10 клас. Практична робота №1 Розв’язування експериментальних задач.

Про матеріал

Інструктивна картка до виконання учнями 10 класу практичної роботи №1 з хімії.

Перегляд файлу

Практична робота № 1.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4G9sYWBkk00

 

Тема: Розв,язування експериментальних задач.

 

Мета: закріпити знання про хімічні властивості органічних сполук, вдосконалити вміння розпізнавати органічні речовини за допомогою якісних реакцій, узагальнювати та робити відповідні висновки.

 

Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, пробіркотримач, пальник, етанол, етанова (оцтова) кислота, глюкоза, крохмаль, гліцерол, спиртовий розчин йоду, вода,  метилоранж, натрій гідроксид, купрум (ІІ) сульфат.

 

Хід роботи

 

ЧАСТИНА 1. Повторення якісних реакцій на деякі оксигеновмісні сполуки.

 

Порядок

виконання роботи

Спостереження

Висновок

Дослід 1. Виявлення в розчині етанової  (оцтової)  кислоти.

У пробірку налийте розчин оцтової  об’ємом  1-2 мл та додайте кілька крапель метилоранжу

Я спостерігаю _____________________________________

 

Виявити етанову  (оцтову)  кислоту можна за допомогою__________, який в розчинах кислот ____________________

Дослід 2. Виявлення в розчині крохмалю.

У пробірку налийте розчин крохмалю  та додайте кілька крапель йоду

Я спостерігаю ______________________________________

 

Взаємодія з __________ - __________  реакція  на ____________.

Дослід 3. Виявлення в розчині гліцеролу.

До пробірки з купрум (ІІ) гідроксидом додайте розчин гліцеролу та нагрійте її.

Я спостерігаю ______________________________________

 

Взаємодія з __________ - __________  реакція  на багатоатомний спирт - ___________.

Дослід 4.  Виявлення в розчині глюкози.

До пробірки з купрум (ІІ) гідроксидом додайте розчин глюкози та нагрійте її.

Я спостерігаю ______________________________________

 

Взаємодія з __________ - __________  реакція  на альдегідоспирт - _________

 

ЧАСТИНА 2. Розпізнавання розчинів оксигеновмісних органічних речовин.

 

У 5 пробірках знаходяться  розчини : етанолу, гліцеролу, оцтової кислоти, глюкози та крохмалю.  За допомогою якісних реакції визначте вміст кожної з пробірок.

 

Порядок

виконання роботи

Спостереження

Висновок

Дослід 1. У  5 пробірок зі зразками розчинів додайте кілька крапель метилоранжу та перемішайте.

У пробірці  №____

я спостерігаю ___________________

 

Це розчин _________,про що свідчить ______________

Дослід 2. У 4 пробірки  зі зразками розчинів додайте кілька крапель йоду та перемішайте.

У пробірці  №____

я спостерігаю ___________________

 

Це розчин _________, про що свідчить ______________

Дослід 3. До розчину купрум (ІІ) сульфату долийте розчин лугу.

Додайте до свіжовиготовленого розчину купрум (ІІ) гідроксиду, зразки розчинів з  3 пробірок , що залишились та нагрійте вміст пробірок на полум’ї спиртівки.

У пробірці  №____

я спостерігаю ___________________

 

Це розчин _________, про що свідчить ______________

У пробірці  №____

я спостерігаю ___________________

 

Це розчин _________, про що свідчить ______________

Дослід 4. Залишилась 1 пробірка  з розчином.

У пробірці  № ___

Міститься розчин ________

 

 

Висновок: виконавши досліди практичної роботи ,  ми ________________

__________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кармазь Юлія Вікторівна
    Дуже гарна робота! Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 березня 2023
Переглядів
2111
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку