Інтегрований урок - подорож " Відпочинок на природі" допоможе вчителям у цікавій формі провести заняття, перевірити знання учнів з природознавства та основ здоров`я.
Інтегрований урок - подорож « Відпочинок на природі»
2 клас
Мета уроку: формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – само організовуватися до роботи у групах( парах), соціальні - брати відповідальність на себе за роботу групи( пари), здоров`язбережувальні -застосовувати знання здорової поведінки, безпеки, відстоювання інтересів особистого та суспільного здоров`я; комунікативні- вміння спілкуватися, взаємодіяти у групі( парі), вміти презентувати себе, вести дискусію; предметні: узагальнити знання учнів про правила поведінки під час відпочинку на природі; розвивати навички безпечної поведінки; виховувати почуття любові, вдячності до природи;повторити характерні ознаки пір року та сезонні зміни у природі; формувати різностороннє уявлення про природу; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Очікувані результати: учні комунікативні, вміють самоорганізовуватися, застосовують знання здорової поведінки, безпеки; знають, як потрібно поводитися на природі під час відпочинку у лісі, біля водойм, на льоду, під час грози.
Тип уроку: інтегрований урок, урок засвоєння знань і умінь.
Інтеграція навчальних предметів: природознавство, основи здоров`я.
Обладнання: картинки природи, « Куточок настрою», малюнки дітей про відпочинок на природі, карта подорожі, потяг з обличчями дітей,картинки зупинок, білочка, торбинка з золотими горішками( цукерки всередині), надпис « Відпочинок на природі»), фліпчарт, 2 малюнки дерева, квіточки,листочки, гілочки листівки з паперовими ляльками, три різнокольорові скриньки, в середині яких картинки для роботи в групах, всередині яких проліски ( 16 шт.), рибки ( 16 шт.), грибочки( 16 шт.),ноутбук, проектор, екран, скринька з пам`ятками, рюкзак з речами: сонцезахисними окулярами, палаткою, парасолькою, кепкою, бадмінтоном, тенісними ракетками, м’ячем, скакалкою, парасолькою, плакат « Правила роботи в групі», плакати « Відпочинок на природі безпечний», « Відпочинок на природі небезпечний», « Не можу визначитися».
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1. Привітання.
Учитель: Всі почули ви дзвінок,
Що нас кликав на урок.
То ж працюємо старанно
І сумлінно, дуже справно,
Кожен себе проявляє,
Справно руку піднімає.
Гості завітали в клас-
Вам приємно буде в нас.
2. Створення емоційного фону уроку.
Дітки, сьогодні мені особливо хочеться подарувати вам дуже цікавий та захоплюючий урок, але без вашої активної участі мені буде дуже важко впоратися. Чи згодні ви активно і продуктивно працювати? ( відповіді дітей).Тоді вперед!
II.Актуалізація знань учнів.
Діти, давайте пригадаємо: про що ми говорили з вами на минулому уроці? (на минулому уроці ми говорили з вами про безпечне поводження на природі та як поводити себе при зустрічі з дикими та бездомними тваринами).
Давайте згадаємо пам’ятку, у якій говориться: як же поводити себе з дикими та бездомними тваринами.
Вправа « Продовжи речення»
Продовжіть, будь ласка речення:
III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми і завдань уроку.
Бесіда.
Сьогодні у нас особливий урок. Я бачу, що ви зацікавлені в тому, що чекає на вас далі.
( на столі в учителя лежать речі: рюкзак, сонцезахисні окуляри, палатка, парасолька, кепка, бадмінтон, тенісні ракетки; на дошці зображення природи, дитячі малюнки відпочинку на природі)
Діти, зверніть увагу на мої речі, які я взяла з собою на урок. Як ви вважаєте, куди я зібралася? ( відповіді дітей)
Де нам ці речі можуть знадобитися? ( відповіді дітей ). Так, діти , на відпочинку на природі.
Чи дозволяє погода сьогодні ці речі використовувати для відпочинку?
( відповіді дітей).
Мені дуже хотілося, щоб і ви разом зі мною трішки відпочили. Згодні?
Подорожуватимемо ми потягом часу разом з моєю помічницею – Білочкою, яка допоможе нам згадати про сезонні зміни у природі та правила безпечної поведінки на відпочинку. Тема нашого уроку – « Відпочинок на природі»
IV.Очікування від уроку.
Діти, що ви чекаєте від уроку? Яким він повинен бути? ( відповіді дітей)
Створення ситуації успіху через особистісну мотивацію(Створення асоціативного куща)
Які асоціації у вас викликає слово « Відпочинок»? ( Відповіді дітей, учитель записує відповіді на фліпчарті,).
Я теж міркувала над цим питанням, навіть виписала свої асоціації:
( учитель вивішує дерево з асоціаціями – гілочками : відпочинок взимку, відпочинок навесні,відпочинок влітку, відпочинок восени. Після проходження етапу – на неї чіплятимемо квіточку)
Оце і буде дерево запитань, над якими ми працюватимемо протягом уроку.
V. Узагальнення вивченого матеріалу.
Бесіда.
Сьогодні ми поринемо з вами у світ природи. Природа – це живий організм, а ми з вами – частинки природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе. Вона любить нас і терпляче зносить всі страждання, яких ми їй завдаємо, коли відпочиваємо на природі. Природа не може сказати нам, як їй боляче.
Природа завжди зачаровує: ліс, галявини, річки, з вирію прилітають птахи…..( ластівки, шпаки, дикі качки, гуси,лелеки, жайворонки…).
Ліс особливо манить відпочивати. Але тут можна заблукати чи зустріти диких тварин. Скажіть, будь ласка, діти, у нашій місцевості кого ми можемо зустріти? ( лисиць, вовків, зайців, перепелів, фазанів)
Релаксація. Звуки природи (закрийте оченята і уявіть себе на природі у лісі, а десь поруч чути фазана https://www.youtube.com/watch?v=6ZBXzbqP1z0 )
Учитель: А тепер – до подорожі!
Мандрівка потягом часу
1. Зупинка « Зимові розваги»
Стало білим все навкруг,
Добре, що зі мною друг,
Бачим біле все з вікна,
Бо до нас прийшла…( зима)
Які зимові розваги ви знаєте? ( катання на лижах, санчатах, ковзанах, ліплення снігової баби, ігри усніжки)
Чим вони небезпечні?( відповіді дітей)
Як зробити свій відпочинок взимку безпечним?
презентація «Безпечний відпочинок взимку» http://svitppt.com.ua/download.html?id=57288 ( 5 слайдів)
Робота у групах
На столі стоять три різнокольорові скриньки: зелена з картками весни – проліками, червона - літо – з рибками, а оранжева – осінь – з грибочками. Діти об’єднуються у групи: проліска( весна), – рибка (літо), грибочок
( осінь)
Нагадування правил роботи у групі ( на дошці).
Завдання: групі пролісків: описати пору року,коли ростуть проліски, розказати, як поводитися у лісі навесні.
Завдання групі рибок: описати пору року,коли найкраще рибалити, розказати правила поведінки під час відпочинку на морі ( на водоймах).
Завдання групі грибочків: описати пору року,коли ми найбільше збираємо грибів у лісі, розказати правила поведінки під час відпочинку у лісі та під час збирання грибів.
2. Зупинка « Первоцвітна »( відповідають первоцвіти)
Учитель: Давайте згадаємо, що ви запам’ятали про весну?
Які рослини занесені до Червоної книги?
Як потрібно поводити себе на природі навесні у лісі?
(Відповідають діти групи пролісків)
(Відео природи весни https://www.youtube.com/watch?v=h11XlC_dJ9Y)
3. Зупинка « Морська»( відповідають рибки)
Учитель: Дуже багато часу влітку люди проводять біля водоймищ. Слово має група рибок (про пору року, водойми: моря, річки, ставки,одяг, ігри) Відповідають діти групи рибок)
https://www.youtube.com/watch?v=Vi_nirK1hY0
4. Зупинка « Золота пора»
Учитель: Заманює осінній ліс часто до себе на відпочинок. Слово про чарівну осінь має група « Грибочки».
Осінь, яка вона?Що небезпечного може чекати нас на відпочинку у лісі, під час збирання грибів? – плакат « ГРИБИ»
(Відповідають діти групи грибочків)
5. Зупинка « Пеньок відпочинку». Фізкультхвилинка
« Танці зігріванці» https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs
6. Зупинка «Скринька скарбів»
Робота в парах
Учитель дістає зі скриньки гру « Одягни ляльку»
Завдання: вдягти ляльку за погодою. У дітей конверти, в яких ляльки з одягом.
Вправа « Мікрофон»
Ходи до лісу тільки з …дорослими.
Диких тварин та їх дитинчат до рук не…
Щоб не натрапити на змію та не подряпатись, у чагарниках не… ходи
Гнізда тварин і нори птахів не… руйнуй
Метод « Займи позицію»
Розміщені плакати у трьох протилежних кінцях кімнати. На них написано « Відпочинок на природі безпечний», « Відпочинок на природі небезпечний», « Не можу визначитися». Діти об’єднуються у групи, обговорюють свій вибір, вибирають спікера, який висловлює погляд групи.
Учитель: Хтось змінив свій вибір? Чому? Що сприяло цьому?
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учитель. Ось і добігає кінця наша подорож, час невблаганний, його не можна зупинити. От і урок наш майже закінчується.
Діти , чи справдилися ваші очікування від уроку?
Про що ви б хотіли дізнатися більше?
А де ви можете використати те, про що сьогодні дізналися?
Отже, сьогодні на уроці ми дуже гарно попрацювали. Дякую вам, що ніхто не залишився байдужим.
Діти, якщо вам наша мандрівка сподобалася, то приклейте квіточку на наше чарівне дерево і воно зацвіте, якщо не повністю – то листочок- і воно зазеленіє, а якщо зовсім ні – гілочку- у нас є час усе повторити, щоб воно в майбутньому зацвіло.( у дітей конвертики з квіточками, листочками, гілочками).
Білочка, яка була разом з нами у подорожі приготувала для вас подарунки
(діти дістають з торбинки золотий горішок з цукеркою всередині).
Учитель. Дякую за урок, на все добре.
Використані інтернет - ресурси:
1. Звуки фазан, крики фазана https://www.youtube.com/watch?v=6ZBXzbqP1z0
2. Презентація « Безпечний відпочинок взимку» http://svitppt.com.ua/download.html?id=57288
3. «Первоцвіти України» https://www.youtube.com/watch?v=h11XlC_dJ9Y
4. « Правила поведінки на воді» https://www.youtube.com/watch?v=Vi_nirK1hY0
5. Презентація « Правила поведінки на природі» http://svitppt.com.ua/download.html?id=42876
6. Зарядка « Танці – зігріванці» https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs