Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Люби і знай свій рідний край. Валерій Шевчук «Дорога історії». Микола Чернявський «Рідний край»."

Про матеріал
Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Люби і знай свій рідний край. Валерій Шевчук «Дорога історії». Микола Чернявський «Рідний край»." Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Люби і знай свій рідний край. Валерій Шевчук «Дорога історії». Микола Чернявський «Рідний край». Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна

Номер слайду 2

I. Організаційний момент. Сьогодні в нас знову цікавий урок,Сьогодні ми зробимо ще один крок. В країну збагачення й розвитку мови. Хай всі володіють знаннями чудово!

Номер слайду 3

II. Мовна розминка.1. Відгадайте загадку. Красивий, щедрий рідний край і мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай усе, що зветься … — Поясніть, як ви зрозуміли загадку.(Україна).

Номер слайду 4

2. Роз’єднайте слова та відновіть вірш. Уріднегніздечкоздалекихкраїв. Колисьповернетьсямаленькапташина,Розбившивсідалісвоїмигрудьми…Аяповернусьвріднийдім — Україну,їйщировіддамсвогосерцятепло,Надіюлюбовсвітлувірувдобро,Ащесвоюмріюпрокращугодину.— Яке слово «заховалось» у вірші? (Україна)— Що воно для вас означає?

Номер слайду 5

3. Утворіть прислів’я. Всюди на світі добре, ✵ ✵ та вдома миліше. Та земля мила, ✵ ✵ не так світить сонце. У чужій сторонці ✵ ✵ а вдома найкраще. За морем тепліше, ✵ ✵ де мати родила.— Прочитайте прислів’я, які ви утворили. Поясніть їх.

Номер слайду 6

III. Перевірка домашнього завдання. Кросворд. (Розгадайте горизонтальний кросворд і прочитайте ключове слово.)1. Українська письменниця, яка народилась на Волині. (Леся Українка)2. Рідний край, місце народження тієї чи іншої людини. (Батьківщина)3. Море, яке омиває береги України. (Чорне)4. Святиня народу. До нього ставляться з повагою, захищають від недругів. (Прапор)5. Столиця нашої держави. (Київ)6. Найголовніша урочиста пісня чи мелодія держави, що виконується в особливо важливих випадках. (Гімн)7. Народний символ нашої батьківщини. (Калина){5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Українка{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Батьківщина{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Чорне{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Прапор{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Київ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Гімн{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Калина

Номер слайду 7

2. Читання статті М. Чумарної «З Україною в серці». Учні читають, переказують та відповідають на питання після статті.

Номер слайду 8

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Є багато країн на землі,в них — озера, річки і долини…Є країни великі й малі,та найкраща завжди Батьківщина!Є багато квіток запашних,кожна квітка красу свою має. Та гарніші завжди поміж них ті,що квітнуть у рідному краю.Є багато пташок голосних,любі-милі нам співи пташині. Та завжди наймилішими з них будуть ті,що лунають у рідній країні!І тому найдорожчою намє і буде у кожну хвилинусеред інших країв лиш одна —дорога нам усім Україна!— Сьогодні на уроці ми продовжуємо говорити про нашу славну Україну.— Чи відомо вам, звідки з'явилася назва Україна?

Номер слайду 9

Найдавнішою назвою українців за часів Київської Русі була «руси», русичі», «русини». Пізніше північно-східна група слов’янських та інших племен, що платили податки Київській Русі, стала називатися «русскіє» — у значенні підлеглі Русі. Московське князівство, що виникло після занепаду Київської Русі, згодом стало могутньою державою Московією, яка пізніше називалася Росією. А нам історія подарувала таку гарну й милозвучну назву — українці, тому що країна наша стала називатися Руссю-Україною, а згодом — просто Україною. За однією з версій, назва Україна походить від слова «окраїна». Проте, багато українських істориків та мовознавців, зокрема Борис Грінченко, дослідили, що Україна, найімовірніше, походить від слова «країна», в значенні «наша земля». Слово Україна, як назва певної місцевості, згадується в одному давньому літописі. Розповідаючи про смерть переяславського князя, а це було 1087 року, літописець записав: «За ним Украйна много постала», тобто сумує. В офіційних документах XV-XVI століть вживається географічна назва «Україна». Наприклад, гетьман Сагайдачний у листі до польського короля в 1622 році писав про «Україну власну, предковічну вітчизну нашу».

Номер слайду 10

V. Опрацювання оповідання Валерія Шевчука «Дорога історії». Читання оповідання вчителем. Перевірка первинного сприйняття.— Що нового ви дізналися про історію українського народу?— Кожна людина має свою історію. Розкажіть цікаву історію про себе.

Номер слайду 11

2. Словникова робота. Обри — лише в літописі є згадка про цей народ. Вибивати до ноги — повністю знищувати. Сагайдак — сумка для стріл.3. Читання оповідання учнями мовчки. 4. Гра «Хто швидше?». Знайдіть у тексті і прочитайте.— Причини, внаслідок яких народи гинули.— До яких народів належить наш народ.— Про дивовижний світ, який створив народ.— Про загибель та приниження.— Про батьків, дідів та прадідів.— Про таємниці, що чекають на нас.

Номер слайду 12

5. Складання плану для переказу. План1. Історичний шлях.2. Пропав, як обри.3. Не згубив свою дорогу.4. Він був тут завжди.5. Чужого научайся, але й свого не забувай..

Номер слайду 13

VI. Робота над віршем Миколи Чернявського «Рідний край». Читання вірша вчителем. Хто є автором твору?Які ще вірші М. Чернявського ви читали?Як називається такий вірш?Яке слово – відгадка?

Номер слайду 14

2. Самостійне читання вірша учнями.3. Доберіть риму. Святиня — (пустиня). Спитай — (рай, край). Батьківщини — (рослини).4. Пошукова робота.— Скільки у вірші речень? — Знайдіть і прочитайте речення про «землю», про «корінь».

Номер слайду 15

— Що нового ви дізнались на уроці?— Який твір вивчали? Хто його автор?— Чого навчив вас цей твір?— Якими новими словами збагатився ваш словник?VII. Підсумок уроку.

Номер слайду 16

Виразно читати та переказувати оповідання «Дорога історії». Вірш «Рідний край», за бажанням вивчити напам’ять. Пригадати казки, які ви читали у підручнику. VIII. Домашнє завдання.

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
11 травня 2023
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку