Інтегроване заняття. Тема: «Водний транспорт»
(Розвиток мовлення/ Сенсорика/
Ознайомлення з навколишнім середовищем)
Мета: розширити знання дітей про водний транспорт, ознайомити з професіями людей, які працюють на судні; збагачувати словниковий запас; розвивати пам'ять, мислення, увагу, зв’язне мовлення, мовленнєве дихання; навчити дітей робити кораблик в техніці орігамі, удосконалювати навички складання паперу навпіл, притискання пальчиком лінії згину; викликати бажання орієнтуватися у назвах водного транспорту та професіями людей, які працюють на ньому.
Матеріали: ілюстрації до теми «Водний транспорт», д/г «Що зайве?», аркуш паперу, ємність з водою для запускання човника.
Без рук, без ніг,
На животі пливе
І других везе. (Човен)
- Роздивіться ілюстрацію, та скажіть, що на ній ви бачите.
(Човен, яхта, пароплав, баржа, підводний човен, катер, вітрильник)
- Цей вид транспорту називається – водний.
- Водний транспорт виконує перевезення пасажирів та вантажів по водних
шляхах – річках, морях, океанах.
2. Дихальна вправа «Човник»
Дітям пропонується широка ємність з водою, а в ній - паперові кораблики, якими можуть бути прості шматочки паперу, пінопласту. Діти, повільно вдихаючи, направляють повітряний струмінь на «кораблик», підганяючи його до іншого «берега».
3. Послухайте пісеньку «Пливи човнику»
https://www.youtube.com/watch?v=iVn1RnKZH1w
Пливи, пливи, пливи по хвилях,
Я своїм човном.
Весело, весело, весело, весело!
Життя, як дивний сон.
4. Руханка «Автобус»
https://youtube.com/watch?v=Tv0ViTcYmm0&feature=shared
5. Артикуляційна гімнастика
https://youtube.com/watch?v=7_fnDUuxrSo&feature=share
6. Повторіть чистомовку «Транспорт»
Зі – зі – зі – їдемо на потязі.
Ку – ку – ку – летимо на літаку.
Ні – ні – ні – їдемо на машині.
Сі – сі – сі – їдемо на автобусі.
Лі – лі – лі – пливемо на кораблі.
7. Бесіда «Хто працює на судні?»
– Роздивіться ілюстрації. Познайомось з професіями людей, які працюють на водному транспорті.
8. Дидактична гра «Що зайве?»
Як грати:
- Назвіть транспорт, який зображен на малюнку.
- Як ви думаэте, що тут зайве? Чому?
9. Пальчикова вправа «Транспорт»
https://youtube.com/watch?v=Fc78IJ2jT5M&feature=shared
10. Виготовлення орігамі «Паперовий човник»
Для роботи нам знадобиться один аркуш паперу.
Хід роботи: Беремо аркуш паперу і складаємо його навпіл, потім у згорнутому вигляді зігнутою стороною до гори, загинаєм кути до середини, щоб вийшов трикутник. Пальчиками притискаємо наші загини. Далі, нижню частину загинаємо догори і так само з іншої сторони. Пальчиками із середини розгортаєм і складаєм квадрат. Два хвостики, які дивляться на нас, ми закладаємо один за один, так само робимо з іншої сторони. В нас вийшов ось такий квадрат. Потім ми знов складаємо трикутник, загинаючи догори ту частину, з якої в нас згорнуті хвостики, притискаємо пальчиками і повторюємо так само з іншої сторони. Ретельно притискаємо ще раз наші загини, потім знову розкриваємо із середини і виходить в нас ромб. Згори беремо за куточки і розкриваємо.
11. Психогімнастика «Відправимо човник у плавання»
Запускаємо паперовий човник у ємність з водою, дмухаємо на ного, спостерігаємо.