Урок на тему: Правопис найуживаніших прислівників.

Про матеріал
Урок розроблено для того щоб діти ознайомилися з правописом найуживаніших прислівників; щоб вони розвивали критичне мислення, та своє мовлення.
Перегляд файлу

Тема : Правопис найуживаніших прислівників.

Мета : ознайомити учнів з правописом найуживаніших прислівників; розвивати критичне мислення, мовлення; виховувати самостійність, позитивне ставлення до навчання.

Хід уроку

  1. Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ти часу не гай,

Працювати, починай.

  1. Актуалізація опорних знань

Картинки по запросу поведінка дітей за столом в гостях

  • Погляньте на малюнок і скажіть, чи має він відношення до змісту домашнього завдання?(так, має)
  • Доведіть свою думку.(д.з. було написати твір про правила поводження дітей в гостях)

А. перевірка домашнього завдання

- Зачитайте складену вами розповідь.(3 учн.)

Додатково:

1 учень:

  1. Що таке прислівник?
  2. Розбери за будовою прислівник восени.

2 учень: 

  1. Назви прислівники які ти використав у своїй розповіді.
  2. Коли прислівники у реченні виконують роль однорідних, другорядний членів?

3 учень:

  1. Яка роль прислівників у мовленні?
  2. Розбери за будовою прислівник напровесні.
  • Молодці, діти, ви гарно виконали д/з.
  1. Оголошення теми і мети уроку
  • Сьогодні на  уроці ми будемо продовжувати вивчати прислівник і запам’ятаємо, як правильно пишуться окремі з них.
  1. Вивчення нового матеріалу

А. гра «Склади прислівник»

сні                     рі                    Втра

                  ве                    во

(навесні, надворі, завтра)

  • Запишіть ці прислівники до себе в зошити каліграфічно, зверніть увагу, як вони пишуться.
  • Звіртесь з написаним на дошці.
  • А зараз, складіть усно 1 речення з цим прислівником.

1ряд складає речення з словом навесні 

2 ряд з словом надворі

3 ряд з словом завтра

(Найкраще речення записуємо в зошит)

  • Які роль виконує прислівник в цьому реченні?
  • Давайте розберемо 1,2 прислівник за будовою.
  • Зверніть увагу, що у прислівниках, частка на – префікс, тому пишемо разом.

Б. робота з підручником

Впр. 342

  • Прочитайте загадку
  • Яка відповідь загадки?(дерево)
  • Назвіть прислівники, використані в тексті загадки.
  • Зверніть увагу, як вони пишуться.

В. вибірковий диктант

- діти, зараз ви прослухаєте речення і почувши прислівник, запишіть його до себе в зошит.

1. Вітер дме ввечері – з’явиться вода вдень. 2. Рання весна обіцяє влітку багато похмурих днів. 3. Навесні хмари пливуть високо — на теплу і ясну погоду. 4. Сніг тане швидко, і вода біжить дружно — чекай мокрого літа.

- прочитайте слова, які ви виписали

- У вас на столах лежать орфографічні словники, перевірте чи правильно ви написали прислівники.

 

  • Розгорніть підручник на с.174, впр.344
  • Прочитайте 5 речення ( Туман над водою довго-довго не розходиться — буде гарна, суха погода. )
  • Які прислівники використані в цьому реченні(довго-довго)
  • Зверніть увагу, як  пишеться цей прислівник(через дефіс)
  • Запам’ятайте, якщо прислівник утворений повторенням того самого слова, то він пишеться через (дефіс)  риску.
  • Прочитайте 6,7,8 речення
  • Які прислівники тут використано?
  • Запишіть його.
  • Розберіть за будовою слова уранці, наприкінці.

Впр.343(усно)

  • Прочитайте завдання до впр.343
  • Що таке афоризм?
  • Прочитайте пояснення цього слова після вправи.
  • Так, що таке афоризм?
  • Прочитайте 1 речення
  • Як ви його розумієте?
  • Які прислівники тут вжито? Продовжуємо вправу виконувати аналогічно.
  • Запишіть афоризми з виділеними прислівниками, зверніть увагу, як вони пишуться.(разом)
  • Як ви написали прислівник наполовину? Чому?( на це префікс, тому пишемо разом)
  • Як ви написали прислівник всередині? Чому?
  • Зверніть увагу, що прислівники з прийменниками не вживаються, а частинки у, в, на це префікси, тому пишуться разом.
  1. Підсумок уроку
  • Що таке прислівник?
  • На які питання відповідають прислівники?
  • Чи має прислівник закінчення?
  • Чим є у прислівниках частки у, в, на?
  • Тому як вони пишуться?
  • Де можна перевірити написання прислівників?
docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
3174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку