Інтегроване заняття. Тема дня "Як живуть мурахи"

Про матеріал
Матеріали з інтегрованого курсу "Я досліджую світ." Тема тижня "Комахи.". Тематичний день "Як живуть мурахи" розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Дана розробка буде корисна для вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

Лепим муравьевПохожее изображение

 

 

 

 

Тема тижня « Комахи»

 

Тематичний день « Як живуть мурахи»

 

Підготувала: Світлана Пуха

учитель початкових класів

Оженинський ліцей ім. Т.Г.Шевченка

 

 

 

C:\Users\Руслана\Desktop\13004.011.jpg

Як живуть Мурахи?

Узагальнена таблиця

№ з/п Приклади

навчальної

     діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс

очікуваного

результату

 

І. Ранкова зустріч

Привітання

Обмін інформацією.

Новини дня

 Крісло автора Планування

роботи

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Висловлює свою думку з приводу почутого або побаченого (тема тижня)

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами

Відповідає на запитання за даними таблиці, схеми

 

 

2 МОВ 1.1-1

 

 

2 ГІО 7.2-3

 

 

 

2 МОВ 1.1-2

 

2 МОВ 1.3-3

 

2 ПРО 2.2-1

 

2 ІФО 1.2-6

Опрацювання твору

В.Сухомлинського

 «Мурашка – мандрівниця»

 

Вправа « Читання з передбаченням»

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось) з метою відповіді на запропоновані запитання

Читає виразно в голос короткі тексти (логічний наголос, інтонація).

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось)

Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком.

 

 

 

 

 

2 МОВ 1.1-2

 

2 МОВ 2.2-2

 

 

 

 

2 МОВ 1.8-1

 

2 МОВ 2.2-1

Бесіда за прочитаним твором

 

Вправа « Склади казку з новим героєм»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду.

Висловлює думку про прочитаний текст

Придумує «казку на новий лад» на основі відомої казки зі зміною персонажів подій

 

 

 

2 МОВ 1.1-1

 

2 СЗО 4.4-6

 

2 МОВ 2.4-3

 

 

2 МОВ 2.5-4

 

Мовні вправи

Вправа «Природнича математика»

Робота в групі  «Мурашки»

Розпізнає, називає і записує відому малу і велику букву «Ш», «ш»

Правильно записує слова, вимова і написання яких збігається.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й])

 

2 МОВ 3.1-1

 

2  МОВ 3.1-4

 

2 СЗО 4.4-6

 

 

 

 

 

 

2 МОВ 4.1-1

Екскурсія до мурашника

Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження

Застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження

Дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, на вулиці, у парку, на дитячому майданчику тощо) правил

Пояснює,чому потрібно дотримуватися встановлених правил 

 

2 ПРО 1.4-1

 

2 ПРО 1.4-2

 

 

2 ПРО 2.3-1

 

 

2 ПРО 2.2-1

 

 

2 ГІО 2.3-1

 

2 ГІО 2.3-1

Створення асоціативного куща « Мураха »

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

 

 

 

 

2 МОВ 1.7-2

Перегляд відео « Мурахи»

Сприймає монологічне висловлення з метою пошуку відповіді на запропоновані питання

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Висловлює свою думку письмово за допомогою слів, малюнків

 

 

2 МОВ 1.1-2

 

 

 

2 ПРО 2.2-1

 

 

2 ГІО 7.2-3

 

2 МОВ 3.1.1

Математичні завдання від мурах

Лічить до 100 в прямому і зворотному порядку 

Оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми

Знаходить значення математичних виразів на одну – дві дії

Оцінює правильність розв’язання математичних задач із допомогою дорослого або самостійно, робить відповідний висновок

 

 

2 МАО 3.1-2

 

2 МАО 3.3-1

 

2 МАО 3.3-2

 

 

 

2 МАО 1.4-6

Розпізнавання геометричних фігур

Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками 

Перетворює інформацію у схематичний рисунок

 

2 МАО 4.2-1

 

2 МАО 2.2-1

Виготовлення лепбука

 « Мурахи»

 

Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Створює короткі письмові повідомлення (друкованими або писаними літерами)

2 ТЕО 1.4-2

 

 

2 ТЕО 2.1.-1

 

 

2 МОВ 3.1-3

 Рефлексія

« Щоденник

 вражень».

 «Хто такі тварини? Що я дізнався про них?»

Записує тексти з 5–6 коротких речень.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 3.1-1

 

 

2 ГІО 7. 2-3

 

 

 

 

 

І.Ранкова зустріч

1. Привітання

Привітайтеся з учнями словами вірша, який підкаже про що йтиме мова на сьогодні.

               Доброго ранку, сонце блакитне!

               Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку,співучі птахи!

 Доброго ранку, маленькі мурахи!

Я вас вітаю люблю, пізнаю.

Бо живемо ми в одному краю!

Коли всі діти зберуться, учитель запитує їх, про яких комах  згадується у вірші,чи хотіли б вони знову вирушити в країну комах. 

2.Обмін інформацією

Діти пригадують чи зустрічалися вони з мурашками.

Як саме відбувалися ваші зустрічі із цими комахами? Можливо, згадаєте цікаві історії, ситуації. (Відповіді учнів) 

3. Новини дня

А зараз опустіться на подушечки, сядьте зручніше, і черговий синоптик повідомить, яка погода супроводжувала нас до школи саме сьогодні.

Повідомлення чергового синоптика (число, місяць, рік, день тижня)

     Демонстрація фенологічних спостережень на дошці.

Інтелектуальна розминка.

 Пригадаємо, що цікавого ви вже дізналися про комах?

 Сьогодні ми дізнаємось багато цікавого ще про одну комашку.

Вдгадування загадки

Дружно вдень працюють ,

У траві все нишпорять ,

Шкідників винищують .

То ж оці руді комашки

Називаються … ( Мурашки )

Вірно, це мурашки. А розповість вам про них Денис.

 Крісло автора

Ліза розповість нам, про лісових мурашок.

Я знаю, що мурашок називають лісовими санітарами, тому що вони знищують 15-20 тисяч шкідливих комах за день, а корисних не чіпають. Мурашки, як і бджоли працьовиті.  Живуть ці комахи сім’ями.

 

Планування роботи

У нас багато ще цікавих справ сьогодні. І я бажаю вам гарного настрою та успіхів на весь сьогоднішній день.

Побажаємо, щоб були сильними. Якими?

Ось такими!

І веселими. Якими?

Ось такими!

І красивими. Якими?

 Ось такими!

І грайливими Якими?

 Ось такими!

 І настрій у всіх був який?

 Ось такий!

ІІ.     Навчання грамоти

Опрацювання казки В. Сухомлинського « Мурашка – мандрівниця»

 Вправа « Передбачення»

Діти читають заголовок казки

Учитель. Як ви вважаєте про що йтиме мова у казці?

 

Мурашка – мандрівниця

У мурашнику вирує життя. Тисячі мурашок щось роблять. Одні будують кімнати малесенькі, в яких ховаються від негоди. Другі несуть додому крихітки картоплі, буряків, зернинки, насінинки – все, що знайдуть у полі. Треті полюють на комах – жучків, мух.

Аж тут до мурашника прибігла Мурашка-мандрівниця. Вона втекла зі свого мурашника, бо не хотілося їй працювати. Думає,піду в чужий мурашник, мене там нагодують.

Мурашки зараз же впізнали чужу. Бо кожна трудівниця чимось пахне – хлібом, картоплею, буряком… А Мурашка-мандрівниця нічим не пахла.

– Нероба! – закричали десятки мурашок і збіглися до мандрівниці. – Іди геть від нас.

Ледве втекла волоцюга від трудівниць. Побігла до свого мурашника, але й там її прийняли за чужу, бо лапки її не пахли працею.

Читання твору В. Сухомлинського « Мурашка – мандрівниця»

Учитель.  Чи здійснилось ваше передбачення?

                  Де жили мурашки?

 Як жили мурашки в мурашнику?

                  Звідки з’явилась Мурашка – мандрівниця?

 Чому вона не захотіла жити вдома?

Як мурашки зустріли чужу?

 Чи прийняли її в своєму мурашнику?

Робота в групах.

Кого б ви ввели в казку, щоб навчити Мурашку – мандрівницю працелюбності?

( Наприклад: зустрілася їй на шляху працьовита Бджілка …)

Вправа « Природнича математика»

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-b8e14745b8465112ed9a5ab1f2c9762dcdd2f265915e6056368baf73636e0553-V.JPG

Складання звукової моделі слова мурашка ( учні викладають фішками)

 Робота  в групі « Мурашки»

Діти об’єднуються в групи. Завдання: із букв слова МУРАШКИ скласти якомога  більше нових слів. ( Кожна група має конверт із буквами М,У,Р,А,Ш,К,И).

Руханка « Прогулянка в ліс»

Діти лісом гуляли,  ( діти ходять по класу)

За природою спостерігали, (оглядаються навкруги)

Вгору – на сонце – поглядають ( дивляться на сонце).

Мурашки дім будують, ( імітують рухи)

Один одному допомагають.

Дружно плеснімо: раз, ( плещуть в долоні)

два, три, чотири, п'ять.

Треба нам букет зібрать(присідають ,імітують збирання букету)

Раз присіли, два присіли

І за парти швидко сіли.

 

 

 

 

ІІІ. Природознавство

Як живуть мурашки?

Екскурсія до мурашника

Спостереження за поведінкою мурашок

 

 Вправа « Асоціативний кущ» ( запис на дошці)

Учитель. Що уявляєте , коли чуєте слово мурашка?

 

http://www.free-lancers.net/posted_files/NEC1100A6483D.jpgДружба                                                                                         Сім’я

Будівельник                          Мурашник

C:\Documents and Settings\Аня\Рабочий стол\muraveinik[1].jpgУчитель .             Будова мурашника.

Мурашник ,в якому мешкає сімейство рудих лісових мурашок, має складну будову. Зведений він на старому пні.

В ньому можуть жити до півтора мільйони мурах.

1. Покриття з голок і гілочок. Захищає житло від примх погоди, ремонтується і оновлюється робочими мурахами.
2. «Солярій» - камера, що нагрівається променями сонця. Навесні мешканці забігають сюди погрітися.
3. Один із входів охороняється солдатами. Служить вентиляційним каналом.
4. «Кладовище». Сюди робочі мурашки відносять померлих побратимів і сміття.
5. Зимувальна камера. Комахи збираються тут, щоб пережити холоди в стані напівсплячки.
6. «Хлібнакомора». Тут мурашки зберігають зерно.
7. Царська камера, де живе матка (цариця), відкладаючи до півтори тисячі яєць на день. За нею доглядають робочі мурашки.
8. Камери з яйцями, личинками і лялечками.
9. «Корівник», де мурашки містять попелиць (тлю).
10. «М’ясна комора», куди фуражири приносять гусениць та іншу здобич.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Аня\Рабочий стол\muraveinik[1].jpgC:\Documents and Settings\Аня\Рабочий стол\img--i-26005-w-640[1].jpgЯк ви думаєте – які є мурашині професії?

Робочі мурахи – це розвідники , годувальники, няньки, будівельники, солдати, постачальники, пастухи.

Перегляд відео « Мурахи»

https://www.youtube.com/watch?v=4KCvEfb3Hew

Стратегія розвитку критичного мислення

Дискусійне питання

Корисні чи шкідливі мурахи?

ТАК                                                                                               НІ

Діти поділяються на дві групи за власним переконанням. Кожна група  отримує лист паперу формату А1, на якому вони за допомогою малюнків пояснюють своєю думку ( наводять аргументи).

Після завершення відведеного час ( 5-7 хв)кожна група захищає свою точку зору.

Учитель підсумовує , акцентуючи увагу на тому,що всі думки важливі.

Руханка

А чи хочете ви побувати в середині мурашника?

Нас запрошує до себе в гості мураха.

Тож зараз ми перетворимося у мурах і потрапимо в їхні домівки

Учні об’єднуються в декілька груп «мурашиних родин». Діти стають ланцюжком. Учитель визначає, де буде розташований мурашник кожної «родини». За сигналом один за одним діти рухаються по класу – «лісу» - в різних напрямках. Не можна натикатися одне на одного .За другим сигналом ланцюжки розсипаються і «мурашки» мають повернутися до своїх «мурашників»

 

 

 

 

ІV. Математика . Усний рахунокC:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-8e662c8a7c411ed6a9db5d777debf0d66896c8dbfd10a40fcea6ef92f0819dac-V.JPG

 

 

Математичні вправи

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-ef770b21b8841bb1ee0e6183de31df0357e2d8b2368f8e6a913800fc4b78e3b6-V.JPG

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-178fa81a04dd9adad36a81014a13666af63da48e1aa317926e3640918f043092-V.JPG

Офтальмологічна пауза

https://www.youtube.com/watch?v=TNSr2ce3kYI

Дітки, на цій зупинці ми дамо відпочити нашим оченяткам, які довго працювали.(Дітям вмикається відео з поетапним малюванням частин будови мурахи , за яким вони слідкують тільки оченятами)

Вправа «Мураха» (Розпізнавання геометричних фігур)

Дітки, завдання від мурашки: назвати геометричні фігури, з яких вона складена.    (Відповіді дітей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.Технології.

  Виготовлення лепбука «Мурахи»

 

C:\Users\Руслана\Desktop\DSCN4796.JPG

Картинки по запросу картінки мурашок

 

 

D:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-7ff381895d3252c4f139b3d4dce20f58545a0606ddc2489741b86100e7f7b30c-V.jpgD:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-5d8e4980a3dbb32f4885d7ef16b61a218e51b486af2e8615b54eb7495043773f-V.jpg

 

 

 

 

D:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-5a12c9bc565d6918474015e2cc6de97efa1a906f8ad9e07a85a501981659db71-V.jpgC:\Users\Руслана\Desktop\334942_1.jpgC:\Users\Руслана\Desktop\ebb6460d23b2d7a3120abd3a04fffc65.jpgC:\Users\Руслана\Desktop\risunok17.png

 

Підсумок дня

                       Робота у щоденнику вражень

Діти виконують малюнок у альбомі вражень

Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Якою новою інформацією ви поповнили свій багаж знань?

Мене вразило…

Мене здивувало…

Мені сподобалося…

Мені цікаво…

Я вперше дізнався, що…

Давайте зробимо мурашник нашого класу.

(Кожен учень виходить до дошки і наклеює на мурашник мурашку зі своїм ім`ям)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 1.

 

М + ура + халва – лва =

 

Додаток 2.

Конверти з буквами

М ,У, Р, А, Ш, К, И.

 

 

Додаток 3.

 

C:\Documents and Settings\Аня\Рабочий стол\img--i-26005-w-640[1].jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

 

C:\Documents and Settings\Аня\Рабочий стол\muraveinik[1].jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-8e662c8a7c411ed6a9db5d777debf0d66896c8dbfd10a40fcea6ef92f0819dac-V.JPG

 

 

Додаток 6.

 

 

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-ef770b21b8841bb1ee0e6183de31df0357e2d8b2368f8e6a913800fc4b78e3b6-V.JPG

 

 

Додаток 7.

 

C:\Users\Руслана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\image-0-02-01-178fa81a04dd9adad36a81014a13666af63da48e1aa317926e3640918f043092-V.JPG

Додаток 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9. 

D:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-5d8e4980a3dbb32f4885d7ef16b61a218e51b486af2e8615b54eb7495043773f-V.jpgD:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-7ff381895d3252c4f139b3d4dce20f58545a0606ddc2489741b86100e7f7b30c-V.jpg
 

D:\ФОТОЧКИ\вайбер свєта\image-0-02-01-5a12c9bc565d6918474015e2cc6de97efa1a906f8ad9e07a85a501981659db71-V.jpgC:\Users\Руслана\Desktop\334942_1.jpg

C:\Users\Руслана\Desktop\ebb6460d23b2d7a3120abd3a04fffc65.jpgC:\Users\Руслана\Desktop\risunok17.png

 

Додаток 10.

G:\завантаження.jpgG:\завантаження (1).jpg

 

 

G:\images (2).jpgG:\images (1).jpg

 

G:\images.jpg

 

 

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку