Інструкційні карти для практичних занять з Анатомії людини для здобувачів освіти денної форми навчання за освітньо-професійною програмою «Фізкультура і спорт»

Про матеріал
Цими картками можуть користуватися викладачі коледжу при проведенні практичих робіт з Анатомії людини зі студентами спеціальності " Фізкультура і спорт". Крім цього ці картки можно використовувати для роботи з учнями 8 класу при вивченні біології людини.
Перегляд файлу

 

 

 

Інструкційні карти для практичних занять

з Анатомії людини

для здобувачів освіти денної форми навчання

за освітньо-професійною програмою «Фізкультура і спорт»

 

 

 

 

                                                                   

                                    Розробила викладач біології                             

Відокремленного структурного підрозділу

                                             «Маріупольський фаховий коледж

                                                         Донецького національного університету

                                економіки і торгівлі імені

                                           Михайла Туган-Барановського»

                                                             Ільїна Наталя Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

Інструкція до практичного заняття 1

Тема. Тканинний рівень організації організму людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову клітини різних видів тканин;
  • Особливості будови різних видів тканин;
  • Властивості різних видів тканин;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на малюнках типи тканин за будовою клітини;
  • Визначити топографію та розташування тканин в органах людини.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляж «клітина».

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Будова клітини різних видів м’язової тканини.
  2. Будова клітини нервової тканини
  3. Будова клітин різних видів епітеліальної тканини
  4. Будова клітин різних видів сполучної тканини

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Розглянути особливості різних видів тканин людини
  2. Виділити особливості тканин( відмінності) та пояснити чим вони зумовлені.

Самостійно: замалювати клітини різних тканин та  позначити функціональні елементи; виписати властивості різних видів тканин, зробити висновок.

 

 

 

 

 

 

Інструкція до практичного заняття 2

Тема. Структурна організація серцево судинної системи людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову серця;
  • Будову стінок судин, їх види;
  • Будову клапанів ССС;
  • Топографію розташування ССС людини

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на муляжах органи ССС системи
  • Визначити топографію та відділи серця.
  • Визначати особливості будови різних судин людини
  • Пояснювати значення клапанів.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляж «серцево - судинна система».

4. Муляж серця.

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Будова серця та його розташування в грудній клітині;
  2. Будова аорти, артерій, вен, венул, капілярів
  3. Значення серцевої сумки. Її будова
  4. Значення діафрагми для роботи ССС.
  5. Відмінності між половинами серця, між клапанами
  6. Рух крові по організму людини ( 2 кола кпровообігу)

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Розглянути та вивчити будову серця, кровоносних судин, клапанів в серці та судинах
  2. Розташування серця у грудній клітині
  3. Будова коронарної судинної системи

Самостійно: замалювати будову серця, артеріальної та венозної стінок, схему кровообігу в організмі людини; коронарну систему кровообігу.

 

Інструкція до практичного заняття 3

Тема. Структура органів системи дихання людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову дихальної системи людини;
  • Будову повітряноносних шляхів;
  • Будову легень;
  • Значення альвеол, їх будову та особливості;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на муляжах органи дихальної системи
  • Визначити топографію та відділи дихальної системи.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляж «Дихально система людини».

4. Муляж людини з набором органів грудної  порожнини.

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Утворення бронхіального дерева;
  2. Плевральні листки та плевральна порожнина. Їх будова. Значення
  3. Будова та особливості носової порожнини, гортані.

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Особливості епітеліальної тканини дихальних шляхів;
  2. Особливості будови легень ( долі, средостенія, альвеоли, ацінус. плевральні листки, площа легень).
  3. Міжреберні м’язи, особливості їх розташування/ напрям.

Самостійно: замалювати ацінус, епітеліальну тканину дихальних шляхів( вид сбоку) та позначити функціональні елементи; записати послідовно органи дихальної системи; зробити висновок.

 

 

 

 

Інструкція до практичного заняття 4

Тема. Структура органів системи травлення людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову власної ротової порожнини;
  • Будову зубів, їх види;
  • Значення язика, його будову та частини;
  • Топографію та будову глотки, стравоходу, шлунку, тонкого та товстого кишечника;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на муляжах органи травної системи
  • Визначити топографію та відділи травної системи.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляж «Травна система».

4. Муляж людини з набором органів черевної порожнини.

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Ротова порожнина та органи ротової порожнини.
  2. Особливості будови шлунка.
  3. Відмінності будови тонкої та товстої кишок

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Ротові залози: великі та малі слинні залози, їх характеристика.
  2. Зуби. Їх будова. Призначення. Формула
  3. Стравохід, будова стінки стравоходу у зв’язку з функцією
  4. Шлунок, його відділи, особливості будови.
  5. Відмінності будови тонкої та товстої кишок.
    (Довжина.  Діаметр.  Особливості будови слизової оболонки. Особливості будови м’язової оболонки. Наявність гаустрів. Наявність відростків серозної оболонки.)

Самостійно: замалювати будову зуба, шлунку, стінки  тонкої кишки та позначити функціональні елементи; записати власну зубну формулу; зробити висновок.

Інструкція до практичного заняття 5

Тема. Структура органів системи виділення людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову видільної системи людини;
  • Будову нирки, її шари;
  • Значення шкіри, її будову та частини;
  • Органи травної системи та дихальної, як органи виділення;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на муляжах органи видільної системи
  • Визначити топографію та відділи сечовидільної системи.
  • Визначати елементи шкіри, як орган видільної системи.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляжі «шкіра», « нирка».

4. Муляж людини з набором органів черевної порожнини.

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Будова нирки, її структурна одиниця нефрон.
  2. Будова сечовидільних шляхів.
  3. Будова шкіри, її залози. Розташування у шарах шкіри.
  1. Особливості виділення парів води дихальною системою
  2. Виділення шкідливих речовин печінкою та травною системою взагалі.

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Будова нефрону ( капсула, судинний клубок, вхідна та вихідна кровоносна судина, петля Гіса)
  2. Будова сечового міхура, будова його стінки
  3. Будова шкіряних залоз та шарів шкіри
  4. Будова печінки та жовчного міхура

Самостійно: замалювати будову нирки в розрізі, Будову шкіри та позначити функціональні елементи; створити опорну схему з теми, зробити висновок.

 

 

Інструкція до практичного заняття 6

Тема. Структура органів нервової системи людини.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову власної нервової системи;
  • План структуру нервової системи людини;
  • Будову спинного мозку, його відділи, спинномозкові нерви;
  • Будову головного мозку, його відділи;
  • Топографію та будову нервів, їх види

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на муляжах органи нервової системи
  • Визначити топографію та відділи головного та спинного мозку.
  • Визначати види нервів та їх проходження по тілу людини

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляж «Головного мозку», «Спинного мозку», «Поперековий зріз спинного мозку».

 

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Будова нерва, нейроглія;
  2. Будова спинного мозку ( передні. Задні роги, отвір, метелик сірої речовини);
  3. Будова головного мозку, шари оболонки, розташування білої та сірої речовини, ствол мозку, відділи мозку.

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Будова нервової тканини, нерва вцілому;
  2. Будова спинного мозку ( передні. Задні роги, отвір, метелик сірої речовини);
  3. Будова головного мозку, шари оболонки, розташування білої та сірої речовини, ствол мозку, відділи мозку;
  4. Спинномозкові нерви, їх розташування в тілі
  5. Відмінності будови чутливих, рухових, змішаних нервів

Самостійно: замалювати пластинчастий малюнок головного, спинного мозку та позначити його частини, функціональні одиниці; зробити висновок.

 

Інструкція до практичного заняття 7

Тема. Кістка, як орган. З´єднання кісток, типи з’єднань.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову різних типів кісток людини;
  • Особливості будови різних видів суглобів;
  • Види з’єднання кісток;
  • Властивості різних шарів кістки;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на малюнках типи кісток за зовнішнім виглядом та за внутрішньою будовою;
  • Визначити топографію та розташування різних типів з’єднання кісток у скелеті.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляжі «Суглоб», « Кістка».

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Внутрішня будова кісток різних видів.
  2. Будова різних типів з’єднання кісток;
  3. Будова суглобів та їх класифікація

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Розглянути особливості різних видів будови кісток людини
  2. Виділити особливості різних видів з’єднання кісток

Самостійно: замалювати внутрішню та зовнішню будову кісток та позначити складові частини, замалювати схему будови колінного суглоба, створити опорну схему « Типи з’єднання кісток», зробити висновок.

 

 

 

 

 

Інструкція до практичного заняття 8

Тема. М´яз, як орган опорно - рухової системи, будова, види м’язів, функція.

Мета практичної роботи:

Студенти повинні знати:

  • Будову різних типів м’язової тканини людини;
  • Особливості будови різних видів м’язів;
  • Види м’язів за функцією, за розташуванням;

Студенти повинні вміти:

  • Визначити на таблицях та на малюнках м’язи людини;
  • Визначити топографію та розташування різних типів м’язів.

Забезпечення заняття:

1. Інструкція до практичного заняття.

2. Атлас. Таблиці. Малюнки.

3. Муляжі «Скелетні м’язи людини».

Перелік питань, які виносять на самостійне опрацювання:

  1. Внутрішня будова клітини м’язової тканини ( смугастої, гладенької, серцевої);
  2. Будова м’яза: волокна, пучки, оболонки, сухожилля;
  3. Групи м’язів на різних відділах тіла людини

Методичні рекомендації до навчального заняття:

  1. Розглянути особливості різних видів м’язових клітин людини;
  2. Опрацювати питання загальної будови скелетного м’яза;
  3. Розглянути будову інших груп м’язів, визначити їх відмінності.

Самостійно: замалювати внутрішню та зовнішню будову скелетного м’яза та позначити складові частини, зробити опорну схему « Типи м’язів», зробити висновок.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ильина Наталья
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку