Управління освіти Шосткинської міської ради
Шосткинський центр професійного розвитку педагагічних працівників
Конспект інтегрованого уроку з навчальних предметів
«Я досліджую світ», українська мова, образотворчого та музичного мистецтва в рамках шкільного STEM-проекту
«Подорожуємо в космос»
3 клас
Осипенко Людмила Іванівна
учитель початкових класів,
учитель вищої категорії, учитель-методист
комунальної організації (установи, закладу)
«Шосткинська спеціалізована школа
I ступеня №13 Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка – 2023
STEM-урок з навчальних предметів «Я досліджую світ», української мови, образотворчого та музичного мистецтва на платформі КМ
Тема уроку: «Подорожуємо в космос»
Очікувані результати: ознайомитися з поняттям космос, його особливостями, поділитися здобутими знаннями про космічні об’єкти, ознайомитися з поняттями поліфонія, синтезатор, втілити свої враження від побаченого в малюнку «Космічні краєвиди»
Тип уроку: інтегрований.
Форма роботи : в парах, колективна.
Інновації: STEM-технологія, технологія розвитку КМ.
Обладнання: виставка дитячої літератури про космос, картина Фрейдуна
Рассулі “Королівство сонця”, світлини, зроблені за допомогою
космічного телескопа “Габбл”, твір «До сузір’їв» Вангеліса
https://www.youtube.com/watch?v=bfVJu47no-M
Відео: «Загадки про космос»
https://www.youtube.com/watch?v=SzPnf8ONJ9s
«Цікаві факти про космос» https://youtu.be/xf4rqoS1Eq,
Інтерактивна вправа «Космічне асорті»
https://learningapps.org/5486690, творчі роботи дітей до теми,
цеглинки лего, альбом, фарби
Регламент уроку: вступна частина – 4 хв;
основна частина – 27 хв;
заключна частина – 4хв.
Хід уроку
I. Організація пізнавальної діяльності учнів. Вступна частина.
- А зараз відгадайте загадки, а я дізнаюся, що ви знаєте про космос.
(Перегляд відео: «Загадки про космос» https://www.youtube.com/watch?v=SzPnf8ONJ9s )
- Молодці! Ви всі дуже гарно справились із загадками.
II. Основна частина
В своїй картині “Королівство сонця” сучасний американський художник Фрейдун Рассулі, родом з Ірану, яскравими насиченими барвами передав енергію і силу. Спіраль, неначе вир, затягує наш погляд у глибину картини, де й зображене Сонце. Так художник передає нескінченність, глибину й безмежність Усесвіту.
перегляд світлини, зроблені за допомогою космічного телескопа “Габбл”.
Здається мелодія «До сузір’їв» сучасного грецького композитора Вангеліса (справжнє ім’я Евангеліс Одіссеас Папатанасіу) складається з двох шарів – один звучить голосніше, другий – тихіше. Таке звучання кількох окремих рівноправних мелодій називають поліфонією (від грецьких слів «полі» - багато і «фон» - звук) – багатоголоссям. Наче кілька людей одночасно розповідають про щось одне, але кожен по-своєму, не заважаючи іншим.
Таку музику називають електронною і створюють її за допомогою комп’ютерних музичних програм та електронних інструментів. Один з найпопулярніших – синтезатор. Синтезатор можна сміливо назвати інструментом – оркестром, адже він може відтворювати звучання багатьох музичних інструментів, а також фантастичні звуки.
6. Творча робота. Втілення своїх вражень від побаченого в малюнку «Космічні краєвиди»
III. Заключна частина