Інтегроване заняття. Тема: «Місто. Вулиця. Будинок»
(Розвиток мовлення/ Ознайомлення з навколишнім середовищем/
ФЕМУ/ Образотворче мистецтво)
Мета: продовжувати знайомити дітей з довкіллям, поповнювати знання про країну, місцевість проживання, уточнити знання про рідне місто, ознайомити дітей з облаштуванням міста; вчити порівнювати об’єкти між собою за висотою, орієнтуватися у поняттях «більше-менше», рахувати у межах 5; закріпити вміння малювати кольоровими фарбами; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення, пам'ять, уяву, дрібну моторику; виховувати почуття гордості за своє місто.
Матеріали: ілюстрація «Місто», д/ігри «Вулицями рідного міста», «Який будинок?», кольорові фарби, губка.
2. Мовленнєва вправа «Місто яке?»
- Скажемо гарні слова-компліменти про наше місто Дніпро, яке воно? (Гарне, красиве, зелене, рідне, мальовниче)
- А звідки можна дізнатися про наше місто? (З книжок, газет, інтернету, почути по радіо)
- А ще можна здійснити екскурсію. А зараз давайте уявимо, що ми здійснюємо подорож над нашим містом літаком.
3. Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Ми сідаєм на літак»
Ми сідаєм на літак, летимо угору так (Показати рух літака голосом та рукою вгору)
Випускаємо шасі - приземляємось усі. (Показати рух літака голосом та рукою вниз)
4. Дидактична гра «Вулицями рідного міста»
Як грати:
Розглянути з дітьми малюнки, визначити, які місця є у нашому місті. Вчити дітей будувати речення; назвати споруди та їх призначення (Наприклад: «В моєму місті є аптека. Там продають ліки»)
5. Руханка з песиком Патроном https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4
6. Дидактична гра «Який будинок?»
- Порівняйте будиночки. Вони однакові за висотою, чи різні?
- Покажіть високий будинок (низький, середній)
7. Пальчикова вправа «Хочу збудувати дім»
https://www.youtube.com/watch?v=xxiCLfvVi9c
8. Малювання «Вулиця, на якій я живу»
https://clipchamp.com/watch/6NClRPnam2I
9. Психогімнастика «Я дощик»
Дорослий разом з дітьми промовляє слова, та зображують сумний чи радісний настрій.
«Я – дощик! Я – веселий! Я сміюся і стрибаю по травичці!
А я сумний дощик. Я плачу. Я вмиваю сльозами листочки…»
10. Спостереження на прогулянці за містом (Відмітити різноманітність споруд та їхнє призначення. Наприклад: «Це багатоповерховий будинок, в ньому живуть люди. Це кінотеатр. В ньому можна подивитися мультфільм»)