Клас: 11
Урок № 21
Тема: Інноваційний процес. Класифікація інновацій. Інноваційний проєкт: характеристика, планування, розробка, управління реалізацією.
Мета уроку:
- навчальна: ознайомити учнів із типами і формами інновацій, класифікацією, характеристикою та особливостями інноваційного проєкту;
- розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички із планування роботи над інноваційним проєктом та контролю за реалізацією проєкту;
- виховна: виховувати відповідальне ставлення до роботи, самостійність, патріотизм.
Очікувані результати: учні планують роботу над інноваційним проектом, виконують контроль за реалізацією проєкту.
Основні поняття: інновація, інноваційний продукт, інноваційний проєкт, інноваційне підприємство, інноваційна діяльність.
Інструменти та матеріали:
робочий зошит;
ручка;
програмне забезпечення «Microsoft PowerPoint» для підготовки та перегляду презентацій.
Обладнання:
ноутбук для показу презентації та відео.
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
Міжпредметні зв’язки: історія, музичне мистецтво, інформатика.
Форма і методи: інтерактивна вправа «Конкуренція» в Mentimeter, бесіда.
словесні (розповідь);
наочні (показ презентації «Інноваційний процес. Класифікація інновацій. Інноваційний проєкт», показ відео «Кольоротерапія Синій колір», «Інноваційні технології на Київщині! Перший надрукований 3D-будинок в Україні»; демонстрація прикладів інноваційних проектів на сайті «Інноваційні прилади Siemens | Siemens Побутова техніка» );
практичні (виконання практичної роботи «Інноваційний проєкт виробу»).
Хід заняття:
І. Організаційна частина
Привітання з учнями; емоційна установка, зняття психологічної напруженості (перегляд відео «Кольоротерапія Синій колір»).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
- Діти, пропоную вам пригадати матеріал попереднього уроку. Для цього перейдіть за покликанням чи за QR-кодом та виконайте інтерактивну вправу в Mentimeter «Конкуренція». (відповіді учні не надсилають, вчитель все бачить в особистому кабінеті Mentimeter і робить аналіз на клас)
ІІІ. Актуалізація опорних знань і досвіду учнів
Вчитель: Інноваційні процеси – явище, яке все частіше зустрічається в компаніях, що займаються виробництвом. Вони використовуються для сприяння розвитку як окремо взятої компанії, так і економіки країни, і загалом є найважливішою рушійною силою економічного розвитку. В умовах високої конкуренції важливо впроваджувати нові та інноваційні продукти, які домінуватимуть на ринку. Будь-які процеси або технологічні зміни на підприємстві сприяють його постійному розвитку, задовольняючи потреби споживачів і одночасно даючи переваги у вигляді прибутку.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Вчитель повідомляє дітям тему, мету і завдання уроку.
Проблема:
- Інновація ТV
Створення проблемної ситуації:
Висловіть свої думки та дайте відповіді на запитання:
- Чому виникає потреба в інновації ТV?
- Що робити, коли ТV не має цих інноваційних функцій?
- Чи купуватиме споживач ТV застарілої моделі чи буде шукати альтернативу? (учні дають відповіді; вчитель корегує відповіді за потреби)
- Діти, пропоную вам дати відповідь на запитання :- «Яким має бути інноваційний ТV?». Для цього перейдіть за покликанням чи за QR-кодом та виконайте інтерактивну вправу «Хмаринка слів» в Mentimeter. (відповіді учнів виводяться на екран, усі їх бачить, робиться аналіз на клас)
V. Вивчення нового матеріалу
- вчитель розповідає новий матеріал (основні поняття учні записують в зошит).
- вчитель демонструє приклади інноваційних проектів (відео «Інноваційні технології на Київщині! Перший надрукований 3D-будинок в Україні» https://youtu.be/9-Gnykg-85Q?si=a-nLFSxdB_0jABkY, сайт «Інноваційні прилади Siemens | Siemens Побутова техніка» https://www.siemens-home.bsh-group.com/ua/uk/inspiration/innovation )
VІ. Самостійне застосування учнями знань
Виконання практичної роботи «Інноваційний проєкт виробу» в зошиті (або в програмному забезпеченні «Microsoft PowerPoint»):
- учні розробляють план роботи над інноваційним проєктом.
VІІ. Підведення підсумків уроку
Сьогодні на уроці ви узнали багато нової інформації. Давайте пригадаємо, що саме:
Бесіда:
- Що таке інновація?
- Назвіть три ключових елементи інновацій.
- Які розрізняють основні типи інновацій?
- На що спрямована інноваційна діяльність?
- Що включає в себе інноваційний проєкт?
- З яких етапів складається процес планування інноваційного проєкту?
VІІІ. Домашнє завдання
- повторіть нові поняття.
- завершіть виконання практичної роботи.
Дякую всім за увагу! До нових зустрічей!