Інтегроване заняття «Прихід весни»

Про матеріал
Заняття з теми «Прихід весни» має цікаву і сучасну форму – інтегроване заняття. Інтеграція використовується для того, щоб разом із завданнями і цілями звичайних виховних заходів сформувати самоосвітню компетентність, навички спостереження за природою, розвити вміння висловлювати власну думку із приводу побаченого та на основі власних життєвих спостережень. Основним завданням вчителя на занятті є створення умов для самостійної роботи учнів. Практична робота стимулює навчально-пізнавальну діяльність і займає більшу частину- цє є високим показником заняття . Для підвищення інтересу до занять вчитель використовує групову форму організації роботи, що підвищує навчальну та пізнавальну мотивацію учнів. Така форма роботи значно знижує рівень тривожності у дітей, страху виявитися безрезультатним. При спільному виконанні завдання відбувається взаємонавчання, кожен учень вносить свою лепту в загальну роботу. Групова форма роботи дозволяє протягом всього заняття підтримувати активність і увагу учнів. При підведенні підсумків вчитель враховує не тільки результати виконання завдань учнем, але і роботу групи. Діти саміоцінюють свою роботу. Розроблене заняття сприяє розвитку пізнавальної активності дітей, розвитку комунікативної компетентності, відрізняється творчим підходом, чітко простежуються освітні, виховні й розвиваючі завдання заняття.
Перегляд файлу

 

   

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

«Прихід весни»

 (я досліджую світ, мистецтво)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття «Прихід весни».

 

Мета: розширювати й поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни, про українські народні обряди та звичаї; формувати культуру почуттів; розвивати спостережливість, мовленнєві здібності; виховувати любов до рідної землі, народу, його звичаїв, традицій; учити охороняти та примножувати природні багатства. Вчити дітей працювати в групі й оцінювати свою роботу.

Обладнання:  мультимедійний проектор, музичний супровід, презентація слайдів, роздатковий матеріал, набор матеріалів для аплікації.

Вид заняття: інтегроване заняття (Я досліджую світ, мистецтво).

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання

Вчитель: Добрий день, весняний ранок!

Добрий день, весняний день!

Ми прийшли до школи всі,

Тільки сонечко зійшло.

Один одному всміхнемось,

Гарним настроєм проймемось.

До роботи, до розваг.

Кожен з нас готовий?

Діти. Так!

ІІ. Оголошення теми заняття

Вчитель:  Діти , сьогодні я йшла до школи дуже в гарному настрої, мене здивувало багато речей у нашій природі. Вона дуже змінилася, має свою красу та загадковість. В голові я тримаю таку загадку для вас. Тож відгадувати будете? (Так!!!).

Слайд 1 (весна на екрані).

Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане, -

І здалеку тихесенько

Вона до нас прибуде,

Кому – кому любесенько,

А дітям більше буде. (весна)

 

Вчитель: Дуже добре! Ви вірно відгадали!

Давайте прочитаємо тему нашего заняття  з екрану всі разом! ( Учні хором читають з дошки: «Весна іде-красу несе»).

Слайд 2(випливає на екрані назва пори року).

Вчитель.Діти скажіть , а яка пора року приходить до нас перед весною? (Зима!!!)

Правильно! А що взимку буває? (Сніг, мороз…)

Так, зима буває дуже суворою, і навіть навесні вона ще часто править своєю холодною погодою.

Ще взимку ми з вами чекали приходу весни і посадили маленьке деревце, але зима коли залишила нас, вона  засніжила та заморозила наше деревце. (На дереві сніжинки  із пропонованими завданнями для дітей , щоб звільнити деревце). Тож я пропоную вам звільнити його від снігу і дати йому весняного сонечка та теплого повітря. Домовилися?Допоможемо нашому деревцю?

Вчитель: Ой діти , а що ж це подивіться на наше дерево, я тут бачу якийсь лист , давайте відкриємо його.(Діти підходять і дивляться , а вихователь разом з дітьми читає лист від зими).

Слайд 3. (лист вид зими).

Лист від зими.

  • Привіт дітлахи!!!
  • Я вас вітаю з приходом весни.  Але я не хочу від вас відходити, мені у вас дуже подобається.
  • Піти на відпочинок на декілька місяців, я зможу тільки тоді коли ви виконаєте мої декілька завдань. Це моя умова, погляньте на засніжене деревце уважно. На

 сніжинках ви знайдете всі таємні мої умови. Бажаю Вам успіхів!!!

 

Вчитель: Діти ми прочитали цей лист, і бачимо , що нам треба постаратися щоб звільнити наше деревце. Отже давайте приступимо до роботи.

Для початку нам необхідно об’єднатись в групи, але для цього давайте пригадаємо назви весняних місяців.

І так весняні місяці називаються (всі хором): березень, квітень, травень. Так і назвемо групи, в яких ви будете працювати («березень», «квітень», «травень»).

Слайд 4. (Назва вісняних місяців).

(В кожної дитини є картка з назвою місяця, сідають по групах.)

 

Слайд 5.( Правила роботи в групах).

Правила роботи в групах

  1. Бути активним;
  2. Бути доброзичливим;
  3. Поважати товаришів;
  4. Слухати інших;
  5. Говорити по черзі.

Я прошу вас виконувати правила роботи в групі. Виберіть відповідального, який буде відповідати за роботу в групі.

  • Вчитель: Я вам пропоную зараз зіграти в гру « Чарівний мішечок»
  • (Вчитель підходить до будь-якої дитини і пропонує витягнути папірець з мішечка , на якому написане ім’я дитини. Ця дитина потім підходить і зриває сніжинку із завданням)

Перше завдання:

Робота з картками (робота в групі).

У вас на столах лежать картки, на яких назва місяців, які ви вже назвали. Вам потрібно за допомогою цеглинок позначити цифрами порядок весняних місяців. (Діти з цеглинок, викладають цифри  відповідно до послідовності місяця 1,2, 3.)

КВІТЕНЬ

ТРАВЕНЬ

БЕРЕЗЕНЬ

Слайд 6. (Весняні місяці).

Вчитель: Так діти, березень перший місяць. Саме він починає весну. Cтало світліше, день збільшився, Ніч стала коротшою, потеплішало. З'явились бруньки на деревах.

 Після березня приходить місяць квітень. Сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав'яним килимом, починають з'являтися перші весняні квіти. Саме від квітування місяць і одержав таку назву.

І останній місяць весни - травень. Його в народі ще називають «травник», «громовик». Травень — місяць щедрий на дощі. Він напуває землю водою.

Знову ім’я зі мішечка. І дитина знімає сніжинку з дерева. 

 

Друге завдання.

Діти, а чи відомо вам, що піснями, танцями, хороводами, веселими забавами зустрічали наші пращури весну,закликаючи тепло та радість. 

Вчитель. Отже,я вам пропоную заспівати та підняти нам всім настрій.

 (Виходять діти, співають пісню Наталії Май « Весною яблуні зацвітуть».).

Слайд7. (На екрані відео до пісні).

Розумнички! Наше деревце вже майже звільнилося від снігу. (Знову вибирає ім'я з мішечка,потім та дитина знову підходить і знімає сніжинку з завданням) .

 

Трєте завдання

Вчитель. Отже наступна умова зими «Намалюй  весну долонями».
У вас на парті є різнокольорові долоні, потрібно з них скласти малюнок.

Давайте передамо свої почуття малюнком. Згадайте, як «говорять» фарби? 
- Якими тонами ми передамо радість, тепло? (Теплими – жовтими, зеленими).

(Діти в групі  на ватмані кожний окремо викладають та клеять із долонь хтось сонечко, хтось дерево, квітку.)

Будь ласка, покажіть свої малюнки.
Завдяки вашим малюнкам, наше дерево оживає. Давайте і далі його зігрівати своїми теплими, лагідними справами.

(Знову Гра «Чарівний мішечок» вибір імені, а потім та дитина знову знімає умову зими з дерева.)

 

Четверте завдання «Загадка».

Вчитель.

Я  найперша  зацвітаю

   Синім  цвітом  серед  гаю,

   Відгадайте,  що  за  квітка,

   Бо  мене  не  стане  влітку.  (Пролісок)

Слайд 8.(Спочатку загадка, потім пролісок).

 Дуже добре ! Це  пролісок  -  чудова  рослина,  без  якої  неможливо  уявити  весняний  сад.  Отже вам треба зробити  буде  зробити квітку. Але,  перед  тим,  як  складати  квіточку,  трішечки  треба    розім’ятися. 

Фізкультхвилинка-гра «Як зберігати природу?»

  • Якщо ви любите весняну погоду — підніміть руки.
  • Якщо вам подобаються квіти — посміхніться.
  • Якщо ви не збираєте великих оберемків квітів — плесніть у долоні над головою.
  • Якщо ви навесні майструєте шпаківні — поставте руки в боки.
  • Якщо до вашої кімнати залетів джміль, і ви намагаєтеся випустити його — змахніть руками.
  • Якщо ви переконані, що кожній людині необхідно піклуватися про природу,— простягніть руки своїм сусідам, візьміть їх за руки.

Вчитель: Кожен  з  вас  отримав  частини  проліска.  Починаємо  працювати. (Діти з маси для  ліпки роблять квітку). А я вам буду допомогати.  Так,  діти,  що  тут  у  вас?  Як  ви  впоралися  з  завданням.  Зараз  всі  ваші  роботи  ми  помістимо  у кошик. Подивіться  яка  красота.

Ось які квіти дарує весна! Та й не лише ці. Кожна рослинка приходить у світ для добра, тільки треба любити і вивчати цей чарівний світ, і тоді ви зрозумієте багато цікавого та незвичайного. Запам’ятайте! Кожна людина приходить у світ творити добро.

 

ІІІ. Підсумок заняття.

Вчитель.

Діти, ми зробили достатньо, тому на дереві не залишилося і сліду від зими. Ой гляньте , під  деревом ще і подарунки. Ви дуже гарно сьогодні працювали, тому, чарівне деревце підготувало для вас подарунок. Підходьте, будь ласка.(Діти отримують цукерки).

Діти, про  яку  пору  року  ми  розмовляли?(Весна).

Що для вас було важким?

 Як  називається  перша  весняна  квітка?(Пролісок)

Хто  навесні  зігріває  землю,  дерева,  нас? (Сонце)

 

Вчитель.  Весна ще тільки починається. Вона щодня приносить нові сюрпризи і радощі. Уважно придивляйтеся до природи і ви побачите справжню і дивовижну казку. Не пропустіть чарівних подій весни! Любіть природу, будьте їй добрим другом і захисником.

 

docx
Додано
3 березня 2023
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку