Інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу 6 клас

Про матеріал
Матеріал містить методичні рекомендаці, як закріпити отримані навички і уміння з техніки ведення м’яча, зупинки м’яча підошвою й удару серединою підйому використовуючи різні види роботи.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

Інноваційного уроку фізичної культури з елементами футболу

6 клас

 

Тема : Футбол.

Мета: Закріпити отримані навички і уміння з техніки ведення м’яча, зупинки м’яча підошвою й удару серединою підйому. Удосконалення навичок технічних елементів з футболу.

Завдання уроку: 

1.     Ознайомити з історією виникнення футболу, повторити правила гри.

2.     Удосконалювати техніку виконання різновидів зупинки м’яча з подальшою передачею різними частинами стопи.

3.     Закріпити техніку ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.

4.     Сприяти розвитку фізичних якостей засобами ігор та естафет з елементами футболу. 

5.     Виховувати почуття взаємоповаги і взаємодопомоги, колективізму, розвиток інтересу до гри в футбол.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: футбольні м’ячі, фішки, секундомір, проектор, бар’єри, футбольні ворота, свисток, гімнастичні круги, роздатковий матеріал (картки), тренажер «Драбинка».

 

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозу- вання,

хв

 

Організаційно-методичні вказівки

 

І. Підготовча частина 17 хв.

1

Шикування, рапорт, привітання.

1 хв

Перевірити наявність учнів і готовність до уроку, самопочут-  тя.

 

2

Оголошення теми, мети, завдань уроку та очікуваних результатів

1 хв

Сформувати правильне розуміння учнями теми уроку та змісту діяльності, чого вони повинні досягти на уроці.

3

Перевірка домашнього завдання

1 хв

Опитування. Назвати українських футболістів.

4

Вступна бесіда з учнями:

«Історія футболу»

3 хв

 

 

Промова вчителя:

Сфокусувати увагу учнів на

 

 

Футбол підкорив серця багатьох людей своєю простотою і доступністю. Кожний 25-ий житель Землі грає в футбол – це 240 млн. людей, із них 2 тис. жінки. Історія походження футболу відома ще з давніх часів. ( додаток № 1 ) 

 

Вправа «Продовж речення» 1. Зміст гри у «Футбол» полягає у …

2. Команда має складатися з …чоловік 

3                    Розміри футбольного поля ….

4                    Один тайм триває-…. 5 Функції гравців в команді 3-…,4-…,3-…,1-….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

завданні й викликати інтерес до уроку .

 

 

 

 

 

Вчитель починає речення, а учень закінчує, відповідає.

5

Короткий інструктаж з БЖД під час гри у футбол.

Виміряти ЧСС за 10 с.

1 хв

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень.

6

Стройові вправи: шикування в одну шеренгу, повороти ліворуч, праворуч.

30 с

Звернути увагу на чітке виконання поворотів.

7

Різновиди ходьби: звичайна;

      на носках

      на п’ятках;

      на зовнішньому боці стопи; на внутрішньому боці стопи.

30 с

Слідкувати за поставою.

8

Біг та спеціальні бігові вправи футболіста:

      звичайний –

“змійкою”;

      біг з високим підніманням стегон;

      біг із закиданням гомілок назад, у сторони з торканням руками стоп;

2 хв

Біг спокійний, з рівномірним диханням.

Слідкувати за дотриманням дистанції.

 

 

      біг спиною вперед;

      біг приставним кроком правим, лівим боком, правим.

Гра на розвиток реакції ( біг зі зміною напрямку руху за сигналом )

 

 

9

Відновлення дихання

20-30 с

Темп виконання повільний. Рухи руками вгору — вдих, униз — видих. Дихання глибоке 

 

10

Загальнорозвивальні вправи а) в. п. — руки вниз. 1 — руки в сторони; 2 — руки вгору; 3

— руки в

сторони; 4 — в. п.; б) в. п. — праву руку вгору, ліву — вниз. 1 — 2 — пружні рухи руками назад; 3 — 4 — те саме, зі зміною положення рук; в) в. п. — зігнуті руки перед грудьми.1 — 2 — пружні рухи зігнутими руками в сторони — назад; 3 —4 — пружні рухи прямими руками в сторони — назад;

г) в. п. — руки на пояс, 1 — випад правою ногою вперед з присідом; 2 — випад лівою ногою вперед з присідом; 3 — 4 — те саме

Ходьба звичайна.

2 хв 6 – 8 разів 6 – 8   разів 6 – 8 разів 6 – 8 разів

У русі в колону по одному. Звернути увагу на правильну роботу рук. Темп середній. Кисті стиснуті в кулаки. Стежити за амплітудою рухів. Спину тримати рівно. Темп середній. Звернути увагу на відповідність випаду. Спину тримати рівно.

11

Вправи з м’ячем :

              В.п. – ліва на м’ячі зверху - колові оберти м’яча. - теж саме правою ногою; Настрибування на м’яч лівою та правою ногою почерзі.

              Настрибування на м’яч лівою та правою ногою по черзі зліва направо.

2 хв  По 10 разів  По 5 разів

Темп середній. Звертати увагу на повну амплітуду роботи ніг.

Звертати увагу на частоту роботи ніг. Намагатися виконувати вправи відриваючи погляд від м’яча. Завдання виконувати на безпечній відстані один від одного.

 

 

Перекат м’яча зліва направо внутрішньою imageчастиною стопи на місці.

 

 

12

Замірювання ЧСС за 10 с 

 

30 с

120 – 140 ударів за 1 хв

 

ІІ. Основна частина 23 хв.

13

“Робота у парах”

1. Теоретичний матеріал: особливості техніки виконання передачі та зупинки м’яча внутрішньою стороною стопи. 

 

Учитель: передача м’яча внутрішньою частиною стопи застосовуються у випадках коли необхідно виконати точну передачу або удар по воротах з близької або середньої відстані Нагадування учням де знаходиться внутрішня сторона стопи

-                  підбігання до партнера і імітація удару внутрішньою стороною стопи;  - зупинка внутрішньою стороною стопи та передача нерухомого м’яча внутрішньою стороною

стопи;

-                  ведення м’яча

внутрішньою та зовнішньою частинами стопи по прямій кругом партнера й назад ;

-                  передача м’яча внутрішньою стороною стопи на швидкість ( в один дотик )

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с по 5 разів 1 хв по 5 разів

 

 

1                хв по 2 рази

 

2                хв

 

 

 

 

 

 

Стопа ноги, що виконує удар, розвертається до м’яча під прямим кутом внутрішньою стороною. Тулуб знаходиться над м’ячем

 

 

 

image 

 

 

 

 

 

Фронтальний метод. Робота в парах, один футбольний м’яч на двох, відстань 4-6 м

По черзі виконують удари по м’ячу та зупинку м’яча.

 

 

Звернути увагу на техніку виконання ведення м’яча.

 

 

Змагальний метод.

Яка пара швидше виконає 10 передач. Бажано передавати м'яч в один дотик. Звернути увагу на ногу яка б’є

 

 

- зупинка м’яча підошвою та передача м’яча внутрішньою частиною підйому;

 

1 хв по 5разів

 

Звернути увагу на правильний рух ногою, яка б'є. 

 

14

Естафети з елементами футболу: Естафета №1

Фігурне ведення м’яча на швидкість внутрішньою та зовнішньою стороною стопи поміж фішок.

 

Естафета № 2

Ведення м’яча внутрішньою частиною стопи до обруча де лежать папірці з різними написами, команді треба принести тільки ті, які мають відношення до футболу.

Естафета № 3

Виконання комбінованої     вправи на тренажері «Драбинка», та веденням м’яча навколо флешки внутрішньою стороною стопи, бігом повертається назад.

Естафета № 4

Стрибки через бар’єри та через обручі та веденням м’яча кругом флешки внутрішньою та зовнішньою стороною стопи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2   хв

 

 

 

 

 

2,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

3   хв

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Змагальний метод.

 

Перемагає той хто швидше виконає вправу.

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні виконують стрибкові вправи на тренажері «Драбинка», потім ведуть м’яч навколо флешки , повертаючись на початок дистанції бігом та стають в кінець колони.

 

Учні виконують стрибкові вправи через бар’єри, потім стрибкові вправи через обручі, беруть м’яч і виконують ведення м’яча кругом флешки внутрішньою і зовнішньою стороною стопи,  повертаються на початок дистанції бігом та стають в кінець колони.

image 

 

 

Естафета № 5

Ведення м’яча та обведення умовного суперника та удар по воротах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Естафета № 6

Направляючий виконує передачу м’яча останньому в колоні, останній обводить м’яч навколо учнів своєї команди і стає попереду команди, передаючи м’яч наступному.

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

Учні виконують забігання між стійок, добігають до м’яча виконують удар внутрішньою стороною стопи по воротам та повертаються бігом на початок дистанції стають у кінець колони.

 

image 

 

Учні виконують ведення м’яча навколо кожного із своєї команди. Звернути увагу на дистанцію між учнями, техніку ведення

м’яча навколо учнів

 

15 

Перевірка ЧСС за 10 с

30с

До 140 ударів за 1 хв

ІІІ. Заключна частина 5 хв.

 

 

16

Відновлення дихання та уваги:

ходьба в повільному темпі –  один свисток – зупинка; два свистка – ходьба.

1 хв

Дотримуватись дистанції

17

Гра: «Футбольна

вікторина»  

 

2 хв

Учні повинні дати правильну відповідь на поставлене запитання в картці.

 

18

Замірювання ЧСС за 10 с

 

30 с

До 100 ударів за  1 хв

19

Підбиття підсумків уроку 

30 с

Визначення кращих учнів уроку

20

Домашнє завдання

30 с

І група – створити комплекс вправ для сили верхніх кінцівок;

 

 

 

ІІ група – створити комплекс вправ для черевного преса.

21

Організований вихід зі спортивного залу

30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Історія виникнення і розвитку «Футболу»

 

Вперше про гру ногами з м’ячем згадують давні  китайські рукописи близько 3 тис. років тому. Була відома гра «Цу-Чу» - штовхання ногою, яка входила до програми фізичної підготовки воїнів. Ігри, які нагадували сучасний футбол були відомі і близько двох тисяч років тому і в Греції. Була популярною гра «Битва за м’яч» або «Фенінда»-гравці розподілялися на дві команди, кожна з яких намагалася провести м’яч на поле суперника. Ця гра теж була частиною фізичної підготовки воїнів і більше нагадувала боротьбу чи бокс. Улюбленим видом тренувань у Стародавньому Римі, теж була гра битва за м’яч, що нагадує футбол називалася вона «Гарпаст».

Ігри потібні до футболу були в рицарські часи, грали в них ремісники селяни. У середині 16 ст. в Європі була поширена гра «Ля суль». Дві команди ганяли вулицями, площами шкіряний м’яч набитий соломою, щоб забити його в міські ворота. Городянам доводилося робити на вікнах і дверях спеціальні захисні огороження. Щоб зіграти в «Ля суль» ремісники кидали роботу, тому правителі видавали укази, що забороняли гру, але городяни грали всеодно. В ті часи футбол вважався небезпечною грою,  так як команди нараховували десятки, сотні людей.

Сучасний футбол виник в Англії в 1840 році учні приватних шкіл придумали гру, яка нагадує сучасний футбол. Назва пішла від англійських слів «фут»- ступня, «бол»-м’яч. Гра набула поширення в 1863 році була заснована футбольна ліга, перше футбольне об’єднання в світі . 8 грудня 1863 році було опубліковано 13 правил гри у футбол. Які здобули загальне визначення- народився футбол.

До початку 20 ст. футбол завоював популярність в інших європейських країнах. 21 травня 1904 році в Парижі було засновано міжнародну федерацію футболу ( ФІФА). Зараз ФІФА затвердило 17 правил у футбол. 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 

Вікторина «Футбол»

1        Яка найпопулярніша футбольна команда в Дніпрі? (команда «Дніпро»)

2        Чи входить футбол до програми олімпійських ігор? (так)

3        Скільки чоловік входить до складу футбольної команди?(11 чол.)

4        Як називається взуття для футболістів? (бутси)

5        Чи може гравець під час гри залишити поле? (може, тільки з дозволу судді)

6        Де повинні знаходитись футболісти під час початкового удару? (на своїй стороні поля)

7        Яке рішення прийме суддя, якщо гравець не вірно  вкине м’яч із-за бокової лінії? ( вкидання повторюється з того ж місця протилежним гравцем)

8        Яке рішення приймає суддя, якщо м’яч вийшов за лінію воріт від гравця команди, що захищається? (призначається кутовий удар)

9        Яке рішення приймає суддя від гравця команди, що нападає?

(призначається удар від воріт)

10   Що означає червона і жовта картки, показані суддею? ( жовта- попередження, и червона- вилучення гравця з гри)

11   Яка тривалість матчу?(90хв)

12   Яку назву мають відволікаючі рухи , що здійснюються гравцем вводячи суперника в оману? (фінти)

13   Яка назва керівної світової організації з футболу?(ФІФА)

14   Через скільки років проводяться чемпіонати світу з футболу?(Через кожні чотири роки )

15   Які існують способи ударів по м’ячу стопою?(внутрішньою і зовнішньою стороною стопи)

17               З якого місця виконується удар від воріт?(з будь-якого місця воротарського майданчика)

18               Яка команда стала першим чемпіоном України з футболу? («Таврія» Сімферополь)

pdf
Додав(-ла)
Шкурко Тетяна
Додано
19 липня 2022
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку