Інтегроване заняття з першокласниками

Про матеріал

Заняття сприяє розвитку інтелектуального та творчого потенціалу дітей;

збагачує словниковий запас дітей; розвиває творчу уяву, фантазію, навички самоаналізу, саморозвитку; залучає дітей до художньої культури. Заняття допоможе

виховувати у дітей молдодшого шкільного віку самостійність, уміння працювати в колективі, уміння домовлятися.

Перегляд файлу

https://st.depositphotos.com/1318242/1974/v/950/depositphotos_19742517-stock-illustration-child-thinking.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  сприяти розвитку інтелектуального та  творчого  потенціалу дітей;

             збагачувати словниковий запас дітей;

             розвивати творчу уяву, фантазію,  навички самоаналізу, саморозвитку;

             залучити дітей до художньої культури;

             виховувати самостійність, уміння працювати в колективі, уміння             

            домовлятися.

 

Обладнання: фарби, пензлики,2 листи А4, репродукція пейзажу або

                          натюрморту, різнокольорові камінчики

 

Хід заняття

І Організаційний момент

Доброго дня, діти!

Зверніть увагу на те, яка сьогодні  за вікнами прекрасна погода і ви сьогодні особливі, гарні. Я теж виглядаю незвично… довга сукня розшита золотом, на голові  пишний парик… Сцена… Світло софітів… я в головній ролі… ви актори ведучого театру України… Увага!..  Третій дзвоник! Завіса!....ой…, що я роблю, що  відбувається?

( Діти: - Ви все вигадали! Ви фантазуєте!)

  • А ви часто включаєте свою увагу? Чи часто ви фантазуєте?
  • Про що будемо говорити сьогодні на занятті?

ІІ Актуалізація знань

  • Діти, подивіться який цікавий лист ми отримали. Давайте його прочитаємо ( учитель зачитує запрошення від жителів країни Уявляндії). Нас запрошують  в гості. У яку країну ми зараз відправимося? (Відповіді дітей). Правильно! Це країна Уявляндія, яка знаходиться над хмарами, а тому із землі її не видно. ( Слайд)
  • Щоб потрапити у цю країну, не треба їхати на потязі, плисти на пароплаві чи летіти літаком. Уявляндія тим і  гарна, що її можна омріяти, уявити, а значить, там може опинитися будь – який бажаючий, не витрачаючи при цьому грошей на білет.

   Наша уява піддається тренуванням, як будь – який мускул на тілі. Чим частіше ми будемо використовувати нашу уяву, тим натренованою вона стане. Усім відомо, якщо довго вчитися будь – чому, наприклад, кататися на ковзанах, стрибати у висоту,  то неодмінно досягнеш хороших результатів.

   Перш ніж опинитися у країні Уявляндії давайте перевіримо, на що здібна ваша уява.

Розминка. Нехай кожен з вас закриє очі і уявить, що …

  •  ти йдеш вранці по росі босими ногами;
  •  ти  у лісі слухаєш спів пташок;
  •  ти їси лимон;
  •  ти тримаєш у руках свою улюблену іграшку;
  •  ти тримаєш на руках кошеня;
  •  ти лежиш на пляжі;
  •  ти опускаєш руки у холодну воду;
  •  ти тримаєш у руках  троянди і вдихаєш їх аромат.
  • Розкажіть, що ви уявили найяскравіше. ( Відповіді дітей)

Думаю, що кожен з вас зрозумів наскільки багата ваша уява. Сьогодні, протягом усього заняття ми будемо з вами тренувати свою уяву і ви зрозумієте, наскільки це цікаво і весело.

ІІІ Усвідомлення змісту

  • А тепер закриваємо очі, вибираємо вид транспорту( кожен свій) і відправляємося в Уявляндію. Раз, два, три! Прибули!

 

Яша думав:

Речі всі

Розмовляють, мов живі.

Тільки ти відкриєш двері

Заревуть вони,мов звірі:

«Ходять – бродять!

Взад, впред!

Мов ті бджоли йдуть на мед!»

 

Тільки сядеш на стілець

Заспіває молодець

« Знову ти сидиш, ледаще!

Погуляй, сходи – но краще!»

 

Теревенять між собою

Ложки, блюдця і каструлі.

Ну і гамірний народ!

І розмов у них повен рот!

  • Так про що можуть розмовляти ложки? Каструлі? Кулькова ручка? М’яч? Будильник? Телефон? Зубна щітка?

       Перегляд мультфільму

       Альманах "Дитячі фантазії"

           youtube.com

 

Казка ( Супроводжується показом слайдів)

 «У давні – прадавні часи усі чародії жили в одній країні Уявляндії і  творили тільки добрі чудеса. Але одного разу із далекої країни прилетів злий чаклун.  Він щедро обдаровував подарунками усіх, хто зустрічався на його шляху. А подарунком був флакончик духів з  дивним запахом. Чародії раділи подарункам. Та ось біда! Ті, хто скористався цими  парфумами, ставав злим, заздрісним, грубим, вередливим, неприємним. Чародії стали сваритися  і ворогувати один з одним. Змінилася країна Уявляндія, розділилася на дві частини: Бараканію і Ласканію. В одній частині жили злі чародії, а в другій – добрі». ( Звучить два фрагменти музики.  Діти визначають, які замки належать злим, а які – добрим чародіям. Вони порівнюють, фантазують, з чого побудовані замки, чим прикрашені).

Гра « Чарівні камінці»  ( Колективна робота)

  • Перед вами лежать камінчики. Чим вони відрізняються? ( Одні  похмурі,темні, суворі, а інші – яскраві, світлі). Давайте допоможемо викласти доріжки до замків Ласканії та Бараканії чарівними камінчиками різного кольору, щоб випадкові  подорожні не потрапили в ту частину, де живуть злі чародії. До Бараканії дорога  звивиста з гострими кутами і камінчики похмурого кольору, а до Ласканії – доріжка пряма і широка, камінчики яскравих, райдужних кольорів. ( Діти перебирають камінці і будують доріжки до замків).

 

Руханка

(Діти імітують слова руханки)

Угорі пливе хмарина,

Унизу росте травина.

Тварина стежкою біжить,

У листі вітер шелестить.

Ми нагнулись до струмка:

Ой, вода у нім яка!

Миєм руки, миєм личка,

Акуратність - наша звичка.

 

Вправа « Увійди в картину».

 

https://www.artmajeur.com/medias/standard/n/a/nata-new/artwork/8763673_.jpg

 

Учитель вивішує на дошку репродукцію картини із зображенням пейзажу або натюрморту і просить дітей уявити себе будь – яким предметом цієї картини, живим або неживим, і постаратися подивитися на навколишній світ з точки зору цього предмета. ( Звучить легка інструментальна музика).

Через 2 – 3 хвилини учитель пропонує бажаючим розповісти про свої відчуття.

 

Вправа « Художники».

  • Зараз я пропоную вам стати художниками. Причому сучасними. Беремо альбомний лист, наносимо на нього швидкими рухами фарбу, накриваємо іншим листом, придавлюємо, потім повільно, починаючи з куточка, відкриваємо лист.
  •  Що ви бачите на « картині»? Якщо зображення вас не влаштовує, знову накриваємо і пробуємо відкрити, починаючи з іншого куточка. І так далі, доку вашій увазі не привидиться шедевр! ( Діти працюють).

 

ІV  Рефлексія

  • http://2.bp.blogspot.com/-e9ykmoU8QQA/U8Kcqz96HdI/AAAAAAAATDw/SaaZ6fTUpVk/s1600/15.jpgПеред вами дві картини. Виберіть ту, яка відповідає вашому настрою. Поясніть.

http://www.stihi.ru/pics/2008/09/02/3095.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

V Підсумок  заняття

  • Прощаємося з країною Уявляндією. Чи сподобалося вам заняття?

Вправа « Відкритий мікрофон»

( Діти  по черзі  підходять до мікрофона і кажуть, що їм найбільше сподобалося чи найбільше здивувало на цьому занятті).

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку