Авторська розробка
На тему « Інтегрована робота з математики та Я досліджую світ в 4 класі»
Виконала:
Петрик Наталія Миколаївна вчитель початкових класів
Лохвицької гімназії №1
Лохвицької міської ради Полтавської області
Лохвиця
2024
Пояснювальна записка для вчителя
У роботі міститься навчальні завдання на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, навичок читання і запису математичних виразів, обчислювальних навичок, умінь, розв’язувати рівняння, задачі, оперувати величинами.
Об’єктами перевірки з ЯДС є уміння виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об’єктів природи, уміння застосовувати набуті навички у своєму повсякденному житті, уміння творчо застосовувати набуті природничі знання і способи діяльності в змінених ситуаціях. Також перевіряється емоційно – цілісне ставлення до навколишнього світу і природи, природоохоронної діяльності.
Відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1 -4 класів (наказ МОН №813 від 13 липня 2021 року) пропонуємо виконану роботу оцінювати вербально в оцінювальних судженнях, що характеризують досягнення учня/учениці.
Після роботи вміщена таблиця, у якій учень/учениця визначить, як він/вона володіє певним умінням. Вчитель робить відмітку й оцінювальне судження після того, як це зробить учень/учениця.
Робота проводиться з метою виявлення стану сформованості результатів, які учень /учениця хоче покращити.
Діагностична інтегрована робота з математики і ЯДС
ПІП учня/учениці 4 класу __________________________________________________________
Назва закладу освіти _________________________________________________________________
1. Уважно читай кожне завдання. Якщо до завдання є малюнок, уважно роздивись його.
2. Працюй зосереджено. Спочатку думай, а потім пиши.
3. В тестовому завдання обери (обведи) букву з вибраним тобою варіантом відповіді.
4. Під час розв’язування задачі короткий запис умови задачі робити не обов’язково. Запиши розв’язання задачі з коротким поясненням та повну відповідь.
5. За потреби користуйся чернеткою. Записи в чернетці не перевіряються .
6. Не дозволяється користуватися підручниками, робочим зошитом, довідниками, калькулятором.
7. На виконання роботи відводиться 35 хвилин, роби по порядку. Пропускай те завдання, яке не вдається виконати відразу, переходь до наступного з метою економії часу, потім повернешся до пропущеного завдання. Намагайся виконати якнайбільше завдань.
8. Оціни виконану роботу. Визнач, як ти володієш певним умінням. Постав галочку у відповідній комірці таблиці. Можеш вказати номер завдання відповідно до складності
Бажаємо тобі успіху!
«Чорне золото або речовина, яка врятувала китів».
Аспірин, іграшки, поліетилен, помада, парфуми, пластмаса, асфальт, автомобілі, жувальна гумка, танки, потяги. Що об’єднує ці предмети? Думок багато! Відповідь така - всі вони в своєму складі мають нафту. На планеті вже більше мільярда машин, які потребують пальне!І нашій країні в цей непростий час ця корисна копалина дуже потрібна. Тому розмова про нафту, або чорне золото, дуже актуальна. Якщо ми правильно виконаємо математичні завдання, то тим самим допоможемо природі , яка потребує розумного дбайливого ставлення з боку людини. Бо саме математика сприяє розвитку мислення.
У завданнях 1 -4 вибери правильну відповідь і познач її.
1. За рік в Світовий океан потрапляє 446200 тонн нафти. Що означає цифра 6 в записі числа .
А Число тисяч Б Число десятків В Число десятків тисяч
2. Яке число є розв’язком і рівняння 54000:а=9000
А 60 Б 6 В 9
Воно покаже в якому тисячолітті до Різдва Христова люди почали використовувати нафту.
3. Спочатку нафту використовували як будівельний матеріал, додавали її до суміші глини , піску й гравію До якої групи корисних копалин відносяться глина, пісок і гравій?
А будівельні Б горючі В рудні
4. Нафтою обмазували днища човнів, укріплювали береги штучних водойм. Вибери назви тільки природних водойм.
А ставок, канал
Б річка, море, озеро
В криниця, водосховище.
У завданнях 5 – 6 установи відповідність між записами.
5. З’єднай лінією вираз і його значення.
1 т :10 100кг
1 ц : 100 10кг
1000кг :100 1 кг
Нафта забезпечує існування всіх сфер життя людини.
6. З’єднай лінією виміри прямокутного вікна і його площу.
2м і 3м* * 6м2
2
100см і 2м* *8м
4м і 2 м* *2м2
Металопластикові вікна теж виготовляють з нафти.
Виконай завдання 7-11. Запиши відповідь.
7.Обчисли і дізнаєшся, на скільки років вистачить людству запасів нафти.
13338 – (395+209)Х 22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Пофарбували ¾ площі стіни. Яку площу стін пофарбували, якщо вона прямокутної форми і має сторони 32дм і 25 дм.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Для виготовлення фарби теж потрібна нафта.
7.Із двох автостанцій, відстань між якими 220 км, одночасно назустріч один одному виїхали два автобуси зі швидкостями 50 км/год і 60 км /год. Через скільки годин вони зустрінуться?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.Винахід гасу, який отримують з нафти, врятував від вимирання китів. Раніше на них полювали через жир, який використовували як паливо для освітлення. Запиши назву найбільшого океану, в якому живуть кити.
_________________________________________________________.
10. США – найбільший споживач нафти. Запиши, на якому материку розташована ця країна.
__________________________________________________________. 11. Нафта утворилась завдяки найближчій зорі до Землі. Запиши її назву. В якій галактиці вона знаходиться?
__________________________________________________________ 12.Розподіли джерела енергії за групами.
Кам’яне вугілля, сонце, нафта, вітер, торф, природний газ, рухома вода.
Які відновлюються(невичерпне) |
Які не відновлюються(вичерпне) |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. Україна теж добуває нафту. Але ,на жаль, втратила один з двох нафтопереробних заводів через війну. Розглянь карту і познач правильні твердження «+».
⃝ Нафту добувають і в морі.
⃝ Найбільше нафти на півночі України.
⃝ Біля Карпат розташовані родовища нафти.
⃝ Найбільше родовищ нафти розташовано в центральній Україні.
14. В Україні видобувають найбільше нафти в Полтавській області. На другому місці – Івано – Франківська область, далі йде Сумська область, четверта - Львівська, і п’ятою є Чернігівська область.
Розглянь діаграму і підпиши назви областей під прямокутниками.
__________________________________________________________
__________________________________________________________ 15. Нафта для людини і друг, і ворог. Запиши в 2 колонки, коли цей мінерал шкодить людині, а коли приносить користь.
Шкода від нафти |
Користь від нафти |
|
|
|
|
|
|
20 років назад в Україні було 6 нафтопереробних заводів, а тепер лише 1.
16. Якщо людство не знизить кількості споживання нафти, то світових запасів цієї корисної копалини вистачить всього на декілька десятків років. Запропонуй, як зберегти нафту?
__________________________________________________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________ __________________________________________________________ Самооцінювання. Познач порядковий номер завдання в другому ряду таблиці.
Було легко виконати завдання..Дуже добре. |
Було важко виконати завдання, але я впорався/впоралася |
Було дуже важко виконати завдання. Мені ще треба повчитися. |
|
|
|
Коментар учителя.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________
__________________________________________________________