Правила поведінки з незнайомими людьми.
Мета: формувати правила особистої безпеки під час прогулянок на
вулиці, розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя
ситуаціях, реально оцінювати ситуацію, не розгублюватись,
вибирати можливі дії самозахисту; виховувати спостережливість,
сміливість, винахідливість.
Котик і півник.
Жили - були півник і котик,
Такі собі гарні брати –
веселий співун і воркотик,
про них будем мову вести.
Були вони дружні, люб'язні,
Співали і грались разом.
І в гості ходили поважно,
І дім доглядали гуртом.
Наш котик ходив полювати,
Він їжу до хати носив.
А півник - про безпеку у домі мав дбати,
і домашні справи він вів.
От зібрався якось коток
та й пішов до лісу.
Наловити на обід мишок,
Й назбирати хмизу.
А півникові нагадав:
Не сумуй же брате,
Книжки й ігри розглядай,
й не виходь із хати.
Бо навколо є немало
заздрісних і злих осіб,
які б з радістю хапались
за готовий хліб.
Півник брата розумів -
Був же він сумлінний,
Заспокоїв, як умів:
- Ти сказав все вірно!
Я чужих не пущу в хату,
А собі знайду заняття:
Приберу в усіх кімнатах
І зварю обід я, брате!
Котик вже у ліс пішов.
Півник теж собі працює,
А лисичка - за ріжок
хати і напад готує:
- Зараз півника піймаю,
принесу додому.
Буде смачно, добре знаю,
донькам й синові малому.
От вона вікна дісталась,
Стукає тихенько,
Прислухалась - прислухалась –
Та й каже любенько:
- Петя, Петя, Півничок,
- Золотий наш голосок,
Масляна голівочка,
Шовкова борідочка!
Визирни в віконце,
Дам зерняток, сонце!
У віконце півник зиркнув,
Лиску там побачив:
- От яка ти, значить!- скрикнув-
Хитра ти і несеш кривду!
Мене ж не обманеш,
З хати я не вийду,
Хоч що там не скажеш.
Лиска цього не чекала.
Тупнула сердито
і для півника набрала
зерняток з корита.
На стежку їх посіяла
Від лісу до хати.
І вже собі мріяла,
Як півника взяти.
Півник, не відчувши лиха,
Вийшов та й зерно збирає.
А лисичка ззаду тихо
Хап його! І міцно тримає.
Півник наш дуже злякався,
В лисички просився,
За серце хапався,
А потім, поки не стомився,
Почав уже котика звати:
- Біда така сталась, біда,
Ой, де ж ти,
ой, де ж ти, мій брате!
Несе мене лиска руда!
Несе через гори й долини,
Несе через річку і ліс,
Не гає ніде ні хвилини!
Котик наш почув той крик,
Швидко він побіг на нього,
Бо до витівок лисиці звик,
Зрозумів вже півник в кого.
Ось уже й лисиці хатка
Під дубком крислатим.
Чисто виполота грядка
І діток багато.
Котик скрипку дістає,
Торбу розкриває,
Гарну пісню награє,
Лисоньку чекає.
Лиска ж любить танцювати,
Тож біжить із хати:
Дуже хоче лиска знати,
Хто так гарно вміє грати?
Котик лиску вже чекав, -
Хап її, та в торбу,
Й мотузочок зав'язав
на торбинці добре.
А тоді іде в кімнати
Півника шукати
Й розказати лисенятам,
Як слід спілкуватись,
Що не можна на добро
чуже ніколи зазіхати.
Потім бере Півника уже,
щоб додому повертати.
Півник Котикові вдячний,
Від радості аж плаче.
І розказує, як лячно,
було у лиски на дачі.
- Більше, Котику, не буду
я впускать чужих до хати,
І гостинці від чужого люду
я не буду брати.
А ще до чужих хаток
Не піду ніколи.
Краще наберу книжок,
Буду вчитись в школі.
Пригоди Мухи та її друзів
Муха, мушка - цокотушка,
Сукня гарна в золотеньку смужку.
Грошей десь собі знайшла,
Купувати щось пішла.
Тут і меду, і цукерок жменя,
Печиво смачне, варення,
Запросила своїх друзів.
Щоби веселитись в дружнім крузі.
Друзі всі поприбігали;
Танцювали і співали,
Дуже весело було.
Аж раптом щось завило, загуло…
Муха: - Ой хто це?
Вірус Грип: - Що притихли? Не чекали?
Чи нас просто не впізнали?
Я великий повелитель,
Злющий вірус і мучитель!
Мікроб і бактерія: А ми друзі – посланці,
шкідливі бактерії і мікроби,
від хвороб гінці!
Вірус Грип: Я температуру вам підвищу
І настрій гарний знищу,
Голова у вас почне боліти,
І нічого ви не зможете робити!
Будете лиш кашляти й чхати,
І пігулки гіркі споживати!
Мікроб і бактерія: Не лякає нас ніщо,
Вільно звикли ми гуляти.
Лише правил гігієни нізащо
Діти не повинні знати!
Друзі Мухи: - Ой, як страшно!
- Голова болить!
- А я не можу, навіть говорить!
- У мене нежить і температура висока…
- Треба бити нам тривогу,
Айболитя кликать на підмогу!
- А у мене живіт болить, нудить,
не можу зробити і кроку.
Муха дзвонить: -Лікарю Айболить!
Приїжджай до нас,
Ми захворіли...
Айболить: - Поспішав я по тривозі,
Не затримався ніде в дорозі.
Треба, друзі, лікуватись,
А ще краще – від хвороб оберігатись!
Їх створили злі мікроби,
Це маленькі злодіяки.
Хулігани, розбишаки,
Що живуть усюди,
Де є повно бруду:
У болоті і в грязюці.
Під брудними нігтями.
Пазурами, кігтями.
Той хто руки не помиє,
їх ковтне і захворіє.
І тому, малята,
Слід вам пам’ятати:
Будете вмиватися.
Митися, купатися,
Повтікають злі мікроби.
Разом з ними всі хвороби!
Ще вам треба, діти, знати
Грип – страшна хвороба,
Може легко наздогнати
І людину, й птаха, і худобу.
А щоб побороти вам оцю недугу,
Помічників викличу, це мої подруги.
Медичні сестри: - якщо у вас виділення з носа, нежить,
- ніс закладений, дихання ускладнене,
- кашель,
- біль у горлі.
- висока температура, слабкість –
Разом: – ви захворіли на грип!
- якщо у вас піднімається температура - кличте батьків,
- пийте теплий чай з лимоном,
- а щоб не захворіти, вдягайтесь відповідно до погоди! - Споживайте овочі,фрукти,вітаміни!
- Часто умивайтесь, купайтесь, мийте руки з милом!
- Обов'язково користуйтесь носовою хустинкою!
- Не переохолоджуйтесь!
- Провітрюйте кімнати.
(мікроби лякаються, зникають)
Муха: Дякуємо Вам друзі!
Вірус грипу ми прогнали!
І правила гігієни пригадали.
Будемо робить зарядку.
Речі всі тримати в порядку,
Будемо їсти цибулю і часник,
Щоби грип назавжди зник!
Гість 1: Із спортом і з водою будемо дружити,
Щоб без хвороби нам усім прожити,
Вітаміни будемо споживати.
Свіжі овочі і фрукти повсякчас жувати.
Дотримання чистоти й порядку.
Охайність. Особиста гігієна.
Мета: Поглибити знання про правила особистої гігієни,необхідність
дотримуватись чистоти в приміщеннях, подвір'ях, вулицях,
охайності в одязі; формувати корисні звички.
«Казка про підступну лінивцю»
Жив собі, жив собі,
Жив собі один король.
Королівство було в нього дуже чисте.
Кожен руки завжди мив,
і гімнастику робив,
І зуби чистив кожен там,
Щоб не хворів.
А поряд з ним жила лінивиця одна,
якої світ не бачив ще ніколи.
Хотіла так вона,
Щоб королевою була,
І вирішила землі підкорити.
Та як же це зробити?
Із королем їй треба подружити!
І почала круг короля ходити,
І друзів всіх своїх водити.
(З’являються безлад, бруд, мікроби)
Наш король собі радіє –
ти бач вже скільки друзів!
А лінивця вже мріє:
і ліс той мій, і землі в тому лузі!
Король не може зрозуміти,
Що геть їх треба гнати!
А лінивиця, це ж треба вміти,
Вдягає короля у нові шати!
Порядки скрізь свої наводить:
Гарненько королівству всьому шкодить:
Ніхто не робить вже зарядку,
Ніхто не підмітає свою хатку,
І рук ніхто не миє,
І не чистить зубки.
Розгулялись тут хвороби,
Панують безлад, бруд, мікроби.
Лінивиця вже почала гадати,
Як їй королівство це назвати.
Та сталося у Короля лихо:
плаче доня його тиха.
Розболілись в доні зуби,
Від болю в доні спухли губи.
І не їсть цукерки, баклажани,
все найкраще із баштана.
Відгортає доня страви, сіла плакати на лаві. Кинувся Король до лікаря:
- Лікарю, допоможіть,
в моєї доні зуб болить!
Лікар Короля втішає,
Доні рота розкриває,
І здіймає зразу крик.
- Ви відсталий чоловік,
Ви лінивий Нечупара!
Ви Лінивиці вже пара!
Всі загинуть зуби ваші,
Не з’їсте вже ні цукерки, ані каші!
- Чим же я провинився?
- Ти не чистив зуби довго
І все лихо йде від того.
А твої погані зуби
доведуть тебе до згуби.
Ось тобі шалфей пахучий,
Зуби полощи і біль
не стане мучить.
Ну, а потім, як будеш охайний,
Здоров’я повернеться негайно.
Ось, бери пасту,
щіточки і порошок,
І для себе й для діток.
І щоранку до сніданку
чистіть зуби.
І тоді уранці – рано,
Як проснувся наш Король,
як глянув на країночку кохану,
за голову схопився: - Ой!
Ой що ж я наробив!
Я долю всіх людей
віддав поганцям тім!
Та зможем знову всі
поправить справи ці.
Лиш треба разом нам,
Порядок навести.
І дружно всі взялись
Гарненько прибирати,
Щоб було, як колись,
Чистенько в їхніх хатах.
Лінивиця ж тим часом
втекла з тої країни,
сидить собі й чекає:
із ким дружити нині.
Тож, будьте обережні,
У пастку не попадіться,
Дружіть із чистотою,
А з Лінивицею не водіться!
Безпечний відпочинок взимку.
Правила поведінки на льоду.
Мета: розкрити вагомість для здоров'я зимового відпочинку на природі.
Формувати правила безпеки під час зимового відпочинку для
запобігання травматизму, обмороженню, переохолодженню.
Ознайомити з правилами поведінки на льоду та прийомами
допомоги і самодопомоги у випадку переохолодження.
Виховувати бажання зміцнювати свій організм.
«Курочка і Півник!»
Шановні друзі!
Про «Курочку і Півника»
Ви казку подивіться.
В холодну пору зимоньки
поводитись навчіться.
Послухайте уважно
И відразу зрозумійте:
Хоч й дуже ви відважні,
Та гратися не смійте,
Хоч вас і просить хтось,
На нашій любій річці,
Коли льодком тоненьким
Скував її мороз.
У зеленому лісочку,
У веселому гайочку,
Де зелений кущ калини,
Не вагаючись й хвилини
Збудували собі хатку
Два малесенькі курчатка.
Виростали вони дружно
і коли було сутужно,
завжди всім вони ділились,
не кричали й не сварились.
Курочка обід варила,
Одяг гарний шила, прибирала,
прала і водичку в дім носила.
Та не все було гаразд
з нашим Півником в той час.
Півник хвастатись любив,
Веселився, танцював,
І турботу Курочки він не шанував:
то з'їсть ягідок зелених,
от животик й заболить.
То поп'є воду студену,
й голосок тоді хрипить.
Літні дні ось так пройшли,
Осінь промайнула.
Вітри холод принесли
Й зимонька вже зазирнула.
Кригою скував мороз річку невеличку.
Півник наш зібрався
катати там сестричку.
Та Курочка – розумниця
на лід йти не пускає:
Курочка: -Там лід тонкий ще дуже,
Хай краще замерзає!
Лиш Півник наш - упертий,
Він слухать не хотів.
Й сказав сестрі відверто:
Півник: - Ні разу у житті
я не катавсь на кризі.
Візьму ось ковзани
І спробую хоч раз
Проїхатись по кризі напоказ!
Та крига ж та тоненька
На річці ще була!
То й тріснула швиденько,
І Півника знесла
в таку холодну воду!
Сестричка - рятівниця
Прибігла, тут-як тут:
Курочка: - Ой, братику рідненький!
Ой що ж ти наробив!
В водиці холодненькій
Замерзли крильця, ніжки, вуха!
Чому ж мене не слухав!
Дай розітру швиденько,
І чаєм напою,
гарячим чаєм з липи,
смородини й малини,
з духмяної шипшини,
ще м’яти є там трішки.
Та Півник мій все стогне, і кричить,
Покличу я «Швидку», мабуть,
103 по телефону наберу.
І мчить медична поміч,
Вже лікаря везуть.
Він півника рятує.
Поради надає:
Лікар: - Терпіння май і витримку!
Коли зима прийшла,
Ти одягайся тепло,
Щоб хвороба не знайшла.
І ще обов'язково часник й цибулю їж.
Поможуть безумовно
Вам видужать скоріш.
І, дуже це важливо,
На річку не ходи,
Коли товстою кригою,
Не вкрився шар води!
Півник: - Я буду слухатись, клянуся,
Усіх порад твоїх,
Бо дуже вже боюся
Грізних хвороб таких.
А діти всі, що слухали,
Уважними були –
Поради з нами вивчили,
їм щиро вдячні ми.