26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Інтегроване навчально-виховне заняття-університет здорової та успішної особистості Тема. «Крок у майбутнє - екологічна безпека та здоров´я майбутніх професіоналів»

Про матеріал
Тема. «Крок у майбутнє - екологічна безпека та здоров´я майбутніх професіоналів» Мета: Сприяти отриманню досвіду прийняття самостійного відповідального рішення в ситуації, пов'язаній із життєвим самовизначенням та професійним вибором; сформувати в учнів відповідальне ставлення до успішного вибору професії; розвивати пам'ять, увагу, творчі здібності учнів; виховувати колективізм, комунікабельність, вміння висловлювати свою думку та вислуховувати думки інших
Перегляд файлу

1

 

Інтегроване навчально-виховне  заняття-університет здорової та успішної особистості

 

Тема. «Крок у майбутнє - екологічна безпека та здоров´я майбутніх професіоналів»

 

 

Мета: Сприяти отриманню досвіду прийняття самостійного відповідального рішення в ситуації, пов'язаній із життєвим самовизначенням та професійним вибором; сформувати в учнів відповідальне ставлення до успішного вибору професії; розвивати пам'ять, увагу, творчі здібності учнів; виховувати колективізм, комунікабельність, вміння висловлювати свою думку та вислуховувати думки інших.

План і хід інтегрованого навчально-виховного заняття

Звучить пісня Алли Лобащук « Шкільне життя»

Члени творчої групи вчителів по черзі проговорюють:

- Англійська журналістка Кетрін Уайтхорн говорила, що найкраща порада, яку можна дати юнацтву така:  «Знайди будь - що, що тобі подобається робити, а потім знайди будь-кого, хто буде тобі за це платити».

 -І справді, якщо людина займається тим до чого у неї лине серце, вона не просто виконує роботу гарно, а й насолоджується процесом.

- Говорять, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки влучно ти обереш свій життєвий шлях, залежить яке місце в суспільстві ти будеш займати.

  - Кожен із вас романтик, мрійник, чогось хоче досягти, кимось стати, ставить перед собою певні завдання, одним словом — шукає себе.

-Сподіваємось, що наша зустріч допоможе точніше визначитися, ким бути, яким бути.

-Звичайно, у такій важливій справі без труднощів не обійтися, проте їх не слід лякатися.

- Звісно, ви маєте прислухатися до порад дорослих, але прислухайтеся передусім до порад свого серця.

-А щоб почути внутрішній голос, утвердити свої бажання, мрії, — повірте у власні сили.

   Вчитель. Вислів Джона Леннона буде епіграфом сьогоднішнього форуму: « Життя - це те, що відбувається в той час, коли ми плануємо майбутнє».
      Плануючи це майбутнє, ми оперуємо такими поняттями, як мрія, надія, життєва програма, життєві цілі.
(На дошці вивішуються аркуші, на яких записані такі поняття: мрія, надія, життєва програма, життєві цілі. Дається визначення цим поняттям).
Мрія - це власне бачення бажаного майбутнього. Мрія завжди живе у нашій свідомості як яскравий образ.

 

 Мрії бувають пасивні, далекі від реальності, і активні, і тоді вони мотивують поведінку.
Надія - має величезний енергетичний потенціал.

 

Надія зігріває похмуре сьогодення, допомагає людині пережити буденні драми.

 

Зруйнована надія є найнебезпечнішим стресом.

 

Життєва програма  передбачає свідоме ставлення до життя. Вона містить систему життєвих планів, що враховують і зовнішні обставини.


Життєві цілі  відображають потреби особистості, її найважливіші інтереси.

Постановка цілей повинна враховувати реальні можливості їх досягнення.
 

Тільки людина, яка має чіткий орієнтир, мету, мрію може її досягти: крок за кроком, долаючи усі перешкоди на шляху власного життя.

 

 Ці слова театралізуються: учні 5-11-х класів передаючи з рук в руки « немовля», проговорюють:

 

 Ми вступаємо в різні періоди нашого життя,
наче немовлята, не маючи за плечима ніякого
досвіду, скільки б нам не було років.
Ф. Ларошфуко

 Звучить музика і голос за сценою) «Самая красивая на свете мелодия»


          Дитя моє, Бог дав тобі життя.
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Шлях правильний ти обери.
              Задумайся, як житимеш поміж людьми?
З добром чи лукавством по світу підеш.
До світла чи в царство пітьми?
           Тому давайте говорити про життя,
Щасливе, повноцінне, гармонійне,
Про цінності земні й нетлінні,
Давайте говорити про життя.

Вчитель. Нехай нас благословить Господь Бог на справжню творчу роботу під час форуму

 (Звучить ритмічна музика «Царица  небесная-самая красивая песня»)

Ведучий-1. Наша Україна багата талановитими людьми, що своєю працею звеличують її.

Це композитори і вчені, літератори і художники, співаки та інженери. І привели їх до вершин слави наполеглива праця та дитячі інтелектуальні мрії. Наша творча зустріч  " Крок у майбутнє "відкриває нові юні обдарування, які в майбутньому обов'язково поповнять ряди української інтелектуальної еліти.

Результати анкетування серед учнів 5-11-х класів аналізує практичний психолог школи. Вони свідчать про те, що учні 5-11-х класів – активні учасники навчально-виховного процесу у школі.

Ведучий-1. Хто хоче по-справжньому притулитись до творчості  й краси, давайте  запитаємо у фахівців.

Вчитель музики ті фізичної культури. Моє професійне зростання….. А розпочиналось все так…

Ведучий-2.Для вас  показали свій хист та уміння  справжній фахівець своєї справи , творчий вчитель та його вихованці . А ми дізнались, що важать бажання, терпіння, хочемо вам від душі побажати         

   Ясний вогонь мистецтва тримати,   

      Щоб розквітало ваше уміння,          

        В душах жило народне коріння.

 

Ведучий -1. Всюди друзів ми знаходим, З ними як одна сім'я,   але нам без друга - спорту не прожити ані дня.

Ведучий-2: Щодня бігом ти займайся, ще й водою обливайся, збереже це від всіх бід, жити будеш до ста літ!

Ведуча-1 : А зараз настав час представити спортсменів та юних

туристів.-В чому полягає успіх у спорті , туризмі? Слово команді туристів Нижньосірогозької ЗОШ І-ІІІ ступенів. Керівник Артеменко О.С.

Ведуча-2: Здорові діти - нація здорова, багата Україна і чудова. Тож здоровими ростіть. В майбутнє добрими ідіть!

( Слово шкільному бібліотекарю: інтерв´ю « Полиця  цікавих довідкових джерел»)

 

1-й. Хто хоче жити без біди,
2-й. Цвісти й зростати, як з води.
3-й. Кому Земля, як рідний дім
4-й. І він живе й радіє в нім .
5-й. Кому на себе не начхать ,
6-й. Здоров’я хоче гартувать
7-й. Й бажає у житті хороших змін
ВСІ разом: Тому допоможе «університет здорової та успішної особистості».

Ми-за здоров’я,
Ми -за щастя,
Ми -проти болю і нещастя.
За розум тверезий
За думки ясні,
За юність, дитинство,
За радість в житті.

Девіз нашої зустрічі: «Нехай не слабне твоя воля -
                  В твоїх руках майбутня доля!»

 

Ведучий-1. Як розказати про це  так, щоб всім було цікаво?

 

Сюжетну лінію обрать корисну і яскраву.

 

А може спробувати сили у кіно?

Ми думаєм, що вдасться нам воно.

 

Ведучий-2. Сучасне, українське, віртуальне

Де всі події із життя, реальні.

 

Ведучий-1. Сценарій у нас власний,

Актори супер класні.

 

Ведучий-2. А декорації де ми візьмемо?

 

Зніматимем в натурі,

Зі сцени не підемо.

 

Отож, знімаємо кіно,

Цей вид мистецтва відомий всім давно!

 

Ведучий-1. Частина перша «Традиційна».

Камера, світло, титри пішли,

Приготувались і почали!

 

                                               Дубль 1, серія 1:

«Здорового способу життя традиції давно шанують українці»

Слово народознавцям.

Культ здорового способу життя, що в різні часи сповідувався в Україні, сприяв вихованню здорового покоління молоді.

Про здоров’я і незвичайні можливості наших предків ходили легенди.

 

Дубль-2. Погляд в історію…До життя готуй себе як справжній козак. Рубрика: Етапи становлення  справжнього козака

 Ведучий-1. Проста, дуже невибагливої ​​наука життя –бути здоровим та сильним

 У підтвердження цьому слово юним біологам.

Юний біолог-1. А мова піде про видатних фізіологів І.П. Павлова та І.М. Сєченова.

Ведучий-1. Цінуй здоров’я, як зусилля волі, а не як спадок або дар.

 

Треба, друзі, поспішати,

Частину другу час знімати,

Покажемо звички шкідливі,

Які у житті ще можливі.

 

Приготувались! Камера! Світло! Поїхали!

Дубль 1, серія 2:

«Про звички шкідливі назавжди забудь, сильним і здоровим будь!»

Наркотики, алкоголь, цигарки, енергетичні напої, Інтернет залежність –  ці найбільш шкідливі звички є, по суті, зброєю масового ураження.

Ти часто постаєш перед вибором: шкідливі звички чи життя.

Щоб не стати їх рабом:

Не вживай!

Не роби першого кроку!

Знайди в собі сили відмовитися!

Пам’ятай:

Задоволення, отримане від шкідливих звичок, уявне. Звички крадуть не лише здоров’я, але і твою свободу.

Хіба тобі себе не шкода?!

 

 

 

Ведучий-2. І ще ми вам дамо таку пораду: 

Життя – це скарб, йому ми раді!

 

Життя – не фільм, а ми у ньому не актори,

І перезняти кадр у вас уже не буде змоги.

Життєвий успіх-це успіх найчастіше розуміють як уміння в дусі гармонії і рівноваги пристосуватися до різноманітних і постійно мінливих умов життя. Це – такий розвиток сили і здібностей, за допомогою яких людина досягає бажаних етапів у своєму житті, організовує відповідним чином свою енергію й зусилля, а також знання та здібності. Сучасні дослідники активно вивчають умови досягнення життєвого успіху та фактори, що на нього впливають. Так, Б. Трейсі виділяє сім основних складових успіху:

1. Мир у душі.

2. Здоров'я й енергія – нормальний фізичний стан людини.

3. Ставлення з любов’ю до тих, хто поруч з вами, з людьми, які вас люблять і піклуються про вас.

4. Фінансова свобода. Більшість неприємностей пов'язана із занепокоєнням про гроші.

5. Високі цілі й ідеали, що складають зміст вашого життя.

6. Самопізнання та самосвідомість, що йдуть рука об руку з внутрішнім щастям і зовнішніми досягненнями.

7. Відчуття самореалізації або того, що ви стаєте тим, ким хочете стати

Визначення семи складових успіху дає набір цілей, яких необхідно досягти. Життя переконливо свідчить про те, що далеко не кожна людина, яка до чогось прагне, ставить перед собою якусь мету й реально її досягає. Дуже рідко зустрічаються люди, яким удається більш-менш повно реалізувати свій потенціал і досягти успішного виконання життєвих планів. Прагнення ж до життєвого успіху, особливо в молодому віці, властиве практично кожному. Треба тільки навчитися його реалізовувати. При цьому слід пам'ятати, що всі можливості життєвого успіху закладені в нас самих. Визначаючи мету, ми даємо поштовх процесові вивільнення внутрішніх сил. Вони зможуть розкритися в процесі нашого особистого росту.

Дослідженнями психологів установлено, що переважна кількість людей має необхідний для досягнення успіху потенціал духовної, моральної, емоційно-вольової, фізичної й інтелектуальної енергії, хоча правильно розпорядитися нею можуть тільки лічені одиниці. Багато хто просто не знає, як це можна зробити. Величину ж ресурсів і можливостей людини підкреслює приклад окремих особистостей, що досягли  видатних результатів. Підтвердженням цьому служать імена багатьох відомих учених, чиї досягнення на цілі десятиліття визначили розвиток науки і техніки, поліглотів, що володіють десятками мов, успішних бізнесменів, що чесно домагаються своїм розумом і заповзятливістю багатомільярдних станів, великих полководців, що успішно перемагали значно переважаючі сили супротивника. Історія людської цивілізації наводить десятки разючих прикладів цьому.

Знайомство з життям і діяльністю таких людей ставить цілком закономірні питання. Чи дійсно цих людей від більшості їх сучасників відрізняли видатні здібності? Або тут основну роль відіграє випадок, везіння, вдалий збіг обставин? Чи будь-яка людина здатна досягти життєвого успіху, реалізації своїх планів і прагнень? Неупереджений аналіз дозволяє відповісти на ці питання в такий спосіб. Потенціал кожної людини величезний, здібності її безмежні, однак без належного виявлення і цілеспрямованого розвитку вони швидко вгасають. Видатних же людей від більшості відрізняють такі якості, як надзвичайно висока життєва активність, прагнення до особистого росту, непохитна воля, інтуїція й уява, а також віра у власні сили. Ці й інші якості лежать в основі всіх успіхів і досягнень, тому що допомагають правильно формулювати свою мету, бачити шляхи й засоби мобілізації свого особистого потенціалу та сили й енергії безлічі інших людей для безумовного досягнення цих цілей.

Цікаво, у зв'язку з цим, розглянути питання співвідношення долі, удачі й особистої активності людини. Безперечно, обставини, що вдало склалися, можуть (але не обов'язково будуть) сприяти досягненню життєвого успіху. Більш того, багато людей прагнуть списати свої невдачі саме на обставини, пояснити їх невдачею. Бернард Шоу так висловився з цього приводу: “Люди завжди схильні звинувачувати обставини в тім, що їм не вдалося досягти того, чого вони хотіли. Я не вірю в обставини. Ті, хто процвітав у цьому світі, приходять і знаходять такі обставини, що їм потрібні, якщо ж вони не можуть їх знайти, тоді вони створюють їх самі”. Для людей із сильною волею несприятливі обставини, різні бар'єри, що зустрічаються на шляху служать своєрідними додатковими стимуляторами активності. Вони загартовують їхню волю, підсилюють віру в себе й рішучість у досягненні цілей.

На основі викладеного можна зробити висновок, що успіх це багатомірне поняття й що механізм його досягнення включає цілий ряд факторів.

По-перше, успіх, пов'язаний з розкриттям потенціалу людини, залежить від неї самої, від її активності. Це не стільки наслідок незвичайного таланту й здібностей, скільки уміння застосовувати їх на практиці. Домогтися успіху не означає, що ми повинні робити щось особливе. Це значить, що ми повинні робити те, що й інші, але краще. Так що успіх – це те, чого люди домагаються лише завдяки своєму власному, тільки їм властивому потенціалові, завдяки своїй активності.

По-друге, успіх – це рух на шляху до мети, поставленої перед собою, це результат роботи наших переконань, цінностей, здібностей і звичок, що лежать в основі цього руху

По-третє, для досягнення успіху людині необхідно постійно розкривати свої внутрішні здібності й резерви, що існують в процесі її розвитку і саморозвитку. Це здійснюється шляхом формування внутрішнього світу на основі неповторно-унікального досвіду. Цей процес потребує від індивіда продуктивної активності, що виражається в постійному корегуванні своїх дій, поведінки, вчинків. Усе це, у свою чергу, викликає необхідність самосвідомості й самооцінки, самоконтролю й відповідальності. Самосвідомість і є тим стрижнем особистості, навколо якого формуються дії і вчинки людини, її думки й почуття. Ідея особистісного росту гарна для тих, хто вже зрозумів, що всі можливості життєвого успіху вкладені в них самих і тому роблять усе необхідне для свого вдосконалювання й самореалізації.

По-четверте, важливою складовою успіху є оволодіння майстерністю людських взаємин. Сюди входять комунікативна компетентність людини, ефективна стратегія й тактика особистого впливу, керування конфліктами, навички успішного лідерства й інші фактори, що впливають на взаємини людей.

Відомо, що особистість є складною системою, яка саморозвивається. Великий фізіолог І.П. Павлов отримав незаперечні наукові факти в області вищої нервової діяльності людини, щоб зробити висновок “Людина є, звичайно, система... у найвищому ступені саморегулююча, сама себе підтримуюча, відновлююча, що поправляє й навіть удосконалює себе”

Будь-які технології саморозвитку, психотехніки й концепції особистісного росту допомагають нам у досягненні цілей і прискорюють просування до них. Але для цього необхідно глибше усвідомити значення саморозвитку й почати працювати в цьому напрямку. На думку С. Хохеля:

- особистий розвиток є найкоротшим і найефективнішим шляхом до успіху й добробуту, хоча іноді він здається довгим;

- особистий розвиток є якісно новим, усвідомленим етапом розвитку людини, адже, після пробудження енергії творчості, він починає бурхливо й радикально змінювати обставини нашого життя.

- особистий розвиток є поступовим самозціленням від усіх емоційних проблем і тілесних хвороб без систематичного й цілеспрямованого застосування ліків, засобів і методик;

- особистий розвиток є перебуванням у групі однодумців, пов'язаних взаємним притяганням і симпатією, а також усвідомленням загальної справи;

- особистий розвиток є завершенням циклу розвитку свідомості, що мислить винятково загальновживаними, звичними для всіх категоріями, і перехід у вищі, творчі виміри свідомості .

- особистий розвиток є постійним самовдосконаленням і самоусвідомленням, що веде до вироблення нових якостей;

- особистий розвиток є постійним навчанням, де кожен, допомагаючи іншому.

Успіх завжди включений у ланцюжок дій, він ніколи не виявляється сам по собі, не є самоціллю. Скоріше він служить задоволенню, що, у свою чергу, є живильним лише при балансі зовнішніх і внутрішніх факторів і починаємо ми, природно, зі зміни того, що найбільше нам доступне, тобто з нас самих.

 

Фізики-про інтелектуальну енергію. Для процесів життєдіяльності організму потрібна енергія. Яким фізичним законам це підкоряється?

Слово юним фізикам.

Юні  дослідники про вплив алкоголю, тютюнопаління на організм рослин, тварин, на тканини живого організму.

( демонстрація дослідів)

Психологи про духовний розвиток або реалізацію власного потенціалу. Згідно із чудовою книгою П. Рассела “Планета, що просипається”, область особистого розвитку росту подвоюється приблизно кожні чотири роки. Особистісний розвиток у самому широкому розумінні містить у собі цілий ряд різних методів, таких як гіпноз, аутогенне тренування, медитація, гештальт-психологія, групова терапія, трансактний аналіз, тренінг самоповаги, керування стресом, тренінг взаємин і взаємного впливу і т.д.

Психологи вважають, важливою складовою успіху є оволодіння майстерністю людських взаємин. Сюди входять комунікативна компетентність людини, ефективна стратегія й тактика особистого впливу, керування конфліктами, навички успішного лідерства й інші фактори, що впливають на взаємини людей.

 

 (Вправи  аутотренінгу, йога-терапії для відновлення життєдайної сили)

Ведучий -2 Іноземці про вибір професії майбутньому

 

 

Народознавці-Які вправи над собою допомагають вміло вести бесіду із співрозмовником?

Українознавці запрошуються до слова. Демонструють практичні вправи вимовлення звуків для покращення роботи певних систем органів.

 

Математики про поетапне досягнення мети, розділяючи її на деяку сукупність підзавдань, поетапне виконання яких забезпечує успішне вирішення основного завдання та досягнення кінцевої мети. У технологічному аспекті, послідовне успішне подолання бар'єрів озброює людину необхідними знаннями й уміннями, дає їй у руки відповідні механізми, що полегшують підхід до вирішення наступних завдань, привчає до планування та поетапного здійснення своїх планів. Нарешті, у психологічному аспекті, подолання кожної чергової перешкоди стає для людини й маленькою перемогою над собою, додає їй нових сил і впевненість у можливості ще вагоміших досягнень.

 

Музиканти, спортсмени про розкриття потенціалу людини, що залежить від неї самої, від її активності. Це не стільки наслідок незвичайного таланту й здібностей, скільки уміння застосовувати їх на практиці. Домогтися успіху не означає, що ми повинні робити щось особливе. Це значить, що ми повинні робити те, що й інші, але краще.( Розповідь про професії українських зірок.

 

ТСН.ua зазирнув у минуле зірок, щоб з'ясувати, де вони вчились та ким працювали до того, як стати знаменитими.

 

Більшість українських та світових знаменитостей, до того, як стати відомими та затребуваними, займалися зовсім не сценою, кіно

 

 

Ведучий-2. Мода… мода – це більше, ніж музика, зачіска і модний «прикид».  Мода – це стиль, це – спосіб життя.

Бадьорість,
Радість,
Енергійність,
Наполегливість,
Дотепність.
Це наш БРЕНД !

 Інсценізація.

 

Україна. Я- Україна. Щедра земля під високим волошковим небом. Густі ліси,гірські вершини, розлогі степи, сині ріки та озера. Калина край вікна, похилена в зажурі верба, жовтогарячі соняшники на струнких стеблах. І серед цієї краси, серед цього розмаїття народилося найкраще в моєму житті – ось ці діти, моє майбутнє.

 

Діти:

  1. Ми – діти України. Ми спадкоємці твоїх історичних  традицій.
  2. Ми – твоя надія, віра у краще світле майбутнє:

 Це нам шукати шляхів до порозуміння, братерської любові та духовного єднання.

  1. Україно! Ти і досі йдеш дорогою незалежності.
  2. Ми знаємо, що цей шлях складний і тернистий
  3. Ми маємо продовжити справу, за яку  вмерли мільйони.

 

 

Хай буде все побачене – побаченим,
Хай буде все пробачене – пробаченим,
Хай буде вік прожито як належить,
Від здорових звичок це залежить.

ВСІ:             Під музику « Ми горді, що родились в Україні» Гурт Ремікс.

Звучить пісня Миколи Гнатюка « Хай завжди буде добре».

 

 Кліп на пісню « Вибір є

 

doc
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
17 серпня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку