Найголовнішим завданням педагога на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності. Тому щоразу, обдумуючи урок, учитель має спочатку розв'язати принципове завдання, як найдоцільніше організувати передачу нового матеріалу - повідомлення, евристична бесіда, відкриття, роздум, розв'язання проблеми, самостійна робота тощо. Необхідно перетворити кожний урок на урок спілкування, мислення, де істина постає як суперечка про істину, як діалог.
Актуалізація опорних знань. Третій зайвий ( вилучи зайве) Знайти третього зайвого і літеру, під якою він знаходиться і отримаєте закодоване слово1). к)Al(OH)3, о)HCl, а) H2 SO42). о)HNO3, и)H2 O, в) H3 PO4 3) м)H2 CO3, с) HCl, у) H2 SO44) д)HI, н)HF, л) H2 Si. O35) о)H2 O2, т) H2 SO3, п)HNO36) л)H2 SO4, а)HCl, т)Cu. Cl27) е)Mg, в) Fe, и)SКИСЛОТИ
Актуалізація опорних знань. Загадковий диктант Обрати вірні твердження. Скласти з ключових літер слово—Т електрони – негативно заряджені частки атома;—У Протони - нейтральні частинки;—К Основами називають складні речовини, які містять атоми металу та кислотний залишок;—М Найдрібнішою частинкою речовини, що зберігає її властивості називають молекулу;—І Цифра, що показує кількість атомів у хімічній формулі – коефіцієнт;—А Алотропія це явище існування хімічного елемента у вигляді двох та більше простих речовин;—О Найпоширеніший хімічний елемент на землі - Оксиген.
Актуалізація опорних знань. Загадковий диктант —Т електрони – негативно заряджені частки атома;—У Протони - нейтральні частинки;—К Основами називають складні речовини, які містять атоми металу та кислотний залишок;—М Найдрібнішою частинкою речовини, що зберігає її властивості називають молекулу;—І Цифра, що показує кількість атомів у хімічній формулі – коефіцієнт;—А Алотропія це явище існування хімічного елемента у вигляді двох та більше простих речовин;—О Найпоширеніший хімічний елемент на землі - Оксиген. Атом
Актуалізація опорних знань. Спіймай помилки та склади слово:1. (А) Д.І. Менделєєв в основу розташування хімічних елементів поклав заряд ядра атома.2. (М) Кількість електронів дорівнює порядковому номеру елемента.3. (Е) Періоди – це горизонтальні ряди в таблиці Д.І. Менделєєва.4. (У) Групи діляться на великі та малі підгрупи.5. (Н) Купрум, Арґентум, Аурум становлять побічну підгрупу першої групи.6. (Д) У Берілію на зовнішньому рівні два електрони.7. (К) У Натрію 14 нейтронів.8. (Е) У Феруму заряд ядра +26.9. (У) У Калію три енергетичних рівня.10.(Л) Натрій виявляє властивості металів сильніше ніж Літій.11. (Р) Схема будови електронних оболонок Сульфуру має вигляд: 2,8.7.12. (Є) До лужних металів належіть: Натрій, Калій , Рубідій, Цезій.13.(Р) Силіцій є більш сильнішим неметалом ніж Фосфор.14.(Є) Флуор, Хлор, Бром, Йод – галогени. 15.(В)На другому енергетичному рівні немає d-підрівня. МЕНДЕЛЄЄВ
«Цей елемент надає зеленого кольору листкам, бо входить до складу хлорофілу і забезпечує усіх життєдайним киснем. У людському організмі виконує протизапальну та судинорозширювальну дію, бере участь у вуглеводневому та фосфатному обмінах. За його нестачі з’являються судомні напади, трофічні виразки, неспокій і страх. При надлишку – з’являється сонливість, уповільнення серцебиття, пригнічення дихання. Який це елемент? Відповісти на це запитання нам допоможе задача: Масова частка двовалентного елемента в його оксиді дорівнює 60%. Знайдіть цей елемент? Записати для нього електронну схему, формулу і графічну формулу». Упізнай мене
Дидактична картка з неорганічної хімії АБВГДЕЖ1 HCl. CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn. P2 O52 Li. OHK2 CO3 Mg. SO4 Fe2 O3 H2 SCa(OH)2 Ba. Cl23 Cu. ОFe(OH)2 SО2 Li. OHCа. CO3 SCu4 HPO3 Na. OНK2 SPCu. SFe(OH)3 K2 O5 Mn. Cl2 H2 OCu. SO4 Na2 OAl. Na. Cl6 Zn(OH)2 H2 Si. O3 Al2 O3 Ag. NO3 Ca. H2 SO4 Fe. Cl27 Ba. KІCSO3 Cu. Cl2 Na. KOH8 N2 O5 KСl. Pb. H3 PO4 Ba. OFe. KNO37 клас8 клас9 клас
Дидактична картка з неорганічної хімії АБВГДЕЖ1 HCl. CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn. P2 O52 Li. OHK2 CO3 Mg. SO4 Fe2 O3 H2 SCa(OH)2 Ba. Cl23 Cu. ОFe(OH)2 SО2 Li. OHCа. CO3 SCu4 HPO3 Na. OНK2 SPCu. SFe(OH)3 K2 O5 Mn. Cl2 H2 OCu. SO4 Na2 OAl. Na. Cl6 Zn(OH)2 H2 Si. O3 Al2 O3 Ag. NO3 Ca. H2 SO4 Fe. Cl27 Ba. KІCSO3 Cu. Cl2 Na. KOH8 N2 O5 KСl. Pb. H3 PO4 Ba. OFe. KNO31. Випишіть формули простих речовин і назвіть їх.2. Обчисліть відносну молекулярну масу для речовин коди яких А4, Б6
Дидактична картка з неорганічної хімії АБВГДЕЖ1 HCl. CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn. P2 O52 Li. OHK2 CO3 Mg. SO4 Fe2 O3 H2 SCa(OH)2 Ba. Cl23 Cu. ОFe(OH)2 SО2 Li. OHCа. CO3 SCu4 HPO3 Na. OНK2 SPCu. SFe(OH)3 K2 O5 Mn. Cl2 H2 OCu. SO4 Na2 OAl. Na. Cl6 Zn(OH)2 H2 Si. O3 Al2 O3 Ag. NO3 Ca. H2 SO4 Fe. Cl27 Ba. KІCSO3 Cu. Cl2 Na. KOH8 N2 O5 KСl. Pb. H3 PO4 Ba. OFe. KNO31. Дайте назви речовинам, що мають коди Б3, Г2, Ж8.2. Випишіть формули кислот , класифікуйте їх, назвіть.3. Запишіть рівняння реакцій між речовинами, що мають коди А1+, Б4
Дидактична картка з неорганічної хімії АБВГДЕЖ1 HCl. CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn. P2 O52 Li. OHK2 CO3 Mg. SO4 Fe2 O3 H2 SCa(OH)2 Ba. Cl23 Cu. ОFe(OH)2 SО2 Li. OHCа. CO3 SCu4 HPO3 Na. OНK2 SPCu. SFe(OH)3 K2 O5 Mn. Cl2 H2 OCu. SO4 Na2 OAl. Na. Cl6 Zn(OH)2 H2 Si. O3 Al2 O3 Ag. NO3 Ca. H2 SO4 Fe. Cl27 Ba. KІCSO3 Cu. Cl2 Na. KOH8 N2 O5 KСl. Pb. H3 PO4 Ba. OFe. KNO31. Запишіть рівняння реакцій в молекулярному та іонному видах між речовинами, коди яких А1 іБ2; Б4 і Е6 2. Визначить ступені окиснення і складіть електронний баланс для реакції між речовинами, коди яких Г4 + Д1, Е1+Е6.
«Відгадай загадку»· Цей елемент отримав свою назву від слова «світлоносець». Вважають, що він був відкритий в ХІІ столітті арабським алхіміком Алхідом Бехілом в 1669році. Хенінг Бранд отримав білу речовину, яка світилась в темноті. У 1771 році Карл Шеєле розробив спосіб отримання цієї речовини з кісток, який застосовувався до ХІХ століття. Цей елемент V групи 3-го періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
забезпеченню творчої самоосвіти особи зростанню дослідницької творчої активності збільшенню числа учнів, які зацікавлюються вивченням предмета Експеримент на уроках хімії сприяє: активізації мислення учнів та задовольняє їх природну допитливість і дослідницький інтересформуванню практичних навичок в учнів
Автор ТЕЛД Д. ПристліВ молекулах електролітів зв’язок полярний Органічні речовини – в основному електроліти. Дисоціація – процес необоротній Всі луги - електроліти. Всі розчини солей - електроліти. Розчини електролітів проводять струм. Сульфатна кислота – слабкий електроліт. Для електролітів властивий йонний вид зв’язку. Етиловий спирт - електроліт. В молекулах електролітів металічний зв’язок. Автор ТЕЛД С. Ареніус. Газоподібний азот - електроліт Неелектроліти не проводять струм. Кисень - електроліт Цукор - неелектроліт. Водень - електроліт. Негативний йон - аніон. Розчин натрій хлориду - електроліт. Вода – сильний електроліт. Фініш. Навчання - світло! Позитивні йони - катіони. Нерозчинні основи - електроліти. Розчини сильних кислот - електроліти. Фініш. Учиться – завжди згодиться. Ні Так. Так. Ні Так. Ні Ні Так Ні Так. Ні Так Так Ні Так. Ні нітак. IНі Так. Ні Так. Так Ні НіТак. Так Ні ДаліДаліТак Ні Так Ні Ні Так. Так. НіНі Так. Так Ні Так НіНі Так. Так. Ні IIМолодцы!fillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.onfillcolorfill.typefill.onstroke.colorstroke.on
Удосконалення знань і вмінь учнів. Розірвана шпаргалка Ba. SO4 Нітратна кислота CO2 Купрум (ІІ) нітрат. Fe(OH)3 Ферум (ІІІ) гідроксид. P2 O5 Карбон (IV) оксид Ca. Cl2 Літій гідроксид. Cu(NO3)2 Кальцій хлорид Li. OH Барій сульфат SO3 Фосфор (V) оксид HNO3 Сульфур (ІV)оксид SO2 Сульфур (VІ)оксид
Удосконалення знань і вмінь учнів Дешифрування{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1 абв2 где3 єжз4 иіїй5 клмн6 опр7 сту8 фхц9 чшщ0 ьюя. Учні отримали СМС – повідомлення, яке потрібно розшифрувати: чисельником є цифра, під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефону, а знаменник – порядковий номер літери на кнопці: СМС : 5/1, 4/1, 7/1 ,5/2, 6/1, 7/2, 4/1 кислоти
Удосконалення знань і вмінь учнів«Розслідування ведуть хіміки»Визначте невідомі речовини А,Б,В,Г, якщовони вступають у реакції, що описуються такими схемами А + Н2 О = ББ + Al. Cl3 = B + Al(OH)3 H2 SO4 + В = HCl + ГВідповідь: А – барій оксид Ba. ОБ - барій гідроксид Ba(OH)2 В - барій хлорид Ba. Cl2 Г - барій сульфат Ba. SO4 Ba. O + Н2 О = Ba(OH)2 Ba(OH)2 + Al. Cl3 = Ba. Cl2 +Al(OH)3 H2 SO4 + Вa. Cl2 = HCl + Ba. SO4
Коли грієш рідину,Стежте за процесом,Щоб жодну краплину. Не капнути часом. Потече вона на скло,Розігріте вами,Трісне жалісно воно – Пожалкуйте з нами. За якими правилами. Пробірку нагрівати?Наливаєте води повну. Чи наполовину,Нагріваєте завжди Ізгори донизу. Стежте за руками, Якими тримаєте і грієте. Як усе проходить добре,Знанням володієте.
Удосконалення знань і вмінь учнів. Література і хімія Ж. Верн в романі «Таємничий острів»:«…Настане день, і вода замінить паливо; водень і кисень, з яких вона складається , будуть застосовуватися й окремо; вони виявляться невичерпним і таким потужним джерелом тепла й світла, що вугіллю до них далеко!... Вода – вугілля прийдешних століть». Запитання: Чому вода може стати джерелом тепла ?В чому актуальність цього питання?Які хімічні реакції потрібно здійснити, щоб із води отримати водень і кисень?4. Яким чином отримані продукти можуть замінити вугілля? 5. Які хімічні реакції потрібно при цьому здійснити?
Удосконалення знань і вмінь учнів. Література і хімія Артура Конан Дойла «Собака Баскервілів». «... Чудовисько, що лежало перед нами, воістину могло кого завгодно злякати своїми розмірами і міццю. Це був не чистокровний шукач і не чистокровний мастиф,а, очевидно, помісь – сухорлявий, страшний пес завбільшки з молоду левицю. Його величезна паща усе ще світилася блакитнуватим полум’ям, глибоко посаджені дикі очі були обведені вогненними колами. Я доторкнувся до цієї світної голови і, віднявши руку, побачив, що мої пальці теж засвітилися в темряві. - Фосфор, - сказав я »
Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром і додайте якомога більше віри – і все те добре перемішайте. Потім намажте на шматок відпущеного Вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху. Рецепт щастя педагогам від Шалви Амонашвілі«Кожен із вас – промінчик сонця»Ш. Амонашвілі