Інтегроване логопедичне заняття «Все про весну»

Про матеріал
Конспект заняття допоможе узагальнити і систематизувати знання дітей про весну, ознаки весни; вправлятися в утвореннях зменшувально-пестливих форм іменників; вправлятися в утвореннях іменників множини в родовому відмінку; вчити складати речення, розповіді; активізувати словник з лексичної теми "Весна"; розвинути увагу пам'ять мислення і дрібну моторику, переказування тексту по сінквейну.
Перегляд файлу

Інтегроване логопедичне заняття «Все про весну»

викликає інтерес у дітей знімає напругу

і стомлюваність за рахунок залучення дітей

до різноманітних видів діяльності

Тема: «Все про весну»

Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про весну, ознаки весни; вправлятися в утвореннях зменшувально-пестливих форм іменників; вправлятися в утвореннях іменників множини в родовому відмінку; вчити складати речення, розповіді; активізувати словник по даній темі; розвинути увагу пам'ять мислення і дрібну моторику, переказування тексту по сінквейну.

Зв’язне мовлення: вчити відповідати на питання; складати речення; стимулювати дітей підтримувати діалог в сюжетних ситуаціях; підбирати слова-ознаки и слова – дії.

Звукова культура: розвиток сприйняття, мовного слуху і фонематичного сприйняття; дихання і правильного мовного видиху; вправляти у правильності вимови за допомогою чистомовок; .

Граматика: закріпляти вміння дітей складати речення, узгоджувати слова в реченні,удосконалювати граматичний лад мови, вчити утворювати якісні прикметники, іменники зі зменшено-пестливими суфіксами, удосконалювати навички вживання прийменниково-відмінкових конструкцій.

Розвивати образне, логічне та доказове мовлення, формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності, любов до рідної природи. Бажання більше пізнавати довкілля; формувати діалогічне та монологічне мовлення.

Обладнання: предметні картинки, чистомовки, квіти з зображенням літер, листочки з ниточкою, м’яч, папір, олівці, люстерка.

Попередня робота: заучування закличок, спостереження в довкіллі за змінами в природі,читання оповідань про весну, описування картин, слухання звуків природи.

Хід заняття.

І.Організаційний момент.

(Перед дітьми стоїть горщик з квітами. В кожній середині квітки написана літера.)

- Хлопчики та дівчата подивіться, що це?

-А що зображено на квітах?

- Давайте знімемо ці літери та викладемо слово і дізнаємося про що ми сьогодні будемо з вами говорити.

Діти викладають слово, виходить слово – весна.

-А хто зможе прочитати складене слово?

-Так сьогодні ми з вами поговоримо про Весну.

-Поділить слово Весна на склади.

ІІ. Основна частина.

  1. Щоб правильно та красиво вимовляти всі слова підготуємо наші язички до роботи.Діти сідають за столи (у дітей люстерко)

Розвиток артикуляційної моторики:

Для язика:

- «почистимо зубки»

- «гойдалки»- гойдаються гойдалки вгору вниз

- «конячка» - клацання кінчиком язика

Для губ:

- «бубликом»- (0)

- «трубочкою»- (У)

- «рупором» - (Ш)

- «посмішкою» - (І)

Чистомовка «Весна»

Ами-ами-ами - вже весна не за горами.

На-на-на — прийшла тепла весна. 
Іти -іти -іти - їй зрадіють усі діти!

Сі-сі-сі - будьте впевнені усі, 
Уть-уть-уть - зимові місяці пройдуть,

Не-не-не - засяє сонечко ясне, 
Іх -іх -іх - обігріє нас усіх.

  1. Бесіда по темі (за кожну правильну відповідь дітям дається листочок на ниточці)
  1. Після якої пори року настає весна?
  2. Назвіть весняні місяці?
  3. Що відбувається з деревами на початку весни?
  4. Які птахи повертаються з теплих країв?
  5. Який одяг одягають люди?
  6. Який сік збирається навесні?
  7. Що згідно прислів'ю весняний день годує?
  8. Наші предки вважали появу цього птаха в квітні символом приходу весни?
  9. Яку птицю, згідно прислів'ю, потрібно зустрічати разом з весною?
  10. Лопаються бруньки,

Ростуть, ростуть ... (листочки)

  • Діти подивіться які у вас листочки. На прогулянці ви бачили їх, які вони? (невеличкі, зелененькі, маленькі, красиві, гарні,легесенькі…)
  • А що вони вміють робити? (розпускатися, висіти, колихатися, літати..)
  • Вірно. Давайте зробимо так, щоб наші листочки з вами політали.
  1. Вправа на дихання.
  • Повільно набираємо повітря через ніс. Щоки не роздувати витягаємо губи трубочкою і дмухаємо на листочок. Слідкуйте, щоб під час виконання вправи ваші плечі не піднімалися. (Вправу повторюємо 3-5 рази)
  • Молодці, в нас все вийшло. А тепер я запрошую Вас сісти на стільчики, будемо складати розповіді про весну по мнемодоріжкам.
  1. Складання розповіді про весну по мнемодоріжкам. (У кожної дитини на столі лежить мнемодоріжка, для складання розповіді про весну).
  1. Гра «Назви ласкаво» проводиться з використанням середнього м'ячика - їжачка.(утворення іменників зі зменшено-пестливими суфіксами )
  • Прийшов час пограти. Я буду називати слово, а ви будете говорити їх ласкаво.

Сонце - сонечко;
Лист - листочок;
Калюжа - калюжка;
Жук - жучок;
Дерево - деревце;
Крапля - крапелька;
Хмаринка - хмаринка;
Струмок - струмочок.

  1. Гра «Один-багато» (утворення іменників множини в родовому відмінку)

Дощ - дощів

Пролісок- пролісків

Шпак - шпаків

Гніздо - гнізд

Комаха - комахів

Дерево - дерев

Струмок - струмків

  1. Пальчикова гімнастика.

«Веснянка»

Сонечко, золота тарілочка - пальчики по два рази торкаються великого пальця

Гори ясно, щоб не згасло - пальчики по два рази торкаються великого пальця

Побіг у саду струмок - вказівним і середнім пальцями бігають по столу

Прилетіли сто граків - схрещують кисті й кистями рук махають, як крилам

  1. Розвиток зв’язного мовлення.

Складання сінквейна за прослуханою розповіддю. (виставка робіт)

Весна.

Прийшла весна. Стало тепло. Побігли струмочки. Діти зробили з паперу човники. Вони пускали човники по воді. Один човник намок і потонув. Іванко побіг за човником і впав у воду.

9. Вибірково переказ дітей.

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ДНЗ
Інкл
Додано
6 березня
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку