Продовжувати вчити дітей порівнювати групи предметів за кількістю, користуючись словами більше, менше, порівну, стільки — скільки; закріплювати знання дітей про геометричні фігури; вчити розрізняти й називати частини доби: день, ніч, ранок, вечір; формувати уміння порівнювати предмети, різні за шириною, користуючись прийомами накладання і прикладання; закріпити кольори; Учити дітей описувати об'экти, явища природи, складати оповідання за допомогою вихователя. Учити міркувати, висловлювати свої думки, сприяти розвитку мовлення дітей; Продовжувати вчити дітей підбирати епітети, пестливі слова,узгоджувати іменники з прикметниками, числівниками, дієсловами у роді, числі та відмінку; Сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності,вміння передавати настрій. Почуття; Розвивати мислення, уяву, фантазію;
Хід заняття:
Вихователь: малята, сьогодні ми подорожуватимемо до лісу. Ось погляньте на цю доріжку. Вона приведе нас до самого лісу.
Рух.гра « Рівненькою доріжкою»
Вихователь каже «рівненькою доріжкою, крокують наші ніжки, раз-два, раз-два, по камінцях, камінчиках, в яму - бух». При словах «Рівненькою доріжкою..» діти йдуть кроком. «По камінчиках» - стрибають на двох ногах злегка просуваючись вперед. «В яму бух» - сідають навпочіпки. Вилізли з ями – діти піднімаються. Після 2-3 повторень вихователь вимовляє «рівненькою доріжкою втомились наші ніжки, ось наш дім –ми живемо в нім».
Вихователь: Як довго ми йдемо, навіть стомилися.
А чи бачите ви ліс? (Ні) І я не бачу.
Давайте ми його самі створимо, вигадаємо.
Не простий, а чарівний. Хочете? (Так).
(Вихователь збирає дітей навколо столу, на якому розміщено аркуш ватману.
Починає малювати, діти коментують і по можливості самі домальовують).
Коментоване малювання.
Вихователь: Що я намалювала? (малює сонце) Чому я намалювала сонце? Що воно нам дає?(світить, зігріває)
Сонце,сонечко,дружок!
Подивись:сумний лісок.
То,щоб стало веселіше,
Грій частіше і тепліше.
Ось сонечко зігріло аркуш, і почали з’являтися дерева. Які дерева ростуть у лісі?(діти називають, вих.. малює ялинку) Яка вона?
Чи є у неї листочки? На що схожі голочки? Яка ялинка взимку? А яка весною?
Скільки ялинок в лісі? Намалюємо ще. Скільки тепер? Чим вони
відрізняються?(розміром) Скільки великих? Скільки маленьких? А ще на
галявині росло дуже гарне дерево. Я почну малювати, а ви здогадайтесь
яке(берізка). Яка вона? Куди тягнуться гілочки? Що ще росте у лісі?(кущі,
квіти, гриби…) Чим кущ відрізняється від дерева? (слухаємо рев ведмедя) – чуєте діти хтось плаче? Одного разу у лісі трапилась пригода
В лісі є зелена хата,
Там поснули ведмежата,
А найменший — вереда.
Сивій мамі набрида.
Каже: “Я не хочу спати,
Утечу вночі із хати,
Коли меду не даси,
Риби, сала, ковбаси”.
“Люлі-люлі, треба спати, —
Над синком шепоче мати, —
Як заснеш — тобі усе
Сон в корзині принесе”.
Тише діти не шуміть
Там у лісі спить ведмвдь
-Діти який ведмедик? (маленький, волохатий, клишоногий, вайлуватий)
Ведмедик заблукав і потрапив до нас в гості, давайте ми пригостимо ведмедика продуктами якими любе ласувати ведмедик. Але одне завдання ,в назвах цих ласощів повинен бути звук «М».
-А тепер давайте проведемо ведмедика додому.
Весною, я знаю, в лісі надзвичайно красиво, мов у казці. Разом з цим ми маємо бути уважними, щоб ніхто не заблукав.
-А в яких казочках ми можемо зустріти ведмедика?
— Ой, хто це? Це ж сова — мудра голова.
Вона оберігає казковий ліс і нікого до нього не пускає.
А що ж нам робити? Сова підказує, що в скриньці у неї малюнки з части нами доби, але вона їх всі переплутала. Допоможемо сові?
Дидактична гра «Частини доби»
-Що ви робите вранці?
- Що ви робите вдень?
-Що ви робите в ночі?
- Сова приготувала нам ще одне завдання давайте ми їй допоможем
Дидактична гра «Що зайве»
— Ось і допомогли ми сові і можемо мандрувати далі.
Тож дивіться: он лісок,
А за ним уже струмок.
А в струмку вода холодна.
Можна замочити ноги.
Ми його перестрибнемо,
Потім далі всі підемо.
Діти один за одним перестрибують
(На килимі лежать квіти різного кольору, але лише з однією пелюсткою, решта пелюсток — під стільцями дітей.)
— Що ж це трапилось у лісі? Які гарні квіти тут росли, але кудись всі пелюстки поділись? Як ви гадаєте?
Чутно, як кричить сорока.
— Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!
— Сороко, ти всюди літаєш, все знаєш. Що трапилося з квітами? Де пелюстки поділись?
— Злий вітер прилетів, сильно подув — всі пелюстки розлетілись. Можливо, ми зможемо допомогти, відшукаємо всі пелюстки і повернемо їх на місце.
Дидактична гра «Добери пелюстку до квітки»
1-а дитина
Я — пролісок синенький
І перший навесні.
Сказати вам раденький:
«Кінець, кінець зимі!»
2-а дитина
Розквітають у траві
Сонечка маленькі —
Це кульбабки золоті,
Зірочки кругленькі.
3-я дитина
У лісочку ми зростаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм.
Маєм гарні, сині очка,
Називаємось дзвіночки.
Умова. Пелюстки добираються за кольором до кожної квітки.
— Які гарні квіти! Ви відчуваєте, який у них аромат? А тепер по порядку порахуйте, скільки тут квітів.
— Якого кольору квітка третя? Яка за порядком синя квітка?
— Навколо квітів літають метелики. Як ви гадаєте, чого більше — квітів чи метеликів?
— Скре-ке-ке! Більше квітів.
— Як же нам перевірити? Давайте покладемо кожного метелика на квітку такого ж кольору, як і метелик.
— Скільки їх? (Порівну)
— Отже, скільки квітів, стільки ж і метеликів.
Вихователь забирає одного метелика.
— А тепер — чого більше? На скільки? Чому?
— Чуєте, хтось тут на галявині є? Хто це там під ялинкою ховається? вони чомусь сумні. Що сталося, як ви гадаєте, діти?
Вони просять нас допомогти знайти їхні хатки, бо оселі в них такі схожі, що їх важко розрізнити.
Допоможемо равликам? Але ми це можемо зробити, лише відгадавши загадки.
Він не круг і не квадрат, і не прямокутник,
Має тільки три кути, звуть його… (трикутник).
Ні кутів, ні сторін зовсім він не має,
А тому ми його… (кругом) називаєм..
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
У наших равликів хатинки теж схожі на геометричні фігури їх треба викласти од великого до маленького. А як узнати яка фігура більша?
-Діти дивіться там за річкою хатинка в якій живе ведмежатко.
( І вода в річці холодна, і перестрибнути не можна. А чому через струмок ми могли перестрибнути? (Бо він вузький-вузький.)
— А чому через річку не можна перестрибнути? (Бо вона широка.) Покажіть, яка вона.
— Як же нам потрапити до хатки? (Місточок зробити.)
— Погляньте, чи нічого поряд немає? (Є дві дощечки.)
— Вони однакові за довжиною? (Ні, довга і коротка.)
— Яку візьмемо, щоб перейти через річку? (Довгу.) Отже, обережно перейдемо і ведмежа переведемо.
— Дякує ведмежатко, каже, що відпочити зараз ляже але перед сном хоче з нами погратися в гру
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Діти нам час повертатися до садочку, а дорога була легка ведмежатко передав нам ось такі гостинці.
Іменники
день — ніч
сонце — місяць
темрява — світло
тиша — галас
зима — літо
радість — горе
сміх — сльози
Прикметники
високий — низький
тонкий — товстий
великий — маленький
широкий — вузький
м'який — твердий
білий — чорний
солодкий — кислий
Прислівники
холодно — тепло
темно — світло
добре — погано
радісно — сумно
твердо — м'яко
мокро — сухо
високо — низько
Діти нам час повертатися до садочку, а дорога була легка ведмежатко передав нам ось такі гостинці.
Нікопольський міський відділ освіти та науки
Інтегроване підсумкове заняття в молодшій групі
Тема заняття: «Весела подорож»
КДНЗ № 47
Вихователь:
Вареникова І. М.
Група № 8
м. Нікополь
2016 рік
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей порівнювати групи предметів за кількістю, користуючись словами більше, менше, порівну, стільки — скільки; закріплювати знання дітей про геометричні фігури; вчити розрізняти й називати частини доби: день, ніч, ранок, вечір; формувати уміння порівнювати предмети, різні за шириною, користуючись прийомами накладання і прикладання; закріпити кольори; Учити дітей описувати об’экти, явища природи, складати оповідання за
допомогоювихователя.
Учити міркувати, висловлювати свої думки, сприяти розвитку мовлення
дітей;
Продовжувати вчити дітей підбирати епітети, пестливі слова,
узгоджувати іменники з прикметниками, числівниками, дієсловами у
роді, числі та відмінку; Сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності,вміння передавати настрій. Почуття; Розвивати мислення, уяву, фантазію;
Матеріал: сова; сорока; скринька з картками «частини доби»; квіти зі збірними пелюстками різного кольору; метелики; ведмідь; метелики. Мольберт; Аркуш ватману; Контурні малюнки