Інтегрована гра-змагання «Україно, моя Україно!»

Про матеріал
Інтегрована гра-змагання «Україно, моя Україно!» сприятиме поглибленню знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями й традиціями. Для учнів 6 -7 класів.
Перегляд файлу

                               Інтегрована гра-змагання

                                      

                                      «Україно, моя Україно!»

 

Мета

 

навчальна:

  •  поглиблювати знання учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями й традиціями;

 

розвивальна:

  • формувати почуття приналежності до українського народу;
  • розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів;
  • розвивати творчі здібності учнів;

 

 виховна:

  • виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань українців;
  • виховувати відповідальність, товариськість, уміння поважати точку зору інших.

 

Унаочнення:  картки з портретами українських письменників та картинки до творів  для літературного конкурсу, контурна карта України, запис пісні «Як у нас на Україні …» у виконані К. Бужинської.

 

 

 

                        Підготовчо-організаційна робота

        

  • підготовка приміщення для проведення гри:

гра проводиться у  кабінеті, на дошці або стіні карта України, ілюстрації народних свят.

  • формування команд гравців:

з учнів 6 -7  класів формуються 3 команди, які придумують собі назви;

 

  • визначення складу журі:

членами журі можна запросити вчителів-філологів, істориків, географів, директора школи, бібліотекаря.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Перебіг гри

І. Вступне слово ведучого (вчителя), ознайомлення з правилами гри.

   «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину» ,- писав В. Симоненко.  Сьогодні у нас незвичайний захід. Ми зібралися тут, щоб краще пізнати нашу Україну, поглибити знання та в змаганні визначити, яка команда сильніша. Але як би не закінчилась ця гра-змагання, хай переможе дружба і ваша любов до Батьківщини.

    Наше змагання буде складатися із таких конкурсів:

«Історична вікторина»

«Географічний»

«Народознавчий»

«Літературний»

«Поетичний»

 

ІІ. Презентація  команд  та журі.

- За звання кращих українознавців змагатимуться три команди. Переможцем стане команда, яка набере найбільшу суму балів за всі етапи гри.

 

 ІІІ. Власне гра.

 

1 конкурс – «Історична вікторина».

- Отже, розпочнемо гру з історичної вікторини, яка проходитиме у вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає  та, яка найшвидше і правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

                                                Питання

 

1.Хто автор і композитор гімну «Ще не вмерла Україна»?

 (Павло Чубинський і Михайло Вербицький).

2. Під яким прапором сміялися «Запоріжці» Іллі Рєпіна? (під жовто-синім).

3. Що означають кольори в українському державному прапорі? (синій – колір чистого мирного неба, жовтий – колір основного багатства України – золотих пшеничних полів).

4. Державні свята України. Що ви про них знаєте? (1 січня - новий рік, 7 січня – Різдво Христове, Великдень 1 травня – День міжнародної солідарності трудящих, , 24 серпня – День Незалежності).

5. Хто був першим президентом України? (Михайло Грушевський, 1918 рік).

     6.Що означає слово – козак? (вільний)

    7.Що було найважливішою ознакою влади в козацькому війську?    (гетьманська булава)

    8. Як називалася столиця козацький земель? ( Запорізька Січ).

    9.На яких музичних інструментах грали козаки? (кобза, скрипка, цимбали)

2 конкурс – «Географічний».

                                                 Пазли.

Кожній із команд видаються пазли, контурна карта України. Необхідно якомога швидше їх скласти.

 

3 конкурс – «Народознавчий».

     

                       Вікторина «Різдвяні свята»

 1. Як називався вечір напередодні Різдва? ( «Багата кутя».)

 2. Який обжинковий сніп приносить щастя? ( Дідух.)

 3. Як називається стародавнє свято народження сонця? ( Коляда.)

 4. Хто готував кутю? (  Найстарша жінка в роду.)

 5. Для чого на Різдво обкурюють хату ладаном? (  Від нечистої сили.)

 6. Чому батько з матір’ю під час вечері на Різдво сидів на вивернутому кожусі ?

      ( Щоб у сім’ї був достаток.)

 7. З якою метою батьки виряджали дітей з вечерею? ( Щоб пом’янути померлих предків.)

 8. Хто першим куштував різдвяні страви? ( Померлі душі і худоба.)

 9.Хто брав дарунки під час щедрівок? ( Міхоноша.)

 

 

4 конкурс – «Літературний».

- Багата наша Батьківщина й на митців – письменників, поетів. Пригадайте, кого ви вже з них знаєте? А наскільки глибокі ваші знання з української літератури ми зараз і з’ясуємо.

Цей конкурс  складається із двох етапів.

 

І етап

 Кожна команда отримує картку із портретами письменників та ілюстраціями  із творів. Треба назвати прізвища письменника та назву його  твору. Виграє команда, яка зробить це правильно і найшвидше. Завдання оцінюється  п’ятьма  балами.

 

 

 

 

ШевченкоC:\Users\Администратор\Desktop\гоголь.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\франко.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\Voronyj.jpg

 

                                           

 

 

 

 

 

                                                                                

                                                                                

                                                                                

сканирование0026                                                                 C:\Users\Администратор\Desktop\євшан-зілля.jpg               

 

                                                                                          

                                                                      C:\Users\Администратор\Desktop\картинки\N4m0lxBh.jpg

 

C:\Users\Администратор\Desktop\картинки\бульба.jpg

 

 

 


 

C:\Users\Администратор\Desktop\лицар.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\мені 13 минало.jpg

                                                              

 

 

Відповідь.

1-В – М.Гоголь «Тарас Бульба».

2-Б -  І.Франко «Захар Беркут».

3-А – М. Вороний «Євшан-зілля».

4-Д – Т. Шевченко «Мені тринадцятий минало».

5 –Г – Леся Українка «Мрії».

 

 

ІІ етап

Установіть відповідність між уривком твору та  його автором. Завдання оцінюється п’ятьма  балами.

 

  1.І з грудей своїх знімає

     Той євшан, чарівне зілля,

     І понюхать юнакові

     Подає оте бадилля.

  2. Вершники їхали мовчки. Старий Тарас думав про давнє: «перед ним проходили його минулі роки, за якими завжди плаче козак, бажаючи усе життя залишатися молодим». Він думав про те, кого зустріне в Січі з колишніх товаришів. 

 

 3.    Мов прокинувся, дивлюся:

     Село почорніло,

     Боже небо голубеє

     І те помарніло.

     Поглянув я на ягнята –

     Не мої ягнята!

     Обернувся я на хати –

     Нема в мене хати!

     Не дав мені Бог нічого!..

     І хлинули сльози,...

 

4.     У дитячі любі роки,

Коли так душа бажала

Надзвичайного, дивного,

Я любила вік лицарства.

 

5. Захар Беркут, мов стародавній дуб-велетень, стояв і дивився на тухольську громаду. Він радів, що громада була дружною в праці, у радості та горі, давала всьому лад. Тут не було бідних, а збірники податків остерігалися чинити несправедливо. І все завдяки його впливові, його мудрому керівництву. Порядки тут святі, але не заради пошани, а тому що справедливі й спрямовані на добро.

 

     А. М.Гоголь «Тарас Бульба».

     Б.  І.Франко «Захар Беркут».

     В.  М. Вороний «Євшан-зілля».

     Д. Т. Шевченко «Мені тринадцятий минало».

     Г. Леся Українка «Мрії».

  

 Відповідь.

     1-В.  М. Вороний «Євшан-зілля».

     2- А. М.Гоголь «Тарас Бульба».

     3-Д. Т. Шевченко «Мені тринадцятий минало».

     4-Г. Леся Українка «Мрії».

     5-Б.  І.Франко «Захар Беркут».

 

 

5 конкурс - «ПОЕТИЧНИЙ». Завдання. Вписати правильне слово в уривок і зачитати його напам’ять.

Якби ви знали,  …      паничі, 
Де люде плачуть …   живучи, 
То ви б елегій не …… творили 
Та марне бога б не  …   хвалили, 
На наші сльози …         сміючись. 
За що, не знаю, називають 
 

Мені тринадцятий      минало. 
Я пас ягнята…            за селом. 
Чи то так сонечко…     сіяло, 
Чи так мені …         чого було? 
Мені так любо,…     любо стало, 
Неначе в бога ...... 
Уже прокликали  ….     до паю, 
А я собі …         у бур'яні 
Молюся богу... І        не знаю, 
Чого маленькому…      мені 
Тойді так приязно …    молилось, 
Чого так весело було? 

Сем'я вечеря…     коло хати, 
Вечірня зіронька…       встає. 
Дочка вечерять…      подає, 
А мати…        хоче научати, 
Так соловейко …        не дає. 

 

 

ІV. Підбиття підсумків гри. Визначення й нагородження переможців.

 

V.  Заключне слово вчителя.

 - Діти, сьогодні ви продемонстрували гарні знання про Україну, її географію, історію козацтва, літературу, народні свята.  Наша країна давня, але  як незалежна ще зовсім молода. Тож давайте любити й оберігати її – багату, молоду, найкращу для нас. І тоді вона засяє яскравою зіркою на європейськім небосхилі!

                                     Любіть Україну у сні й наяву,

                                     Вишневу свою Україну!

                                     Всім серцем любіть Україну свою, -

                                     І вічні ми будемо з нею.

Звучить  грамзапис  пісні «Як у нас на Україні …» у виконані К. Бужинської.

 

 

                                       

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку