Інтегроване заняття з Я досліджую світ .Тема тижня "Зима ".Тема дня " Сюрпризи від зимоньки-зими"

Про матеріал
Інтегроване заняття з Я досліджую світ .Тема тижня "Зима ".Тема дня " Сюрпризи від зимоньки-зими"
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7

військово-цивільної адміністрації м.Торецьк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь

з теми

«Інтегрований урок, як одна з форм організації навчання.

Як я проводжу інтегровані уроки. Обмін досвідом.»

 

 

 

    

 

 

 

      Підготувала:

                                  вчитель початкових   класів

                             Москалик Надія Іванівна

 

 

 

 

 

 

                                                        

Одним з ефективних шляхів оновлення змісту і методів навчання в сучасній школі є інтеграція, під якою мають на увазі процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Інтегроване навчання - це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.

Інтегроване навчання – це активне навчання, де учні – активні учасники, а учитель модератор і фасилітатор.

Суть інтегрованого навчання полягає в тому, що будова навчального курсу містить окремі розділи, які тісно поєднані.

Відповідно до цього метою такого навчання є:

  • формування в учнів цілісного уявлення про навколишній світ, системи знань і вмінь;
  • досягнення якісної, конкурентоздатної освіти;
  • створення оптимальних умов для розвитку мислення учнів в процесі вивчення загальноосвітніх предметів і предметів професійно–теоретичного циклу;
  • активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках;
  • ефективна реалізація розвивально-виховних функцій навчання.

Серед переваг інтегрованого навчання є те, що інтеграція пожвавлює навчальний процесс, економить навчальний час, позбавляє від перевтоми.

Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день є тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який  реалізовано тематику тижня і дня.

Тематичні дні об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

До вашої уваги пропонується  розробка інтегрованого заняття «Я досліджую світ»

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: Зима

Тема дня: Сюрпризи від зимоньки-зими

Мета:

  • закріпити вміння  розпізнавати прикмети зими
  • закріпити вміння називати зимові місяці
  • Формувати здоров’язбережувальну компетентність.
  • Навчати учнів спостерігати за сезонними змінами у живій та неживій природі взимку.
  • Формувати уміння сприймати красу довкілля взимку, виявляти власні враження, висловлювати судження про побачене і почуте, відтворювати засобами мистецтва.
  • закріплювати знання про голосні та приголосні звуки;
  • закріплювати вміння читати вивчені букви, утворювати слова.
  • Закріплювати вміння знаходити число за даним відношенням «більше на…»,  «менше на …»
  • Закріплювати вміння співвідносити кількість елементів у групі з

відповідним натуральним числом, порівнювати числа в межах 10, використовуючи знаки <, >, =

  • Закріплювати вміння виконувати логічні вправи
  • закріплювати знання дітей про життя тварин  узимку;
  • розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, творчу уяву, фантазію, естетичний смак, дрібну моторику руки.

 

Завдання:

  • Привітання
  • Вправа «Покажи настрій»
  • Зворотній зв’язок із попередніми заняттями
  • Заповнення щоденних новин
  • Розв’язання проблемного запитання
  • Вправа «Визнач «колір зими». Робота в групах.
  • Логічні вправи
  • Вправа « Порахуй і порівняй». Індивідуальна робота.
  • Вправа «Годівничка»
  • Фізкультхвилинка «Гра у сніжки»
  • Гра «Утвори слово». Робота в парах.
  • Хвилинка творчості
  • Робота зі словником
  • Узагальнююча бесіда
  • Рефлексія

 

 

Очікуванні результати учіння:

  • з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
  • сприймає монологічне висловлення;
  • ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;
  • ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення;
  • розповідає про те, що його вразило;
  • уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова;
  • спілкується з однокласниками та з вчителем;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу для спільної діяльності;
  • пояснює важливість взаємодопомоги та співпраці у межах спільноти класу;
  • уміє утворювати нові слова, розрізняти голосні і приголосні звуки, читати вивчені букви.
  • знає порядкову лічбу;
  • уміє співвідносити кількість елементів у групі з відповідним натуральним числом, порівнювати числа в межах 10, використовуючи знаки <, >, =
  • розпізнає зиму за її прикметами, називає зимові місяці
  • спостерігає за сезонними змінами у живій та неживій природі взимку.
  • уміє сприймати красу довкілля взимку, виявляти власні враження, висловлювати судження про побачене і почуте, відтворювати засобами мистецтва.
  • знає, як треба одягатися взимку, щоб берегти своє здоров'я.

 

Обладнання:  картки для індивідуальної, парної, групової роботи, картки з тематичними словами , кольорові смужки,  кольорові олівці.

 

Перебіг заняття

 

  1. Ранкова зустріч.
    1.        Привітання.

 Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Зі снігом зимонька іде,

За собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в коло!

Вірні друзі ми у школі!

Сьогодні  ми  будемо  вітатися  один  з  одним  за  руку  з  побажанням:  «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».

(Першим  розпочинає  вітатися  вчитель.  Педагог  звертає  увагу на  те,  щоб  діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі).

 

 

  1.        Вправа «Покажи настрій».

Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.

 

  1.        Зворотний зв’язок із попередніми заняттями.

Вчитель запитує у дітей: «Як називається наш тематичний тиждень? Що ми вивчали?» (слухання відповідей)
Отже, наш тематичний тиждень називається “Зима”. Починаючи з понеділка, ми говорили про прикмети зими, яка погода буває взимку, який одяг захистить від
морозу, вчилися розпізнавати листяні і хвойні рослини... А сьогодні ми  отримаємо багато сюрпризів від зимоньки-зими і впораємося з усіма завданнями, які вона нам приготувала.»

            1.4 Заповнення щоденних новин.

  • Дата …
  • Місяць…
  • Сьогодні…(день тижня).
  • Який день тижня за порядком?
  • Яка сьогодні погода?
  • Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

 

  1. Розв’язання проблемного запитання дня: Які сюрпризи ви очікуєте від зими?
  2. Вправа «Визнач «колір зими». Робота в групах.

Який колір у зими? (Відповіді дітей)

Діти об’єднуються у 4 групи. Кожна група отримує кольорову смужку.

Завдання: визначити ,чи асоціюється цей колір із зимою.

Вчитель підсумовує: «Кожен з вас по-своєму уявляє зиму. Адже зима – це найказковіша пора року. Скільки різних кольорів є взимку (всі відтінки блакитного, як зимове небо; жовтий, як сонце; зелений, як ялинки; білий, як сніг; червоний, як калина...)

  1. Розвиток математичних знань.

Діти, а які зимові місяці ви знаєте?

    4.1 Логічні вправи.

  • Яку назву має другий  зимовий місяць?
  • Який за порядком  у році грудень?
  • Скільки всього місяців у році?
  • Назвіть місяць, який рік  кінчає,  а зиму починає?
  • Назвіть зимовий місяць, який починає новий рік.
  • Якщо зараз грудень,то наступний ….  (якщо зараз лютий,то попередній…)

 

  4.2 Вправа « Порахуй і порівняй». Індивідуальна робота.

Діти, а коли взимку випадає багато снігу,що ми любимо ліпити? (Сніговиків)

Зимонька приготувала нам математичне завдання, давайте його виконаємо.

       

Безымянный.png

 

    4.3 Вправа «Годівничка»

       Розвиток природничих понять. Повторення про перелітних, осілих,

       зимуючих  птахів.

       Завдання: Порахуйте скільки пташок прилітали до годівнички. Але будьте

       уважні, у віршику є пастка, хто в неї не потрапить?

 

Ми годівницю змайстрували,

Ми відкрили їдальню.

Горобець , снігур-сусід, буде взимку вам обід.

У гості у перший день тижня до нас прилетіла синичка,

А другого дня  завітав червоногрудий  снігур.

Дві  ворони були в середу,

А у четвер прилетіла поласувати ластівка.

         - Скільки пташок завітали до годівнички? (6)

         - Яка пастка очікувала на вас? (Ластівка взимку відлітає у вирій)

 

  1.  Фізкультхвилинка «Гра у сніжки»

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення дітей. Гра «Утвори слово». Робота в парах.

        Діти, а що відбувається із тваринами взимку?

        Чарівні сніжинки допоможуть нам згадати тварин, які впадають у сплячку.

Безымянный 1.png

 

  1. Хвилинка творчості.

«А зараз уявіть себе «художниками» і спробуйте домалювати зимовий пейзаж».

У правому верхньому куточку домалюйте сонечко, а  праворуч від ялинки –сніговика. Розфарбуйте малюнок.

Безымянный 3.png

 

 

  1. Робота зі  словником.
    На «стіні слів» розташовані тематичні слова.
    Дитина обирає картку зі словом і розкриває  його значення.

 

 

  1. Узагальнююча бесіда.
  • Скільки пір має рік?
  • Скільки місяців у році?
  • Яка пора року починає рік? Закінчує?
  • Який перший місяць року?
  • Які сюрпризи може подарувати нам зима?
  • Яка ваша улюблена зимова гра?
  • Як треба одягатися взимку, щоб берегти своє здоров'я?
  • Що я можу почути у зимовому лісі?
  • Як ви  допомагаєте тваринам узимку?

 

  1.  Підсумок заняття. Рефлексія.

Учитель  пропонує  учням  сісти  в  коло  на  килимку  і  пригадати,  що  сьогодні протягом дня їх найбільше  вразило? Що нового  вони дізналися? Що розкажуть про день у школі своїм рідним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 травня 2021
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку