22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Інтегроване заняття для старших дошкільників з рідної природи«ДО НАС В ГОСТІ ЗАВІТАЛА ВЕСНА»

Про матеріал
формувати елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни в неживій і живій природі, які можна виявити в процесі спостережень; вчити відрізняти суттєві зміни від несуттєвих; закріпити знання дітей назв весняних квітів та їх зовнішній вигляд. Заохочувати
Перегляд файлу

«ДО  НАС  В ГОСТІ  ЗАВІТАЛА  ВЕСНА»

Інтегроване заняття для старших дошкільників з рідної природи, навколишнього світу, художньої літератури, грамоти, малювання.

 

Мета: формувати елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни в неживій і живій природі, які можна виявити в процесі спостережень; вчити відрізняти суттєві зміни від несуттєвих; закріпити знання дітей назв весняних квітів та їх зовнішній вигляд. Заохочувати дітей до активного говоріння, відтворення віршованих фраз. Створювати позитивно-емоційний настрій під час заняття. Виховувати дбайливе ставлення до об’єктів природи ; прищеплювати бажання більше дізнатися про об’єкти живої та неживої природи.

 

 

Корекційна мета: Розвивати просторове уявлення, дрібну моторику пальців рук, сенсорні здібності, простежуючи функції зору; коректувати практичні та розумові дії дітей. Стежити за правильною поставою кисті руки дитини і точністю переходу від одного руху до іншого.

 

 

Матеріал:   ілюстрації із зображенням весняних квітів, ілюстрація із зображенням весняних явищ в різні місяці,  музичний запис «Звуки весни», вербова гілочка, аркуші паперу із зображенням весняних квітів, фарби, пензлики, кольорові олівці,

 

 


Фізичний розвиток : розвивати рухливість, фізичну витривалість, вміння узгоджувати рухи  по тексту художнього слова; розвивати дрібну моторику пальців рук.

 

Соціально-моральний розвиток:  створювати  сприятливі умови для становлення соціальної компетентності дитини; розвивати у дітей соціальні емоції і мотиви.

 

Емоційно-ціннісний розвиток: збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати її життя приємними враженнями; розширювати та поглиблювати уявлення дітей про людські переживання; виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи, творів мистецтва та бажання створювати їх самим; навчати емоційній регуляції поведінки та діяльності.

 

Мовленнєвий розвиток: уточнювати та активізувати словник дітей відповідно до теми; учити використовувати слова, що означають назви властивостей, якостей; розширювати словник образними виразами з художніх творів; вдосконалювати граматичну правильність мови, правильну вимову звуків, вміння чітко розповідати вірші.

 

Пізнавальний розвиток: учити спостерігати за явищами та об’єктами природи; розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, висувати припущення; стимулювати самостійну активність дітей.

 

Художньо-естетичний розвиток: розвивати уяву, творчість, здібності до образотворчої діяльності; вдосконалювати вміння розрізняти та називати  кольори, слухати звуки природи; виховувати самостійність, організованість, уміння доводити розпочату справу до кінця.

 

 


ХІД  ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь: Сьогоднішню нашу зустріч я хочу розпочати із загадки:

Тане сніжок,

Квітне лужок,

День прибуває,

Коли це буває?

        (Навесні)

 

Вихователь: Як  ви гадаєте про що сьогодні на занятті піде мова?

 

(  відповіді дітей     )

 

Вихователь: На прогулянках ми спостерігали, які зміни сталися в природі і на занятті підсумуємо наші знання.

                    Що ж відбувається весною?

 

(     відповіді дітей         )

 

Вихователь: Так, яскравіше світить сонечко, пригріває, стає тепло.. скажіть, будь ласка, а що робити якщо сонечка немає не небі?

 

(  Потрібно його позвати закличкою )

 

Вихователь: То ж давайте і ми станемо в коло і промовимо цю закличку, але не звичайно, а за допомогою цього чудового вербового прутика, який ми будемо один одному передавати.

 

Вийди, вийди , сонечко

На дідове полечко,

На бабине зіллячко

На наше подвір’ячко,

На весняні квіточки,

На маленькі діточки

Там вони граються,

Тебе дожидаються.

 

Вихователь: Сонечко з’явилося і, напевно, посміхнулося вам. Підставте свої обличчя назустріч сонячним промінцям. Які вони ніжні, ласкаві. Посміхніться сонечку, поніжіться в його промінні. А чи хочете ви бути частинкою сонечка?

 

(         відповіді дітей            )

 

Вихователь: Візьміться за руки, - ось вам велике, добре сонечко –і посміхніться один одному. А тепер сонечко випускає свої промінці (діти піднімають руки в гору).  Усе швидше й швидше сонечко посилає свої промінці (Енергійне піднімання та опускання рук). Уявіть, що сонечко перетворило вас на свої промінці, і побігли вони по землі, по деревах, по  стежинах (Діти хаотично переміщаються по кімнаті). І до чого вони доторкнуться, те стає теплим, добрим і ніжним. (Діти доторкаються до предметів з посмішкою)

 

Вихователь: А зараз сонечко знову зібрало свої промінці (Діти стають у коло), що потім їх подарувати навколишньому на подвір’ї.

 

Вихователь: Таке ласкаве, тепле, чисте, яскраве сонце буває лише навесні. У давні часи весну закликали співами пісень, водили хороводи, на весняні свята дарували один одному подарунки. А ми з вами зробимо весні подарунок - намисто із трьох намистинок. Намисто чарівне. Кожна намистина щось означає. Послухаємо?

 

3 дітей по-черзі читають, розгорнувши намистинку:

 

Перша намистинка: Зима ще пнеться бідолаха,

А вже ж весна бере своє,

І березень бурульки з даху,

Немов цукерочки жує.

 

Друга намистина: Недарма цей місяць – квітень, -

                               Вся уквітчана земля.

                               Вкрились першим первоцвітом

                               Луки, гори і поля.

 

Третя намистинка: У зелених травах

У вінку барвистім

Красень місяць травень

Завітав у місто.

                  (Н.Куфко)

 

Вихователь: Які назви весняних місяців ви почули?

 

(   відповіді дітей        )

 

Вихователь: Як ви думаєте, а чому вони так називаються?

 

(   відповіді дітей       )

 

Вихователь: А чи звернули ви увагу на колір намистинок? Що означають ці кольори?

 

(   відповіді дітей       )

 

Вихователь: Навесні, коли пригріває яскраве, ніжне, тепле сонечко розквітають перші квіти. Які?

(  відповіді дітей          )

 

Вихователь: Тепер я буду загадувати вам загадки, а ви серед розмаїття зображень весняних квітів будете знаходити відгадку-зображення.

 

З-під снігу з’явився,

Прокинувсь од сну.

Усіх запросив

Зустрічати весну.

                (підсніжник)

 

Сонце у траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло .

           (кульбаба)

 

Намистинок разочок

Зачепився за листочок.

              (конвалії)

 

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває.

               (барвінок)

 

На стеблинці волохатій

Шість пелюсток лілуватих.

Гарна квітка – навіть в сні

Усміхається весні.

 

             (сон-трава)

А ця квітка запашна,

Фіолетова вона.

         (фіалка)

Вихователь: Малята, поміркуйте і скажіть про яку першу весняну квітку я забула?

 

(Пролісок)

Вихователь: Знайдіть її зображення. А щоб ця квіточка не образилась, що я не прочитала про неї загадки, то ви, будь ласка, пригадайте вірш про неї і розкажіть

 

Діти:  Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий цвіт.

Я пережив зимові сни

І знов родивсь на світ.

У мене очі голубі,

Такі, як неба синь.

Росту між кленів, між дубів,

Люблю і сонце й тінь.

          /М.Познанська/

 

Вихователь: Всі весняні квіти дуже ніжні та гарні. Як ви гадаєте , чи можна багато рвати лісових і лугових квітів?

 

(         відповіді дітей         )

 

Вихователь: Окрім того, що ці квіти прикрашають ліси й луки, вони для когось можуть стати дуже важливими ліками. Наприклад, - конвалія. Це лікарська рослина, із неї роблять краплі, які лікують серце. У вазі, до того ж , квіти стоять недовго, швидко гинуть. Краще їм дати змогу милувати наш погляд якомога довше та стати у нагоді.

 

Вихователь: Тепер я пропоную вам вибрати собі зображення весняних квітів, розфарбувати їх. І ми прикрасимо вашими малюнками нашу групову кімнату, щоб і в приміщенні забуяла весна.

 

(Робота дітей)

1

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку