Інноваційний проект
Опорна школа – локальний майданчик
надання освітніх послуг
___________, 2021 рік
Паспорт проекту
________________________________________________________________________________________________________________________________ «Опорна школа – локальний майданчик надання освітніх послуг»
Назва |
Опорна школа – локальний майданчик надання освітніх послуг |
Адреса |
|
Керівник |
|
Підстава для розробки |
Необхідність удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням освітньої реформи в Україні |
Нормативно-правова база |
Конституція України, Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 777 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 р. №79 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (зі змінами) , Закон України «Про освіту» від 27.09.2017р. Закон України «Про загальну середню освіту», Конвенція ООН про права дитини, Статут школи … |
Мета |
Визначити перспективи розвитку школи, як опорного закладу _____________ освітнього округу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави. Створення умов для забезпечення в освітньому окрузі сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління опорним закладом. |
Завдання |
- надання допомоги здобувачам освіти, батькам в умовах компетентнісно –орієнтованого підходу у визначенні ставлення до себе, інших людей, навколишнього світу; - формування соціальної активності та ключових професійних компетенцій особистості на основі готовності до участі у процесах освітньої системи опорної школи та освітнього округу; - допрофільна підготовка та профілізація освітнього процесу; - розробка інструментарію роботи сервісно – освітнього центру. |
Термін реалізації |
2021-2022 роки. |
Етапи реалізації |
|
Ресурсне забезпечення |
Підвищення кваліфікаційного рівня педагогів. Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних коштів. |
Структура |
|
Очікувані результати |
Заклад освіти стане опорним, в якому: • освітній процес здійснюється відповідно до вимог часу; • удосконалюється мотиваційне середовище дитини; • здійснюється допрофільне навчання, створюються можливості вибору учнями освітнього профілю відповідно до індивідуальних психофізичних особливостей та особистих побажань; • накопичується особистий педагогічний досвід (створення авторських програм, методичних розробок тощо); • розширилася мережа гуртків ; • здобувачі освіти залучаються до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності; • створюється інформаційне забезпечення для переходу закладу до роботи в відкритому інноваційному режимі; • упроваджуються інноваційні методи формування життєвої компетентності учнів; • проводиться діагностика та моніторингові дослідження якості освітніх послуг; • автономія закладу (академічна, організаційна, кадрова, фінансова); |
Показники ефективності |
Зростання позитивного іміджу освітнього закладу та його конкурентноздатності на ринку освітніх послуг. |
Контроль, корекція та оцінювання |
Системний моніторинг реалізації проекту. |
У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,
душу яких гнітить думка про те,що вони ні на що не здібні.
Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,
які породжують енергію для переборення труднощів,
бажання вчитися.
В.О. Сухомлинський
Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.
Освіта є основою інтелектуального, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства. Сьогоднішні стрімкі соціально – культурні суспільні трансформації вимагають зміни парадигми шкільної освіти, зумовлюють необхідність переходу від школи навчання до школи мислення, життєтворчості, де для кожного учасника освітнього простору будуть створені найсприятливіші умови для його саморозвитку, формування свідомості і самосвідомості, реалізації творчого потенціалу. В умовах глобалізації, європейської інтеграції, інформатизації актуальність модернізації школи в окресленому напрямку значно зростає, оскільки шлях до демократичної, цивілізованої держави визначається загальним рівнем розвитку кожної особистості. Тому виникає необхідність створення сервісно – освітнього центру освітянських послуг як гарант одержання суб’єктами освітянського простору якісних знань, умінь та навичок.
Створення та розвиток освітнього округу базується на внутрішніх ресурсах, вмілій та злагодженій роботі команди та матеріально-технічній базі.
Основним завданням сьогодення постає питання створення _________ освітнього округу, об’єднання закладів освіти, а саме________________________________________________________________________________________________________________________________, що надасть можливість:
- ефективніше використовувати бюджетні кошти;
- сформувати багатомірний освітній простір для здобувачів освіти, орієнтований на автономію, академічну свободу для всебічний розвиток особистості;
- забезпечити якість надання освітніх послуг на початковому, базовому та профільному середньому рівнях освіти;
- сформувати цінності необхідні для самореалізації здобувачів освіти;
- створити опорний заклад освіти для здобуття профільної освіти учасниками освітнього процесу;
- виховувати на етнопедагогічних засадах відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямовувати свою діяльность на користь іншим людям, громади, суспільства;
- розвивати творчу ініціативу та академічну свободу педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності для надання якісних освітніх послуг;
- при виборі оптимальної системи способів навчання і виховання врахувати вікові та індивідуальні особливості здобувачів освіти та їхніх батьків;
- створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами ( інклюзивне, індивідуальне навчання);
- зберегти та зміцнити моральне та фізичне здоров’я учасників освітнього процесу;
- підвищити професійний рівень кадрового потенціалу;
- перейти на академічну, організаційну, фінансову, кадрову автономію опорного закладу, забезпечивши прозорість та інформаційну відкритість з приводу роботи закладу на власному вебсайті…
________________________________– це освітній центр с.____________, в якому педагогічний колектив прикладає максимум зусиль, щоб створити умови для інтелектуального, естетичного та фізичного розвитку кожної дитини, реалізуючи чи не найголовніший із пріоритетів сьогодення: якісну і доступну освіту – кожному здобувачу освіти. Діяльність школи у попередніх роках здійснювалась згідно з вимогами основних чинних нормативних документів.
У попередні навчальні роки педагогічний колектив працював над єдиною педагогічною темою «Удосконалення навчально-виховного процесу на основі реалізації компетен-тісно зорієнтованого підходу»
Складовими частинами цієї теми були:
В управлінні:
У навчанні:
У вихованні:
Психолого-педагогічні завдання:
Управління закладом спрямоване на здійснення державної політики в галузі освіти, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, подальше впровадження профільного навчання.
Принцип доцільності і оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базується на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішнього контролю.
Адміністрацією постійно проводяться консультації та спільно розглядаються питання з такими структурними підрозділами закладу, як: Рада школи, батьківський комітет, профспілковий комітет.
Аналіз структури і мережі школи за минулі навчальні роки
Класи |
2017/2018 |
2018/2019 |
2019/2020 |
2020/2021 |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
Всього здобувачів освіти |
|
|
|
|
Кількість класів |
|
|
|
|
Середня наповнюваність класів |
|
|
|
|
Аналіз результатів навчальних досягнень здобувачів освіти
Рік |
Похвальні листи |
Похвальні грамоти |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Навчальний рік |
Золота медаль |
Срібна медаль |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Результати ДПА в формі ЗНО в 11 класі за останній навчальний рік
Рівень навчальних досягнень здобувачів освіти за результатами річного оцінювання |
Рівень навчальних досягнень здобувачів освіти за результатами ДПА |
ПІБ вчителя |
||||||||||||
П |
С |
Д |
В |
П |
С |
Д |
В |
|||||||
Українська мова |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Історія України |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Математика |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Географія |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Біологія |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Англійська мова |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Фізика |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Аналіз участі школярів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах
Роки |
Результати участі в районному етапі |
Кількість призових місць |
||
І |
ІІ |
ІІІ |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зайнятість у позакласній діяльності здобувачів освіти складає:
Навчальний рік |
Кількість здобувачів освіти в школі |
Кількість здобувачів освіти, які відвідують позашкільні заклади, гуртки |
Відсоток |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виховна робота школи спрямована на вдосконалення роботи шкільного парламенту. До складу парламенту входять учні 5-11-х класів. Робота парламенту здійснюється на зацікавленості й ініціативі активістів, які змогли налагодити роботу шкільного самоврядування. Вся робота висвітлюється в соціальній мережі та на сайті школи.
Аналіз рівня вихованості школярів:
(Таблиця)
Аналіз проведення методичної роботи на базі школи:
Навчальний рік |
Назва семінару |
|
|
|
|
|
|
Аналіз матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу
Впродовж останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці. У приміщенні школи проведено косметичний ремонт навчальних кабінетів, коридорів та сходів, замінена теплотраса, створено кабінети образотворчого мистецтва (30 мольбертів), кабінет музичного мистецтва, замінено вікна на енергозберігаючі. Введено в експлуатацію, майстерні з технічної праці, спортивний зал, актовий, внутрішні туалети, розсадник та спортивно-тренажерний майданчик.
Мета: визначити перспективи розвитку школи як опорного закладу -___________освітнього округу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Створення умов для забезпечення в освітньому окрузі сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління опорним закладом.
Завдання:
- надання допомоги здобувачам освіти, батькам в умовах компетентнісно –орієнтованого підходу у визначенні ставлення до себе, інших людей, навколишнього світу;
- формування соціальної активності та ключових професійних компетенцій особистості на основі готовності до участі у процесах освітньої системи опорної школи та освітнього округу;
-допрофільна підготовка та профілізація освітнього процесу;
- розробка інструментарію роботи сервісно – освітнього центру.
Етапи |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Відповідальні |
І. Підготовчий «Навчаємо. Змінюємо себе» |
1. Засідання ради __________освітнього округу: - опорна школа – вимога часу; - визначення стратегічних завдань; 2. Вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду роботи з даного питання. 3. Формування груп виконавців. 4. Теоретичне та методичне обґрунтування засад, форм і методів розв’язання проблеми. 5. Аналіз стратегічних напрямків розвитку опорної школи __________ освітнього округу. |
Вересень – листопад |
Адміністрація школи, педагогічний колектив |
ІІ. Реалізація проекту «Навчаємо. Запалюємо інших» |
1. Анкетування: для батьків «Освіта очима батьків», для школярів «Моя школа» 2. Розробка структури майданчика освітніх послуг 3. Розробка проектів: * Стратегія розвитку опорної школи; * Опорна школа - інформаційний простір ___________ освітнього округу; * Профільна середня освіта; * Обдарована дитина; * Формування ключових і предметних компетенцій здобувачів початкової освіти засобами ІКТ; * Інновації в НУШ; * Опорна школа – толерантне освітнє середовище; * Кадрове забезпечення освітнього процесу _________ освітнього округу; * Педагогічне партнерство. Освіта без кордонів; |
Грудень – квітень. |
Інформаційна група; Творча група; Організаційна група; Експертна група; Волонтерська група. |
ІІІ. Заключний етап «Навчаємось разом» |
1. Вернісаж інноваційних ідей: презентація міні – проектів 2. Апробація презентованих проектів. |
Травень |
Інформаційна група; Творча група; Організаційна група; Експертна група; Волонтерська група. |
Часовий ресурс |
Самостійна робота керівника проекту; консалтинг учасників проекту (індивідуальний, груповий). |
Матеріально-технічне забезпечення |
клас дистанційної освіти школи; оргтехніка: сканер, принтер, ксерокс; мультимедійне обладнання: відеопроектор, ноутбук, проекційний екран; канцелярія для тренінгів, реклами та позашкільних виховних заходів; фотоапарат, відеокамера. |
Кадри |
Кваліфіковані спеціалісти дошкільної, початкової, середньої та старшої ланки. При необхідності забезпечити організацію курсів підвищення кваліфікації вчителів за конкретними напрямками та науково-методичною підтримкою. |
Інформаційна группа (бібліотекар, журналіст шкільного вебсайту, психолог школи)
Творча группа (директор школи, заступники директора)
Організаційна группа (батьки, голова учкому, педагог-організатор)
Волонтерська група (соціальний педагог, вчителі школи)
Експертна група (головний спеціаліст відділу освіти, методисти методичного кабінету)
1. Підвищення якості освіти.
2. Дотримання строків виконання завдань проекту.
3. Оригінальність, естетичне оформлення матеріалів проекту.
4. Стійка підтримка колег, здобувачів освіти.
Сильні сторони - Чітко визначені пріоритети, власна філософія, своє бачення майбутнього, сформульоване в місії школи; - Педагогічні кадри (досвід, напрацювання, досягнення); - Стабільність демографічної ситуації на найближчі роки; - Традиції патріотичного та екологічного виховання; - Давня історія школи та позитивний імідж школи як інституції у селі; - Прозорість (веб – сайт як інструмент); - Постійна підтримка прямого і зворотного зв'язку зі споживачами освітніх послуг; - Учнівське самоврядування; - Позакласна робота. |
Слабкі сторони - Педагогічні кадри: низька мотивація до змін, небажання виходу із власної «зони комфорту», позиція «відбування на роботі»; - Слабка матеріальна база школи; - Недостатнє фінансування навчального закладу; - Велика наповнюваність початкових класів; - Відсутність логопедичного центру; - Результативність участі учнів у ЗНО.
|
Можливості - Географічне розташування (можливість співпраці з лісництвами); - Міжнародна співпраця з: - Франція - Співпраця з громадою села; - Соціо – культурне розташування школи. |
Загрози - Спротив шкіл – філій проти створення опорної школи;
|
Сильні сторони - Педагогічні кадри (досвід, напрацювання, досягнення, готовність більшості до змін); - Традиції шкільного колективу (свята, конкурси, змагання, навчальні ігри); - Освітня співпраця з з Кутським лісництвом, НПП «Гуцульщина»; - Висока соціальна адаптація дошкільнят; - Достатня адаптація учнів початкових класів при переході до здобуття базової освіти; - Висока зацікавленість батьків життям дитини у класі та у школі; - Тісна співпраця батьків із школою (організаційна);
|
Слабкі сторони - Педагогічні кадри: небажання виходу із власної «зони комфорту»; - Недостатній рівень знань учителів у галузі інформаційно – комп’ютерних технологій; - Велика наповнюваність класів; - Віддаленість навчальних корпусів; - Недостатній рівень співпраці з ВНЗ; - Практична відсутність яскравих, впізнаваних, своєчасно оновлюваних інформаційних матеріалів, призначених для зовнішнього представлення; - Недостатня активність та вмотивованість учнів; - Відтік здобувачів освіти 9-х класів високого та достатнього рівнів знань та неможливість сформувати профільні класи. |
Можливості - Співпраця з ДЮСШ ….. - Використання інноваційних технологій у педагогічній діяльності; - Стимулювання інноваційної діяльності - активне задіювання персоналу до участі в різнопланових курсах підвищення кваліфікації, перепрофілювання, конкурсах проектів та ін; - Задіяність учнів у спортивних клубах на базі школи. - Залучення учнів до роботи в МАН. |
Загрози - Залежність учителя від вимог МОН;
|
Сильні сторони - Велика пришкільна територія - Наявність облаштованих навчальних класів та кабінетів; - Наявність актового залу,спортивного зал, їдальні зі столовим залом ; бібліотеки із читальним залом; - Облаштовані кабінети інформатики - 2 шт.; - Облаштований кабінет образотворчого мистецтва – 30 мольбертів; - Майданчик зі штучним покриттям; - Спортивний тренажерний майданчик; -Дитячий ігровий майданчик; - Майстерні для технічної праці; - Доступ до мережі Інтернет; - Наявність Wi-Fi; - Індивідуальна модульна газова та твердопаливна котельня; - Налагоджена система водопостачання та водовідведення (Корпус №1); - Організація підвозу дітей; |
Слабкі сторони - Відсутність коштів для проведення необхідних капітальних внутрішніх і зовнішніх ремонтних робіт приміщень школи (фасад, коридори…); - Часткова облаштованість їдальні (заміна меблів для обіднього залу…); - Невідповідність існуючого штатного розпису технічного та обслуговуючого персоналу до реальних потреб школи (введення посад електрика, сантехніка, інженера з техніки безпеки – 0,5 ставки, інженера по обслуговуванню комп’ютерної техніки – 0,5 ставки, вихователя для супроводу дітей під час підвезення шкільним автобусом – 0,5 ставки, бухгалтера); - Відсутність пожежної сигналізації у школі; - Відсутність очисних споруд; - Утеплення спортивного залу.
|
Можливості - Співпраця з місцевими підприємствами та батьківської громадою з метою залучення коштів для виконання певних видів ремонтних робіт; - Співпраця з депутатами всіх рівнів з метою залучення бюджетних коштів; - Використання переваг децентралізації для фінансування опорної школи та її філій.
|
Загрози - Байдужість до матеріально - технічних проблем школи місцевої громади та владних структур
|
Мета: формування яскравої творчої особистості вчителя, піднесення загальної, професійної і управлінської культури педагогічних кадрів.
Завдання опорної школи як методичного центру:
Очікувані результати
Мета: Формування нового випускника оновленої школи:
Завдання опорної школи як центру освітньої роботи для здобувачів освіти:
- розкриття та розвиток здібностей, талантів і можливостей кожної дитини на основі партнерства;
- формування в здобувачів освіти компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві:
- математична грамотність;
- компетентності в природничих науках і технологіях;
- інформаційно – цифрова компетентність;
- уміння навчатися впродовж життя;
- соціальні і громадянські компетентності;
- загальнокультурна грамотність;
- екологічна грамотність і здорове життя;
- впровадження наскрізного процесу виховання, який формує цінності;
- масштабне застосування інформаційно – комунікаційних технологій в освітньому процесі;
Очікувані результати:
Мета: створити умови для повноцінного надання освітніх послуг.
Завдання:
Для повного технічного оснащення закладу потрібно придбати: