Інноваційний підхід до розвитку фізичних якостей футболістів _____________________________________________________________________________________
Аксьонов Дмитро Володимирович
Викладач фізичного виховання,
Харківська гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: футбол, розвиток фізичних якостей, футболісти.
Сучасний рівень розвитку футболу пред’являє високі вимоги до фізичної підготовленості футболістів, однією зі сторін якої є розвиток фізичних якостей футболістів розвиваються складні і всілякі рухові навики. Характерна для футболу ациклічність вправ ускладнює ці навики і пред’являє особливо великі вимоги до органів чуття футболістів [1]. Виконання придбаних рухових навиків пов’язане зі швидким переміщенням м’яча і гравців на полі. У зв’язку з цим провідне місце у футболістів займає зорова аферентна система [3]. Одночасно відбувається без перервне формування і розвиток умовно-рефлекторних зв’язків між корою головного мозку, руховим апаратом і внутрішніми органами; значно розширюються функціональні можливості рухового апарату, нервової системи, вегетативних органів; удосконалюються координаційні і адаптаційні здібності [4].
Мета нашого дослідженні полягала у з’ясуванні та експериментальному обґрунтуванні впливу футболу на розвиток фізичних якостей футболістів .
Педагогічний експеримент був організований в рамках навчально-тренувального процесу футболістів ДЮСШ “Восток” м. Харкова протягом 6 місяців (з жовтня 2017 р. по березень 2018 р.). Програма педагогічного експерименту включала вивчення вихідного і кінцевого рівнів фізичної підготовленості футболістів, а потім їх порівняльний аналіз. Педагогічне тестування проводилося з метою оцінки рівня розвитку фізичних якостей за наступною програмою: біг 30 м; стрибок у довжину з місця; жонглювання м’ячем; біг 7х50 м; тест Купера; підтягування.
Зважаючи на те, що наш експеримент проходив з жовтня по березень, ми захопили перехідний і підготовчий періоди підготовки. Перше тестування ми провели у жовтні. З усієї групи ми брали максимальні, мінімальні показники та знаходили середні для підведення підсумків. За такою схемою ми працювали і на кінцевому етапі нашого дослідження у березні.