Урок-казка "Подорож у царство Електроенергії"

Про матеріал
Дати уявлення про енергозберігаючі технології; вчити застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті; досліджувати, як зменшити витрати електроенергії в будинках; розвивати увагу, мовлення, логічне мислення, пам’ять, кмітливість, спостережливість; виховувати бажання економити електроенергію, бережливо ставитись до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

        Волинська область

Луцький район

Карпилівський ліцей Цуманської селищної ради

 

                          

 

    «Подорож у царство   Електроенергії»

 

         Урок-казка з Я досліджую світ для  учнів 3 класу

 

       

 

 

 

   

 

 

 

           

                      Підготувала:

                    вчитель початкових класів

                                                                                                         Лінник Н.П               

  

   

 

 

                                                                            

 

                                              2023

Тема: Подорож у царство Електроенергії

Мета: дати уявлення про енергозберігаючі  технології; вчити застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті; досліджувати, як зменшити витрати електроенергії в будинках; розвивати увагу, мовлення, логічне мислення, пам’ять, кмітливість, спостережливість; виховувати бажання економити електроенергію, бережливо ставитись до навколишнього середовища.

                                  

                                      Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

    Дзвоник всім нам дав сигнал

    Для роботи час настав.

    Тож сідайте, не баріться,

    Але спершу посміхніться!

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми побуваємо у казковому світі не просто так, а багато дізнаємося про бережливість, економність, збереження. Світ природи – незвіданий, таємничий, загадковий. Природа, як казка, чарує нас, вчить, просить, відкриває все нові й нові таємниці. А таємниць у неї – безліч!
  • Що ви очікуєте від цього уроку?

 ( Відповідають)

  • Але щоб потрапити у казку, нам потрібно довести, що ми спостережливі, вміємо робити висновки на основі своїх спостережень.
  • Ви готові до першого випробування? Тоді удачі вам!
  1. Фенологічні спостереження.
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць? Число?
  • Сьогодні ясно, хмарно чи похмуро?
  • Чи є якісь опади?
  • Яка температура повітря?
  • Які зміни в живій природі помітили? У неживій?
  • Чим займаються люди восени?
  • Запишіть свої спостереження в зошити.
  1. Актуалізація опорних знань.
  • Молодці. Перше випробування пройшли на відмінно. Та в казковому світі є тьма протиріч і негараздів. Тому ми повинні бути пильними. Отож пройдемо зараз через висячий над річкою місток. Якщо відповідь на питання буде правильна, то місток вціліє, а якщо хто неправильно відповість,- місток ламатиметься.

1. Бесіда.

- Звідки береться тепло у вашому будинку?

- Чому нам потрібно берегти тепло?

- Як зменшити втрати тепла у помешканнях?

( Відповіді учнів)

2. Загадка.

По дроту пані гуляє,

Темряву нам розганяє.

 (Електрика).

  • А що таке електрика?

( Відповідають).

  • Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози. Вони і приваблювали їх, і, водночас, дуже лякали. Бо ці спалахи іноді вбивали людей, спалювали все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке, і приборкали електрику (Показую малюнок блискавки).

Люди відкрили дію електрики вже давно. А чи потрібна нам електрика? Як би ми жили без неї? Чи треба її берегти?

 ( Відповіді учнів).

  • Дійсно, вимикаючи світло, електричні прилади, ви бережете енергію.
  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше, як берегти електроенергію в побуті, що таке енергозбереження. Зараз трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Ми крокуєм, ми мандруєм,

Тягнемось до світла і тепла.

Раз – присядем, два – присядем ще.

Покружляємо ми вправно,

Всім світленько зразу стане.

  1. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь – казка.

- Ми пройшли маленькі перешкоди. Та щоб більше дізнатися про енергію, її використання і значення, рушаймо у казку.

За синіми морями, за високими горами, давним – давно, у високому царстві, в найвищому державстві жила – була цариця Електроенергія. Моргне вона одним оком – засяють будинки жителів її царства. Моргне іншим – запрацюють усі прилади в оселях: їжа готується, тепло заходить, мелодії награють… Весело!

  Люди заздрили своїй цариці,її чарівній силі і стали нехтувати електрикою: вмикали одночасно всі електроприлади, лампочки, ліхтарі, «забували» вимикати світло в кімнатах, без потреби використовували воду… Розгнівалася цариця.

 І стало царство тьмою. Електроенергія більше не моргала очима, а лише дивилася ними холодно, неприязно. Жодним проханням людей цариця не підкорилась. І сказала, щоб жителі царства виконали всі її завдання про те, як  потрібно економити електричне світло.

- А ви, діти, допоможете жителям чарівного царства?

 (Відповідають).

2. Завдання 1. Робота з підручником( с.73-76):

а) як електроенергія потрапляє у наші оселі;

б) які нові електричні прилади з’явилися за останній час, для чого вони призначені;

в) розгляд малюнка 56, розповідь, що на ньому зображено; яка користь від таких лампочок;

г) висновок: енергозбереження – це дії, спрямовані на доцільне й економне використання електроенергії.

  • Молодці, діти. Ви справились добре з цим завданням. Цариця Електроенергія усміхнулася вам.

Запам’ятайте ще й таке: приймаючи душ, ви витрачаєте менше води, ніж тоді, коли приймаєте ванну. Виходячи з кімнати, вимикайте світло.

3.Завдання 2. Гра «Знайди помилку»

Цариця хоче переконатися, чи ви уважні, бо уважність – неабияка риса економних людей побутові ситуації і знайдіть помилки.

а) Тарасик дивиться телевізор, а поруч – увімкнений магнітофон.

б) Мама розмовляє по телефону, а з крана тече вода.

в) Надворі ще білий день, а на центральній дорозі горять вуличні ліхтарі.

  (Учні знаходять помилки, пояснюють, як потрібно берегти електроенергію).

  • Ви були уважними, тому швидко виправили дані ситуації.
  1. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Ще одну крижинку ви розтопили в очах цариці Електроенергії. Та вона не здається, хоче добре провчити людей за їх неекономне відношення до світла і пропонує виконати роботу в зошитах:

а) запишіть поради, як економити електроенергію (колективно);

б) чи використовують у твоїй родині енергозберігаючі лампочки (самостійно);

в) подумайте і запишіть, у який час доби споживання електроенергії збільшується, чому? (самостійно).

2.- А зараз Фізкультхвилинка від цариці Електроенергії.

    Від зорі до зорі

    Все працюють трударі.

    Досить, треба відпочити,

    Ніжками потупотіти.

    Ось і сонечко встає

    Нам привіт свій віддає.

    Ми радієм, ми сміємось,

    До роботи знов беремось.

  3. Робота в парах.

- Відпочили, отож не гаймо часу! Жителям царства хочеться світла, тепла.

Прочитайте рубрику «Для допитливих». Дізнайтеся, які електроприлади споживають більше енергії, а які – менше.

 (Відповіді учнів).

  • Молодці!

4. А зараз хвилинка – цікавинка від цариці Електроенергії.

а) Економія електрики дозволяє скоротити споживання природних ресурсів, а значить і знизити викиди шкідливих речовин в атмосферу, зберегти чистоту водойм, зберегти ліси.

б) Кожен з нас може зробити свій посильний внесок у спільну справу охорони природи. Адже тільки заміна однієї лампи розжарювання на енергозберігаючу заощаджує близько 100 кг вугілля на рік.(Малюнок  різних видів ламп).

5. Висновки учнів.

- Енергозбереження – це шлях до збереження природи Землі.

- Існує багато способів економії тепла, води та електроенергії в побуті.

- Зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо про своє майбутнє.

  • Ви – молодці. Виконали всі завдання успішно. Я лише додам, що заміна ламп розжарювання на компактні люмінесцентні ( КЛЛ), енергозберігаючі – це збільшення  ефективності освітлення, економія  грошей. КЛЛ споживають у 4-5 разів менше електрики, ніж лампи розжарювання і при цьому дають стільки ж світла; вони також мають довгий термін служби.
  • Зекономити електроенергію можна і правильним вибором побутової техніки. Так, холодильники класу А і вище(А+ і А++) економлять енергію значно краще, ніж холодильники класу G. А це добре як для гаманця, так і для навколишнього середовища.
  1. Підсумок.
  • Цариця Електроенергія усміхається всім щиро, задоволена, що жителі її царства і ви дізналися про те, як потрібно економити електрику в оселях, і пропонує  дати відповідь на кілька питань.
  • Як потрібно правильно провітрювати приміщення взимку?
  • Назвіть способи економії електроенергії і тепла у вашому помешканні.

     (Відповідають).

  • Чудово! Я зрозуміла, що ви небайдужі до проблем людства. Ви врятували жителів чарівного царства. І стало світло в їх будинках і тепло, і радість. Подякували люди за все це цариці Електроенергії і пообіцяли більше ніколи не вмикати одночасно всі електричні прилади, економно використовувати воду, поміняти лампи розжарювання на енергозберігаючі лампочки. Ви теж, діти, намагайтеся якомога більше економити електроенергію, зніміть показники лічильника впродовж місяця і підрахуйте кількість спожитої енергії, порівняйте цей результат з результатом попереднього місяця.
  1.  Домашнє завдання:

 С.73-76, опрацювати статтю підручника; запропонувати способи економії тепла та електроенергії для збереження природи на нашій планеті.

 

 

 

doc
Додано
22 березня 2023
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку