Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Інструментальне соло

Про матеріал
План-конспект уроку з музичного мистецтва для учнів 5 класу. Різновиди інструментальної музики та її виконання
Перегляд файлу

Розробка   уроку  « Інструментальне  соло»

з  предмету 

Музичне   мистецтво   5 клас

 

 

Акименко  Олена Петрівна

вчитель  музичного     мистецтва

Комунального  закладу « Гімназії № 32»

Кам’янської  міської  ради

 

 

Тема  уроку :  Інструментальне соло        Мета  уроку: ознайомити учнів з поняттям  інструментальне  соло,концерт,

етюд. Знайомство  з творчістю  композиторів  Ф,Шопена,

Н.Паганіні.

Розвивати  вміння  учнів  характеризувати  музичні  твори,

формувати  креативні  якості особистості  учнів.

Виховувати інтерес  до  інструментальної  музики.

Вміти  естетично  оцінювати  твори  мистецтва.

Тип  уроку :    комбінований, урок  заглиблення  в  тему.

Обладнання: ноутбук,  проектор,екран, фортепіано, скрипка,портрети

Ф.Шопена , Н.Паганіні. Картки для  роздаткового  матеріалу

 (соло, дует, тріо)

 Музичний матеріал: Ф.Шопен. Етюд №2 фа – мінор; Н.Паганіні «Рондо зі крипкового концерту № 2»; Н.Паганіні  «Соната для  скрипки і гітари»; вокальні  вправи для  розвитку  слуху  і голосу

 Норвезька  народна пісня   «Чарівний  смичок»;

руханка «Оркестр».

План       уроку

 1. Музичне вітання.     Організаційний  момент.

 2. Запрошення  до  концертної   зали.        3. Що  таке концерт? (Захід, музичний  жанр).                                                                                     4.Ф.Шопен «Про  композитора» -відео.                                                                                                   5.Етюд в образотворчому  мистецтві.(І.Левітан,І.Шишкін)                                                         7.Мультфільм : «Перша  скрипка» -фрагмент.                                                                                      8.Н.Паганіні. «Рондо  зі  скрипкового  концерту №2»                                                                       9 . Художній    фільм : «Паганіні скрипаль д’явола» - фрагмент.                                           10.Н.Паганін «Соната для  скрипки  і гітари».                                                                                      11. Руханка : « Оркестр».                                                                                                                               12. Вокальні  вправи   для розвитку   голосу  і слуху.                                                                       13. Норвезька  народна пісня «Чарівний  смичок».                                                                       14.Музична  грамота : « Про               соло, дует, тріо» -відео.                                                         15. Гра : «Кращий  знавець музики».                                                                                                   16. Домашнє  завдання :  намалюйте ілюстрації до творів Ф.Шопена,Паганіні.                                                                                                                                                                                                                                                       Хід  уроку                                                                                                     1.Організаційний  момент. Мотивація  навчальної  діяльності.                                           Актуалізація  опорних  знань.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Урок  починається  з музичного вітання.                                                                                                   Учні:  завітайте   всі  до  нас, тут співає  п’ятий  клас!                                                                       Учитель: добрий день  вам, діти!                                                                                                                 Учні: добрий день ,учитель!                                                                                                                                          (звучить  музика Н.Паганіні «Вічний рух» - фон).                                                                       Учитель:  сьогодні, дорогі діти, я запрошую вас до концертної зали,де панує                                     урочиста атмосфера, піднесений настрій,зустріч з прекрасним.  На                                    концерті  прозвучить багато  чудової  музики. А хто знає, як                                                  перекладається  слово концерт?                                                                                     Відповіді  учнів.                                                                                                                                                           Учитель:   концерт  має два значення. Концерт – це захід,    де  на  сцені                                      виступають  артисти, а  ще  концерт – це музичний жанр. Великий                                    за характером  музичний  твір,написаний  для  одного  інструмента                            в  супроводі   оркестру.                                                                                                                                                                                                                                                                                                               2.Основна  частина.                                                                                                                                             Учитель: пропоную  вам  послухати  твір видатного  польського композитора                                  Ф.Шопена , та переглянути  про  нього фільм.                                                         *Слухання  музики:  Ф.Шопен. Етюд № 2              ( фа мінор).                                                                       *  «Про  композитора» - відео.                                                                                                                 Учитель : ви прослухали етюд Ф. Шопена. Чи  можна  віднести цей  твір до  сольного  виконання?Охарактеризуйте засоби  музичної  виразності цього  твору?                                                                                                                               

images
Відповіді  учнів.            Учитель:  етюд  зустрічається  не  тільки  в  музичному  мистецтві              .                               Термін – етюд , має кілька значень В образотворчому  мистецтві – це  твір               допоміжного  характеру виконаний з натури , з метою її вивчення в процесі роботи над картиною. Драматичний  етюд – невеликий  літературний  твір                присвячений   якому - небудь                окремому  питанню. В  музичному мистецтві -               це твір  віртуозного  характеру, або п’єса  навчального  характеру.                             Учитель  :  розгляньте  етюди відомих   художників І.Левітана, І.Шишкіна.                                       Який  із них, на  вашу  думку може бути ілюстрацією   до  етюду                                     Ф.  Шопена ?                                                                                                                                           Відповіді  учнів.                                                                                                                                                           Учитель: А  як  ви думаєте, легко  грати  на музичному  інструменті,наприклад                                 на  скрипці?                                                                                                                                              

 

Відповіді  учнів.  

 * Мультфільм : «Перша  скрипка» - фрагмент.       Учитель:  про  цього  композитора  і  скрипача  складають багато легенд,                                      цікавих  легенд.  Італійський  скрипаль – віртуоз  Ніколо  Паганіні .                                   Народився  у  1782 р. в м. Генуї   Італія. З  дитинства   наполегливо                        працював над  майстерністю гри  на  скрипці. Своєрідність манери                                   гри ні  з чим  не порівнянна. Легкість  володіння  інструментом                                   незабаром  принесли йому  популярність в Італії  т а за  її  межами.                                   Він  мав   колекцію  скрипок стародавніх  майстрів Італії:  Аматі,                                   Гварнері, Страдіварі.  Паганіні автор  24 каприсів для  скрипки,                                    6 концертів  для  скрипки і  оркестру,12 сонат, 12 струнних квартетів                      І це ще  не повний   список  його  геніальних  творів.                                           *Н.Паганіні «Рондо зі  скрипкового  концерту №2».                                                                       Учитель:  віртуоз - це неперевершене  виконання. Так  от   такій  грі   скрипача                     заздрили  «вороги». Ходили чутки про  зв’язок  Н.Паганіні  з чортом                       і  нечистою  силою.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         *Художній фільм: «Паганіні  скрипаль д’явола» -фрагмент.                                                         Учитель: Н.Паганіні  також  майстерно  володів  грою на  гітарі. Для цього               інструменту  він  написав  майже 200 творів .З 1954 року в м. Генуї щорічно               проводиться  міжнародний  конкурс  скрипалів  імені   Н.Паганіні.                             *Н.Паганіні «Соната  для скрипки  і гітари».                                                                                                                       .                                                                                                                                                           *Руханка :  «Оркестр»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               images                                           Учитель: ви сьогодні  побували  на концерті   видатних композиторів  і                                    виконавців Ф.Шопена  та  Н.Паганіні. Далі  наша розмова   піде  про                     чарівний  смичок. А  саме  так називається  норвезька народна пісня.                    Але   спочатку  ніж послухати і  вивчити  пісню  я  пропоную                                                  «розігріти»  голосок.                                                                                                                  

*Вокальні  вправи  для  розвитку  слуху  і  голосу.      * «Чарівний  смичок» - норвезька  народна  пісня.                                                                         Учитель:  Увага ! Подивіться  на  екран,  переглянувши  відео, дайте відповідь.                      Що  таке  інструментальна  музика, дует,тріо?                                                                   * Про  соло, дует, тріо» -відео.                                                                                                                 Відповіді  учнів.                                                                                                                                                           3.Заключна частина.                                                                                                                                             *Гра : «Найкращий   знавець  музики».                                                                                                   Учитель: користуйтеся  картками, які знаходяться на ваших  столах, там можна  знайти  відповіді   на  питання  гри .                                                                        а ).В яких  видах  мистецтва  зустрічається етюд?                                                                        б). Що  таке концерт?                                                                                                                                              в). Знайдіть на  малюнках соліста, дует, тріо.                                                                                       г). На  яких  інструментах  грали Ф.Шопен,Н.Паганіні?                                                                       д). Знайдіть  ілюстрації  з  вокальною  та  інструментальною  музикою.                              е). Яких  художників  ми  згадували  на  уроці?                                                                                     Учитель:  молодці!На  всі запитання дали  вірні відповіді. З творчістю цих                                      геніальних композиторів  ми  ще будемо зустрічатися,а на  сьогодні                     час  вичерпано. До побачення.                                                                                                       

 

docx
Додав(-ла)
Акименко Олена
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку