Інтерактивні технології навчання мовно-літературної освітньої галузі (Кутасевич Ю., Нетеса С.)

Про матеріал
Інтерактивні технології навчання мовно-літературної освітньої галузі. Підготували: Кутасевич Юлія (https://naurok.com.ua/profile/1543236); Нетеса Світлана
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивні технології навчання мовно-літературної освітньої галузіПідготували: Кутасевич Юлія, Нетеса Світлана17. 04. 2023

Номер слайду 2

ПЛАН 1. Теоретичні аспекти використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті 2. Аналіз досліджень методистів з використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті 3. Приклади інтерактивних технологій, які використовуються у підручниках для навчання мови та літератури

Номер слайду 3

1 Теоретичні аспекти використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті

Номер слайду 4

Інтерактивний (англ. interact), означає перебувати у взаємодії, спілкуватися (К. І. Пономарьова)

Номер слайду 5

Інтерактивне навчанняпередбачає «організацію освітнього процесу таким чином, щоб практично всі учні були задіяні в процесі пізнання, розуміли і рефлексували з приводу того, що вони знають, уміють і думають. До інтерактивних належать форми і методи навчання, які спонукають дітей до активної мисленнєвої та практичної діяльностіу процесі опанування навчального матеріалу (К. І. Пономарьова)

Номер слайду 6

полягає в організації постійної взаємодії всіх учасників навчального процесу, жоден з яких не залишається пасивним, оскільки поставлений у ситуацію дійового пізнання в режимі співпраці (Лідія Пироженко)Інтерактивне навчання

Номер слайду 7

можна охарактеризувати як взаємодію учасників процесу здобуття знань за допомогою вчителя, що володіє методами, спрямованими на опанування цих знань (С. П. Бондар)Інтерактивне навчання

Номер слайду 8

це специфічна форма організації діяльності, яка має на меті створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів, учителя (Л. Галіцина)Інтерактивне навчання

Номер слайду 9

Незакінчені речення. На уроках української мови у закладі загальної середньої освіти можна використовувати такі форми інтерактивних методів: Мозковийштурм. Вилучи зайве. Обмін думкамиІнтерв’ю. Роз’єднайслова. Дешифрувальник. Гронування

Номер слайду 10

Завершифразу. На уроках української мови у закладі загальної середньої освіти можна використовувати такі форми інтерактивних методів: Комплімент. Прогноз погоди. АсоціаціїАлфавіт. Хвилина розмови. Зміна спірозмовника

Номер слайду 11

2 Аналіз досліджень методистів з використання інтерактивних технологій у мовно-літературній освіті

Номер слайду 12

Інтерактивні технології навчання вивчали Лідія Пироженко та Олена Пометун

Номер слайду 13

Л. Пироженко та О. Пометундають таке визначення поняття інтерактивна технологія навчання – це така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть школяра у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання: або кожен учень має конкретне завдання, за яке він повинен публічно прозвітуватись, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою та перед усім класом завдання

Номер слайду 14

Інтерактивні технології навчання включають в себе чітко спланований очікуваний результат навчання, окремі інтерактивні методи і прийоми, що стимулюють процес пізнання, та розумові і навчальні умови й процедури, за допомогою яких можна досягти запланованих результатів

Номер слайду 15

На відміну від методик, інтерактивні технології навчання не вибираються для виконання певних навчальних завдань, а самою своєю структурою визначають кінцевий результат

Номер слайду 16

Вчитель отримує можливістьраціональніше розподілити свій час,допомагаючи активніше дітям зіспеціальними проблемами —особистісними та інтелектуальнимиІнтерактивне навчання. Позитивні сторони. Негативні сторони. Важко налагодити взаємонавчання якпостійно діючий механізм

Номер слайду 17

Вчитель менше часу змушений витрачатина подолання труднощів з дисципліноюІнтерактивне навчання. Позитивні сторони. Негативні сторони. Дорослим важко контролювати процесвзаємонавчання, а результат не завждиефективний

Номер слайду 18

Учні, які мають свій досвідвчителювання, ставляться до вчителів збільшою повагоюІнтерактивне навчання. Позитивні сторони. Негативні сторони. За невдалого навчання необхідноперевчати учня школяра-вчителя (і йогосамого), що потребує додаткового часу

Номер слайду 19

3 Приклади інтерактивних технологій, які використовуються у підручниках для навчання мови та літератури

Номер слайду 20

Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. - К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с.

Номер слайду 21

Вилучи зайве (ст. 5)

Номер слайду 22

Мозковий штурм (ст. 32)

Номер слайду 23

Мікрофон (ст. 59)

Номер слайду 24

Робота в парах (ст. 119)

Номер слайду 25

Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с.

Номер слайду 26

Робота в парах (ст. 5)

Номер слайду 27

Коло ідей (ст. 11)

Номер слайду 28

Рольова гра (ст. 21)

Номер слайду 29

Мікрофон (ст. 29)

Номер слайду 30

Імітаційна гра (ст. 39)

Номер слайду 31

Рольова гра, групова робота (ст. 55)

Номер слайду 32

Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с.

Номер слайду 33

Акваріум (ст. 4)

Номер слайду 34

Мозковий штурм (ст. 15)

Номер слайду 35

Мікрофон (ст. 19)

Номер слайду 36

Вилучи зайве (ст. 40)

Номер слайду 37

Рольова гра, робота в парах (ст. 60)

Номер слайду 38

Групова робота (ст. 41)

Номер слайду 39

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛОсновна література. Білоконна Н. І. Формування творчої уяви молодших школярів на уроках літературного читання засобами новітніх технологій. Освітній вимір. 2019. Т. 47. С. 70–75. URL: https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2432 Морозова М. В. Інтерактивне навчання у сучасній освіті / М. В. Морозова // Роль інновацій як чинника розвитку освітнього простору : матеріали Міжнар. наук.-практич. конф. (Дніпро, 26 березня 2021 р). Дніпро : Міжнародний гуманітарний дослідницький центр, 2021. С. 13-15. URL: https://cutt.ly/l5 ZOwho. Пономарьова К. І. Формування комунікативної компетентності молодших школярів у процесі навчання української мови: методичний посібник. Київ: КОНВІ ПРІНТ, 2020. 88 с. Староста В.. Технології інтерактивного навчання: сутність, класифікація. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2019. № 1(64). С. 230–237. URL: https://cutt.ly/85 ZYH4r. Gladun M., Sablina M. Modern online instruments of interactive education as technology of cooperation. Open educational e-environment of modern university. 2018. № 4. С. 33–43. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.3343

Номер слайду 40

Додаткова література. Бондар Ю. В. Формування творчої активності молодших школярів засобами інтерактивних технологій. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія: збірник наукових праць. 2020. Випуск 61. URL: https://cutt.ly/e5 KC0 NGВладимирова А. Л., Омельянченко Н. М. Педагогіка співробітництва як підґрунтя інтерактивного навчання. Study of modern problems of civilization. 2020. URL: https://cutt.ly/45 KC7t. GПідлісна С. В. Вплив інтерактивного навчання на рівень розумового розвитку молодшого школяра. Psychological journal 6.12. 2020. URL: https://apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/1145 Терес Г. В. Формування позитивної мотивації навчання молодших школярів засобами інтерактивних технологій : магістерська робота. 2020. URL: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4571 Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. - К.: Видавничий Дім «Освіта», 2019. 144 с. Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. 160 с. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1. М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 168 с. Шевченко І. В. Формування комунікативної культури молодших школярів засобами інтерактивних технологій : магістерська робота. 2021. URL: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6043

Номер слайду 41

Інформаційні джерелаІнтерактивні методи навчання. Педрада: веб-сайт. URL: https://oplatforma.com.ua/article/2316-interaktyvni-metodyІнтерактивні методи навчання. Українська педагогіка: веб-сайт. URL: http://ukped.com/informatyka/4611-interaktyvni-metody-navchannya.htmlІнтерактивні технології на уроках української мови та читання. На Урок: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/n5 KVqd0 Огляд інтерактивних методів. Модуль 4. Методика викладання профілактичних програм. Курс підготовки вчителів: веб-сайт. URL: https://cutt.ly/V5 ZFAWe

Номер слайду 42

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
5 травня 2023
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку