Інтегрований підхід як інструмент патріотичного виховання молодших школярів

Про матеріал
З метеріалу можна дізнатися про виховання патріотів на уроках в початкових класах, про інтегрований підхід до у навчанні та вихованні молодших школярів.
Перегляд файлу

Інтегрований підхід як інструмент патріотичного виховання молодших школярів

Одним з пріоритетних завдань сучасної школи є виховання справжніх патріотів своєї держави. Це особливо актуально і болісно сприймається зараз, коли Україна знає, що таке війна. Наші діти кожного дня із засобів інформації чують вислови «воєнні дії», «зброя», «жертви», «вибухи» тощо. Я спостерігала, що хлопчики  на перервах, у дворах здебільшого граються уявною або іграшковою зброєю, переносячи отриману інформацію з навколишнього світу у своє дитяче життя. А хіба можна назвати випадковістю те, що в класі, де я викладаю навчається 19 хлопців і всього 9 дівчат.

І де, як не в такому класі, і коли, як не зараз, особливу увагу звертати на патріотичне виховання справжніх громадян держави.

Ось вже третій рік поспіль я активно впроваджую в практику роботи інтегрований підхід у виховну діяльність класу. Багато проведено інтегрованих уроків, виховних годин, заходів, свят, зустрічей.

C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\100_2191.jpg
C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\100_2167.jpg
C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\100_2166.jpg
В класі проведено родинне свято «Родина до родини – це наша Україна», метою якого було пробудження інтересу до вивчення історії свого роду, українського народу, його звичаїв, традицій.

 

Інтеграція природознавства (розташування України,природа її), народознавства(звичаї , традиції, побут), трудового навчання (випікання пирогів, короваю, вишивка,родинні хобі), музики(народні родинні пісні) допомогла провести свято цікаво, змістовно і захоплююче.

C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\IMG_20190315_072340.jpgЗапам’яталися учням виховні години з виготовленням лепбуків «Україна – моя країна», «Хороша справа для держави», «Я гордий, що я українець», де діти вчилися серед великої кількості інформації вибирати потрібну, актуальну, яка б розкривала тему з різних сторін і об’єднувала в єдине ціле( історія краю, народознавство, образотворче мистецтво, трудове навчання, математика).

Зустрічі з учасниками бойових дій на сході держави ( а в класі є три тата, які захищали і захищають Україну зараз) до сліз хвилювали дитячі серця. Співпереживання, біль і гордість читалися на дитячих обличчях поруч із маленькими слізьми. Кожний школяр, який слухав воїна, ставив його собі в приклад, намагався запозичити позитивні риси. Гості отримали в подарунок дитячі малюнки, поробки. Учні читали патріотичні вірші та співали пісні. Такі зустрічі здатні виховувати з молодших школярів справжніх патріотів, дають можливість гордитися тим, що ми українці, вчать любити мову нашу – українську.

C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\IMG_20190315_072343.jpg
C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\Изображение 1525.jpg
Продовженням патріотичного виховання є тісно налагоджені дружні відносини з воїнами допоміжного пункту наведення авіації. Учні малювали листівки, готували подарунки в школі і разом з батьками, купували улюблені солодощі і посилали на схід.

 

Якою довгоочікуваною була відповідь – посилка з відром меду та коробкою смачних вафель з передової. Плакали всі – учні, батьки, вчителі. І як не віддячити за такий подарунок. 2 посилки власноруч випечених пасок (біля 30 шт.) діти відправили бійцям разом із написаними листами та відеоповідомленням.

C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\IMG_20190415_134319.jpg
C:\Documents and Settings\Андрей\Рабочий стол\витавка 2020\фото\IMG_20190414_132821.jpg
Незабаром очікуємо на зустріч з одним з воїнів цього ж допоміжного пункту наведення авіації, який зараз перебуває в місті Києві, і запрошений до нашого класу. Учні знову готують сувеніри , лепбуки, пісні,танці, пишуть листи. Кожного дня цікавляться новинами, вчаться аналізувати події та отриману інформацію.

І на запитання вчителя «Для чого ми повинні вчитися?», учні однозначно відповіли, що вони просто не мають права підвести друзів - воїнів, які їх захищають.

Приємно бачити, що є діти, які самостійно цікавляться історією України, читають енциклопедії, інтернет – сайти з метою більше дізнатися про свою історію, про сучасність, про те, чим «ласою» є Україна для інших держав.

Вивчаючи тему «Ґрунт», дітей зацікавило те, що Україна є однією з небагатьох держав, де є чорнозем, що Україна – це держава, яка вирощує злакові культури не лише для свого споживання, але й на експорт. І за ініціативою дітей ми почали працювати над проектом « Ґрунти України», ставлячи собі за мету дізнатися про різноманітність ґрунтів, про їх використання в господарській діяльності, про необхідність їх охорони і підвищенні родючості. Велике значення для результату проекту має проведена дослідницька робота та інтеграція знань з математики, літературного читання, трудового навчання, образотворчого мистецтва, інформатики.

Не оминули ми і тему «Корисні копалини України». Готуючись до уроку, учні опрацьовували багато додаткової літератури, необхідні мапи, дізнавалися про те, які багаті підземелля нашої країни, на скільки років їх вистачить. Однією з проблем було визначено таку «Які корисні копалини залягають у надрах Донецької і Луганської областей. Чому Росія хоче захопити і привласнити ці території?» Тема зацікавила біля 80 % школярів. Зібрана інформація була обговорена на уроці і зроблені відповідні висновки.

Що ще раз доводить, що наші школярі ростуть справжніми патріотами своєї держави, які з розумінням ставляться до суспільних  проблем, вивчають свою історію, особливості культури, прагнуть досконало знати мову, читати твори українських письменників. А головним є те , що в кожного світяться очі від гордості, що він –українець, що мова його – українська, що живе він – в Україні.

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку