Інтегроване заняття з розвитку мови, математики, з використанням елементів пісочної терапії, ТРВЗ і елементів практичного курсу математики для дошкільників «Грайлик» Л.Петерсен.
Добрянська Олена Степанівна
Вихователь II молодшої групи
ДНЗ №9 «Сонечко» смт Сергіївка
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Закріпити знання дітей про характерні ознаки весни та значення весни для рослинного і тваринного світу. Закріпляти властивості піску (сухого та вологого).
Освітня лінія «Дитина у світі культури» формування почуття краси в її різних проявах, розвиток творчих здібностей, формування трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Вправляти дітей в умінні ліпити з піску, використовуючи знайомі прийоми ліплення. Виховувати музичний, художньо-естетичний смак.
Освітня лінія «Особистість дитини» формування позитивного образу «Я», самостійності, креативності, ініціативності, самосвідомості.
Освітня лінія «Дитина в соціумі» виховуватиготовність співпереживати та співчувати іншим, розуміти інших, долучатися до спільної діяльності, поважати побажання та інтереси інших, плекати дружні взаємини.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» формувати у дітей пошуково-дослідницькі уміння, елементарних математичних уявлень, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях. Розвиток наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення, уяву. Спонукати співвідносити число з цифрою у межах 3-х, вправлятись в умінні добирати геометричні фігури відповідно до отвору. Розвивати тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну моторику.
Освітня лінія «Мовлення дитини» активізувати зв’язне мовлення, вправлятися у виразному читанні віршів. Закріпити вміння розрізнювати казки за схемами (ТРВЗ), вміти обґрунтовувати свою думку.
Освітня лінія «Гра дитини» створювати у дітей позитивний, емоційний настрій. Продовжувати вчити правильно вживати іменники у родовому відмінку під час дидактичної гри «Чиї вушка?»
Попередня робота: спостереження, екскурсії, вивчення віршів, ігри з піском, пальчикові ігри, ігри з геометричними фігурами, читання казок, розглядання ілюстрацій, робота на клумбах, розглядання квітів.
( Діти заходять до зали.)
Вихователь:
( Діти вітаються з гостями. )
Вихователь:
( Під музику залітає сорока.)
Сорока:
Вихователь:
« Дорогі діти, до вас звертаються лісові звірята. Ми дуже чекали на весну і ось вона настала, але зима не хоче залишати наш ліс і тому заморозила весну у її будиночку. Допоможіть нам малята врятувати весну, нам так вже хочеться весняного тепла.»
Діти:
Вихователь:
Діти:
Вихователь:
Діти:
Вихователь:
Діти:
Вихователь:
Діти:
Вихователь:
(Діти ремонтують доріжку вставляючи геометричні фігури в підходящі отвори).
Вихователь:
(Дидактична гра «Чиї вушка?»
Мета: Розвивати логічне мислення, уміння утворювати прикметники від іменників: лисячі, білячі, вовчі, ведмежі, мишачі, заячі.)
Вихователь:
( Вухатий, куцохвостий, спритний, сіренький, біленький, стрибучий, пухнастий.)
( Капусту,моркву. )
( Зайчик говорить нам, що ми повинні йти до його сусіда, що живе під пеньочком у лісочку.)
Вихователь:
Гляньте, сірий їжачок
Скільки в нього колючок.
Покажи нам лапки, очі
Та він слухати не хоче.
У клубок умить скрутився,
За пеньочок закотився.
( Пальчикова гімнастика «Їжачок».)
( з’єднати долоні разом з пальцями і підняти вгору. )
( великі пальці на себе, решту перехрестити і поворушити ними.)
( «Дерево» дві долоні виставленні пальцями вгору, переплести їх навхрест.)
( Одна рука зібрана в кулачок, друга – друга накриває його.)
( Дидактична гра «Збери гриби».
Мета: Закріпити уміння рахувати у межах трьох, співвідносити цифру з числом.)
Вихователь:
( Гриби, яблука, груші. )
( Діти кажуть «Так!»)
( ТРВЗ «Впізнай казку за схемою.»)
Вихователь:
( Шишки, грибочки. )
( Діти розповідають вірші. Підчас розповіді «лід» починає танути.)
Нашу гостю зустрічайте!
Вже весна до нас іде,
Ясне сонечко веде.
Прийди до нас подоляночко,
Прийди до нас , теплом утіш,
А ти, сонечко, світи ясніш.
Щоб знову озвавсь соловейками гай.
Щоб знов зеленіли весняні лани,
Від сонечка сил набирались вони.
Щоб жовті кульбаби цвіли у садах,
А ми всі, дівчатка, були у вінках.
( Виходить весна.)
Весна:
( Дидактична гра «Сонечку – промінці, хмаринці – краплинки.» (Діти чіпляють щипці ).
Весна:
Дякую, малята, я так рада, що ви до мене прийшли. А як ви мене відшукали,
розкажете?
Вихователь:
Елементи «Sendhlay».
Весна:
( Діти одягають фартушки і виготовляють з вологого піску печиво. Весна кладе печиво в піч. Діти йдуть мити руки та знімають фартушки. Поки печеться печиво весна співає пісню «Я печу, печу, печу.»).
Весна:
Діти: