Урок я дослідую світ 1 клас за підручником Бібік, Бондарчук".Весна. Як упізнати весну.""

Про матеріал
Конспект з предмету я досліджую світ для 1 класу - Збагатити знання учнів інформацією про ознаки весняної пори.
Перегляд файлу

Тема:  Весна.  Як приходить весна?

Мета уроку

Навчальна:

предметна компетентність: ознайомити учнів із весняними явищами у неживій і живій природі; закріпити елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни,  а саме: з пробудженням рослин, з поведінкою тварин;  показати, як зміни в неживій природі впливають на живу природу;

медіа компетентність: сприяти розвитку спостережливості ; продовжувати вчити переводити візуальну інформацію у вербальну; формувати вміння аналізувати інформацію, правильно узагальнювати дані, робити висновки, створювати власний медіа продукт.

Розвивальна: розвивати критичне мислення, усне мовлення, увагу, естетичні почуття,

Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи

 

Обладнання: ілюстрації, роздаткові матеріали, мовний матеріал, відео матеріали, дівчинка-весна, торбинка, стікери.

Хід заняття

І. Вітання.

1. Організація класу.

2. Привітання

Добрий день, моя земелька-мати!
Небо голубе, тобі палкий привіт!
Вже пора прийшла весну стрічати,
Розкривай обійми, милий світ!

3.Слухання співу пташки

https://www.youtube.com/watch?v=8XP3kLe-Rmg

Яку пташку ви почули? Яку картину ви уявили?

4. Робота з картинками

- Діти, відгадайте, коли це все буває? 

- Ой, справді, це все відбувється весню.

І. Ранкова зустріч

 Про це ми дізнаємося трішки пізніше, а зараз  ми будемо визначати наш настрій.  У вас на парті є стікери квітки з настрієм. Вибираємо квітку і кріпемо на пенелі з потягом з вагонами настрою. Саме на потязі ми вирушаємо сьогодні до іншої країни , яка зветься весна.  Передайте  один одному потяг та визначаємо настрій. Що вам нагадують ці квітки ( весняні дерева)

ІІ. Обмін інформацією

1. Ознайомлення з новинами . Тема дня «Як упізнати весну?»

--Як ви вже зрозуміли наше заняття буде присвячене саме весні  «Весні».

За початковими літерами дайте характеристику цій порі року, наприклад:

         В – весела, вітряна,

         Е – енергійна, емоційна,

         С – сонячна, святкова,

         Н – ніжна, незвичайна, неймовірна

         А – активна, ароматна…

 

2. Обговорення інформації

-Діти, а що ви вже знаєте про весну?

-Я думаю, що на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося ще багато-багато цікавого про цю пору року.   Тому ми вирушаємо у подорож  у світ природи і допоможе нам у цьому чарівниця  весна.

(учні займають місця за партами)

-Погляньте, яка прекрасна дівчина-весна до нас завітала та вона не просто завітала, а принесла  ЧАРІВНУ ТОРБИНКУ із завданнями. На уроці ми виконаємо їх.

3. Повідомлення «синоптика».

ІІІ Щоденні новини

- Діти, погляньте у віконечко і скажіть, чи ж вийшло до нас сонечко, яке ми так дружно закликали ?

- Яка сьогодні погода?

- Який день тижня?

- Яке число?

- Який місяць?(Березень)

- Які ще весняні місяці ви знаєте?

- Хто назве їх по порядку?

1. Гра «Долоні»

Хто із вас святкує день народження весною плескає один раз, хто літом два рази, хто восени три рази. Ті учні які святкують взимку чотири разів.

 

2. Вправа «Упізнай місяць», підбери до нього символ.

 

  • А чи знаєте ви, чому так  називаються весняні місяці?  Пропоную вам послухати що означає їхня назва.

Березень. Наші пращури-слов’яни називали початок весни березнем, бо цього місяця палили березу у грубках як вугілля. Це було чи не єдине доступне дерево для розпалювання в наших регіонах. Також у цьому місяці, як і зараз, так і багато сторічь тому традиційно починали збирати березовий сік.

Квітень. Квітень — це пробудження лісів, гаїв, цвітіння садків, яким поклонялися українці.

Травень. Місяць буяння трав, квітів, сонячних променів і ніжних почуттів. Ми святкуємо День матері – 13 травня, День сім’ї – 15 травня,  День науки, День Європи і ще десяток професійних, державних та пам’ятних дат.

3.  Вправа «Хмара слів»

- Ну що ж, розпочнемо виконувати завдання чарівного мішечка

-Які слова повязані із весною?   

 

IVАктуалізація знань

  1. Так чи Ні

Дістаєм завдання із нашої торбинки.

Якщо це правда тоді показуємо квітку зі словом так і навпаки.Ні

-- Ніч стає коротшою, а день довшим.

-- Залягає у сплячку ведмідь.

-- Все сильніше пригріває сонечко, тане сніг.

-- Ми збираємо гриби.

-- Бубнявіють бруньки на деревах.

-- Люди збирають урожай фруктів, овочів.

-- З теплих країв прилітають птахи.

-- Все навкруги покривається льодом.

-- З-під землі пробиваються перші весняні квіти.

2. Створення колективного плакату «Весняна галявина» 

-Ви дуже добре справились. Думаю весна радіє що ви знєте що відбувається весною.

Наступне завдання. На парті у вас є елементи аплікаціїї.  Тож ми з вами створимо аплікацію і побачимо що у нас вийде.

* Пролісок – Пролісок –первоцвіт, що зацвітає найпершим у наших весняних садах

* Ластівка

* Шпачок – першим повертається із теплих країв, ще називають вісником весни.

* Метелик –З усього світу комах метелики – найпопулярніші  метелик та інші комахи прокидаються від зимового сну.

* Бджілка - Як тільки починає пригрівати сонце, піднімають голівки дивовижно сині квіти  проліски, навіть їхні тичинки забарвлені густою синьою фарбою. А над квітами вже дзижчать невгамовні домашні бджоли.

* Травичка – починає зеленіти і вкривати землю барвистим килимом.

* Дерево з вербовими котиками – вербичка теж прокинулась від зимового сну, випустила свої маленькі котики.

* Зайчик – міняє шубку з білої на сіру.

* Ведмедик – прокинувся від зимової сплячки і виліз зі свого барлогу.

* Білочка – навесні міняє сіру шубку на яскраву коричневу.

Діти по черзі клеють елементи на плакаті біля дошки.

 У нас  вийшла чудова картина.

Давайте згадаємо які зміни відбуваються весною в житті рослин  та тварин.

 

 4. Робота з підручником

- Діти, відкрийте підручник на с.44-45. Як ви думаєте, хто ця пані у віночку з квітів?

- Які ознаки весни, про які йшлося у відео, ви побачили   на малюнку?

- Чого ще не зобразив художник?

Наступне завдання давайте прочитаємо слова

--Чому весняні місяці  так називаються?  Хто готовий розповісти?

 

5. Гра “Буває, не буває”

- У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища  природи. Нам потрібно залишити тільки ті,  які притаманні саме весні.

1 малюнок.

  • Що на ньому зображено?
  • Дощ.
  • Так. Весною буває дощ? Отже, цей малюнок залишаємо.

2 малюнок.

  • Квіти. Ми їх залишаємо?  Так, бо саме весною прокидаються перші квіти.

3 малюнок.

  • Крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так . Отже, цей малюнок залишається.

4 малюнок.

Сніг.

  • Так. Сніг буває весною?
  • Ні.
  • Тому цей малюнок знімаємо.

Далі на малюнку…

  • Блискавка.
  • Так,  молодці. Таке буває? 
  • А що на наступному малюнку?
  • Тануть бурульки.
  • Молодці. Це явище весняне?

Далі на малюнку…

Бруньки.

  • Таке явище буває? Саме весною на деревах розпускаються бруньки.

VI. Підведення підсумків заняття.

Чарівна весна задоволена, ви гарно виконали всі завдання, мішечок пустий,  а також вона бажає  щоб протягом  весни наш клас отримав  гарні  новини та   знання.

1. Вправа «Комплімент весні»

-Бачите, скільки дарів нам приносить весна зі своїм приходом? Давайте ми їй віддячимо і обсиплемо її компліментами та зберемо для нашої Весни-красуні букет добрих слів.  Приготовте долоні подуйте кожен свій комплімент весні.

  • Ось і підійшов до кінця наш урок. Скажіть,  яку пору року ми вчилися впізнавати?
  • Сподобалися вам завдання?

Вправа «Діамант»

Учні по черзі висловлюються про урок те, що на їхню думку, було найбільш цікавим і корисним. При цьому вони говорять: «Справжній діамант уроку сьогодні – це …..

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку