Інтегроване заняття
Я досліджую світ
Тема тижня: Подорожуємо в часі
Тема дня: Як змінилися ми за час шкільного життя?
Мета:
Завдання:
Очікуванні результати учіння:
Перебіг заняття
І частина
Діти утворюють коло.
Діти відповідно вітаються один з одним. Вітання продовжується в колі.
…Миле вранці привітання –
Це від серця побажання.
Хай тобі весь день сміється,
Добре вчитися вдається,
Хай живуть між нас забави,
Гарні вчинки, добрі справи.
Сьогодні ви згадаєте, якими ви прийшли до школи 1 вересня, розкажете один одному чи змінилися ви за цей час, чому навчилися у школі.
Перед проведенням гри вчитель нагадує дітям, що людей у світі живе надзвичайно багато і серед них є різні - рідні, друзі, знайомі та чужі й незнайомі нам люди.
Діти стають півколом перед педагогом, а той бере в руки м'яч. Вчитель пояснює дітям правило гри. Той, хто м'ячика зловив, на питання відповів.
Дорослий кидає м’яч дитині і ставить їй питання, а дитина має піймати м'яч, дати відповідь і повернути м'яч дорослому. Решта учнів стежить за відповідями товариша і за потреби виправляють його або допомагають.
Варіанти питань для гри:
Які люди є у твоїй родині? (Мама, тато, братик, бабуся, дідусь.)
Хто живе у квартирі (будинку) поряд? (Сусіди.)
Яких людей запрошують у гості? (Родичів, друзів, приятелів.)
Із ким потрібно вітатися при зустрічі? (Із усіма знайомими.)
Кому ми даруємо подарунки? (Рідним та друзям.)
Кого вважають людьми похилого віку? (Стареньких бабусь та дідусів.)
Дорослі працюють на роботі, а чим займаються діти? (Ходять до дитсадка або до школи.)
Усі незнайомі - це рідні чи чужі нам люди? (Це чужі люди.)
Які люди піклуються про тебе вдома і в школі? (Мама, тато, бабуся, дідусь, вчителі...)
А можуть про тебе піклуватися незнайомі люди? Які, наприклад? (Можуть, якщо це лікар, водій автобуса.)
Із ким ти граєшся? (Із дітьми, друзями.)
Із яким людьми слід поводитися чемно та ввічливо? (З усіма людьми )
Під час гри вчитель спонукає дітей не називати конкретні імена, а вживати слова узагальнюючого характеру.
З перших днів існування на Землі люди навчилися перемагати природні негаразди, будувати перші оселі, здобувати їжу. Минали роки й століття, змінювалися історичні епохи. Печеру, вогнище та палицю замінили електрика, комп'ютери й хмарочоси. На місці невеликих людських колективів людського стада, племені — утворилися великі держави. Однак і в малому, і у великому колективах завжди існувала та й нині існує проблема співіснування людей, залагоджування стосунків між ними.
Уже в первісному суспільстві виникали певні правила поведінки. Коли плем'я збиралося на полювання, воно влаштовувало навколо зображення звіра традиційний ритуал. Це було правило, без якого на лови не йшли. Уважалося, що без дотримання цього полювання буде невдалим. Згодом виникли держави, у яких формувалися закони правила життя суспільства.
Правила супроводжують нас на кожному кроці життя. Зайшовши в автобус чи трамвай, вагон потягу чи метро, ви бачите правила користування цими видами транспорту. У школі учні зобов'язані дотримуватися правил поведінки. Щоб запобігти пожежі, маємо дотримуватися правил протипожежної безпеки, а щоб уникнути проблем під час купання правил поведінки на воді. У кожному магазині ми можемо ознайомитися з правилами обслуговування покупців.
Учитель інформує учнів про те, що в кожній сім’ї усі знають, що можна робити, а що – ні. Так і в країні. В країні – це називається ЗАКОН, а в сім’ї – правила. Наприклад: «Складати усі речі на місце, мити за собою посуд, допомагати один одному».
− Чи є правила у вас вдома? Хто сьогодні хоче поділитися своїми сімейними правилами?
Учні (за бажанням) розповідають правила.
Що хочеш від людей ти мати,
То те ж і до людей неси.
Тоді не буде бракувати
Тепла і радості, й краси.
То ж треба мудро в світі жити,
Нести до всіх своє тепло.
Любити світ, людей любити,
Щоб радісно усім було.
Фізкультхвилинка.
Один, два — усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири — руки вгору,
В сторони і вгору знову
П'ять, шість — опустили,
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім — всі малята
Стрибають, як жабенята.
Дев'ять, десять, — рівно стали
І за парти посідали.
Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому – усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
На уроці не гукай
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
На перерві в ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.
До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
Школа — це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе відмінно.
Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
В нашій школі — учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Слідкувати завжди треба,
Щоб порядок був у тебе.
У їдальні всі їдять,
Там не бігають — сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.
В туалет йдуть при потребі.
Чистота там завжди треба.
Пам’ятай, що ти — людина
Й знати правила повинна.
Підвіконня , любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.
В школу з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не беріть.
Ними можна травмувати.
Всім про це потрібно знати.
Наполегливо учися.
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов до школи —
Не забудь про це ніколи!
Діти розповідають чому навчилися за 4 місяці навчання у школі, з ким потоваришували, про що цікаве дізналися.
ІІ частина
Чому ми навчилися у школі?
Мета: вчити учнів складати речення за малюнками, розпізнавати час за годинником.
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
Мета: формувати у дітей уміння розрізняти м'які приголосні та тверді. На дошці малюнки дівчинки Лесі та хлопчика Іванка, квітів:
Вчитель говорить слова: Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви яких починаються з м’яких приголосних. А Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям. Лесі допомагають дівчатка, а Іванкові – хлопчики.
Діти виходять до дошки і групують квіти відповідно до завдання.
Завдання: знайти сховані слова, обвести їх кружечком, записати рукописними буквами 3 слова на власний вибір.
Слова: слон, тигр, їжак, білка, вовк, лис, лев, бобер.