Інноваційні технології удосконалення навички читання. Сучасні концепції навчання читання.

Про матеріал
  • Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка.
  • Система удосконалення техніки читання В. Б. Едигея.
  • Методика формування швидкого читання молодших школярів І. Т. Федоренко, В. М. Зайцева.

Підготували:

  1. Кутасевич Юлія (https://naurok.com.ua/profile/1543236);
  2. Нетеса Світлана
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інноваційні технології удосконалення навички читання Юлія Кутасевич,Світлана Нетеса. Дата: 18.04.2023

Номер слайду 2

ПЛАН1. Теоретичний аспект із даного питання2. Дослідження методистів 3. Аналіз підручників із поданої теми

Номер слайду 3

Теоретичний аспект із даного питання1

Номер слайду 4

процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв’язання тих педагогічних проблем, які до цього часу вирішувалися по-іншому (А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. Т. Шпак)Педагогічна інновація

Номер слайду 5

цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику новаторських методів, прийомів, засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів (С. В. Стеблюк)Інноваційні педагогічні технології

Номер слайду 6

Дослідження методистів2

Номер слайду 7

Add a heading. Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка

Номер слайду 8

це читання зорове, швидке, свідоме і творче, яке характеризується тим, що читач сприймає інформацію через зоровий канал, обминаючи мовний і слуховий (Н. Пархоменко)Add a heading. Динамічне читання

Номер слайду 9

Add a headingпередбачає роботу з дітьми, які мають техніку читання 0 – 10 слів. Методика І. Г. Пальченкаслухання читання вчителя; читання за ведучим; читання в парі; з пришвидшенням темпу;переказ з опорою на текст; читання з переходом на невідомий уривок

Номер слайду 10

Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка123 Урок читання розпочинати з перевірки щоденного домашнього завдання: прочитати скоромовкою 300 слів за хвилину (з постукуванням ручкою)Вправи для розвиток пальців рук, що супроводжуються промовлянням скоромовок. Застосування таблиць Шульте для розвитку в дітей поля читання і виконуються за 25 -12 секунд. Цифри пишуться на листах ватману розміром 21×30 см для кожної дитини

Номер слайду 11

І. Г. Пальченко пропонує на кожен урок набір (6 речень) для слухових диктантів, які записуються під диктовку вчителя, який читає кожне речення один раз. Швидке списування тексту за такою методикою: діти тричі читають уривок тексту, а потім їм дається 2 хвилин для списування максимальної кількості слів речень. Наступна вправа – багаторазове читання скоромовкою в два голоси (парами) за один підручником трьох-п’яти рядків тексту з простукуванням. Технологія навчання дітей динамічного читання І. Г. Пальченка456

Номер слайду 12

Add a heading. Система удосконалення техніки читання В. Б. Едигея

Номер слайду 13

Основна ідея пропонованого методу — використання принципу рішення анаграмце набір букв, які складають слово, переставлених в довільному порядку. АНАГРАМА

Номер слайду 14

"Робота по відновленню деформованих слів перш за все сприяла підвищенню швидкості мислення, формувала увагу, стимулювала сам процес читання" Валерій Едигей зазначав: "Розвиваючий ефект при використанні даного методу, безусчовно, позитивний: це концентрація уваги, осмислене запам’ятовування швидкість, гнучкість, самостійність мислення, здатність до передбачення, відчуття цілого, творче мислення, лінгвістичні здібності. Методика розвиває у дитини грамотність, відчуття мови — через поглиблене вивчення буквеного складу слова та активне конструювання слів. Саме для цього і розроблені уроки мислення, матеріал, яких може використати вчитель як на уроках, так і здійснюючи індивідуальну роботу".

Номер слайду 15

Add a heading. Методика формування швидкого читання молодших школярів І. Т. Федоренко, В. М. Зайцева

Номер слайду 16

необхідність розвитку оперативної пам'яті і уваги учнів, розвивати артикуляційний апарат, швидкість і точність сприймання (зорові і слухові диктанти)Методика професора І. Т. Федоренка

Номер слайду 17

це диктанти зовсім іншого типу. Зорові диктанти за методикою І. Т. Федоренкатексти зорових диктантів подаються в певній системі: учням пропонується 18 наборів текстів, у кожному з них по 6 речень, кількість знаків у кожному реченні поступово нарощується на 1-2 літери. Рівномірне зростання навантаження сприйняття – це перша умова пропонованої методики;По-друге, обмежений час експозиції речень (він розрахований так, щоб кількість букв, які приходяться на одну секунду експозиції, постійно збільшувався);По-третє, сумісне нарощування обсягу сприйняття і скорочування часу експозиції дуже важливо для спонукання учнів до уважного і швидкого читання.

Номер слайду 18

система особливих вправ і їх багаторазовий повтор. Методика В. М. Зайцева

Номер слайду 19

Технологія навчання грамоти пропонує оригінальний шлях до читання через письмо (від письма кубиками — до читання). Свого часу цей метод запропонувала і розробила М. Монтессорі. Ріднить педагогічну технологію М. Зайцева з цим методом відмова від фонемного принципу навчання читання, замість якого пропонується складовий. Методика В. М. Зайцева

Номер слайду 20

Аналіз підручників із поданої теми3

Номер слайду 21

Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. - К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с.

Номер слайду 22

Багаторазове прочитування (ст. 16)

Номер слайду 23

Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко — К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с.

Номер слайду 24

Деформовані слова та читання по сладам (ст. 4)

Номер слайду 25

Читання разом з іншими (ст. 4)

Номер слайду 26

Слухання та самостійне читання вголос (ст. 13)

Номер слайду 27

Читання з певним (заданим) настроєм (ст. 38)

Номер слайду 28

Багаторазове читання скоромовок (ст. 44)

Номер слайду 29

Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с.

Номер слайду 30

Деформований текст та скоромовки (ст. 132)

Номер слайду 31

Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2. О. В. Вашуленко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с.

Номер слайду 32

Скоромовки ("чисте" читання) (ст. 7)

Номер слайду 33

Слухання казки (ст. 28)

Номер слайду 34

Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. — 168 с.

Номер слайду 35

Деформований текст (ст. 112)

Номер слайду 36

Деформований текст (ст. 121)

Номер слайду 37

Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / О. В. Вашуленко — К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. — 168 с.

Номер слайду 38

Деформований текст (ст. 160)

Номер слайду 39

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛОсновна література. Білавич Г., Шетеля М. Формування читацької культури молодших школярів як актуальна проблема сьогодення. Молодь і ринок. 2020. № 2/181. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211796 Мартиненко В. О Індивідуальний підхід до формування і розвитку навички читання молодших школярів: методичний посібник. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2020. 104 с. URL: https://cutt.ly/s5 K1k. Pv. Beskorsa O. S., Motorina D. A. Іnnovative technologies of teaching reading in the practice of modern primary school. Innovate Pedagogy. 2019. Т. 12, № 1. С. 23–26. URL: https://doi.org/10.32843/2663-6085.2019.12-1.04

Номер слайду 40

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛДодаткова література. Державний стандарт початкової освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р., № 87). URL: https://cutt.ly/P5 KVZAEПеляк І. Удосконалення навичок читання на уроках української мови. 2018. URL: https://cutt.ly/p5 KBog. UУкраїнська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2. О. В. Вашуленко. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / О. В. Вашуленко. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с.

Номер слайду 41

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛІнформаційні джерелаІнноваційні технології удосконалення навички читання. Карта розуму: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/t5 KB5 BsІнноваційні технології. Навчання раннього читання за методикою М. Зайцева. URL: https://cutt.ly/H5 KVLgc. Нетрадиційні методики навчання читання та письму, доцільність їх використання в сучасній школі. Державний екзамен: веб-сайт. URL: http://studentpo632014.blogspot.com/2014/06/56.html?m=1 Яковлева І. В. Формування у молодших школярів навичок швидкочитання як засобу усвідомленого сприйняття художнього слова. Методичний посібник для вчителів початкових класів. М. Білгород-Дністровський. 2015 рік. На Урок: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/k5 XLe. Vr

Номер слайду 42

Дякуємо за перегляд!Юлія Кутасевич,Світлана Нетеса. Дата: 18.04.2023

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
5 травня 2023
Переглядів
1486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку