16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА: "Розбирання та збирання рульового керування".

Про матеріал
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА Розбирання та збирання рульового керування автомобіля відкритого уроку з виробничого навчання Професія: 7231 Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів Тема програми: Розбирання та збирання механізмів керування Тема уроку: «Розбирання та збирання рульового керування»
Перегляд файлу

 

 

 

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

 

Розбирання та збирання рульового керування автомобіля

 

відкритого уроку з виробничого

навчання

 

Професія: 7231 Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів

Тема програми: Розбирання та збирання механізмів керування

Тема уроку: «Розбирання та збирання  рульового керування»

 

C:\Users\Администратор\Desktop\1357611879371rulupr.jpeg

 

Майстер виробничого навчання:   Семененко М.В.

 

 

 

 

м. Вінниця – 2019

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

 

«Розбирання та збирання рульового керування автомобіля ВАЗ-2106»

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_710255e1.png

Рис. Будова рульового керування:

1 - бічна тяга;

2 - сошка;

3 - середня тяга;

4 - маятниковий важіль;

5 - регулювальна муфта;

6 - нижній кульовий шарнір передньої підвіски;

7 - правий поворотний кулак;

8 - верхній кульовий шарнір передньої підвіски;

9 - правий важіль поворотного кулака;

10 - кронштейн маятникового важеля;

11 - правий лонжерон кузова;

12 - пробка маслозливного отвору;

13 - картер рульового механізму;

14 - вал рульового керування;

15 - облицювальний кожух валу рульового керування;

16 - рульове колесо;

17 - труба верхньої опори валу рульового керування;

18 - кронштейн валу рульового керування;

19 - лівий лонжерон кузова;

20 - стяжні хомути регулювальної муфти;

21 - лівий поворотний кулак

 


 


ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ РОБІТ:

 

1. Від'єднуємо мінусову клему акумуляторної батареї, щоб при роботі з рульовим колесом випадково не ввімкнути звуковий сигнал.

2 . Торцевим ключем №24 відвертаємо гайку кріплення керма.

3. Знімаємо рульове колесо.

4. Рульове колесо встановлюється на вал тільки в одному положенні. На верхній шліцьовій частині рульового валу є здвоєні виступи, а в шліцьовому отворі маточини рульового колеса - подвоєний паз.

5. Знизу автомобіля торцевим ключем №13 відвертаємо болт для стягнення муфти на нижньому кінці рульового валу.

6. У салоні під педальним вузлом відгинаємо килимок і теплоізоляцію, хрестоподібною викруткою відвертаємо три гвинта-саморізи кріплення ущільнення рульового валу.

7. Зрушуємо його вгору по валу.

8. Торцевим ключем №10 відвертаємо два зрізних болта кріплення кронштейна рульового валу.

9. Якщо у болтів зірвані головки під ключ, то зубилом послаблюємо затягування.

10. Торцевим ключем №10 відвертаємо дві гайки кріплення кронштейна керма.

11. Знімаємо його разом з рульовим валом.

12. Ключем №10 послаблюємо затягування муфти і, повернувши ключ запалення в положення «0» або «I» (щоб відключити блокування валу), виймаємо вал з кронштейна.

13. На валу профрезеровано паз для запірного стержня протиугінного пристрою.

14. Конструкція кронштейна дозволяє компенсувати неспіввісність валу черв'яка і рульового валу у вертикальній площині.

15. Шліцьове з'єднання валу рульового управління має здвоєні западини

16. На валу черв'яка є здвоєні виступи.

17. Двома ключами №17 відвертаємо три гайки кріплення рульового механізму на лівому лонжероні кузова.

18. Виймаємо рульовий механізм вниз разом з болтами кріплення і регулювальними шайбами.

19. Ключем №30 відвертаємо гайку кріплення сошки.

20. Спеціальним знімачем стягуємо сошку з валу.

21. Ставимо вал сошки в дерев'яний брусок. Важким молотком (кувалдою) тиснемо вниз на один упор сошки, а по другому різко б'ємо іншим молотком.

22. Сошка встановлюється на вал тільки в одному положенні: у її шліцьовому з'єднанні є здвоєні западини, а на валу - здвоєні виступи. 


Інструкційно-технологічна картка

«Розбирання та збирання рульового керування автомобіля ВАЗ-2106»

 

№ п/п

Назва операції

Робочий

інструмент

Зображення

1 

Від'єднуємо мінусову клему акумуляторної батареї, щоб при роботі з рульовим колесом випадково не включити звуковий сигнал. 

Ключ 8

Викрутка

 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_2e40c3f1.jpg 

2 

Торцевим ключем «на відвертаємо гайку кріплення керма. 

Ключ 24 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m20fa6eed.jpg 

3 

Знімаємо рульове колесо 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_23e43d88.jpg 

4 

Рульове колесо встановлюється на вал тільки в одному положенні. На верхній шліцьовій частині рульового валу є здвоєні виступи, а в шліцьовому отворі маточини рульового колеса - подвоєний паз. 

Викрутка 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m5fbb6dcb.jpg 

5 

Знизу автомобіля торцевим ключем відвертаємо болт для стягнення муфти на нижньому кінці рульового валу. 

Ключ 13 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_ef499a7.jpg 

6 

У салоні під педальним вузлом відгинаємо килимок і теплоізоляцію, хрестоподібною викруткою відвертаємо три гвинта-саморіза кріплення ущільнення рульового валу. 

Викрутка 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_6ed0e5d0.jpg 

7 

Зрушуємо його вгору по валу. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_cc35f92.jpg 

8 

Торцевим ключем відвертаємо два зрізних болта кріплення кронштейна рульового валу. 

Ключ 10

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_3eaafcfb.jpg 

9 

Якщо у болтів зірвані головки під ключ, то зубилом послаблюємо затягування. 

Молоток, пробой з м’якої сталі. 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m4c3f7a0f.jpg 

10 

Торцевим ключем відвертаємо дві гайки кріплення кронштейна керма. 

Ключ 10 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_72f07d9a.jpg 

11 

Знімаємо його разом з рульовим валом. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_69694ee4.jpg 

12 

Ключем №10 послаблюємо затягування муфти і, повернувши ключ запалення в положення «0» або «I» (щоб відключити блокування валу), виймаємо вал з кронштейна. 

Ключ 10

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_53ed6190.jpg 

13 

На валу профрезеровано паз для запірного стержня протиугінного пристрою. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m23a90067.jpg 

14 

Конструкція кронштейна дозволяє компенсувати неспіввісність валу черв'яка і рульового вала у вертикальній площині. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m9397af1.jpg 

15 

Шліцьове з'єднання валу рульового управління має здвоєні западини 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m3892c81c.jpg 

16 

На валу черв'яка є здвоєні виступи. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_3fa211ec.jpg 

17 

Двома ключами відвертаємо три гайки кріплення рульового механізму на лівому лонжероні кузова. 

Ключ

17 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_1bbef226.jpg 

18 

Виймаємо рульовий механізм вниз разом з болтами кріплення і регулювальними шайбами. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m45f49557.jpg 

19 

Ключем відвертаємо гайку кріплення сошки. 

Ключ 30 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m52bfeaff.jpg 

20 

Спеціальним знімачем стягуємо сошку з валу. 

Універсальний

знімач 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m42b37099.jpg 

21 

Ставимо вал сошки в дерев'яний брусок. Важким молотком (кувалдою) тиснемо вниз на один упор сошки, а по другому різко б'ємо іншим молотком. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_26371755.jpg 

22 

Сошка встановлюється на вал тільки в одному положенні: у її шліцьовому з'єднанні є здвоєні западини, а на валу - здвоєні виступи. 

 

http://nadoest.com/prosmotr/314/313801/313801_html_m5e9236bd.jpg 

23 

Перевірити стан виконаних робіт

Збирання виконується у зворотній послідовності

 

 

 


 

НЕСПРАВНОСТІ РУЛЬВОГО КЕРУВАННЯ

Причина несправності

Метод усунення

Збільшений вільний хід рульового колеса

1. Ослаблення болтів кріплення рульового механізму 

1. Затягніть гайки 

2. Ослаблення гайок кулькових шарнірів рульових тяг 

2. Провірте і затягніть гайки 

3. Збільшений зазор в кулькових шарнірах рульових тяг 

3. Замініть наконечники чи рульові тяги 

4. Збільшений зазор в підшипниках маточин  передніх коліс 

4. Відрегулюйте зазор 

5. Збільшений зазор в з’єднанні ролика з черв'яком 

5. Відрегулюйте зазор 

6. Дуже великий зазор між віссю маятникового важеля і втулками 

6. Замініть втулки або кронштейн в зборі 

7. Збільшений зазор в підшипниках черв'яка 

7. Відрегулюйте зазор 

Туге повертання рульового колеса

1. Деформація деталей рульового приводу 

1. Замініть деформовані деталі 

2. Неправильне встановлення кутів передніх коліс 

2. Провірте кути установки коліс і відрегулюйте 

3. Порушений зазор в з’єднанні ролика з черв'яком 

3. Відрегулюйте зазор 

4. Перетягнута регулювальна гайка осі маятникового важеля 

4. Відрегулюйте затягнення гайки 

5. Низький тиск в шинах передніх коліс 

5. Встановіть нормальний тиск 

6. Пошкодження деталей кулькових шарнірів 

6. Провірте і замініть пошкоджені деталі. 

7. Відсутнє масло в картері рульового механізму 

7. Провірте і долийте, при необхідності замініть сальник 

8. Пошкоджений підшипник верхнього валу рульового керування 

8. Замініть підшипники 

Шум, стуки, в рульовому керуванні

1. Збільшений зазор в підшипниках маточин передніх коліс 

1. Відрегулюйте зазор 

2. Послаблення гайок кулькових пальців рульових тяг 

2. Перевірте і затягніть гайки 

3. Збільшений зазор між віссю маятникового важеля і втулками 

3. Замініть втулки або кронштейн в зборі 

4. Послаблена регулювальна гайка осі маятникового важеля 

4. Відрегулюйте затягнення гайки 

5. Порушений зазор в зачепленні ролика з черв'яком або в підшипниках черв'яка 

5. Відрегулюйте зазор 

6. Збільшений зазор в кулькових шарнірах рульових тяг 

6. Замініть наконечники або рульові тяги 

7. Послаблення болтів кріплення рульового механізму або кронштейна маятникового важеля 

7. Перевірте і затягніть гайки болтів 

8. Послаблення гайок кріплення поворотних важелів 

8. Перевірте і затягніть гайки болтів 

9. Послаблення болтів кріплення проміжного вала рульового керування 

9. Затягніть гайки болтів 

Самозбуджуюче кутове коливання передніх коліс

1. Тиск в шинах не відповідає нормі 

1. Перевірте і установіть нормальний тиск 

  1. Порушені кути установки передніх коліс 

2.Перевірте і відрегулюйте кути установки коліс 

3. Збільшений зазор в підшипниках маточин передніх коліс 

3. Відрегулюйте зазор 

4. Дисбаланс коліс 

4. Відбалансуйте колеса 

5. Послаблення гайок шарових пальців рульових тяг 

5. Перевірте і затягніть гайки 

6. Послаблення болтів кріплення рульового механізму або кронштейна маятникового важеля 

6. Перевірте і затягніть гайки болтів 

7. Порушений зазор в зачепленні ролика з черв'яком 

7. Відрегулюйте зазор 

Вивід автомобіля від прямолінійного руху в будь-яку сторону

1. Неоднаковий тиск в шинах 

1. Перевірте і установіть нормальний тиск 

2. Порушені кути установки передніх коліс 

2. Перевірте і відрегулюйте кути установки коліс 

3. Різна осадка пружин передньої підвіски 

3. Замініть непридатні пружини 

4. Деформовані поворотні кулаки або важелі підвіски 

4. Перевірте кулаки і важелі, несправні деталі замініть 

5. Неповне розгальмування одного або декількох коліс 

5. Перевірте стан гальмівної системи 

Нестійкість автомобіля

1. Порушені кути встановлення передніх коліс 

1. Перевірте і відрегулюйте кути встановлення коліс 

2. Збільшений зазор в підшипниках передніх коліс 

2. Відрегулюйте зазор 

3. Послаблення гайок кулькових пальців рульових тяг 

3. Перевірте і затягніть гайки 

4. Занадто збільшений зазор в кулькових шарнірах рульових тяг 

4. Замініть наконечник або рульові тяги 

5. Послаблення болтів кріплення рульового механізму або кронштейна маятникового важеля 

5. Перевірте і затягніть гайки болтів 

6. Збільшення зазору в зачепленні ролика і черв'яка 

6. Відрегулюйте зазор 

7. Деформовані поворотні кулаки або важелі підвіски 

7. Перевірте кулаки і важелі; замініть деформовані деталі 

Витік оливи із картера

1. Зношення  сальника валу сошки або черв'яка 

1. Замініть сальник 

2. Послаблення болтів, які кріплять кришки картера рульового механізму 

2. Затягніть болти 

3. Пошкодження ущільнюючих прокладок 

3. Замініть прокладки 

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку