Інтегроване заняття "Зварювання чавунів"

Про матеріал
Методичною основою інтегрованого підходу до навчання є встановлення внутрішньо-предметних і між предметних зв'язків у засвоєнні основ наук. Викладачі, які проводять інтегровані заняття розуміють своє головне завдання — готувати висококваліфікованих ерудованих спеціалістів, які будуть сприйняті, задіяні суспільством. Необхідно пробуджувати інтерес до обраної професії. Прикладом проведення бінарного заняття може бути інтегрований семінар ,який проводиться викладачами з двох дисциплін „ Матеріалознавство та термічна обробка металів та зварних з’єднань" та дисципліни „Технологічні основи зварювання плавленням."
Перегляд файлу

 

 

             Методичною основою інтегрованого підходу до навчання є встановлення внутрішньо-предметних і між предметних зв'язків у засвоєнні основ наук.

         Викладачі, які проводять інтегровані заняття   розуміють своє головне завдання — готувати висококваліфікованих ерудованих спеціалістів, які будуть сприйняті, задіяні суспільством. Необхідно пробуджувати інтерес до обраної професії.

          Випускник вищого навчального закладу першого рівня акредитації повинен володіти виробничими ситуаціями та вміти вирішувати типові задачі діяльності в умовах виробництва: забезпечувати безперебійну роботу технологічного обладнанні!, визначати несправності, своєчасно повідомляти спеціальні служби про їх наявність, вміти пускати, зупиняти і виводити на режим нормальної роботи технологічне обладнання; регулювати роботу обладнання до заданого режиму, повинен володіти відомостями по питанням упровадження досконалих технологій в галузі автоматизації і механізації виробничих процесів.

       Вивчення курсу „Матеріалознавство з основами термічної обробки" є одним із ланцюжків у вивченні предмету „Технологічні основи зварювання плавленням."

І це дозволяє провести інтегроване   заняття   або бінарний.

          Слово „бінарний" походить від латинського "bis", що означає подвійний, тобто це взаємодія двох викладачів.

        Бінарні заняття класифікуються за змістом та дидактичною метою. Залежно від того, які дисципліни інтегруються або об'єднуються на бінарному занятті, вони діляться на гуманітарні, періодично-математичні, змішані. Кожна з цих груп може бути віднесена до однієї з груп:

заняття-засвоєння нових знань; заняття - сисіематизація і узагальнення знань; комбіноване заняття.

            Останнім часом бінарні заняття  займають достатньо вагоме місце в навчанні. Вивчення різних об'єктів можна проводити двома способами: 1) викладач, розкриваючи зміст навчального матеріалу дисципліни, залучає уже відомі знання з інших дисциплін, добутих на других заняттях  -  міжпредметні зв'язки;

2) проте, бувають ситуації, коли реалізація міжпредмегних зв'язків одним викладачем ускладнюється. 

           Це буває, коли викладачу доводиться розкривати ті сторони об'єктів, які не входять у зміст цієї дисципліни, але без чого цілісне уявлення про об'єкт вивчення сформулювати не можна

Тоді на допомогу приходить бінарне інтегроване   заняття  - це об'єднання зусиль двох викладачів різних дисциплін у його підготовці та проведенні.

                  Це прогресивна форма викладання матеріалу курсів, між якими

існують міждисциплійні    зв'язки. Для цього потрібно правильно виділити міжпредметні об'єкти шляхом аналізу навчальних програм двома викладачами, які поті м стають предметом вивчення на такому занятті.

           Прикладом проведення бінарного заняття  може бути інтефований

семінар ,який проводиться викладачами з двох дисциплін „ Матеріалознавство та термічна обробка металів та зварних з’єднань" і дисципліни „Технологічні основи зварювання плавленням."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття  

 

 

Тема                                             Зварювання    чавунів

 

Мета 

навчальна:  Узагальнити та систематизувати знання студентів з теми зварювання чавунів виховна: Виховання професійної свідомості, конкурентоспроможності, впевненості в  собі  та відповідальності; Формувати  у  студентів  комунікативні  вміння: спілкуватися  у колективі  ,  відстоювати  свою  точку  зору,  навички  безконфліктної   поведінки розвиваюча: Сприяти  розвитку  інтелектуальних   вмінь: логіки  мислення , вміння  грамотно  висловлять   свої  думки, здатність  до аналізу  і  узагальнення, вміння  мислити системно. методична: використання студентських презентацій на заняттях дисциплін фахового циклу 

Міжпредметні зв’язки Матеріалознавство та термічна обробка металів та зварних з’єднань; Технологічні основи зварювання плавленням; Інформатика 

 

Вид заняття                            Семінарське  заняття   

 

Матеріально – технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН

     Мультемідійне устаткування, комп’ютер, ноотбук, малюнки  діаграми, роздатковий  матеріал

 

                                      Структура заняття 

 

1.    Організаційна частина 

                     взаємне привітання викладачів і студентів, психоемоційний настрій; • перевірка готовності аудиторії і студентів до заняття;

                     запис у журналі

 

2.    Повідомлення теми,  формулювання мети та основних завдань:

Тема                                             Зварювання    чавунів

Мета заняття: Узагальнити та систематизувати знання студентів з теми зварювання чавунів;

 

   Навчальна  група  розділена  на  4  мікрогрупи  -  команди.

Команди вибирають собі  капітанів.

З  правилами  брейн-рингу  студенти  ознайомлені  заздалегіть,  на уроці  вони  ще  раз  нагадуються.

Призначається   жюрі   в   обов`язки  якого  -  заносити  бали  за  вірні  відповіді  . Для об`єктивності  оцінки  відповіді  для  експертів  розроблені  критерії  оцінки  завдань.  


          Брейн-ринг  складається  із раундів.

В кожному   раунді команда старається набрати як можно більшу кількість балів. В кінці уроку підраховується сума балів кожної команди   і  визначаються   переможці.

 

Перший раунд – “Інтелектуальний”.

              Кожна  команда по  черзі  відповідає  на  питання  з предметів Матеріалознавство  та Технологічні  основи зварювання  плавленням . Якщо   бажаючих  немає , право  відповіді  надається  другій  команді. За кожну  вірну  відповідь  команда  отримує 1 бал, якщо  відповідь   неповна – 0,5 бала.

 

Питання  для  інтелектуального  раунда.

 

1. Що  таке  сірий  чавун?

2.Від  чого  залежить  твердість?

3. Зварювання - це

4.Що  таке  колошовна  зона?

5.Легований  чавун-

6.     Причини  утворення  тріщин  при  зварювання  чавуна .

7.     imageimageЯк  отримують  високоміцний  чавун?

8.     Причини  утворення  тріщин  при  зварювання  чавуна .

9.Від  чого  залежить  зварюваність  чавуна?

10.Способи  зварювання  чавуна.

11. Назвіть  властивості    легованих  чавунів.

12.Що  використовують  для  підвищення  міцності  зєднання  при  ремонті  відповідальних  чавунних  виробів.

13.     Які  вироби  зварюють  мідним  електродом ?   

14.Назвіть  механізовані   способи  зварювання  чавуна.

15. Причини  утворення  тріщин  при  зварювання  чавуна .

16.В  чому  трудність  зварювання  чавуна  в  вертикальному  положенні?

17.Яке  зварювання  дозволяє  отримати  наплавлений  метал  за  властивостям  близький  до  основного?

18.Що  потрібно  застосовувати  для  розчинення  тугоплавких  окислів  заліза , кремнія  і  марганцю  та  переведення  їх  в  легкоплавкий.

19.Що  потрібно  застосувати  для  збільшення  рідкотекучесті  шлаків  та  металу  шва?

20.Як називається  участок ,  який  нагрівають  нижче  критичних  температур?

 

Другий  раунд – “Творчий заключається в тому,  що кожна   команда  повинна вирішити  кросворд по  темі „Зварювання  чавуну”.

 

Для  цього викладачем  заздалегіть  приготовлені  листки  з  кросвордом  по  даній  темі.  Після  закінченнчя  часу, відведеного на  виконання  завдання, викладач  збирає листки.

 

 

Питання  для  кросворда по  темі   “ Зварювання  чавуну”.

 

1.Чавун, який  має  пластівчасту  форму  графіту. (Ковкий) 

2. Як  називається  чавун, який має спеціальні  домішки (хром, нікель,  молібден) (Легований) 

3.Процес  отримання  нероз`ємного з`єднання  твердих  матеріалів  шляхом   їх  місцевого  сплавлення .(Зварювання)

4.   Яке  зварювання  дозволяє  отрмати  наплавлений  метал  по  властивостям  близький  до  основного?(Газове  )

5.   Чавун в якому  вуглець  знаходиться   в  звязаному  стані  у  вигляді  цементиту.(Білий) 

6.   Властивість  , яка  залежить  від  структури  легуючих  домішок.(  Твердість  )

imageimage7.Зона , яка  піддається  нагріванню  під  час  зварювання ( Колошовна   ).

8 .Який  дефект   виникає  при  швидкому  охолодженні  тонких  частин  чавунних  відливок ,  зварних  швів,  появлення  відбіленних  структур?(   Тріщини ).

9. Як називається  ділянка   ,  яку  нагрівають  нижче  критичних  температур?

(Перекристалізація ).

10.Як   називається   зварювання   коли  відсутнє  нагрвання?  ( Холодне ).

 

Третій раунд – “Інформційно-технологічний”

 

складається  з конкурса мультимедійных презентацій, які  кожна  команда  заздалегіть     підготувала по заданій  темі і  оцінюється  викладачем   інформатики.  

Презентації за  темами   «Обладнання для зварювання чавуну»

Презентації за темами   «Обладнання для наплавлення чавуну»

Презентації   за темами « Виробництво чавуну»

Презентації за темами « Ремонт чавунних виробів»

 

Четвертий раунд “ Питання – Відповідь” 

заключається в тому, що кожна  команда придумує  по  темі  “Зварювання  чавуна” 2 питання для іншої  команди. Якщо інша  команда не може дати  відповідь  на питання, право відповіді  передаеться іншій  команді, за правильну  відповідь  она отримує  балы. Питання  задаються послідовно від  одної команди  другій в суровій послідовності  .

 

П`ятий раунд “Конкурс капітанів”

Завдання  капітанам даються на карточках

 

      Завдання  капітану 1 командиВизначити  основні  елементи  схеми  ручного  дугового  зварювання  чавуна  плавким  електродом  з   застосуванням  стальних  шпильок.

 

 Відповідь :   А –шпильки;  Б – зв`язки; В-відтівр з  різьбою;  Г- зварювання  тріщин; Д-обварка  шпильок  і  звязків.

 

 

image 

 Форма  відповіді

imageimage 

1

2

3

4

5

В

А

Б

Д

Г

 

 

      Завдання  капітану 2 команди. 

     Визначити  послідовність  робіт   при  підготовці  до  зварювання  і  в  процесі  ручного  дуговогло  зварювання  чавуна   плавкими  електродами  з  застосуванням  сталевих  шпильок  А-  поверхність  металу  очищають  від  грязі, масла, вологи, ливарної  корки;  Б-виконуютьскос  кромок  зварюваних  деталей  під кутом  45 0 ; В – обварюють  шпильки  кольцевим  швом; Г – просвердлюють  отвори в  кромках  деталей  і  нарізають   різьбу; Д –вкручують  шпильки  у  відтвори. 

 

  Форма  відповіді

 

1

2

3

4

5

 Б

Г

Д

А

В

 

 

      Завдання  капітану 3 команди.   

             Визначити  на  малюнку  елементи  підготовки  кромок  деталей  під  зварювання  чавуна    з  попереднім  підогрівом: А-  електрод; Б- формовочну  землю ; В –зварювальні  деталі; Г – графітову  пластину.   


 

 

   

image

 

Форма  відповіді

1

2

3

4

 Б

Г

В

А

 

 

Завдання  капітану 4 команди.

 

Вставити пропущені слова в текст

 

    Дефектні дільнки   заготівок або деталей вирубають і  _________ від бруду, масла, шлаків , _______ землі. Вони повинні мати плавні  контури ,без гострих кутів .   Зварну поверхню росташовують _____, викладають форму із ______, або вугільних   пластинок, формувальної землі. Деталь або заготівку нагрівають у спеціальних нагрівальних ______ , колодізях, горнах або з допомогою індукціонних    обігрівачів. Невеликі   ________   заздалегіть  підігрівають    до температури   500 -700°С,  найбільш  габаритні з товщиної стінки більше 30 мм – до 700-800°, _____    ведуть повільно та  _____ простір, утворений   ______, заповнюють розплавленим присадним металом. Зварювання ведуть без  ______ , щоб    зварювальна    ванна    весь   час   була   в   ____ стані.     Після    зварювання   деталей  ( заготівки)  повільно   охолоджують  разом з нагрівальною _____, або під шаром  мілкого  деревного _______.

                   Слова для довідки: повільно, перерва, підігрів, вугілля, форма,

розплавленний, піч, рівномірно, деталь, графітових, горизонтально, зачищають, формувальної,  контури.    

4.Підведення підсумків заняття

Підраховується сума балів кожної команди   і  визначаються   переможці.

Нагородження   переможців.

 

 

pdf
Додано
18 січня 2023
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку