Контрольне заняття до батьківських зборів. Середня група
Програмовий зміст: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; виробляти навички чіткої вимови слів, інтонаційного виділення першого звука; формувати уміння за допомогою інтонації передавати мовний настрій; звертати увагу на вимову звуків Ш , Ж, С, З,; розвивати вміння співвідносити звуки та літери; закріпити знання дітей про цифри в межах шести; вміти співвідносити цифру з числом і навпаки; вміти розрізняти і називати геометричні фігури;розвивати фонематичний слух, темп мовлення та інтонаційну виразність ;розвивати логічне мислення, творчу уяву; виховувати у дітей бажання брати участь у всіх видах діяльності, допомагати один одному.
Матеріал: іграшковий Капітошка; магнітофон; записи різних звуків; предметні картинки; іграшкові жук та змія; ілюстрації із зображенням казкових героїв, тварин; цифри; картки для розвивальної гри «Весела лічба», роздатковий матеріал; різнокольорові скриньки; палички для лічби.
Посміхнулися сонцю: - Здрастуй, золоте!
Посміхнулися квітці : хай вона росте,
Посміхнулися дощику : - Лийся мов з відра!
Посміхнулись друзям: зичимо їм добра!
Хіба зможемо прожити ми без них?
Стук у двері, заходить Капітошка
Вихователь: Доброго дня, Капітошко! Чому ти такий сумний?
Капітошка : Велика чорна хмара забрала всіх моїх друзів краплинок із чарівного озера, і тепер воно майже висохло, не чути веселих пісень. Я вже і пісні співав, і просив, і сварився – нічого не допомагає. Моя подружка хмаринка дала мені чарівні різнокольорові скриньки, за допомогою яких ми зможемо допомогти хмаринці зібрати краплинки. І я прийшов до вас по допомогу.
Вихователь: Допоможемо тобі, Капітошко! Наші діти всім допоможуть. Давай свої скриньки, ми зараз полічимо, скільки їх всього?
(………….)
Давайте подивимося, що в них поклала хмаринка і чим ми зможемо їй допомогти?
( ……………)
Діти: Вона прокидається, радіє, оживає…..
Вихователь: Кожен тішиться весною і співає свою пісню. Сьогодні ми з вами послухаємо весняну пісню природи
Запис
Вихователь: Зараз ви чули звуки. Це мовні звуки чи ні?
Діти : Ні, це звуки не мовні.
Вихователь: А як за допомогою мови можна передати звуки, ну , наприклад , щебетання пташки?Голос зозулі? пісеньку дощу?
Діти: Цвінь-цвірінь, (ку-ку .Крап-крап-крап ).
Вихователь: чи знаєте ви яким може бути дощ?
Діти: Теплий, холодний, весняний, веселий, грозовий…
Вихователь :я хочу, щоб ми з вами трішки розім’яли свої ручки й ніжки та звуками мови передали пісеньку навколишнього світу – в цьому й полягає друге завдання хмаринки
Фізкультхвилинка.
Пригадаймо, друзі, вмить
Як пшениченька шумить
(рухи руками імітують рухи колосків)
Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Ось комарик летить
І так дзвінко він пищить
(колові рухи головою)
З-з-з-з-з-з-з
Жук із гаєм розмовляє
Свою пісеньку співає
(діти водять очима за жуком)
Ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж
У траві змія сичить
З нами пісню свою вчить
(рухи хвилясті рукою)
С-с-с-с-с-с-с-с-с-с
І ми з вами відпочили
Та всі трохи пошуміли.
Вихователь : Час інше завдання хмаринки виконувати:
- Ми шуміли, як пшениця: Ш-Ш-Ш-Ш…… Знайдіть літеру Ш.
- А саме слово «ПШЕНИЦЯ» розпочинається на який звук? (П ) Знайдіть відповідну літеру.
- Ми дзижчали, як комарик : С-С-С-С… Покажіть відповідну літеру.
- І жужали, як жучок :Ж-Ж_Ж-Ж-…… знайдіть літеру Ж.
- А в траві була змія : С-С-С-С-С……. Яка літера відповідає цьому звуку? Покажіть її.
- А тепер кожен із вас подумає на який звук розпочинається його ім’я , та знайде відповідно «свою» літеру.
Вихователь : Мені цікаво знати: чим же відрізняються звуки від літер?
Діти: Коли ми ротик відкриваєм,
Тоді ми звуки промовляєм,
Коли олівчик беремо,
Тоді ми букву пишемо.
Вихователь: Так, звуки ми говоримо і чуємо, а літери бачимо і пишемо.
Психогімнастика «Слухаємо тишу»
Діти йдуть по колу під музику. Музика стихає – діти зупиняються і заплющують очі. Вихователь пошепки каже завдання, діти із заплющеними очима їх виконують (3 рази підстрибнути, 2 рази тупнути, 4 рази присісти, 5 раз моргнути очима….)
Вихователь : всі ви добре відпочили,
За столи тихенько сіли.
А тепер пограємо
І порозмовляємо.
- Слідуюче завдання від хмаринки «Влови склад»
На фланелеграфі різні зображення (казкові герої, тварини, явища природи…)
Діти чітко на одному видиху промовляють слова по складах.
Вихователь: Молодці, я гадаю, що ми з вами вже скоро виконаємо всі завдання. Слідуюче з яких буде:
Д /гра «Весела лічба» (пряма і зворотна лічба в межах 5-6)
Вихователь : залишилося у нас невиконаним лише одно завдання :
Д/гра «Не помились»
Вихователь виставляє цифри в довільному порядку, а діти повинні дібрати відповідну кількість предметів. А потім - відповідну кількість паличок , з яких складають геометричні фігури : квадрат, трикутник, ромб, ….
Вихователь : малята , добре ви справилися з усіма завданнями хмаринки і допомогли Капітошці. Капітошко,тепер, я сподіваюся з нашою допомогою ти зможеш повернути своїх друзів-краплинок до чарівного озера і ми незабаром почуємо вашу дзвінку пісеньку води.
1