Волинська область
Луцький район
Карпилівський ліцей Цуманської селищної ради
«Подорож у царство Електроенергії»
Урок-казка з Я досліджую світ для учнів 3 класу
Підготувала:
вчитель початкових класів
Лінник Н.П
2023
Тема: Подорож у царство Електроенергії
Мета: дати уявлення про енергозберігаючі технології; вчити застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті; досліджувати, як зменшити витрати електроенергії в будинках; розвивати увагу, мовлення, логічне мислення, пам’ять, кмітливість, спостережливість; виховувати бажання економити електроенергію, бережливо ставитись до навколишнього середовища.
Хід уроку
Дзвоник всім нам дав сигнал
Для роботи час настав.
Тож сідайте, не баріться,
Але спершу посміхніться!
( Відповідають)
1. Бесіда.
- Звідки береться тепло у вашому будинку?
- Чому нам потрібно берегти тепло?
- Як зменшити втрати тепла у помешканнях?
( Відповіді учнів)
2. Загадка.
По дроту пані гуляє,
Темряву нам розганяє.
(Електрика).
( Відповідають).
Люди відкрили дію електрики вже давно. А чи потрібна нам електрика? Як би ми жили без неї? Чи треба її берегти?
( Відповіді учнів).
Фізкультхвилинка
Ми крокуєм, ми мандруєм,
Тягнемось до світла і тепла.
Раз – присядем, два – присядем ще.
Покружляємо ми вправно,
Всім світленько зразу стане.
1.Розповідь – казка.
- Ми пройшли маленькі перешкоди. Та щоб більше дізнатися про енергію, її використання і значення, рушаймо у казку.
За синіми морями, за високими горами, давним – давно, у високому царстві, в найвищому державстві жила – була цариця Електроенергія. Моргне вона одним оком – засяють будинки жителів її царства. Моргне іншим – запрацюють усі прилади в оселях: їжа готується, тепло заходить, мелодії награють… Весело!
Люди заздрили своїй цариці,її чарівній силі і стали нехтувати електрикою: вмикали одночасно всі електроприлади, лампочки, ліхтарі, «забували» вимикати світло в кімнатах, без потреби використовували воду… Розгнівалася цариця.
І стало царство тьмою. Електроенергія більше не моргала очима, а лише дивилася ними холодно, неприязно. Жодним проханням людей цариця не підкорилась. І сказала, щоб жителі царства виконали всі її завдання про те, як потрібно економити електричне світло.
- А ви, діти, допоможете жителям чарівного царства?
(Відповідають).
2. Завдання 1. Робота з підручником( с.73-76):
а) як електроенергія потрапляє у наші оселі;
б) які нові електричні прилади з’явилися за останній час, для чого вони призначені;
в) розгляд малюнка 56, розповідь, що на ньому зображено; яка користь від таких лампочок;
г) висновок: енергозбереження – це дії, спрямовані на доцільне й економне використання електроенергії.
Запам’ятайте ще й таке: приймаючи душ, ви витрачаєте менше води, ніж тоді, коли приймаєте ванну. Виходячи з кімнати, вимикайте світло.
3.Завдання 2. Гра «Знайди помилку»
Цариця хоче переконатися, чи ви уважні, бо уважність – неабияка риса економних людей побутові ситуації і знайдіть помилки.
а) Тарасик дивиться телевізор, а поруч – увімкнений магнітофон.
б) Мама розмовляє по телефону, а з крана тече вода.
в) Надворі ще білий день, а на центральній дорозі горять вуличні ліхтарі.
(Учні знаходять помилки, пояснюють, як потрібно берегти електроенергію).
1. Ще одну крижинку ви розтопили в очах цариці Електроенергії. Та вона не здається, хоче добре провчити людей за їх неекономне відношення до світла і пропонує виконати роботу в зошитах:
а) запишіть поради, як економити електроенергію (колективно);
б) чи використовують у твоїй родині енергозберігаючі лампочки (самостійно);
в) подумайте і запишіть, у який час доби споживання електроенергії збільшується, чому? (самостійно).
2.- А зараз Фізкультхвилинка від цариці Електроенергії.
Від зорі до зорі
Все працюють трударі.
Досить, треба відпочити,
Ніжками потупотіти.
Ось і сонечко встає
Нам привіт свій віддає.
Ми радієм, ми сміємось,
До роботи знов беремось.
3. Робота в парах.
- Відпочили, отож не гаймо часу! Жителям царства хочеться світла, тепла.
Прочитайте рубрику «Для допитливих». Дізнайтеся, які електроприлади споживають більше енергії, а які – менше.
(Відповіді учнів).
4. А зараз хвилинка – цікавинка від цариці Електроенергії.
а) Економія електрики дозволяє скоротити споживання природних ресурсів, а значить і знизити викиди шкідливих речовин в атмосферу, зберегти чистоту водойм, зберегти ліси.
б) Кожен з нас може зробити свій посильний внесок у спільну справу охорони природи. Адже тільки заміна однієї лампи розжарювання на енергозберігаючу заощаджує близько 100 кг вугілля на рік.(Малюнок різних видів ламп).
5. Висновки учнів.
- Енергозбереження – це шлях до збереження природи Землі.
- Існує багато способів економії тепла, води та електроенергії в побуті.
- Зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо про своє майбутнє.
(Відповідають).
С.73-76, опрацювати статтю підручника; запропонувати способи економії тепла та електроенергії для збереження природи на нашій планеті.