Інтегроване заняття з розвитку мови, математики, з використанням елементів пісочної терапії, ТРВЗ і елементів практичного курсу математики для дошкільників

Про матеріал
Інтегроване заняття з розвитку мови, математики, з використанням елементів пісочної терапії, ТРВЗ і елементів практичного курсу математики для дошкільників «Грайлик» Л.Петерсен.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття з розвитку мови, математики, з використанням елементів пісочної терапії, ТРВЗ і елементів  практичного курсу математики для дошкільників «Грайлик» Л.Петерсен.

 

 

Добрянська Олена Степанівна

Вихователь II молодшої групи

ДНЗ №9 «Сонечко» смт Сергіївка

 

 

 

Програмовий зміст:

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу, розвиток емоційно-ціннісного та  відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Закріпити знання дітей про характерні ознаки весни та значення весни для рослинного і тваринного світу. Закріпляти властивості піску (сухого та вологого).

Освітня лінія «Дитина у світі культури» формування почуття краси в її різних проявах, розвиток творчих здібностей, формування трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Вправляти дітей в умінні ліпити з піску, використовуючи знайомі прийоми ліплення. Виховувати музичний, художньо-естетичний смак.

Освітня лінія «Особистість дитини» формування  позитивного образу «Я», самостійності, креативності, ініціативності, самосвідомості.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» виховуватиготовність співпереживати та співчувати іншим, розуміти інших, долучатися до спільної діяльності, поважати побажання та інтереси інших, плекати дружні взаємини.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» формувати  у дітей пошуково-дослідницькі уміння, елементарних математичних уявлень, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях. Розвиток наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення, уяву. Спонукати співвідносити число з цифрою у межах 3-х, вправлятись в умінні добирати геометричні фігури відповідно до отвору. Розвивати тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну моторику.

Освітня лінія «Мовлення дитини» активізувати зв’язне мовлення, вправлятися у виразному читанні віршів. Закріпити вміння розрізнювати казки за схемами (ТРВЗ), вміти обґрунтовувати свою думку.

Освітня лінія «Гра дитини» створювати у дітей позитивний, емоційний настрій. Продовжувати вчити правильно вживати іменники у родовому відмінку під час дидактичної гри «Чиї вушка?»

Попередня робота: спостереження, екскурсії, вивчення віршів, ігри з піском, пальчикові ігри, ігри  з геометричними фігурами, читання казок, розглядання ілюстрацій, робота на клумбах, розглядання квітів.

 

 

 


( Діти заходять до зали.)

Вихователь:

  • У нас сьогодні ніби свято,
  •  Гостей зібралося багато,
  •  А ну, ж на мене подивіться
  • І веселенько усміхніться.
  • Усміхніться, любі діти,
  • Гостям нашим шліть привіти.
  • Час заняття розпочати
  • І сумлінно працювати,
  • Щоб почули у кінці,
  •  Що усі ми молодці.

( Діти вітаються з гостями. )

Вихователь:

  • Сьогодні нас чекає щось незвичайне. А що саме ми дізнаємось пізніше.

( Під музику залітає сорока.)

Сорока:

  • Скре-ке-ке, скре-ке-ке.
  • Я по лісу літала
  • Новини збирала.
  • І листи всім роздавала.
  • Є у мене лист один
  • Та не знаю чи для вас він.
  • Як називається селище де ви живете? ( Сергіївка.)
  • Як називається садочок, який ви відвідуєте? ( «Сонечко»)
  • Як називається ваша група? ( «Віночок»)
  • Вірно, тоді це лист вам. До побачення!

Вихователь:

  • Діти, подивіться, який незвичний лист принесла нам сорока. Зараз я його вам прочитаю.

« Дорогі діти, до вас звертаються лісові звірята. Ми дуже чекали на весну і ось вона настала, але зима не хоче залишати наш ліс і тому заморозила весну у її будиночку. Допоможіть нам малята врятувати весну, нам так вже хочеться весняного тепла.»

  • Діти, а вам подобається весна?
  • Що з весною настає?

Діти:

  • Сніг у полі розтає.

Вихователь:

  • А чому то так буває?

Діти:

  •  Сонце землю зігріває.

Вихователь:

  •  Що синіє на землі?

Діти:

  •  Ніжні проліски малі.

Вихователь:

  • А над ними що бринить?

Діти:

  •  Любий жайворонок дзвенить.

Вихователь:

  •  Що весна нам принесла?

Діти:

  • За вікном квітучий сад та віночки для дівчат.

Вихователь:

  • Ну раз і вам весна до вподоби, то вирушаймо в дорогу та візьмемо з собою кошик з гостинцями для лісових звірят.
  •  А куди ж нам іти? Де доріжку до весни знайти? Подивіться, попереду доріжка, яка приведе нас до лісу; якщо ми її відремонтуємо то доберемось до цілі.

(Діти ремонтують доріжку вставляючи геометричні фігури в підходящі отвори).

Вихователь:

  • Діти, подивіться, там в кущах хтось причаївся. Давайте підійдемо тихенько та подивимось.
  • Ой, нікого не видно. Тільки вушка виглядають з-за листочків.

(Дидактична гра «Чиї вушка?»

 Мета: Розвивати логічне мислення, уміння утворювати прикметники від іменників: лисячі, білячі, вовчі, ведмежі, мишачі, заячі.)

Вихователь:

  • Зайчику маленький,
  • Зайчику сіренький,
  • Що ж ти в кущиках сидиш,
  • Причаївся і мовчиш?

 

  • Дітки, а давайте ми розповімо зайчику який він.

( Вухатий, куцохвостий, спритний, сіренький, біленький, стрибучий, пухнастий.)

  • Дітки, а тепер давайте ми пригостимо його. Що він полюбляє їсти?

( Капусту,моркву. )

  • Зайчику, підкажи нам будь ласка де будиночок весни. Ми йдемо її рятувати.

( Зайчик говорить нам, що ми повинні йти до його сусіда, що живе під пеньочком у лісочку.)

Вихователь:

  • Ну, що ж ми тоді пішли. До побачення зайчику.
  • Діти, а вам цікаво  хто ж живе під пеньочком.

 

Гляньте, сірий їжачок

Скільки в нього колючок.

Покажи нам лапки, очі

 Та він слухати не хоче.

У клубок умить скрутився,

За пеньочок закотився.

 

  • Їжачку, не бійся нас, давай ми з тобою пограємось.

( Пальчикова гімнастика «Їжачок».)

  • Їжачок-хитрячок

 ( з’єднати долоні разом з пальцями і підняти вгору. )

  • Голочки гостренькі.

 ( великі пальці на себе, решту перехрестити і поворушити ними.)

  • Ось прибіг він під дубок

 ( «Дерево» дві долоні виставленні пальцями вгору, переплести їх навхрест.)

  • Гриби збирати  маленькі.

( Одна рука зібрана в кулачок, друга – друга накриває його.)

 

  • Ви знаєте їжачок мені шепоче, що він дійсно назбирав грибочків у кошики для своїх друзів, але налетів вітер і всі кошики поперевертав, грибочки повисипав. Він тепер не знає скільки в якому кошику було грибів.
  • Давайте допоможемо їжачку зібрати грибочки у кошики.

( Дидактична гра «Збери гриби».

Мета: Закріпити уміння рахувати у межах трьох, співвідносити цифру з числом.)

Вихователь:

  • Малята, їжачок став таким веселим, а давайте і його пригостимо. Що любить їжачок?

( Гриби, яблука, груші. )

  • Їжачку, підкажи нам де весну знайти. Він говорить, що там на ялинках живе його сусідка. Ялинки дуже високі і вона нам підкаже куди далі йти.

 

  • Білочка маленька
  • Хвостик твій руденький,
  • Де ти заховалась,
  • Вже пора вітатись?

 

  • Білочка не хоче до нас спускатись. А давайте про неї вивчимо чистомовку.
  • Шепче вітер: «ша-ша-ша!»
  • Шубку білочка знайшла!
  • Шелестить трава похила:
  • «Шубку білочка купила!»
  • Шепчеш ти і вірю я:
  • «Шубка в білочки своя.»

 

  • А ось і білочка але вона засмучена. Вона любить розповідати казки своїм друзям, а ось вітер налетів і всіх героїв зачарував. І тепер вона не знає де яка казка. Допоможемо білочці?

( Діти кажуть «Так!»)

( ТРВЗ «Впізнай казку за схемою.»)

Вихователь:

  • Молодці, а тепер давайте пригостимо білочку. Що вона полюбляє?

( Шишки, грибочки. )

  • Ну ось ми мабуть і прийшли. Подивіться, як зима заморозила будиночок, що нічого не видно. Давайте розкажемо вірші про весну, може це нам допоможе розтопити лід.

( Діти розповідають вірші. Підчас розповіді «лід» починає танути.)

  1. Гей, музики вигравайте!

Нашу гостю зустрічайте!

Вже весна до нас іде,

Ясне сонечко веде.

  1. Весно, весно, весняночко

Прийди до нас подоляночко,

Прийди до нас , теплом утіш,

А ти, сонечко, світи ясніш.

  1. Скоріш, люба весно, до нас прибувай,

Щоб знову озвавсь соловейками гай.

Щоб знов зеленіли весняні лани,

Від сонечка сил набирались вони.

Щоб жовті кульбаби цвіли у садах,

А ми всі, дівчатка, були у вінках.

( Виходить весна.)

Весна:

  • Добрий день, мої малята,
  • Я весна – в природі свято.
  • Не сама до вас прийшла
  • Сонце ясне привела.
  • Тепле сонячне проміння
  • Розбудить в лісі всі творіння.
  • Ось і хмарка кружляє
  • Всіх про вісну сповіщає.

 

  • Але погляньте, малята, сумні мої помічники. У сонечка немає промінців, а в хмаринки – краплинок, що робити, я не уявляю?

( Дидактична гра «Сонечку – промінці, хмаринці – краплинки.» (Діти чіпляють щипці ).

Весна:

Дякую, малята, я так рада, що ви до мене прийшли. А як ви мене відшукали,

 розкажете?

Вихователь:

  • Ми не розкажемо, а покажемо на пісочку, хто допоміг нам тебе знайти.

Елементи «Sendhlay».

  1. Зустріли зайчика. (Двома пальцями імітують рухи зайчика).
  2. Багато голок в їжачка. ( Занурюють пальці в пісок).
  3. Білка лущить горішки. ( Потирають долоньки з піском ).
  4. Пригощали звірят. (Шукають в піску предмети).

Весна:

  • Ой, як цікаво. А я теж хочу пригостити вас і лісових звірів. Хочу напекти  печива. Ви мені допоможете? ( Так.)
  • А чому воно не ліпиться? ( Тому що пісок сухий і з нього нічого не можна зліпити.)
  • А що робити? В мене є хмарка, а в ній є дощик, зараз вона поллє  пісочок і ми будемо працювати.

( Діти одягають фартушки і виготовляють з вологого піску печиво. Весна кладе печиво в піч. Діти йдуть мити руки та знімають фартушки. Поки печеться печиво весна співає пісню «Я печу, печу, печу.»).

Весна:

  • Ось і спеклося наше печиво. Яке запашне і смачне. А ще я хочу вам дітки   подарувати дівчаткам – віночки, а хлопчикам – сопілочки. ( Весна прощається.)

Діти:

  • Дякуємо тобі весно, до побачення, а зараз нам час вертатися до групи.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
899
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку