ІНТЕГРОВАНИЙ РОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА І УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Тема. Як тварини впливають на природу Землі

Про матеріал

Тема. Як тварини впливають на природу Землі

Мета:

- Пізнати світ тварин; дізнатися, чим тварини відрізняються між собою. Ознайомити учнів з поняттями «звірі», «птахи», «комахи», «риби», «земноводні», «плазуни»; Вивчити істотні ознаки різних груп тварин. Продовжувати навчати порівнювати, робити висновки.

-Розвивати логічне мислення через завдання та порівняння, доведення.

- Виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійний супровід, картки, малюнки, таблиці.

Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ РОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА

І УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (3 клас)

 

Тема. Як тварини впливають на природу Землі

Мета:

- Пізнати світ тварин; дізнатися, чим тварини відрізняються між собою. Ознайомити учнів з поняттями «звірі», «птахи», «комахи», «риби», «земноводні», «плазуни»; Вивчити істотні ознаки різних груп тварин. Продовжувати навчати порівнювати, робити висновки.

озвивати логічне мислення через завдання та порівняння, доведення.

- Виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійний супровід, картки, малюнки, таблиці.

 

                                                     Хід уроку

I. Організація класу

Ранок стукає в віконце.

«Час вставати»,— каже сонце.

І промінчиком лоскоче —

Привітатись першим хоче!

Як знайомих я зустріну,

Посміхнусь їм неодмінно!

Гарний настрій принесе

«Добрий день» чи «Здрастуйте».

II. Підсумок фенологічних спостережень

Учень синоптик:

  • Сьогодні 13 лютого, вівторок.
  • Пора року – зима.
  • Останній місяць зими – лютий, в якому 28 днів.
  • 29 днів буває в високосному, що буває один раз на чотири роки.
  • Бажаю всім гарного настрою на уроці!

Вчитель: 13 лютого – Всемірний день млинів.

ІІІ. Актуалізація  опорних знань учнів

1. «Мозкова атака»

1) Який предмет ми вивчаємо? (Природознавство)

2) З яких двох слів утворилася назва предмета? (Природа і знати, тобто   знання про природу)  

3) На які дві групи ми поділяємо усю природу? (Жива і нежива)

4) Який розділ ми з вами вивчаємо? (Жива природа)

5) Що належить до живої природи? (Рослини, тварини, люди)

2. Бліц опитування по вивченій темі «Рослини»

- Що таке рослини?

- Що потрібно для живлення рослин?

- Яких рослин найбільше на Землі?

- Якими різними формами вони представлені?

- Які рослини називаються хвойними?

- Що таке культурні рослини?

- Як людина використовує культурні рослини?

- Як рослини пристосувалися до різних умов життя?

- Як розмножуються рослини?

- Яке значення рослин на Землі?

3. Загадки

Відгадайте, будь ласка,  загадки.

Крила є , а не літає;

Ніг нема, а не наздоженеш. ( Риба)

Маленький хлопчик у сірій свитинці

 По дворах стрибає, крихти збирає.   (Горобець)

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її ...  (Лисичка)

Як дзижчу я в літній день,

Чуло кожне вухо.

Залітаю в кожен дім,

Знають всі мене, я ...        (Муха)

Як можна об’єднати слова – відгадки (ТВАРИНИ).

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Минулого року, коли ми з вами їздили до зоопарку, я чула як маленький хлопчик запитав у мами:

  • А страус – це звір?

Мама відповіла:

  • Ні, це птах.
  • Але ж він не літає. Тоді значить кажани - це птахи, адже вони літають.

Мама зніяковіла.  А ви як гадаєте?

Отже,  сьогодні на уроці ми будемо говорити про різноманітність тварин.

V. Повідомлення теми й мети уроку

Тема уроку. Як тварини впливають на природу Землі

            Сьогодні ми:                     

  • Пізнаємо світ тварин.
  • Дізнаємося відмінні ознаки тварини.

VI. Вивчення нового матеріалу

1. Науку про тварин називають – Зоологія.

Ученим відомо близько півтора мільйона видів тварин. Тварини - живі організми, які дихають, живляться, ростуть, розмножуються, пересуваються, вмирають.

Особливі ознаки - це ознаки, яких не мають інші живі організми. Тварини одного виду подібні між собою, а різних видів - відрізняються або зовсім не схожі.

  Тварин різних видів учені об'єднали в групи за особливими ознаками.

Групи тварин за особливостями будови та розмноження, умов життя є такими: комахи,  риби,  земноводні,  плазуни,  птахи,  звірі. З них понад мільйон – це комахи. Риб відомо приблизно 20000 видів. Земноводних – 3400, плазунів – 6000, птахів – 8600, звірів – 4000.

Крім цих груп є інші, наприклад, черви, молюски, раки, павуки.

Всі звірі годують своїх малят молоком. Тіло майже всіх  звірів  має  волосяний  покрив.  Яке  гарне  хутро у лисиці, ведмедя або кота!

Тіло птахів вкрите пір’ям. Майже всі вони можуть літати. Птахи розмножуються за допомогою яєць, які вкриті твердою шкаралупою, що складається з вапняків.

Наприклад,  всі  жуки,  метелики,  мухи,  коники мають твердий покрив. Для пересування вони використовують шість лапок. Цих тварин називають комахами.

У водному середовищі дуже поширені риби. Вони рухаються за допомогою плавців. Їх тіло вкрите слизькою  лускою.  Дихають  вони  розчиненим  у  воді  киснем.

Деякі  тварини  частину  свого  життя  проводять у  воді,  а  частину    на  суходолі.  Тому  їх  називають земноводними. До таких тварин відносять, наприклад, жаб. Вони мають слизьку шкіру, за допомогою якої можуть добувати із води розчинений у ній кисень. На суші земноводні дихають легенями.

Цікавий  спосіб  пересування  у  таких  тварин,  як вуж, гадюка, ящірка. Вони плазують з місця на місце. Через  це  їх  назвали  плазунами.  Шкіра  цих  тварин вкрита сухими лусочками.

         2. Мозкова атака

- То як ви гадаєте страус — це птах чи звір?

- Так, це птах, хоча  він  не  літає,  але  тіло  його  вкрите  пір’ям  і  він розмножується яйцями. А це істотні ознаки.

-  А кит – це риба чи звір?

- Кит не має волосяного покриву, але це звір, бо кити годують своїх малят молоком. Отже, тварин розподіляють на різні  групи  не  за  однією  ознакою,  а  за  кількома  істотними.

VІI. Систематизація знань учнів

1. Робота за підручником природознавства с 99

    Знайдіть і прочитайте, про що нагадав наш вчений Мудрий лісовичок.

    Що підказала синьокрила Сойка (що тварини різняться за розміром і будовою).

     Дайте відповідь:

            – Яке значення тварин у природі?

            – Яке значення мають тварини у житті людей?

2. Робота в зошитах з природознавства

3. Домашнє завдання

  • Опрацювати матеріал на с. 99-100 підручника.
  • Підготувати розповідь про роль тварин у житті рослин.

А зараз ми з вами дізнаємось цікаві факти про тварин (вчитель зачитує інформацію про тварин). 

Фізкультхвилинка

 

4. Робота в зошитах з української мови. Підручник з української мови с 116, впр 279.

                - Прочитати текст, вставляючи з довідки пропущені слова.

Робота в парах.

                 - Знайти в тексті 5 іменників в однині і 5 іменників в множині, визначити рід.

На дошці 1 учень записує іменники в однині, другий в множині.

  • Робота за текстом. Що таке – бурулька?  Який стан води? Яке прохання є в тексті?
  • До якої групи належать синички, горобці, ворони?

    VІІI. Підсумок уроку

  • Отож, настав час підсумувати чого ми навчилися на уроці. Цей підсумок ви зробите самостійно працюючи в групах.

У кожної групи є малюнки тварин. Розгляньте їх, прочитайте уважно завдання і зробить колективно висновки про кожну групу тварин.

               Вправа мікрофон

  • Що цікавого і нового ви дізналися на уроці?
  • На які групи поділяють тварин?
  • За якими істотними ознаками їх розрізняють?
  • Яке значення тварин у природі?
  • Яке значення мають тварини у житті людей?
  • Що найбільше сподобалось на уроці?

Синоптик учень, на початку уроку, побажав усім гарного настрою.  Нам вдалося зберегти цей настрій на протязі всього уроку. Дякую всім за плідну роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
3 березня 2019
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку