Найгарніша мама
Випало Совеня із гнізда та й повзає лісом. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого – некрасивого, з великою головою, вухатого, банькатого, жовторотого та й питають, дивуючись:
-
Хто ти такий? Де ти взявся?
-
Я – Совеня, - відповідає мале. – Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.
-
Хто ж твоя мама? – питає Соловей.
-
Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.
-
Яка ж вона? – питає Дятел.
-
Моя мама найгарніша.
-
Розкажи, яка ж вона, - питає Дрізд.
-
У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, - відповідає з гордістю Совеня.
-
Ха-ха-ха! – зареготали Соловей, Дятел і Дрізд. – Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.
-
Неправда! – закричало Совеня. Мама в мене найгарніша.
Почула його крик Сова, прилетіла, потихеньку взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда.
Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була й справді для нього найгарніша!
Василь Сухомлинський
-
Передбачення за малюнком.
-
Яких пташок ви впізнали, дивлячись на малюнок?
-
Хто вони один для одного?
-
Які емоції на їхніх обличчях?
-
Що ви відчуваєте, коли дивитеся на малюнок?
-
Чи хотіли б ви потрапити в малюнок?
-
Які запахи можна відчути, потрапивши в малюнок до лісових птахів?
-
Доведіть, що мама - сова любить своє совенятко.
-
Про що буде наше оповідання?
-
Робота над заголовком.
-
Яку людину називають мамою?
-
Як ви розумієте поняття «найгарніша» мама?
-
Для кого мама буде найгарнішою?
-
Українська мова.
-
Знайдіть в тексті слова, які описують маленьке совеня.
-
На які питання відповідають слова: некрасивого, вухатого, банькатого, жовторотого?
-
Прочитайте, з ким порівнює совеня свою маму.
-
Зробіть звуковий аналіз слів:
СОВА ГНІЗДО НАЙГАРНІША
(До поданих слів підберіть протилежні слова)
Далеко - … Велике
Мале - … Вночі
Вдень - … Близько
-
«Асоціативний кущ». Які слова вам приходять на думку, коли чуєте слово МАМА ?
-
Знайдіть в тексті слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО?
-
Математика.
-
Скільки совенят випало з гнізда?
-
Скільки птахів насміхалися з совеняти?
-
Яку геометричну фігуру нагадує форма гнізда?
-
Хто з пташок швидше літає: маленьке совеня чи велика сова?
-
Порахуйте, скільки разів в тексті зустрічається слово мама.
-
Задача.
У гнізді сови сиділи 6 совенят. П’ятеро з них вилетіли з гнізда. Скільки совенят залишилося у гнізді?
-
Скільки лапок у двох сов?
-
Скільки очей у трьох сов?
-
Скільки носиків у п’яти сов?
-
Природознавство.
-
Сова дика чи свійська пташка?
Докажіть, що сова дика пташка.
-
Яку користь приносять сови?
-
Гра «Нагодуй сову»
(З певної кількості картинок вибрати ті, на яких зображено харчі для сови).
Якого кольору птах?
Що нагадує дзьоб сови?
Якої форми очі сови?
Чому сова хижий птах?
-
Образотворче мистецтво.
Складіть з частинок картинку сови.
-
Робота в групах «Модне совеня».
Кожна група учнів – дизайнери.
-
Пофантазуйте, розвеселіть совеня. Намалюйте совеня, одяг, взуття та аксесуари для нього.
-
-
Музичне мистецтво.
(Крик, вереск, вищання)
-
Коли в житті людина видає голос – крик?
(Радіючи, від болю, сумуючи)
-
Відтворіть крик совеняти.
-
Прочитайте речення із сумом.
-
Уявіть, що ви птахи. Дятли, стукаючи по дереву створюють свою мелодію. Відплескайте долонями ритм СТУКІТ ДЯТЛА.