урок математики у 3 класі на тему: "Знаходження значень виразів зі змінною. Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множника"

Про матеріал
Метою уроку є сформувати навички розв'язування задач на спосіб зведення до одиниці, рівняння на знаходження невідомого множника; вдосконалювати знання таблиць множення і ділення, вміння використовувати їх на практиці; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати уважність, інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Вчитель початкових класів

 

                                 Малофонтанського НВК І-ІІІ ступенів

 

                                                                                 Москаленко С.В.

 

 

 

                                                     

2020 р.

 

 

 

 Тема: Знаходження значень виразів зі змінною.  Розвязування рівнянь на

          знаходження невідомого множника. Складання й розвязування задач на

          четверте пропорційне.

 

Мета: формувати навички розв'язування задач на спосіб зведення до одиниці, рівняння на знаходження невідомого множника; в досконалювати знання таблиць множення і ділення, вміння використовувати їх на практиці; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати уважність, інтерес до вивчення математики.

 

Обладнання: смайлики, загадки, ілюстрації морських тварин, додатковий матеріал про морських тварин, підручник.

                                                            Хід  уроку:

І. Організаційний момент: 

                    Пролунав уже дзвінок, всіх покликав на урок.

                    Працювать будем старанно, щоб почути у кінці,

                    Що у нашім 3 класі учні просто – молодці!

Картинки по запросу смайлики настрою- Діти, погляньте один на одного, подаруйте посмішку один одному і нехай гарний настрій буде у вас цілий урок. Оберіть картку, яка відповідає вашому настрою:

Картинки по запросу смайлики настрою 

 

 

 

 

- Девіз нашого уроку:    Міркуємо – швидко!

 Відповідаємо – правильно!

 Лічимо – точно!

                                        Пишемо - гарно!

 

ІІ. Повідомлення теми уроку:

- Діти, погляньте на дошку. Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ).

- Перед вами зображення морської глибини, водоростей морського дна.

- Чого тут бракує? (Морських жителів).

 

  Сьогодні у нас буде незвичайний урок. У ході уроку ми заселимо це морське цар-ство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою

Кількістю морських жителів познайомимося. Тому кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.

  А сьогодні ми будемо знаходити значення виразів зі змінною, розв язувати рівня-ння на знаходження невідомого множника, а також складати і розв язувати задачі

на   знаходження четвертого пропорційного.

• Вправа «Очікування»:    - Що ви очікуєте від уроку?

  - Яким сьогодні має бути урок?

 

ІІІ. Робота над темою уроку:

• Першим нашим гостем є … ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:

                           Панцир є (не черепаха),

                           Дуже схожі вони з раком.

                           Друг Русалки – Себастьян.

                           Хто він? Підкажіть вже нам!       (Краб)

- Одже, до нас завітав великий камчатський краб. Це один з найбільших далеко-східних ракоподібних. Його розмір може сягати до 30смзавширшки, а розмах ніг до

1,5 м. Дорослі самці важать близько 7 кг, а самки – 4 кг. Живуть вони на глибині

від 5 до 200 метрів, живуть близько 15-20 років.

 

- Краб хоче перевірити, як ви вмієте рахувати усно:

 

1.           45 : 5                     3 • 7                    20 : 4                      5 • 8               40 + 2

 

                        9 : 3                   21 – 1                     7 • 7                    42 : 6                 49 – 4

 

2. Знайдіть  помилку:        35 : ( 3 + 2 ) = 5            36 : 6 • 5 = 25

                                            49 : 7 • 3 = 21                48 – 8 : 2 = 45

                                            6 • 3 : 2 = 9                     15 – 5 • 3 = 0

 

Краб задоволений вашою роботою і хоче оселити на дні нашого моря.

 

Картинки по запросу кашалот зубатый кит• Другим нашим гостем є…

                                Знають діточки малі:

                                Він – найбільший на землі!

                                Дім його – це океани,

 Зі спини летять фонтани.

                                Схожий на масивний щит

 Добродушний синій…     (Кит)

 

Зубатий кит-кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодовуються молоком. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками. А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км.

 

Наш гість кашалот хоче перевірити, як ви виконали домашнє завдання: №239.

Кашалот задоволений тим, як ви виконали домашнє завдання і теж оселяється у нашому морі.

 

-А ми поки записуємо число, класна робота.

• Каліграфічна хвилинка:

- Я задумала число, збільшила його у 3 рази і отримала число 15.

- Яке число я задумала?   (5)

- Назвіть будь-яке двоцифрове число, в якому буде цифра 5.

- Нагадаємо, як пишеться цифри 5 і 4.

- Яке число записали? Одно- чи двоцифрове? Чому?

- Скільки десятків? Одиниць?

- Назвіть «сусідів» числа 54.

Похожее изображение  А тепер зустрічайте наступного гостя…

                      Ця тварина добра дуже,

                      Познайомся з нею, друже!

 В морі плаває, пірнає,

            Із води людей спасає.

            Виринає із глибин

            Щирий помічник - …     (Дельфін)

 

- Хто з вас їх бачив?

- Дельфіни – найрозумніші морські тварини. Існує 32 види морських дельфінів. Вони чудово бачать як під, так і над водою. Можуть легко занурюватись у глибину до 300метрів. Можуть плавати зі швидкістю до 30 км/год протягом тривалого часу.

Середня тривалість життя дельфінів складає 17 років. У роті дельфіна близько 100 зубів. Вони використовують їх, щоб тільки захоплювати здобич, але не жують її. Вся їжа проковзується цілком. Дорослий дельфін зїдає близько 33 кг риби за добу.

 

- Дельфін пропонує вам скласти і розвязати рівняння:  № 250

 

             Х • 3 = 18                         4 • Х = 36

- На яку дію записали рівняння?

- Як називаються компоненти при множенні?

- Як знайти невідомий множник?

Дельфін теж задоволений вашою роботою і він теж залишається в нашому морі.

 

Похожее изображение• Наступне завдання нам приніс гість …

          Він великий і плескатий,

          Океаном йде гуляти,

В нього хвіст отруйний дуже,

Стережись його, мій друже -

Жалить струмом всіх підряд

Дивний електричний …     (Скат)

Електричні скати живуть на мілководді в учіх океанах та харчуються переважно падаллю (трупи тварин, що померли своєю смертю).

Похожее изображениеСамки народжують від 8 до 14 маленьких мальків – скатів, розміром в 5- 6 см.

 

 

 

 

 

 

 

В тілі електричного ската сховано щось на зразок електричних батарейок, кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з елек-тричним скатом небезпечна.

 

-Електричний скат хоче перевірити, як ви вмієте знаходити значення виразів зі змінною:       а • 5 + 12, якщо а = 7, то …

                       а – а : 6, якщо а – 36, то …

 

Скат задоволений вашою роботою та хоче залишитися в нашому морі.

 

Картинки по запросу акула-молот  А тепер познайомимося з …

          Не потрапте ви нізащо

Цій хижачці в люту пащу!

В морі плаває глибоко,

Їсть – що попаде на око!

Про добро давно забула

Ця зубата, зла …      (Акула)

 

ЇЇ недарма називають грозою морів. Зуби в акул – у 6 рядів і гострі як пилка! Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами. Тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні – цу біла акула, голуба, тигрова та акула-молот.

До най прийшла акула-молот. Ви бачите, що її голова дійсно нагадує молот.

Вона пропонує вам трошки відпочити. (Зарядка для очей).

 

• Наступне завдання нам принесла цікава риба – прилипала.

Картинки по запросу рыба прилипала 

 

 

 

 

 

 

Вона має таку назву, тому що своїм спинним плавником прилипає до живота акул або інших крупних риб і мандрує разом з ними, збираючи рештки їх обіду.

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

Ця риба принесла непросте завдання. За скороченим записом скласти умову задачі та її розв язати: №251.

                                    7 кг – 21 грн

 9 кг - ? кг

 1) 21 : 7 = 3 (грн) – коштує 1 кг яблук.

 2) 3 • 9 = 27 (грн)

Відповідь: 27 гривень коштують 9 кг яблук.

 

Наша риба-прилипала задоволена тим, як ви справилися з цим завданням і вона вирішила також залишитися в нашому морі.

 

ІV. Домашнє завдання нам приніс наступний гість…

Картинки по запросу рыба пила          На охоту випливає,

Носом ріже та рубає.

Непотрібні ніж та вилка

Велетенська риба …   (пилка)

 

- Чому ця риба має таку назву?

- Це велика хижа риба з відростками, схожими на зуби пили. Риба – пила має довжину 6 – 8 м. Максимальна зафіксована вага склала 2400кг. Живиться тваринами, що мешкають на дні моря. Риба виколупує їх своєю пилкою, діючи єю, як лопатою.

 

Домашнє завдання: с.36 № 253, № 255, повторити вивчені таблиці.

 

V. Підсумок уроку:

- Ось ми заселили морське царство тваринами.

- Давайте нагадаємо, що ми очікували від уроку?

- Урок у нас був цікавий?

- Дізналися про щось нове?

- Що запам’ ятали?

- Чи усі завдання виконали успішно?

• Вправа «Мікрофон»: - Чи цікаво вам було виконувати завдання морських тварин?

                                       - Яке завдання вам здалося найлегшим? найважчим?

                                       - Назви яких морських тварин ви запам’ятали?

_ Діти, я задоволена вашою роботою на уроці! Ми гарно попрацювали та виконали усі завдання. І про згадку про наш урок я хочу подарувати вам листівки з побажання-ми від морських тварин:    Працюйте завжди залюбки.

                                             Діліться радощами з другом.

 Ходіть до школи, малюки,

 І хай вона вам домом буде!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 січня 2020
Переглядів
5473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку