуться на листах ватману розміром 21×30 см для кожної дитини
І. Г. Пальченко пропонує на кожен урок набір (6 речень) для слухових диктантів, які записуються під диктовку вчителя, який читає кожне речення один раз. Швидке списування тексту за такою методикою: діти тричі читають уривок тексту, а потім їм дається 2 хвилин для списування максимальної кількості слів речень. Наступна вправа – багаторазове читання скоромовкою в два голоси (парами) за один підручником трьох-п’яти рядків тексту з простукуванням. Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка456
"Робота по відновленню деформованих слів перш за все сприяла підвищенню швидкості мислення, формувала увагу, стимулювала сам процес читання" Валерій Едигей зазначав: "Розвиваючий ефект при використанні даного методу, безусчовно, позитивний: це концентрація уваги, осмислене запам’ятовування швидкість, гнучкість, самостійність мислення, здатність до передбачення, відчуття цілого, творче мислення, лінгвістичні здібності. Методика розвиває у дитини грамотність, відчуття мови — через поглиблене вивчення буквеного складу слова та активне конструювання слів. Саме для цього і розроблені уроки мислення, матеріал, яких може використати вчитель як на уроках, так і здійснюючи індивідуальну роботу".
це диктанти зовсім іншого типу. Зорові диктанти за методикою І. Т. Федоренкатексти зорових диктантів подаються в певній системі: учням пропонується 18 наборів текстів, у кожному з них по 6 речень, кількість знаків у кожному реченні поступово нарощується на 1-2 літери. Рівномірне зростання навантаження сприйняття – це перша умова пропонованої методики;По-друге, обмежений час експозиції речень (він розрахований так, щоб кількість букв, які приходяться на одну секунду експозиції, постійно збільшувався);По-третє, сумісне нарощування обсягу сприйняття і скорочування часу експозиції дуже важливо для спонукання учнів до уважного і швидкого читання.
Технологія навчання грамоти пропонує оригінальний шлях до читання через письмо (від письма кубиками — до читання). Свого часу цей метод запропонувала і розробила М. Монтессорі. Ріднить педагогічну технологію М. Зайцева з цим методом відмова від фонемного принципу навчання читання, замість якого пропонується складовий. Методика В. М. Зайцева
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛОсновна література. Білавич Г., Шетеля М. Формування читацької культури молодших школярів як актуальна проблема сьогодення. Молодь і ринок. 2020. № 2/181. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211796 Мартиненко В. О Індивідуальний підхід до формування і розвитку навички читання молодших школярів: методичний посібник. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2020. 104 с. URL: https://cutt.ly/s5 K1k. Pv. Beskorsa O. S., Motorina D. A. Іnnovative technologies of teaching reading in the practice of modern primary school. Innovate Pedagogy. 2019. Т. 12, № 1. С. 23–26. URL: https://doi.org/10.32843/2663-6085.2019.12-1.04
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛДодаткова література. Державний стандарт початкової освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р., № 87). URL: https://cutt.ly/P5 KVZAEПеляк І. Удосконалення навичок читання на уроках української мови. 2018. URL: https://cutt.ly/p5 KBog. UУкраїнська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2. О. В. Вашуленко. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / О. В. Вашуленко. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛІнформаційні джерелаІнноваційні технології удосконалення навички читання. Карта розуму: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/t5 KB5 BsІнноваційні технології. Навчання раннього читання за методикою М. Зайцева. URL: https://cutt.ly/H5 KVLgc. Нетрадиційні методики навчання читання та письму, доцільність їх використання в сучасній школі. Державний екзамен: веб-сайт. URL: http://studentpo632014.blogspot.com/2014/06/56.html?m=1 Яковлева І. В. Формування у молодших школярів навичок швидкочитання як засобу усвідомленого сприйняття художнього слова. Методичний посібник для вчителів початкових класів. М. Білгород-Дністровський. 2015 рік. На Урок: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/k5 XLe. Vr