Заняття сприяє розвитку інтелектуального та творчого потенціалу дітей;
збагачує словниковий запас дітей; розвиває творчу уяву, фантазію, навички самоаналізу, саморозвитку; залучає дітей до художньої культури. Заняття допоможе
виховувати у дітей молдодшого шкільного віку самостійність, уміння працювати в колективі, уміння домовлятися.
Мета: сприяти розвитку інтелектуального та творчого потенціалу дітей;
збагачувати словниковий запас дітей;
розвивати творчу уяву, фантазію, навички самоаналізу, саморозвитку;
залучити дітей до художньої культури;
виховувати самостійність, уміння працювати в колективі, уміння
домовлятися.
Обладнання: фарби, пензлики,2 листи А4, репродукція пейзажу або
натюрморту, різнокольорові камінчики
Хід заняття
І Організаційний момент
Доброго дня, діти!
Зверніть увагу на те, яка сьогодні за вікнами прекрасна погода і ви сьогодні особливі, гарні. Я теж виглядаю незвично… довга сукня розшита золотом, на голові пишний парик… Сцена… Світло софітів… я в головній ролі… ви актори ведучого театру України… Увага!.. Третій дзвоник! Завіса!....ой…, що я роблю, що відбувається?
( Діти: - Ви все вигадали! Ви фантазуєте!)
ІІ Актуалізація знань
Наша уява піддається тренуванням, як будь – який мускул на тілі. Чим частіше ми будемо використовувати нашу уяву, тим натренованою вона стане. Усім відомо, якщо довго вчитися будь – чому, наприклад, кататися на ковзанах, стрибати у висоту, то неодмінно досягнеш хороших результатів.
Перш ніж опинитися у країні Уявляндії давайте перевіримо, на що здібна ваша уява.
Розминка. Нехай кожен з вас закриє очі і уявить, що …
Думаю, що кожен з вас зрозумів наскільки багата ваша уява. Сьогодні, протягом усього заняття ми будемо з вами тренувати свою уяву і ви зрозумієте, наскільки це цікаво і весело.
ІІІ Усвідомлення змісту
Яша думав:
Речі всі
Розмовляють, мов живі.
Тільки ти відкриєш двері
Заревуть вони,мов звірі:
«Ходять – бродять!
Взад, впред!
Мов ті бджоли йдуть на мед!»
Тільки сядеш на стілець
Заспіває молодець
« Знову ти сидиш, ледаще!
Погуляй, сходи – но краще!»
Теревенять між собою
Ложки, блюдця і каструлі.
Ну і гамірний народ!
І розмов у них повен рот!
Перегляд мультфільму
Альманах "Дитячі фантазії"
Казка ( Супроводжується показом слайдів)
«У давні – прадавні часи усі чародії жили в одній країні Уявляндії і творили тільки добрі чудеса. Але одного разу із далекої країни прилетів злий чаклун. Він щедро обдаровував подарунками усіх, хто зустрічався на його шляху. А подарунком був флакончик духів з дивним запахом. Чародії раділи подарункам. Та ось біда! Ті, хто скористався цими парфумами, ставав злим, заздрісним, грубим, вередливим, неприємним. Чародії стали сваритися і ворогувати один з одним. Змінилася країна Уявляндія, розділилася на дві частини: Бараканію і Ласканію. В одній частині жили злі чародії, а в другій – добрі». ( Звучить два фрагменти музики. Діти визначають, які замки належать злим, а які – добрим чародіям. Вони порівнюють, фантазують, з чого побудовані замки, чим прикрашені).
Гра « Чарівні камінці» ( Колективна робота)
Руханка
(Діти імітують слова руханки)
Угорі пливе хмарина,
Унизу росте травина.
Тварина стежкою біжить,
У листі вітер шелестить.
Ми нагнулись до струмка:
Ой, вода у нім яка!
Миєм руки, миєм личка,
Акуратність - наша звичка.
Вправа « Увійди в картину».
Учитель вивішує на дошку репродукцію картини із зображенням пейзажу або натюрморту і просить дітей уявити себе будь – яким предметом цієї картини, живим або неживим, і постаратися подивитися на навколишній світ з точки зору цього предмета. ( Звучить легка інструментальна музика).
Через 2 – 3 хвилини учитель пропонує бажаючим розповісти про свої відчуття.
Вправа « Художники».
ІV Рефлексія
V Підсумок заняття
Вправа « Відкритий мікрофон»
( Діти по черзі підходять до мікрофона і кажуть, що їм найбільше сподобалося чи найбільше здивувало на цьому занятті).