Інструктивна картка до виконання учнями 10 класу практичної роботи №1 з хімії.
Практична робота № 1.
https://www.youtube.com/watch?v=4G9sYWBkk00
Тема: Розв,язування експериментальних задач.
Мета: закріпити знання про хімічні властивості органічних сполук, вдосконалити вміння розпізнавати органічні речовини за допомогою якісних реакцій, узагальнювати та робити відповідні висновки.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, пробіркотримач, пальник, етанол, етанова (оцтова) кислота, глюкоза, крохмаль, гліцерол, спиртовий розчин йоду, вода, метилоранж, натрій гідроксид, купрум (ІІ) сульфат.
Хід роботи
ЧАСТИНА 1. Повторення якісних реакцій на деякі оксигеновмісні сполуки.
Порядок виконання роботи |
Спостереження |
Висновок |
Дослід 1. Виявлення в розчині етанової (оцтової) кислоти. У пробірку налийте розчин оцтової об’ємом 1-2 мл та додайте кілька крапель метилоранжу |
Я спостерігаю _____________________________________
|
Виявити етанову (оцтову) кислоту можна за допомогою__________, який в розчинах кислот ____________________ |
Дослід 2. Виявлення в розчині крохмалю. У пробірку налийте розчин крохмалю та додайте кілька крапель йоду |
Я спостерігаю ______________________________________
|
Взаємодія з __________ - __________ реакція на ____________. |
Дослід 3. Виявлення в розчині гліцеролу. До пробірки з купрум (ІІ) гідроксидом додайте розчин гліцеролу та нагрійте її. |
Я спостерігаю ______________________________________
|
Взаємодія з __________ - __________ реакція на багатоатомний спирт - ___________. |
Дослід 4. Виявлення в розчині глюкози. До пробірки з купрум (ІІ) гідроксидом додайте розчин глюкози та нагрійте її. |
Я спостерігаю ______________________________________
|
Взаємодія з __________ - __________ реакція на альдегідоспирт - _________ |
ЧАСТИНА 2. Розпізнавання розчинів оксигеновмісних органічних речовин.
У 5 пробірках знаходяться розчини : етанолу, гліцеролу, оцтової кислоти, глюкози та крохмалю. За допомогою якісних реакції визначте вміст кожної з пробірок.
Порядок виконання роботи |
Спостереження |
Висновок |
Дослід 1. У 5 пробірок зі зразками розчинів додайте кілька крапель метилоранжу та перемішайте. |
У пробірці №____ я спостерігаю ___________________
|
Це розчин _________,про що свідчить ______________ |
Дослід 2. У 4 пробірки зі зразками розчинів додайте кілька крапель йоду та перемішайте. |
У пробірці №____ я спостерігаю ___________________
|
Це розчин _________, про що свідчить ______________ |
Дослід 3. До розчину купрум (ІІ) сульфату долийте розчин лугу. Додайте до свіжовиготовленого розчину купрум (ІІ) гідроксиду, зразки розчинів з 3 пробірок , що залишились та нагрійте вміст пробірок на полум’ї спиртівки. |
У пробірці №____ я спостерігаю ___________________
|
Це розчин _________, про що свідчить ______________ |
У пробірці №____ я спостерігаю ___________________
|
Це розчин _________, про що свідчить ______________ |
|
Дослід 4. Залишилась 1 пробірка з розчином. |
У пробірці № ___ |
Міститься розчин ________ |
Висновок: виконавши досліди практичної роботи , ми ________________
__________________________________________________________________