За допомогою технології "Ажурна пилка" учні вивчають правила визначення ступенів окиснення елементів у сполуках та використовують їх для виконання завдань. Робота у групах спонукає учнів до співпраці і відповідальності за виконання завдань, розвиває їх самостійність у здобутті знань
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Група 1
1. Працюючи разом у «домашній групі», враховуючи правило електронейтральності речовини, визначте ступені окиснення елементів, пам’ятаючи, що ступінь окиснення Флору у сполуках – 1.
AlF3, HF, OF2, CaF2, SiF4, PF5.
2. Об’єднайтесь у «експертні» групи за кольором. Ви є експертом із вашого питання, тому розкажіть своє правило визначення ступені окиснення і поясніть на 2-3 прикладах. Вислухайте пояснення своїх товаришів, зробіть записи в таблицю.
Правило |
Приклади |
|
|
3. Поверніться у свою «домашню» групу та перевірте правильність отриманої інформації, скоригуйте її, якщо необхідно.
4. Закріпіть свої знання визначаючи ступінь окиснення Нітрогену у сполуках:
N2O, NO, N2O5, NO2, HNO3, NaNO3, Ca3N2, NH2OH, N2H4, NF3.
Перевірте результати із своїм товаришем, всі разом у групі, всі разом у класі.
5. Виконайте завдання самостійної роботи: визначити ступінь окиснення елементів
SO3, PH3, MgO, HClO4, HCl, K2MnO4, HNO3, Fe2O3, O2, Cu(OH)2, Na2CO3, H2O2.
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Група 2
1. Працюючи разом у «домашній групі», враховуючи правило електронейтральності речовини, визначте ступені окиснення елементів, пам’ятаючи, що ступінь окиснення Гідрогену у сполуках + 1 (крім сполук з Ме).
NH3, H2S, SiH4, HBr, H2O2.
2. Об’єднайтесь у «експертні» групи за кольором. Ви є експертом із вашого питання, тому розкажіть своє правило визначення ступені окиснення і поясніть на 2-3 прикладах. Вислухайте пояснення своїх товаришів, зробіть записи в таблицю.
Правило |
Приклади |
|
|
3. Поверніться у свою «домашню» групу та перевірте правильність отриманої інформації, скоригуйте її, якщо необхідно.
4. Закріпіть свої знання визначаючи ступінь окиснення Нітрогену у сполуках:
N2O, NO, N2O5, NO2, HNO3, NaNO3, Ca3N2, NH2OH, N2H4, NF3.
Перевірте результати із своїм товаришем, всі разом у групі, всі разом у класі.
5. Виконайте завдання самостійної роботи: визначити ступінь окиснення елементів
SO3, PH3, MgO, HClO4, HCl, K2MnO4, HNO3, Fe2O3, O2, Cu(OH)2, Na2CO3, H2O2.
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Група 3
1. Працюючи разом у «домашній групі», враховуючи правило електронейтральності речовини, визначте ступені окиснення елементів, пам’ятаючи, що ступінь окиснення Оксигену у сполуках -2 (крім OF2, H2O2).
FeO, N2O3, CO2, SO3, Cl2O7.
2. Об’єднайтесь у «експертні» групи за кольором. Ви є експертом із вашого питання, тому розкажіть своє правило визначення ступені окиснення і поясніть на 2-3 прикладах. Вислухайте пояснення своїх товаришів, зробіть записи в таблицю.
Правило |
Приклади |
|
|
3. Поверніться у свою «домашню» групу та перевірте правильність отриманої інформації, скоригуйте її, якщо необхідно.
4. Закріпіть свої знання визначаючи ступінь окиснення Нітрогену у сполуках:
N2O, NO, N2O5, NO2, HNO3, NaNO3, Ca3N2, NH2OH, N2H4, NF3.
Перевірте результати із своїм товаришем, всі разом у групі, всі разом у класі.
5. Виконайте завдання самостійної роботи: визначити ступінь окиснення елементів
SO3, PH3, MgO, HClO4, HCl, K2MnO4, HNO3, Fe2O3, O2, Cu(OH)2, Na2CO3, H2O2.
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Група 4
1. Працюючи разом у «домашній групі», враховуючи правило електронейтральності речовини, визначте ступені окиснення елементів, пам’ятаючи, що ступені окиснення металів позитивні (співпадають з величиною їх валентності).
KCl, Na2O, AlBr3, NaH, MgS.
2. Об’єднайтесь у «експертні» групи за кольором. Ви є експертом із вашого питання, тому розкажіть своє правило визначення ступені окиснення і поясніть на 2-3 прикладах. Вислухайте пояснення своїх товаришів, зробіть записи в таблицю.
Правило |
Приклади |
|
|
3. Поверніться у свою «домашню» групу та перевірте правильність отриманої інформації, скоригуйте її, якщо необхідно.
4. Закріпіть свої знання визначаючи ступінь окиснення Нітрогену у сполуках:
N2O, NO, N2O5, NO2, HNO3, NaNO3, Ca3N2, NH2OH, N2H4, NF3.
Перевірте результати із своїм товаришем, всі разом у групі, всі разом у класі.
5. Виконайте завдання самостійної роботи: визначити ступінь окиснення елементів
SO3, PH3, MgO, HClO4, HCl, K2MnO4, HNO3, Fe2O3, O2, Cu(OH)2, Na2CO3, H2O2.
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Група 5
1. Працюючи разом у «домашній групі», враховуючи правило електронейтральності речовини, визначте ступені окиснення елементів, пам’ятаючи, що ступінь окиснення елемента у простій речовині 0.
S, Zn, O2, Na, P4, O3, H2.
2. Об’єднайтесь у «експертні» групи за кольором. Ви є експертом із вашого питання, тому розкажіть своє правило визначення ступені окиснення і поясніть на 2-3 прикладах. Вислухайте пояснення своїх товаришів, зробіть записи в таблицю.
Правило |
Приклади |
|
|
3. Поверніться у свою «домашню» групу та перевірте правильність отриманої інформації, скоригуйте її, якщо необхідно.
4. Закріпіть свої знання визначаючи ступінь окиснення Нітрогену у сполуках:
N2O, NO, N2O5, NO2, HNO3, NaNO3, Ca3N2, NH2OH, N2H4, NF3.
Перевірте результати із своїм товаришем, всі разом у групі, всі разом у класі.
5. Виконайте завдання самостійної роботи: визначити ступінь окиснення елементів
SO3, PH3, MgO, HClO4, HCl, K2MnO4, HNO3, Fe2O3, O2, Cu(OH)2, Na2CO3, H2O2.