Інтегроване заняття з першокласниками у групі продоженого дня " Закріплюємо назви кольорів"

Про матеріал

Заняття сприяють формуванню умінь розпізнавати кольори предметів; вчать переказувати казку з опорою на різнокольорові прямокутники. розвивають увагу, мовлення, просторову орієнтацію, почуття гумору; виховують почуття довіри, здібність поступатися один одному.

Перегляд файлу

https://www.sunhome.ru/i/wallpapers/47/leto-v-mae.960x540.jpg

 

Мета:    сприяти формуванню умінь розпізнавати кольори предметів; 

               вчити переказувати казку з опорою на різнокольорові прямокутники.

               розвивати увагу, мовлення, просторову орієнтацію, почуття гумору; 

               виховувати почуття довіри, здібність поступатися один

               одному.

 

Обладнання: набори різнокольорових прямокутників( червоний,          

                         жовтогарячий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий,

                         білий, чорний, коричневий, сірий); аркуш паперу  в клітинку;            

                         малюнки літака, автомобіля, кораблика; конверти із

                         завданнями, декілька різнокольорових кружечків.

 

 Хід заняття

І Організаційний момент

  • Вітаю вам, мої любі малята! Я посміхнуся вам, а ви посміхнетеся один одному. І подумаєте: як добре, що ми сьогодні знову разом. Ми скромні і добрі, привітні і лагідні. Ми всі здорові!
  • Глибоко вдихніть і видихніть. Видихніть вчорашню образу, злість і стурбованість.
  • Я бажаю усім нам хорошого уроку!

 

ІІ Актуалізація знань

  • Діти, сьогодні ми з вами здійснимо різнокольорову  подорож. Чому різнокольорову? Тому що на цьому занятті ми закріпимо вміння розпізнавати кольори.

У кожного з вас на парті лежать різнокольорові прямокутники. Давайте перевіримо, чи всі вони на місці. Покажіть, будь ласка зелений прямокутник. Що у природі буває зеленого кольору?

Покажіть прямокутник синього кольору. Що у природі буває такого кольору?

( Діти по черзі показують усі прямокутники).

Під час різнокольорової подорожі ми будемо робити зупинки і виконувати цікаві завдання.

Але спочатку -  розминка!

  • На городі товстий пан,

Має смужками жупан.

Сам червоний та м’якенький,

 Як із цукром, солоденький. ( Кавун)

  • Ніжка тоненька,

Кулька біленька,

Як подуло, як повіло –

Все із кульки облетіло. ( Кульбабка)

 

  • Де струмочок жебонить.

Вона зелененька у затінку сидить.

Ловить мушок не сачком,

А липучим язичком. ( Жаба)

 

  • Він і чорний, він і білий,

І завжди він загорілий.

Як до столу ми йдемо,

То без нього не їмо. ( Хліб)

 

  • Хмара сива увесь світ накрила. ( Туман)

 

  • Голубе простирадло увесь світ накрило. ( Небо)

 

  • Є і чорна, і червона.

А поживна ж бо яка!

Зветься цей продукт чудовий

Не інакше, як … ( ікра)

 

  • Трохи жовте, трохи чорне,

Невеличке і моторне

Між квітками все літає –

З них пожиток добуває. ( Бджола)

  • Молодці!  А тепер… відгадайте вид транспорту, на якому ми будемо подорожувати.
  • ( Учитель показує малюнки літака, автомобіля, кораблика. Під кожним предметом зображені кружечки червоного, жовтого і зеленого кольорів). Відомо,  що він позначений не жовтим і не червоним кольором. Що це?

http://moziru.com/images/vehicle-clipart-red-car-18.jpghttp://giftseason.ru/wa-data/public/shop/products/80/74/197480/images/123139/123139.970.jpghttp://skachat-kartinki.ru/img/picture/Nov/27/ce4a1f17f5bf2a777ad563edbc0a1fb5/mini_1.jpg

 

 

 

 

  • Це – кораблик!
  • Давайте намалюємо кораблик по кліточках на аркуші паперу. ( Учитель робить те ж саме на дошці).

C:\Users\Андрей\Pictures\2018-07-24\001.jpg

 

 

 

  • Від крапки проведемо лінію

на  6 клітинок праворуч;

на 2 клітинки вниз навскоси справа наліво;

на 6 клітинок  ліворуч;

на 2 клітинки вгору навскоси справа наліво;

на 4 клітинки вправо;

на 4 клітинки вгору;

на 1 клітинку праворуч;

на 1 клітинку вниз;

на 1 клітинку ліворуч.

  • А тепер – завдання: придумайте назву нашому кораблику, щоб у ній обов’язково було слово, яке позначає колір. ( « Чорний принц»,

 « Коричневий дракон », « Синя борода», « Рожева  Мері» і т.д.).

 

  • Отже, транспорт готовий. Відправляємося у подорож на кораблику по Синій річці. Покажіть прямокутник синього кольору. Які кольори дуже схожі на синій? ( Голубий і фіолетовий). А чим вони відрізняються? ( Голубий – світліший синього, а фіолетовий – темніший за голубий і синій).
  • Ось і перший порт. « Український». Причалимо до берега. Тут ми виконаємо перше завдання. ( Учитель дістає із конверта завдання, читає: « Назвати кольори українського прапору»).
  • Хто знає кольори українського прапору і їх розміщення? Зобразимо прапор  за допомогою прямокутників( Діти виконують завдання).

Щоб не переплутати порядок, даю вам підказку: уявіть, що ви підійшли до поля, на якому дозріла пшениця. Вона жовтого кольору – на землі, внизу. А над вашою головою блакитне небо. Запам’ятовуємо: внизу – жовте поле, вгорі – блакитне небо.

  • Знову сідаємо на кораблик і, доки пливемо, зробимо 

             Фізкультхвилинку «ВВЕРХ- ВНИЗ» ( https://goo.gl/uY3Q66). 

  • А ось і наступний  порт « Казковий».  Робота в парах. ( Учитель читає із конверта завдання: « Скласти кольорову картинку казки»).
  • Я буду читати казку, а ви – знаходити потрібний прямокутник з набору, який вказує на колір того предмета, про який ітиме мова, показуватимете  і розкладатимете на парті  у відповідному порядку.

« Посадив дід ріпку. Я якого кольору ріпка? Жовтого. ( Діти показують відповідний прямокутник і кладуть його на парті). Виросла ріпка велика – превелика. А гичка у неї яка? Зелена. ( Діти показують). Пора ріпку тягнути. Тягне – потягне, ніяк не витягне. А обличчя від напруги, якого кольору стало? Червоного. Сів дід на травичку відпочити.  Гарно! Небо над ним яке? Голубе. Покликав дід бабу. Попробували тягти ріпку удвох. Стала баба бліднути від напруги. Обличчя у неї якого кольору стало? Білого. Тягнуть – потягнуть не можуть витягти. Присіли на лавку, онуку кличуть. А лавка синім кольором пофарбована. Онука їм з ґанку  хустинкою махає. А  хусточка фіолетова. Онука Жучку гукає, і біжать вони удвох. А нашийник у Жучки коричневий. Стали вони ріпку тягнути, не витягнуть. Гукають кішку. А кішку звали Нічка, бо шерсть у неї якого кольору?  Чорного. Стали тягнути, ніяк не витягнуть. А сонце над ними світить яке? Жовтогаряче. Тут вирішили вони, що без мишки їм ніяк не обійтися. Покликали мишку. А шерсть у мишки якого кольору? Сірого. Прибігла мишка. Тут  усі дружно за ріпку схватилися і витягли її. Ось і казці  кінець, а хто слухав молодець!»

  • Діти, спробуємо, дивлячись на розкладені різнокольорові  прямокутники, переказати казку. ( Малята переказують).

 

Посміємося: На уроці мови вчитель запитує:

— Що означає вираз «Вона почервоніла до коренів волосся»?

Учень:

— Це означає, що вона пофарбувалася в червоний колір».

А як ви пояснили зміст цього виразу?

  • Ось і останній порт нашої подорожі – « Ігровий»( Діти за допомогою пазлів складають образи головних героїв казки).

Перегляд  музичного мультфільму  «РІПКА»  З любов’ю до дітей

( Під час перегляду діти підспівують,одні інсценують казку, інші – на столі складають сюжет казки за допомогою фігур, складених із пазлів).

ІV  Рефлексія

  • Давайте пофантазуємо! Що було б, якби діду разом з рідними не вдалося вирвати ріпку. Продовжте речення «Якби…, то… »

V  Підсумок заняття

  • Молодці! Нам час повертатися. Розвертаємо наш кораблик і пливемо назад. А під час плавання я прошу вас поділитися своїми враженнями.

(Діти сідають у коло, діляться своїми враженнями від заняття)

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку