19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Інтегроване заняття для старших дошкільників «Створення весняного пейзажу»

Про матеріал
Закріплення знань дітей про весняні явища в живій та неживій природі ; вміння висловлювати свою думку за допомогою художнього слова, працювати по словесній вказівці дорослого; орієнтування на площині, малій площині та в просторі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для старших дошкільників

«Створення весняного пейзажу»

 

Фізичний розвиток : розвивати рухливість, фізичну витривалість, вміння узгоджувати рухи  по тексту художнього слова; розвивати дрібну моторику пальців рук.

 

Соціально-моральний розвиток:  створювати  сприятливі умови для становлення соціальної компетентності дитини; розвивати у дітей соціальні емоції і мотиви, переживання за зроблену кимось погану справу та  бажання допомогти виправити помилки.

 

Емоційно-ціннісний розвиток: збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати її життя приємними враженнями; розширювати та поглиблювати уявлення дітей про людські переживання; виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи, творів мистецтва та бажання створювати їх самим; навчати емоційній регуляції поведінки та діяльності.

 

Мовленнєвий розвиток: уточнювати та активізувати словник дітей відповідно до теми; учити використовувати слова, що означають назви властивостей, якостей; розширювати словник образними виразами з художніх творів; вдосконалювати граматичну правильність мови, правильну вимову звуків, вміння чітко розповідати вірші.

 

Пізнавальний розвиток: учити спостерігати за явищами та об’єктами природи; розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, висувати припущення; стимулювати самостійну активність дітей.

 

Художньо-естетичний розвиток: розвивати здібності до образотворчої діяльності, уяву, творчість; вдосконалювати вміння розрізняти та називати  кольори, слухати звуки природи; виховувати самостійність, організованість, уміння доводити розпочату справу до кінця; закріплювати вміння дітей вирізувати по контуру, створювати сюжетні композиції.

 

Креативний розвиток: збагачувати практичний та теоретичний досвід дітей ; надавати можливість дітям самовизначитись, виявити творчу ініціативу, здійснювати самостійний вибір; створювати сприятливі умови для становлення креативності, привертати до них увагу дитини.

 


Мета : Закріпити знання дітей про весняні явища в живій та неживій природі ; вміння висловлювати свою думку за допомогою художнього слова, працювати по словесній вказівці дорослого; орієнтування на площині, малій площині та в просторі. Сприяти творчості дітей; закріпити навички нетрадиційних технік малювання та аплікації ;Закріплювати вміння виразно декламувати вірші, чітко вимовляти кожний звук.

 

 

Розвиваюча мета: розвивати зв’язне мовлення, уточнювати та активізувати словник дітей відповідно до теми, пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, висувати припущення;; учити спостерігати за явищами та об’єктами природи використовувати слова, що означають назви властивостей, якостей; розширювати словник образними виразами з художніх творів; вдосконалювати граматичну правильність мови, правильну вимову звуків, вміння чітко розповідати вірші; стимулювати самостійну активність дітей;

                                    розвивати здібності до образотворчої діяльності, уяву, творчість;

 

Виховна мета: виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи, творів мистецтва та бажання створювати їх самим; виховувати зосередженість, почуття колективізму, бажання допомогти товаришеві.

 

 

Корекційна мета: Розвивати просторове уявлення, дрібну моторику пальців рук, сенсорні здібності, простежуючи функції зору; коректувати практичні та розумові дії дітей. Стежити за правильною поставою кисті руки дитини і точністю переходу від одного руху до іншого.

 

 

Матеріал:  розрізана картина великого розміру,вербова гілочка,  серветкові кульки різного кольору, нарізані нитки різного кольору та довжини, вирізані та не вирізані з чорного паперу частини птахів, обірвані кружки жовтого кольору для виготовлення курчат, вирізані півники, зроблені методом «чарівні долоньки», фарби, тички та квачики, квадрати зеленого кольору різної величини для виготовлення ялинок, плоскісні фігури їжачків, клей серветки... музичний запис «Звуки весни»

 


Хід заняття

Вихователь:  Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки!

(діти виконують рухи)

Діти:     Доброго ранку! Доброго дня!

             Бажаємо усім Вам здоров’я й добра!

Вихователь: Малята, ви, напевно, помітили, що надворі вже потеплішало, скоро зазеленіє травичка, а на деревах  з’являться перші листочки. А також вже з’явилися перші весняні квіти. Це тому, що …

 Прийшла весна –красунечка –

Несе вбрання лісам.

І синєву безхмарную

Дарує небесам.

Щоб вся земля від сонечка

Взяла собі тепло.

І зернятко малесеньке

Щоб швидше проросло.

(вірш діти читають по одній строчці кожна дитина, виконуючи рухи )

Вихователь: Надворі дуже гарно, але, уявляєте, я сьогодні зранку була дуже засмучена тому, що трапилась прикрість. Хочете знати яка?

Коли я йшла сьогодні до вас, сонечко світило якось дуже сумно і я звернула увагу, що під кущиком щось лежить. Коли я підійшла ближче, то побачила, що там лежить розірвана картина з весняним пейзажем і деякі місця на ній змив дощик. Я засмутилася і принесла цю картину вам, може ви допоможете  від реставрувати красу, яку художник зобразив був на цьому пейзажі. А , може, наша картина вийде ще краща, адже ви у мене такі умійки та фантазери.

Станьте хто з ким хоче працювати, візьміться за руки, посміхніться один одному, тому що для створення нашої картини потрібний гарний, весняний настрій.

Вихователь: Малята, візьміть по частині картини, уважно розгляньте, подумайте, що додати до того, що там вже зображено і які для цього потрібні матеріали. Все, що вам необхідно, ви знайдете на столах, тільки прикладіть своє бажання і уміння і я впевнена, що картина відновиться.

( діти парами беруть по частині картини, визначаються з об’ємом роботи , потрібними матеріалами і приступають до роботи.)

1 пара розповідає, що зображено на їх частині і, що можна додати.(На небі по контуру жовтого кольору серветковими кульками приклеюють сонечко, нитками – промінці, з білих серветок створюють хмарки)

2 пара розглядає зображення на своїй частині пейзажу, розповідає про побачене і що, на їх думку,не вистачає . (Пташок)

Вихователь : на тацях лежать вирізані тулуби пташок, крильця вам потрібно вирізати, зібрати готові пташки і приклеїти на потрібному місці.

Робота 3 пари – біля будинку на галявині наклеїти курчат, зроблених методом обривання, та півника , вирізаного з паперу і розфарбувати методикою «Чарівні долоньки».

4 пара – складають об’ємні ялинки з квадратів різної величини і приклеюють на своїй частині у відповідному місці (над пенечком, що зображений на картині)

5 пара  малюють на контурі куща тичком котики та кульбабки квачиком біля будинку.

 

Додаткова робота для тих, хто перший справився із своїм завданням – на площинній формі їжачка наклеїти з ниток голочки і приклеїти його до картини.

(По закінченню роботи дітей)

Вихователь: тепер запрошую озвучити свою роботу художнім словом і скласти нашу картину з частин, над якими ви працювали і вона обов’язково оживе і заграє всіма весняними барвами.

 Діти приносять свої частини і розповідають:

  • Стала на поляні

В жовтім сарафані

Підросте – всміхнеться

Для вітрів вбереться

В платтячко біленьке,

Пишне та легеньке

 

  • Сонце сіло на сосну,

      Сонце  мовило : «Засну»,

      Сосни сонечко гойдали

       Сосни сонечка благали:

  • Сонце, сонечко, не треба

Сонце, темно нам без тебе!

 

  • Швидко скрізь цей птах літає,

      Безліч мошок поїдає,

       За вікном гніздо будує,

       Тільки в нас він не зимує.

 

  • Ку-ку-рі-ку! Встаньте, люди !

День сьогодні гарний буде!

Півень із курми гуляє,

Від біди оберігає.

Він розшукує жучків,

Тягне з нірки черв’ячків,

Віддає малим курчатам,

Бо в родині він за тата.

 

  • У ялиночки на ручках

Замість пальчиків -  колючки.

Ти, ялинко, не колись!

Краще з нами подружись.

     Вихователь : От ви й склали картину, а що на ній зображено?

Діти : Весняний пейзаж.

Вихователь: Скажіть, будь-ласка, чи змінився ваш настрій після того, як ви виконали таке складне завдання?

Відповіді дітей

Вихователь: а хочете почути як змінився настрій у весняної природи?

Відповіді дітей…

Вихователь:  Тоді закрийте оченята і послухайте голос весни, а може вам захочеться виконати якісь рухи під весняну мелодію -  то будь-ласка.

(Запис «Звуки весни»)

Вихователь: Весна все до росту кличе, землю красою повиває. Коли дивишся на створену вами картину то на думку спадає веснянка, яку ви дуже любите. Тому я пропоную розповісти її, але не просто, а за допомогою цієї чарівної гілочки котиків, які ожили з нашої картини.

Ішла весна-красунечка

У синій хустинці.

Несла весна-красна

У скриньці гостинці.

Ягнятам-травицю,

Гусятам – водицю,

Каченятам – ряска,

А малятам - ласку.

Промовляння слів іде так: кожна дитина проговорює 2 слова і передає вербову гілочку вгорі  товаришеві, той бере гілочку і  говорить наступні 2 слова і т.д.

Вихователь: Дякую вам малята, що ви були такі активні, уважні, добре справилися з усіма завданнями, а ще я почула в щебеті пташок,під час весняної пісні,  що незнайомий художник за вашу чудову роботу передав вам палітру з чарівними фарбами ( різнокольорові цукерки).

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку