Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7
військово-цивільної адміністрації м.Торецьк
Доповідь
з теми
«Інтегрований урок, як одна з форм організації навчання.
Як я проводжу інтегровані уроки. Обмін досвідом.»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Москалик Надія Іванівна
Одним з ефективних шляхів оновлення змісту і методів навчання в сучасній школі є інтеграція, під якою мають на увазі процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.
Інтегроване навчання - це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.
Інтегроване навчання – це активне навчання, де учні – активні учасники, а учитель модератор і фасилітатор.
Суть інтегрованого навчання полягає в тому, що будова навчального курсу містить окремі розділи, які тісно поєднані.
Відповідно до цього метою такого навчання є:
Серед переваг інтегрованого навчання є те, що інтеграція пожвавлює навчальний процесс, економить навчальний час, позбавляє від перевтоми.
Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день є тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується розробка інтегрованого заняття «Я досліджую світ»
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
Тема тижня: Зима
Тема дня: Сюрпризи від зимоньки-зими
Мета:
відповідним натуральним числом, порівнювати числа в межах 10, використовуючи знаки <, >, =
Завдання:
Очікуванні результати учіння:
Обладнання: картки для індивідуальної, парної, групової роботи, картки з тематичними словами , кольорові смужки, кольорові олівці.
Перебіг заняття
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Зі снігом зимонька іде,
За собою день веде.
Станьмо разом, станьмо в коло!
Вірні друзі ми у школі!
Сьогодні ми будемо вітатися один з одним за руку з побажанням: «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».
(Першим розпочинає вітатися вчитель. Педагог звертає увагу на те, щоб діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі).
Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.
Вчитель запитує у дітей: «Як називається наш тематичний тиждень? Що ми вивчали?» (слухання відповідей)
Отже, наш тематичний тиждень називається “Зима”. Починаючи з понеділка, ми говорили про прикмети зими, яка погода буває взимку, який одяг захистить від
морозу, вчилися розпізнавати листяні і хвойні рослини... А сьогодні ми отримаємо багато сюрпризів від зимоньки-зими і впораємося з усіма завданнями, які вона нам приготувала.»
1.4 Заповнення щоденних новин.
Вчитель назначає помічників дня.
Який колір у зими? (Відповіді дітей)
Діти об’єднуються у 4 групи. Кожна група отримує кольорову смужку.
Завдання: визначити ,чи асоціюється цей колір із зимою.
Вчитель підсумовує: «Кожен з вас по-своєму уявляє зиму. Адже зима – це найказковіша пора року. Скільки різних кольорів є взимку (всі відтінки блакитного, як зимове небо; жовтий, як сонце; зелений, як ялинки; білий, як сніг; червоний, як калина...)
Діти, а які зимові місяці ви знаєте?
4.1 Логічні вправи.
4.2 Вправа « Порахуй і порівняй». Індивідуальна робота.
Діти, а коли взимку випадає багато снігу,що ми любимо ліпити? (Сніговиків)
Зимонька приготувала нам математичне завдання, давайте його виконаємо.
4.3 Вправа «Годівничка»
Розвиток природничих понять. Повторення про перелітних, осілих,
зимуючих птахів.
Завдання: Порахуйте скільки пташок прилітали до годівнички. Але будьте
уважні, у віршику є пастка, хто в неї не потрапить?
Ми годівницю змайстрували,
Ми відкрили їдальню.
Горобець , снігур-сусід, буде взимку вам обід.
У гості у перший день тижня до нас прилетіла синичка,
А другого дня завітав червоногрудий снігур.
Дві ворони були в середу,
А у четвер прилетіла поласувати ластівка.
- Скільки пташок завітали до годівнички? (6)
- Яка пастка очікувала на вас? (Ластівка взимку відлітає у вирій)
Діти, а що відбувається із тваринами взимку?
Чарівні сніжинки допоможуть нам згадати тварин, які впадають у сплячку.
«А зараз уявіть себе «художниками» і спробуйте домалювати зимовий пейзаж».
У правому верхньому куточку домалюйте сонечко, а праворуч від ялинки –сніговика. Розфарбуйте малюнок.
Учитель пропонує учням сісти в коло на килимку і пригадати, що сьогодні протягом дня їх найбільше вразило? Що нового вони дізналися? Що розкажуть про день у школі своїм рідним?