Інтегроване логопедичне заняття «Все про весну»
викликає інтерес у дітей знімає напругу
і стомлюваність за рахунок залучення дітей
до різноманітних видів діяльності
Тема: «Все про весну»
Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про весну, ознаки весни; вправлятися в утвореннях зменшувально-пестливих форм іменників; вправлятися в утвореннях іменників множини в родовому відмінку; вчити складати речення, розповіді; активізувати словник по даній темі; розвинути увагу пам'ять мислення і дрібну моторику, переказування тексту по сінквейну.
Зв’язне мовлення: вчити відповідати на питання; складати речення; стимулювати дітей підтримувати діалог в сюжетних ситуаціях; підбирати слова-ознаки и слова – дії.
Звукова культура: розвиток сприйняття, мовного слуху і фонематичного сприйняття; дихання і правильного мовного видиху; вправляти у правильності вимови за допомогою чистомовок; .
Граматика: закріпляти вміння дітей складати речення, узгоджувати слова в реченні,удосконалювати граматичний лад мови, вчити утворювати якісні прикметники, іменники зі зменшено-пестливими суфіксами, удосконалювати навички вживання прийменниково-відмінкових конструкцій.
Розвивати образне, логічне та доказове мовлення, формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності, любов до рідної природи. Бажання більше пізнавати довкілля; формувати діалогічне та монологічне мовлення.
Обладнання: предметні картинки, чистомовки, квіти з зображенням літер, листочки з ниточкою, м’яч, папір, олівці, люстерка.
Попередня робота: заучування закличок, спостереження в довкіллі за змінами в природі,читання оповідань про весну, описування картин, слухання звуків природи.
Хід заняття.
І.Організаційний момент.
(Перед дітьми стоїть горщик з квітами. В кожній середині квітки написана літера.)
- Хлопчики та дівчата подивіться, що це?
-А що зображено на квітах?
- Давайте знімемо ці літери та викладемо слово і дізнаємося про що ми сьогодні будемо з вами говорити.
Діти викладають слово, виходить слово – весна.
-А хто зможе прочитати складене слово?
-Так сьогодні ми з вами поговоримо про Весну.
-Поділить слово Весна на склади.
ІІ. Основна частина.
Розвиток артикуляційної моторики:
Для язика:
- «почистимо зубки»
- «гойдалки»- гойдаються гойдалки вгору вниз
- «конячка» - клацання кінчиком язика
Для губ:
- «бубликом»- (0)
- «трубочкою»- (У)
- «рупором» - (Ш)
- «посмішкою» - (І)
Чистомовка «Весна»
Ами-ами-ами - вже весна не за горами.
На-на-на — прийшла тепла весна.
Іти -іти -іти - їй зрадіють усі діти!
Сі-сі-сі - будьте впевнені усі,
Уть-уть-уть - зимові місяці пройдуть,
Не-не-не - засяє сонечко ясне,
Іх -іх -іх - обігріє нас усіх.
Ростуть, ростуть ... (листочки)
Сонце - сонечко;
Лист - листочок;
Калюжа - калюжка;
Жук - жучок;
Дерево - деревце;
Крапля - крапелька;
Хмаринка - хмаринка;
Струмок - струмочок.
Дощ - дощів
Пролісок- пролісків
Шпак - шпаків
Гніздо - гнізд
Комаха - комахів
Дерево - дерев
Струмок - струмків
«Веснянка»
Сонечко, золота тарілочка - пальчики по два рази торкаються великого пальця
Гори ясно, щоб не згасло - пальчики по два рази торкаються великого пальця
Побіг у саду струмок - вказівним і середнім пальцями бігають по столу
Прилетіли сто граків - схрещують кисті й кистями рук махають, як крилам
Складання сінквейна за прослуханою розповіддю. (виставка робіт)
Весна.
Прийшла весна. Стало тепло. Побігли струмочки. Діти зробили з паперу човники. Вони пускали човники по воді. Один човник намок і потонув. Іванко побіг за човником і впав у воду.
9. Вибірково переказ дітей.
ІІІ. Заключна частина.
Підсумок заняття.