Інтегроване корекційно-розвивальне заняття «Читай – рахуй – грай - працюй!»

Про матеріал
Інтегроване корекційно-розвивальне заняття з математики та навчання грамоти для учнів з інтелектуальними порушеннями «Читай – рахуй – грай - працюй!» рекомендується вчителям корекційної освіти.
Перегляд файлу

  Комунальний заклад

«Середня загальноосвітня школа № 9

м.Покров Дніпропетровської області»

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване корекційно-розвивальне заняття

з математики та навчання грамоти для

учнів з інтелектуальними порушеннями

«Читай – рахуй – грай  - працюй!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила та провела:

вчитель-дефектолог I кваліфікаційної категорії

Сідельник С.В.

 

Тема: «Читай- рахуй- грай- працюй!»

Мета: в ігровій формі  систематизувати та узагальнити знання учнів з математики та навчання грамоти, активізувати навчально – пізнавальну діяльність учнів, формувати уміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати самостійність, інтерес до навчання, виховувати у учнів бажання проводити свій вільний час на свіжому повітрі, граючись у рухливі ігри.

Корекційна мета:розвивати зв’язне мовлення учнів, корегувати вимову,збагачувати словниковий запас, розширяти кругозір,формувати соціальні та комунікативні навички, вдосконалювати навички самоконтролю та саморегуляції.

Форма проведення: ігровий калейдоскоп

Обладнання:м’ячик, букви, картинки із зображенням дітей, які грають у футбол, букви слова футбол, слова: м’яч, рувавиці, шайба, велосипед, 3 різнокольорові гаманці з монетами вартістю 2к., 5к., 10к, гривні 1, 2, 5, 10, цифри, знаки, книжка, зошит, ручка, олівець, 2 удава - іграшки, кантер, картинка із зображенням удава, картки для читання, ноутбук, мультфільм.

Тип уроку: узагальненнязнань, умінь і навичок.

Хід заняття.

І.Загальнокорекційний етап.

1. Організаційна підготовка учнів до праці.

Привітання.Представлення учнів.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні до нас завітали гості.Давайте  привітаємося з гостями та представимося ( м’ячик передаю по колу)
  • Мене звати …
  • Подаруйте один одному посмішку.

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення). ( Передаємо один  одному м’яч)

« Дата сьогоднішнього дня»  ( число, місяць)

« Дні тижня»  ( понеділок      неділя )

« Пори року» ( зима, весна, літо, осінь)

« Зимові  місяці »  ( лютий …січень)

« Частини доби» ( ранок, день, вечір, ніч)

3.Артикуляційна гімнастика.

     - Для того, щоб ротик був слухняний, підготуємо його до роботи: проведемо артикуляційну гімнастику.

1) «Пташенятко» – діти відкривають і закривають рот.

2)«Посмішка жабки» – дитинаутримує губи у відкритійпосмішці, щоббуло видно зуби 5 секунд.

3)«Хоботок  слоника»- губи витягнуті вперед.

4) «Посмішка жабки» ( чергуємо ) «Хоботок  слоника».

5)«Лопатка» – спокійнопокласти широкий передній край язика на нижню губу. Потриматиспокійноширокийязик на нижнійгубі на рахуноквід 1 до 5.

6)«Хованки» - просунути широкий передній край язичкаміж губами, а потімзаховатийого за нижнізуби. Повторити 5 разів.

7)«Остудимомлинець» – посміхнутися, трохивідкрити ротик, покласти широкий передній край язика на нижню губу і спокійноподути на язичок.

8)«Годинник» - відкрити рот, губи розтягнути в посмішці, кінчикомвузькогоязикатягнутися то до правого, то до лівоговуха.Рахунок: 1-2. Слідкувати, щобщелепа і губи не рухались.

9)  «Гойдалка» - відкрити рот і гостримкінчикомязикапочергово  тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.

10)«Смачне варення» – язиком облизуємо верхні та нижні губи по колу.

4. Дихальнівправи.

"Кулька" - надутищоки, повільно, плавно випускатиповітрячерез губи, витягнуті вперед.

"Хом'як"- попереміннонадуватищоки.

 "Футбол" - губивитягнуті вперед. Здувативатнучипінопластову кульку на протилежний край столу. Слідкувати, щобвидихуванийструміньповітрябувцілеспрямованим, а щоки не надувались.

5. Голосовівправи.

Імітуваннязвуківнавколишньогосередовища:

«Аня співаєпісеньку» – А-а-а, а-а-а.

«Гуде потяг» – У-у-у, у-у-у.

«Болить зуб» – О-о-о, о-о-о.

«Пароплавгуде» – И-и-и, и-и-и.

«Жабенятапосміхаються”- І-і-і, і-і-і.

«Заблукали в лісі» – Ау-ау-ау-ау

«Гріємо ручки» – Х-х-х-х.

«Пісенька комарика»- З-з-з-з.

6. Пальчикова гімнастика.              Вправа:

Ми капусту ріжем – ріжем.            Кулак – долоня – ребро.        

Ми капусту солим – солим.           Кільце – ланцюжок – дрібка.

Ми капусту трем – трем.

Ми капусту жмем – жмем.

II. Основний етап.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
  • Дітки, давайте прочитаємо як називається наш урок. ( Діти читають разом)
  • Урок – гра.Слайд 1
  • На уроці ми будемо гратися і, граючись,  навчатися. Сьогодні на уроці ми покажемо нашим гостям, що ми знаємо, що ми вміємо, чого навчилися.
  • Дітки, давайте прочитаємо девіз нашого уроку. ( читаємо разом)

Очі бачать, вушка слухають,  голова думає, руки допомагають.Слайд 2

 2.Підготовча (пропедевтична) частина (актуалізація наявних знань)

1)Математична розминка.(З використанням цифрового віяла)

  • прямий та обернений порядковий рахунок 1 – 20, 20 - 1;
  • покажіть число  17, 10;
  • покажіть попереднє число числа 11,15;
  • покажіть наступне число числа 13, , 19;
  • я задумала число, воно знаходиться між числом 14 і 16. Яке число я задумала?
  • назвіть числа від найменшого до найбільшого.Слайд 3

2)Мовна розминка

        Показую букви, учні їх називають.

        Показую склади, учні їх читають.

3.  Формувально – пізнавально - узагальнююча частина.

1)Гра « Будь уважним?».  Слайд 4.

  • Кого ви бачите?
  • Що діти роблять?
  • Скільки їх?
  • Чи є серед них хлопчики ( дівчатка)?
  • Скільки хлопчиків (дівчаток)?
  • Кого ви бачите?Слайд 5.
  • Що діти роблять?
  • Скільки їх?
  • А скільки їх стане, якщо до них припливе ще 3 дітей? Їх стане більше чи менше?

2)Гра « Дешифратор»

- А в які спортивні ігри грають діти?Слайд 6.

-  Розшифруйте слово і дізнайтеся, в яку гру грають ці діти.( Учні викладають слово із букв розрізної азбуки)

Футбол. Слайд 7.

3) Гра « Знайди слово» Слайд 8.

  • Що потрібно футболісту для гри? ( учні читають слова та вибирають серед них  мяч, рукавиці)

4)Гра « Склади задачу» Слайд 9.

  •  Придумайте  задачу за картинкою та складіть приклад – розвязання.

(  3 +1 =4 )

5) Фізкульхвилинка( діти виконують рухи під музичний супровід)

6)Ігри з грошима.

Даю дітям різнокольорові гаманці з монетами по 2 к., 5к., 10 к.

  • Це гаманці.  Навіщо вони потрібні? Що в них зберігають?
  • Дістаньте гроші. Роздивіться їх, порахуйте.
  • В якому гаманці найбільше монет?
  • В якому гаманці найбільше грошей?
  • В якому гаманці найменше грошей ?
  • Навіщо людям гроші? Що можна купити на ці гроші?

7) Гра «У магазині»

(Створення  та вирішення проблемної ситуації)

  • Які гроші ви бачите? ( 10 грн., 5 грн., 2 грн., 1 грн.)
  • Що можна купити за ці гроші? ( Учні вибирають серед предметів: книжка, зошит, ручка,олівець)

8)Гра « Порівняй»

Показую іграшки 2 удави.

  • Що це?
  • Чи можна сказати, що удави однакові за кольором?
  • Чи можна сказати, що удави однакової довжини? ( учні прикладають удавів одне до одного)
  • Чи можна сказати, що удави однакової маси? ( учні визначають масу за допомогою кантера)
  • Це удави – іграшки, а ось так виглядає справжній удав.

( учні розглядають картинку)Слайд 10.

 Читаютьза картками інформацію про удава.

  • Що ви дізналися про удава?

Хвилинка-цікавинка

Вчитель: Удав справжній — єдиний представник роду неотруйних змій. Загальнадовжинасягає 5-5,5 м (у неволі — 2-3 м), вага 15 кг.Хвіст короткий, притуплений на кінці. Голова вкритадрібноюлускою. Забарвленнясвітло-буре, червонувате, бежевеабокавове.Полюбляєліси, заростічагарників по берегах річок, сухірідколісся в середньомупоясігір. Більшучастинужиттяперебуває на землі, втім добре плазує по деревах та чагарниках. Активнийвночі. Харчуєтьсядрібними  тваринами та птахами.

ІІІ.Підсумок уроку.

  1.  Рефлексія.
  • Діти, перед вами лежать картки-смайлики. Оберіть ті, які відповідають вашому настрою.

 

 

 

 

  • Молодці. Ви добре працювали на уроці.
  • У мене є для вас подарунок – мультфільм про удава і папугу.
  1. Перегляд мультфільму (налаштування на відпочинок)

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
12 січня 2020
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку