КОНСПЕКТ
Інноваційного уроку фізичної культури з елементами футболу
6 клас
Тема : Футбол.
Мета: Закріпити отримані навички і уміння з техніки ведення м’яча, зупинки м’яча підошвою й удару серединою підйому. Удосконалення навичок технічних елементів з футболу.
Завдання уроку:
1. Ознайомити з історією виникнення футболу, повторити правила гри.
2. Удосконалювати техніку виконання різновидів зупинки м’яча з подальшою передачею різними частинами стопи.
3. Закріпити техніку ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
4. Сприяти розвитку фізичних якостей засобами ігор та естафет з елементами футболу.
5. Виховувати почуття взаємоповаги і взаємодопомоги, колективізму, розвиток інтересу до гри в футбол.
Місце проведення: спортзал.
Інвентар: футбольні м’ячі, фішки, секундомір, проектор, бар’єри, футбольні ворота, свисток, гімнастичні круги, роздатковий матеріал (картки), тренажер «Драбинка».
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозу- вання, хв
|
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина 17 хв. |
||
1 |
Шикування, рапорт, привітання. |
1 хв |
Перевірити наявність учнів і готовність до уроку, самопочут- тя.
|
2 |
Оголошення теми, мети, завдань уроку та очікуваних результатів |
1 хв |
Сформувати правильне розуміння учнями теми уроку та змісту діяльності, чого вони повинні досягти на уроці. |
3 |
Перевірка домашнього завдання |
1 хв |
Опитування. Назвати українських футболістів. |
4 |
Вступна бесіда з учнями: «Історія футболу» |
3 хв
|
Промова вчителя: Сфокусувати увагу учнів на |
|
Футбол підкорив серця багатьох людей своєю простотою і доступністю. Кожний 25-ий житель Землі грає в футбол – це 240 млн. людей, із них 2 тис. жінки. Історія походження футболу відома ще з давніх часів. ( додаток № 1 )
Вправа «Продовж речення» 1. Зміст гри у «Футбол» полягає у … 2. Команда має складатися з …чоловік 3 Розміри футбольного поля …. 4 Один тайм триває-…. 5 Функції гравців в команді 3-…,4-…,3-…,1-…. |
2 хв |
завданні й викликати інтерес до уроку .
Вчитель починає речення, а учень закінчує, відповідає. |
5 |
Короткий інструктаж з БЖД під час гри у футбол. Виміряти ЧСС за 10 с. |
1 хв |
Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень. |
6 |
Стройові вправи: шикування в одну шеренгу, повороти ліворуч, праворуч. |
30 с |
Звернути увагу на чітке виконання поворотів. |
7 |
Різновиди ходьби: звичайна; • на носках • на п’ятках; • на зовнішньому боці стопи; на внутрішньому боці стопи. |
30 с |
Слідкувати за поставою. |
8 |
Біг та спеціальні бігові вправи футболіста: • звичайний – “змійкою”; • біг з високим підніманням стегон; • біг із закиданням гомілок назад, у сторони з торканням руками стоп; |
2 хв |
Біг спокійний, з рівномірним диханням. Слідкувати за дотриманням дистанції. |
|
• біг спиною вперед; • біг приставним кроком правим, лівим боком, правим. Гра на розвиток реакції ( біг зі зміною напрямку руху за сигналом ) |
|
|
9 |
Відновлення дихання |
20-30 с |
Темп виконання повільний. Рухи руками вгору — вдих, униз — видих. Дихання глибоке
|
10 |
Загальнорозвивальні вправи а) в. п. — руки вниз. 1 — руки в сторони; 2 — руки вгору; 3 — руки в сторони; 4 — в. п.; б) в. п. — праву руку вгору, ліву — вниз. 1 — 2 — пружні рухи руками назад; 3 — 4 — те саме, зі зміною положення рук; в) в. п. — зігнуті руки перед грудьми.1 — 2 — пружні рухи зігнутими руками в сторони — назад; 3 —4 — пружні рухи прямими руками в сторони — назад; г) в. п. — руки на пояс, 1 — випад правою ногою вперед з присідом; 2 — випад лівою ногою вперед з присідом; 3 — 4 — те саме Ходьба звичайна. |
2 хв 6 – 8 разів 6 – 8 разів 6 – 8 разів 6 – 8 разів |
У русі в колону по одному. Звернути увагу на правильну роботу рук. Темп середній. Кисті стиснуті в кулаки. Стежити за амплітудою рухів. Спину тримати рівно. Темп середній. Звернути увагу на відповідність випаду. Спину тримати рівно. |
11 |
Вправи з м’ячем : • В.п. – ліва на м’ячі зверху - колові оберти м’яча. - теж саме правою ногою; Настрибування на м’яч лівою та правою ногою почерзі. • Настрибування на м’яч лівою та правою ногою по черзі зліва направо. |
2 хв По 10 разів По 5 разів |
Темп середній. Звертати увагу на повну амплітуду роботи ніг. Звертати увагу на частоту роботи ніг. Намагатися виконувати вправи відриваючи погляд від м’яча. Завдання виконувати на безпечній відстані один від одного. |
|
Перекат м’яча зліва направо внутрішньою частиною стопи на місці. |
|
|
12 |
Замірювання ЧСС за 10 с
|
30 с |
120 – 140 ударів за 1 хв
|
ІІ. Основна частина 23 хв. |
|||
13 |
“Робота у парах” 1. Теоретичний матеріал: особливості техніки виконання передачі та зупинки м’яча внутрішньою стороною стопи.
Учитель: передача м’яча внутрішньою частиною стопи застосовуються у випадках коли необхідно виконати точну передачу або удар по воротах з близької або середньої відстані Нагадування учням де знаходиться внутрішня сторона стопи - підбігання до партнера і імітація удару внутрішньою стороною стопи; - зупинка внутрішньою стороною стопи та передача нерухомого м’яча внутрішньою стороною стопи; - ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частинами стопи по прямій кругом партнера й назад ; - передача м’яча внутрішньою стороною стопи на швидкість ( в один дотик )
|
30 с
30 с по 5 разів 1 хв по 5 разів
1 хв по 2 рази
2 хв
|
Стопа ноги, що виконує удар, розвертається до м’яча під прямим кутом внутрішньою стороною. Тулуб знаходиться над м’ячем
Фронтальний метод. Робота в парах, один футбольний м’яч на двох, відстань 4-6 м По черзі виконують удари по м’ячу та зупинку м’яча.
Звернути увагу на техніку виконання ведення м’яча.
Змагальний метод. Яка пара швидше виконає 10 передач. Бажано передавати м'яч в один дотик. Звернути увагу на ногу яка б’є |
|
- зупинка м’яча підошвою та передача м’яча внутрішньою частиною підйому;
|
1 хв по 5разів
|
Звернути увагу на правильний рух ногою, яка б'є.
|
14 |
Естафети з елементами футболу: Естафета №1 Фігурне ведення м’яча на швидкість внутрішньою та зовнішньою стороною стопи поміж фішок.
Естафета № 2 Ведення м’яча внутрішньою частиною стопи до обруча де лежать папірці з різними написами, команді треба принести тільки ті, які мають відношення до футболу. Естафета № 3 Виконання комбінованої вправи на тренажері «Драбинка», та веденням м’яча навколо флешки внутрішньою стороною стопи, бігом повертається назад. Естафета № 4 Стрибки через бар’єри та через обручі та веденням м’яча кругом флешки внутрішньою та зовнішньою стороною стопи.
|
2 хв
2,5 хв
3 хв
3 хв
|
Змагальний метод.
Перемагає той хто швидше виконає вправу.
Учні виконують стрибкові вправи на тренажері «Драбинка», потім ведуть м’яч навколо флешки , повертаючись на початок дистанції бігом та стають в кінець колони.
Учні виконують стрибкові вправи через бар’єри, потім стрибкові вправи через обручі, беруть м’яч і виконують ведення м’яча кругом флешки внутрішньою і зовнішньою стороною стопи, повертаються на початок дистанції бігом та стають в кінець колони.
|
|
Естафета № 5 Ведення м’яча та обведення умовного суперника та удар по воротах.
Естафета № 6 Направляючий виконує передачу м’яча останньому в колоні, останній обводить м’яч навколо учнів своєї команди і стає попереду команди, передаючи м’яч наступному.
|
3 хв
3хв
|
Учні виконують забігання між стійок, добігають до м’яча виконують удар внутрішньою стороною стопи по воротам та повертаються бігом на початок дистанції стають у кінець колони.
Учні виконують ведення м’яча навколо кожного із своєї команди. Звернути увагу на дистанцію між учнями, техніку ведення м’яча навколо учнів
|
15 |
Перевірка ЧСС за 10 с |
30с |
До 140 ударів за 1 хв |
ІІІ. Заключна частина 5 хв.
|
|||
16 |
Відновлення дихання та уваги: ходьба в повільному темпі – один свисток – зупинка; два свистка – ходьба. |
1 хв |
Дотримуватись дистанції |
17 |
Гра: «Футбольна вікторина»
|
2 хв |
Учні повинні дати правильну відповідь на поставлене запитання в картці.
|
18 |
Замірювання ЧСС за 10 с
|
30 с |
До 100 ударів за 1 хв |
19 |
Підбиття підсумків уроку |
30 с |
Визначення кращих учнів уроку |
20 |
Домашнє завдання |
30 с |
І група – створити комплекс вправ для сили верхніх кінцівок; |
|
|
|
ІІ група – створити комплекс вправ для черевного преса. |
21 |
Організований вихід зі спортивного залу |
30 с |
|
Додаток 1
Історія виникнення і розвитку «Футболу»
Вперше про гру ногами з м’ячем згадують давні китайські рукописи близько 3 тис. років тому. Була відома гра «Цу-Чу» - штовхання ногою, яка входила до програми фізичної підготовки воїнів. Ігри, які нагадували сучасний футбол були відомі і близько двох тисяч років тому і в Греції. Була популярною гра «Битва за м’яч» або «Фенінда»-гравці розподілялися на дві команди, кожна з яких намагалася провести м’яч на поле суперника. Ця гра теж була частиною фізичної підготовки воїнів і більше нагадувала боротьбу чи бокс. Улюбленим видом тренувань у Стародавньому Римі, теж була гра битва за м’яч, що нагадує футбол називалася вона «Гарпаст».
Ігри потібні до футболу були в рицарські часи, грали в них ремісники селяни. У середині 16 ст. в Європі була поширена гра «Ля суль». Дві команди ганяли вулицями, площами шкіряний м’яч набитий соломою, щоб забити його в міські ворота. Городянам доводилося робити на вікнах і дверях спеціальні захисні огороження. Щоб зіграти в «Ля суль» ремісники кидали роботу, тому правителі видавали укази, що забороняли гру, але городяни грали всеодно. В ті часи футбол вважався небезпечною грою, так як команди нараховували десятки, сотні людей.
Сучасний футбол виник в Англії в 1840 році учні приватних шкіл придумали гру, яка нагадує сучасний футбол. Назва пішла від англійських слів «фут»- ступня, «бол»-м’яч. Гра набула поширення в 1863 році була заснована футбольна ліга, перше футбольне об’єднання в світі . 8 грудня 1863 році було опубліковано 13 правил гри у футбол. Які здобули загальне визначення- народився футбол.
До початку 20 ст. футбол завоював популярність в інших європейських країнах. 21 травня 1904 році в Парижі було засновано міжнародну федерацію футболу ( ФІФА). Зараз ФІФА затвердило 17 правил у футбол.
Додаток 2
Вікторина «Футбол»
1 Яка найпопулярніша футбольна команда в Дніпрі? (команда «Дніпро»)
2 Чи входить футбол до програми олімпійських ігор? (так)
3 Скільки чоловік входить до складу футбольної команди?(11 чол.)
4 Як називається взуття для футболістів? (бутси)
5 Чи може гравець під час гри залишити поле? (може, тільки з дозволу судді)
6 Де повинні знаходитись футболісти під час початкового удару? (на своїй стороні поля)
7 Яке рішення прийме суддя, якщо гравець не вірно вкине м’яч із-за бокової лінії? ( вкидання повторюється з того ж місця протилежним гравцем)
8 Яке рішення приймає суддя, якщо м’яч вийшов за лінію воріт від гравця команди, що захищається? (призначається кутовий удар)
9 Яке рішення приймає суддя від гравця команди, що нападає?
(призначається удар від воріт)
10 Що означає червона і жовта картки, показані суддею? ( жовта- попередження, и червона- вилучення гравця з гри)
11 Яка тривалість матчу?(90хв)
12 Яку назву мають відволікаючі рухи , що здійснюються гравцем вводячи суперника в оману? (фінти)
13 Яка назва керівної світової організації з футболу?(ФІФА)
14 Через скільки років проводяться чемпіонати світу з футболу?(Через кожні чотири роки )
15 Які існують способи ударів по м’ячу стопою?(внутрішньою і зовнішньою стороною стопи)
17 З якого місця виконується удар від воріт?(з будь-якого місця воротарського майданчика)
18 Яка команда стала першим чемпіоном України з футболу? («Таврія» Сімферополь)