Даний інноваційний прийом стане в нагоді вчителям в роботі з дітьми різних вікових груп. Він покликаний значно полегшити роботу з введенням, опрацюванням та застосуванням нових лексичних одиниць, які подаються на уроці.
Інноваційний прийом «Завантаження»
Цей прийом спав мені на думку саме тоді, коли я шукала нові шляхи подачі і опрацювання нового лексичного матеріалу. Нові лексичні одиниці можу закарбуватися в пам’яті тільки за певних умов. Сам процес має пройти три етапи:
Цей процес образно нагадує завантаження нового матеріалу з підручника, проектора, комп’ютера чи від вчителя у мозок учня.
На мою думку на першому етапі доцільно використовувати ілюстрації, картки та реальні предмети зі звуком, запахом та смаком. Щодо понять, які не можна зобразити, доцільно використати синоніми, визначення, заміна іншим словом.
На другому етапі можна скористатися відомою грою «Бінго» у її різноманітних варіаціях підготовки карток для гри та методах проведення. Їх можна варіювати і за складністю (для молодших школярів – малюнки, для старших – визначення слів, синоніми, антоніми і т.д.). Також підійдуть завдання на поєднання двох частин, заповнення пропусків з опорою. Довжину текстів та списку слів можна адаптувати до рівня класу.
Третій етап передбачає активне використання нової лексики. Для опису підійдуть фото з газети, недавню подію, розповідь про останню подорож і т.д. Вчителю інколи доцільно направити учнів у правильне русло думок. Опис може бути усним чи письмовим. Тут теж можна запропонувати завдання на заповнення пропусків, але вже без опори. Іноді варто зробити інакше: «Здогадайтесь, про що я думаю?» під час опису задуманого предмета чи явища. Колективним видом роботи може виступити складання «Карт пам’яті» чи метод «Мозкового штурму». Саме вони служать для стимулювання розумової діяльності. Спонтанність, звільнена від будь - якої цензури. Це графічний прийом систематизації матеріалу. Думки не нагромаджуються, а ніби утворюють гроно, тобто розташовуються в певному порядку.
Технологія складання:
Можливості використання:
Вони можуть стати як провідним прийомом на стадії виклику (evocation)
на стадії рефлексії (reflection)
`