ПЛАН 1. Теоретичні аспекти використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті 2. Аналіз досліджень методистів з використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті 3. Приклади інтерактивних технологій, які використовуються у підручниках для навчання мови та літератури
Інтерактивне навчанняпередбачає «організацію освітнього процесу таким чином, щоб практично всі учні були задіяні в процесі пізнання, розуміли і рефлексували з приводу того, що вони знають, уміють і думають. До інтерактивних належать форми і методи навчання, які спонукають дітей до активної мисленнєвої та практичної діяльностіу процесі опанування навчального матеріалу (К. І. Пономарьова)
це специфічна форма організації діяльності, яка має на меті створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів, учителя (Л. Галіцина)Інтерактивне навчання
Л. Пироженко та О. Пометундають таке визначення поняття інтерактивна технологія навчання – це така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть школяра у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання: або кожен учень має конкретне завдання, за яке він повинен публічно прозвітуватись, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою та перед усім класом завдання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛОсновна література. Білоконна Н. І. Формування творчої уяви молодших школярів на уроках літературного читання засобами новітніх технологій. Освітній вимір. 2019. Т. 47. С. 70–75. URL: https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2432 Морозова М. В. Інтерактивне навчання у сучасній освіті / М. В. Морозова // Роль інновацій як чинника розвитку освітнього простору : матеріали Міжнар. наук.-практич. конф. (Дніпро, 26 березня 2021 р). Дніпро : Міжнародний гуманітарний дослідницький центр, 2021. С. 13-15. URL: https://cutt.ly/l5 ZOwho. Пономарьова К. І. Формування комунікативної компетентності молодших школярів у процесі навчання української мови: методичний посібник. Київ: КОНВІ ПРІНТ, 2020. 88 с. Староста В.. Технології інтерактивного навчання: сутність, класифікація. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2019. № 1(64). С. 230–237. URL: https://cutt.ly/85 ZYH4r. Gladun M., Sablina M. Modern online instruments of interactive education as technology of cooperation. Open educational e-environment of modern university. 2018. № 4. С. 33–43. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.3343
Додаткова література. Бондар Ю. В. Формування творчої активності молодших школярів засобами інтерактивних технологій. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія: збірник наукових праць. 2020. Випуск 61. URL: https://cutt.ly/e5 KC0 NGВладимирова А. Л., Омельянченко Н. М. Педагогіка співробітництва як підґрунтя інтерактивного навчання. Study of modern problems of civilization. 2020. URL: https://cutt.ly/45 KC7t. GПідлісна С. В. Вплив інтерактивного навчання на рівень розумового розвитку молодшого школяра. Psychological journal 6.12. 2020. URL: https://apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/1145 Терес Г. В. Формування позитивної мотивації навчання молодших школярів засобами інтерактивних технологій : магістерська робота. 2020. URL: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4571 Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. - К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с. Шевченко І. В. Формування комунікативної культури молодших школярів засобами інтерактивних технологій : магістерська робота. 2021. URL: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6043
Інформаційні джерелаІнтерактивні методи навчання. Педрада: веб-сайт. URL: https://oplatforma.com.ua/article/2316-interaktyvni-metodyІнтерактивні методи навчання. Українська педагогіка: веб-сайт. URL: http://ukped.com/informatyka/4611-interaktyvni-metody-navchannya.htmlІнтерактивні технології на уроках української мови та читання. На Урок: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/n5 KVqd0 Огляд інтерактивних методів. Модуль 4. Методика викладання профілактичних програм. Курс підготовки вчителів: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/V5 ZFAWe