Комунальний заклад
«Середня загальноосвітня школа № 9
м.Покров Дніпропетровської області»
Інтегроване корекційно-розвивальне заняття
з математики та навчання грамоти для
учнів з інтелектуальними порушеннями
«Читай – рахуй – грай - працюй!»
Розробила та провела:
вчитель-дефектолог I кваліфікаційної категорії
Сідельник С.В.
Тема: «Читай- рахуй- грай- працюй!»
Мета: в ігровій формі систематизувати та узагальнити знання учнів з математики та навчання грамоти, активізувати навчально – пізнавальну діяльність учнів, формувати уміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати самостійність, інтерес до навчання, виховувати у учнів бажання проводити свій вільний час на свіжому повітрі, граючись у рухливі ігри.
Корекційна мета:розвивати зв’язне мовлення учнів, корегувати вимову,збагачувати словниковий запас, розширяти кругозір,формувати соціальні та комунікативні навички, вдосконалювати навички самоконтролю та саморегуляції.
Форма проведення: ігровий калейдоскоп
Обладнання:м’ячик, букви, картинки із зображенням дітей, які грають у футбол, букви слова футбол, слова: м’яч, рувавиці, шайба, велосипед, 3 різнокольорові гаманці з монетами вартістю 2к., 5к., 10к, гривні 1, 2, 5, 10, цифри, знаки, книжка, зошит, ручка, олівець, 2 удава - іграшки, кантер, картинка із зображенням удава, картки для читання, ноутбук, мультфільм.
Тип уроку: узагальненнязнань, умінь і навичок.
Хід заняття.
І.Загальнокорекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
Привітання.Представлення учнів.
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення). ( Передаємо один одному м’яч)
« Дата сьогоднішнього дня» ( число, місяць)
« Дні тижня» ( понеділок … неділя )
« Пори року» ( зима, весна, літо, осінь)
« Зимові місяці » ( лютий …січень)
« Частини доби» ( ранок, день, вечір, ніч)
3.Артикуляційна гімнастика.
- Для того, щоб ротик був слухняний, підготуємо його до роботи: проведемо артикуляційну гімнастику.
1) «Пташенятко» – діти відкривають і закривають рот.
2)«Посмішка жабки» – дитинаутримує губи у відкритійпосмішці, щоббуло видно зуби 5 секунд.
3)«Хоботок слоника»- губи витягнуті вперед.
4) «Посмішка жабки» ( чергуємо ) «Хоботок слоника».
5)«Лопатка» – спокійнопокласти широкий передній край язика на нижню губу. Потриматиспокійноширокийязик на нижнійгубі на рахуноквід 1 до 5.
6)«Хованки» - просунути широкий передній край язичкаміж губами, а потімзаховатийого за нижнізуби. Повторити 5 разів.
7)«Остудимомлинець» – посміхнутися, трохивідкрити ротик, покласти широкий передній край язика на нижню губу і спокійноподути на язичок.
9) «Гойдалка» - відкрити рот і гостримкінчикомязикапочергово тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.
10)«Смачне варення» – язиком облизуємо верхні та нижні губи по колу.
4. Дихальнівправи.
"Кулька" - надутищоки, повільно, плавно випускатиповітрячерез губи, витягнуті вперед.
"Хом'як"- попереміннонадуватищоки.
"Футбол" - губивитягнуті вперед. Здувативатнучипінопластову кульку на протилежний край столу. Слідкувати, щобвидихуванийструміньповітрябувцілеспрямованим, а щоки не надувались.
5. Голосовівправи.
Імітуваннязвуківнавколишньогосередовища:
«Аня співаєпісеньку» – А-а-а, а-а-а.
«Гуде потяг» – У-у-у, у-у-у.
«Болить зуб» – О-о-о, о-о-о.
«Пароплавгуде» – И-и-и, и-и-и.
«Жабенятапосміхаються”- І-і-і, і-і-і.
«Заблукали в лісі» – Ау-ау-ау-ау
«Гріємо ручки» – Х-х-х-х.
«Пісенька комарика»- З-з-з-з.
6. Пальчикова гімнастика. Вправа:
Ми капусту ріжем – ріжем. Кулак – долоня – ребро.
Ми капусту солим – солим. Кільце – ланцюжок – дрібка.
Ми капусту трем – трем.
Ми капусту жмем – жмем.
II. Основний етап.
Очі бачать, вушка слухають, голова думає, руки допомагають.Слайд 2
2.Підготовча (пропедевтична) частина (актуалізація наявних знань)
1)Математична розминка.(З використанням цифрового віяла)
2)Мовна розминка
Показую букви, учні їх називають.
Показую склади, учні їх читають.
3. Формувально – пізнавально - узагальнююча частина.
1)Гра « Будь уважним?». Слайд 4.
2)Гра « Дешифратор»
- А в які спортивні ігри грають діти?Слайд 6.
- Розшифруйте слово і дізнайтеся, в яку гру грають ці діти.( Учні викладають слово із букв розрізної азбуки)
Футбол. Слайд 7.
3) Гра « Знайди слово» Слайд 8.
4)Гра « Склади задачу» Слайд 9.
( 3 +1 =4 )
5) Фізкульхвилинка( діти виконують рухи під музичний супровід)
6)Ігри з грошима.
Даю дітям різнокольорові гаманці з монетами по 2 к., 5к., 10 к.
7) Гра «У магазині»
(Створення та вирішення проблемної ситуації)
8)Гра « Порівняй»
Показую іграшки 2 удави.
( учні розглядають картинку)Слайд 10.
Читаютьза картками інформацію про удава.
Хвилинка-цікавинка
Вчитель: Удав справжній — єдиний представник роду неотруйних змій. Загальнадовжинасягає 5-5,5 м (у неволі — 2-3 м), вага 15 кг.Хвіст короткий, притуплений на кінці. Голова вкритадрібноюлускою. Забарвленнясвітло-буре, червонувате, бежевеабокавове.Полюбляєліси, заростічагарників по берегах річок, сухірідколісся в середньомупоясігір. Більшучастинужиттяперебуває на землі, втім добре плазує по деревах та чагарниках. Активнийвночі. Харчуєтьсядрібними тваринами та птахами.
ІІІ.Підсумок уроку.