Контрольне заняття до батьківських зборів. Середня група

Про матеріал
навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; виробляти навички чіткої вимови слів, інтонаційного виділення першого звука; формувати уміння за допомогою інтонації передавати мовний настрій; звертати увагу на вимову звуків Ш , Ж, С, З,; розвивати вміння співвідносити звуки та літери; закріпити знання дітей про цифри в межах шести; вміти співвідносити цифру з числом і навпаки
Перегляд файлу

Контрольне заняття до батьківських зборів. Середня група

Програмовий зміст: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; виробляти навички чіткої вимови слів, інтонаційного виділення першого звука; формувати уміння за допомогою інтонації передавати мовний настрій; звертати увагу на вимову звуків  Ш , Ж, С, З,; розвивати вміння співвідносити звуки та літери; закріпити знання дітей про цифри в межах шести; вміти співвідносити цифру з числом і навпаки; вміти розрізняти і називати геометричні фігури;розвивати фонематичний слух, темп мовлення та інтонаційну виразність ;розвивати логічне мислення, творчу уяву; виховувати у дітей бажання брати участь у всіх видах діяльності, допомагати один одному.

 

 

Матеріал: іграшковий Капітошка; магнітофон; записи різних звуків; предметні картинки; іграшкові жук та змія; ілюстрації із зображенням казкових героїв, тварин; цифри; картки для розвивальної гри «Весела лічба»,  роздатковий матеріал; різнокольорові скриньки; палички для лічби.

 


  • Малята,  який настрій зараз у вас?
  •  
  • А щоб настрій став ще ліпшим, слід посміхнутись всім навколо.

Посміхнулися сонцю: - Здрастуй, золоте!

Посміхнулися квітці : хай вона росте,

Посміхнулися дощику : - Лийся мов з відра!

Посміхнулись друзям:  зичимо їм добра!

 

  • Діти, а чи любите ви казочки?
  • Які казки ви знаєте?
  • Казок чимало є на світі – і веселих , і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

 

Стук у двері, заходить Капітошка

Вихователь: Доброго дня, Капітошко! Чому ти такий сумний?

Капітошка : Велика чорна хмара забрала всіх моїх друзів краплинок із чарівного озера, і тепер воно майже висохло, не чути веселих пісень. Я вже і пісні співав, і просив, і сварився – нічого не допомагає. Моя подружка хмаринка дала мені чарівні різнокольорові скриньки, за допомогою яких ми зможемо допомогти хмаринці зібрати краплинки. І я прийшов до вас по допомогу.

Вихователь:  Допоможемо тобі, Капітошко! Наші діти всім допоможуть. Давай свої скриньки, ми зараз полічимо, скільки їх всього?

 (………….)

  • Якого кольору вони? Яка за рахунком зелена скринька? А скринька червоного кольору?

Давайте подивимося, що в них поклала хмаринка і чим ми зможемо їй допомогти?

  • Тут лежать завдання, які необхідно виконати.
  • В завданні з першої скриньки хмаринка просить назвати їй яка зараз пора року.

( ……………)

  • Що навесні відбувається у природі?

Діти: Вона прокидається, радіє, оживає…..

Вихователь: Кожен тішиться весною і співає свою пісню. Сьогодні ми з вами послухаємо весняну пісню природи

 

Запис

 

Вихователь: Зараз ви чули звуки. Це мовні звуки чи ні?

Діти : Ні, це звуки не мовні.

Вихователь: А як за допомогою мови можна передати звуки, ну , наприклад , щебетання пташки?Голос зозулі? пісеньку дощу?

Діти: Цвінь-цвірінь, (ку-ку .Крап-крап-крап ).

Вихователь: чи знаєте ви яким може бути дощ?

Діти: Теплий, холодний, весняний, веселий, грозовий…

Вихователь :я хочу, щоб ми з вами трішки розім’яли свої ручки й ніжки та звуками мови передали пісеньку навколишнього світу – в цьому й полягає друге завдання хмаринки

Фізкультхвилинка.

Пригадаймо, друзі, вмить

Як пшениченька шумить

(рухи руками імітують рухи колосків)

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш

Ось комарик летить

І так дзвінко він пищить

(колові рухи головою)

З-з-з-з-з-з-з

Жук із гаєм розмовляє

Свою пісеньку співає

(діти водять очима за жуком)

Ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

У траві змія сичить

З нами пісню свою вчить

(рухи хвилясті рукою)

С-с-с-с-с-с-с-с-с-с

І ми з вами відпочили

Та всі трохи пошуміли.

 

Вихователь : Час інше завдання хмаринки виконувати:

  • Знайти літери, які відповідають звукам із  розминки:

-  Ми шуміли, як пшениця: Ш-Ш-Ш-Ш…… Знайдіть літеру    Ш.

-   А саме слово  «ПШЕНИЦЯ» розпочинається на який звук? (П ) Знайдіть відповідну літеру.

-  Ми дзижчали, як комарик : С-С-С-С… Покажіть відповідну літеру.

- І жужали, як жучок :Ж-Ж_Ж-Ж-…… знайдіть літеру Ж.

- А в траві була змія  :   С-С-С-С-С……. Яка літера відповідає цьому звуку?  Покажіть її.

- А тепер кожен із вас подумає на який звук розпочинається його ім’я , та знайде відповідно «свою» літеру.

Вихователь : Мені цікаво знати: чим же відрізняються звуки від літер?

 Діти:      Коли ми ротик відкриваєм,

                 Тоді ми звуки промовляєм,

                 Коли олівчик беремо,

                  Тоді ми букву пишемо.

 

 Вихователь: Так, звуки ми говоримо і чуємо, а літери бачимо і пишемо.

                  Психогімнастика  «Слухаємо тишу»

Діти йдуть по колу під музику. Музика стихає – діти зупиняються і заплющують очі. Вихователь пошепки каже завдання, діти із заплющеними очима їх виконують (3 рази підстрибнути, 2 рази тупнути, 4 рази присісти,  5 раз моргнути очима….)

Вихователь : всі ви добре відпочили,

                      За столи тихенько сіли.

                      А тепер пограємо

                      І порозмовляємо.

 

- Слідуюче  завдання від хмаринки  «Влови склад»

На фланелеграфі різні зображення  (казкові герої, тварини, явища природи…)

Діти чітко на одному видиху промовляють слова по складах.

Вихователь: Молодці,  я гадаю, що ми з вами вже скоро виконаємо всі завдання. Слідуюче з яких буде:

Д /гра «Весела лічба» (пряма і зворотна лічба в межах 5-6)

Вихователь : залишилося у нас невиконаним лише одно завдання :

Д/гра  «Не помились»

Вихователь виставляє цифри в довільному порядку, а діти повинні дібрати відповідну кількість предметів. А потім  - відповідну кількість паличок , з яких складають геометричні фігури : квадрат, трикутник,  ромб, ….

Вихователь : малята , добре ви справилися з усіма завданнями хмаринки і допомогли Капітошці. Капітошко,тепер, я сподіваюся з нашою допомогою ти зможеш повернути своїх друзів-краплинок до чарівного озера і ми незабаром почуємо вашу дзвінку  пісеньку води.

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку